«Μ΄ ένα Αστέρι κι ένα Μύθο την Ευρώπη θα γνωρίσω» 2 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας - 2016.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 Το ελατόδασος Περτουλίου επιλέχθηκε ως θέμα Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης επειδή:  Υπόκειται σε αειφορική διαχείριση από το Τμήμα Δασολογίας.
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Νομισματικό Μουσείο της ΣΤ’ τάξης. Σκοποί Γνωστικοί Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια του μουσείου και τη σπουδαιότητα του για τον πολίτη και το κοινωνικό.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία να ταξιδέψουμε και να συνεργαστούμε με 15 διαφορετικά νηπιαγωγεία απ’ όλη την Ελλάδα καθώς και με δυο από την Τουρκία και.
4o Δ. Σ. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ – Ε 1 ΄ ΤΑΞΗ ΤΣΟΥΜΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ Το θέατρο στην Ευρώπη.
«Ευρώπη, ποδόσφαιρο, κι ελευθερία» Φιλοσοφία διδακτικής πρακτικής (γιατί το ποδόσφαιρο;) Η αγάπη των μαθητών σε αυτό το ομαδικό παιχνίδι αποτελεί έναυσμα.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Εκπαιδευτική Εκδήλωση Εικαστικής Αγωγής στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Στην καρδιά της Ευρώπης
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Δημιουργία σεναρίου.
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
Προσχολική Παιδαγωγική
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΛΑΓΙΑΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Τ4Ε ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ
Προσχολική Παιδαγωγική
«Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου»
Once upon a…Europe Ειρήνη Γεωργαντωνάκη ΠΕ 70 Τμήμα: Β1
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Το Μάθημα της Γεωγραφίας στην Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Μ΄ ένα Αστέρι κι ένα Μύθο την Ευρώπη θα γνωρίσω» 2 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας

Η αρχή της δράσης ξεκίνησε αφού είχε προηγηθεί ένα άλλο σχέδιο δράσης […..για τους πλανήτες και τον πλανήτη Γη.] Κατόπιν με τη βοήθεια της Υδρόγειου σφαίρας και του χάρτη της Γης,τα παιδιά εκφραστήκαν σχετικά. Από την ανίχνευση των ιδεών τους ξεκίνησε μια ιδιαίτερη αναφορά στην ήπειρο της Ευρώπης και στη χώρα μας. Έτσι άρχισε να ξετυλίγεται κάθε φορά το κουβάρι των εμπειριών και των γνώσεων που μας οδήγησε στην κατανόηση του όρου Ε.Ε.] Αφόρμηση

Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές Στο πρόγραμμα εμπλέκονται οι παρακάτω περιοχές του ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ: Παιδί και ανθρωπογενές - φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση. Παιδί και γλώσσα Παιδί και μαθηματικά Παιδί και εικαστική έκφραση και δημιουργία Παιδί και Τεχνολογία

Γενικός σκοπός του προγράμματος Η δημιουργία ενός πλαισίου κοινής βιωμένης εμπειρίας για τα παιδιά, μέσα στο οποίο διαμορφώνονται οι συνθήκες κατανόησης της έννοιας «Ευρώπη» και «Ευρωπαϊκή Ένωση».

Επιμέρους στόχοι Να συλλέξουν πληροφορίες,υλικά, στα πλαίσια της διερεύνησης του θέματος. Να κατανοήσουν την έννοια χώρα –κράτος ως διαφορετικό μέρος ενός ευρύτερου συνόλου με τη χρήση συμβόλων. Να γνωρίσουν μέσα από τους μύθους τις διάφορες χώρες της Ευρώπης και να τις εντοπίζουν στο χάρτη. Να αναγνωρίσουν το ευρωπαϊκό νόμισμα και να αντιληφθούν την έννοια της νομισματικής ένωσης.

Επιμέρους στόχοι(σχετικοί με την Ε.Ε.) Να αναληφθούν έννοιες που σχετίζονται με την Ε.Ε και αφορούν στη Δημιουργία σχέσεων φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των λαών. Ανάπτυξη σχεδιασμών από κοινού με τα μέλη, για τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος. Αλληλεγγύη και ανθρωπιστική βοήθεια. Διατήρηση της ποικιλομορφίας των πολιτισμών, στο επίπεδο της λογοτεχνία,της εικαστικής έκφρασης, της μουσικής.

Δραστηριότητες του προγράμματος Δραστηριότητα 1 η : «Πες μας τι γνωρίζεις..……….….άκου έναν μύθο» Τα παιδιά εκφράζουν τις εμπειρίες τους για τη Γη, την Ευρώπη και τη γεωγραφική της θέση, το όνομα της. Έρχονται σε επαφή με το χάρτη της Ευρώπης, τον παρατηρούν και κάνουν επισημάνσεις. Από πού πήρε το όνομα της; –Αφήγηση του μύθου της Ευρώπης. ( Ανάπτυξη παρατηρητικότητας. Καλλιέργεια προφορικού λόγου και επικοινωνίας )

 Ο μύθος: « Αρπαγή της Ευρώπης»

Δραστηριότητα 2 η : «Βρες στο χάρτη» Με τη χρήση του γεωγραφικού χάρτη της Ευρώπης, τα παιδιά εντοπίζουν τη θέση της χώρας μας και μας μιλούν για αυτή. Την Αναγνωρίζουν και τοποθετούν το αστέρι της στο χάρτη. Αναζητούν άλλες χώρες, παρατηρούν, συζητούμε σχετικά. ( καλλιέργεια προφορικού λόγου και επικοινωνίας, ανάπτυξη παρατηρητικότητας, αντίληψη γεωγραφικού χώρου, χρήση συμβόλων ).

 « Κάθε χώρα ένα αστέρι κι ένας μύθος ………..»

Δραστηριότητα 3 η : « Μύθοι- θρύλοι άλλων χωρών…………» Αφηγούμαστε μύθους από χώρες γνωστές ονομαστικά στα παιδιά.(Ρωμύλος και Ρώμος-Ιταλία, ο Χριστόφορος Κολόμβος –Ισπανία, ο Ρομπέν των δασών –Αγγλία, ο Παρδαλός αυλητής του Χάμελιν –Γερμανία, ο Μάγος και ο μαθητής του –Γαλλία κ.α.) Τις εντοπίζουμε στο χάρτη και τις σηματοδοτούμε. Εκφραζόμαστε δημιουργικά γύρω από τους μύθους των χωρών της Ευρώπης. (Η 3 η δραστηριότητα ήταν επαναλαμβανόμενη. Κάθε φορά ένας μύθος,μία χώρα) (Παιδί και γλώσσα, εικαστική έκφραση )

 «Παρατηρώντας,αναζητώντας στο χάρτη»

 «Ζωγραφίζοντας τους μύθους…» (Η αρπαγή της Ευρώπης)

 (Χριστόφορος Κολόμβος, ένας θρύλος…..)

 «Ο παρδαλός Αυλητής του Χάμερλιν»

Δραστηριότητα 4 η : «Χώρες και σύμβολα» Ανίχνευση των εμπειριών και γνώσεων των παιδιών που σχετίζονται με χώρες της Ευρώπης. Δημιουργία καταστάσεων προβληματισμού σχετικά με τη διαφορετικότητα των χωρών της Ευρώπης- όνομα, γλώσσα, σημαία, κλιματολογικές συνθήκες. (Παιδί και ανθρωπογενές,φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση. Παιδί και τεχνολογία-Η/Υ)

 «Χώρες και ονομασία…..»

 «Χώρες και σύμβολα – Σημαίες»

Δραστηριότητα 5 η: «Το Ευρωπαϊκό Νόμισμα» Αναφερόμαστε στο ευρώ-νόμισμα. Παρατηρούμε τα ευρώ, εντοπίζουμε τις απεικονίσεις των χαρτονομισμάτων τα ομαδοποιούμε ανάλογα με την αξία τους. Δημιουργούμε καταστάσεις προβληματισμού για τη χρήση του νομίσματος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.Διατυπώνουμε απόψεις σε σχέση με το κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα. (Παιδί και γλώσσα- μαθηματικά, παιδί και ανθρωπογενές περιβάλλον)

Δραστηριότητα 6 η : «Που να είναι η Ευρώπη….» Διαπραγματευόμαστε την ιδέα της Ενωμένης Ευρώπης κάνοντας υποθέσεις. (Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο,σχέσεις μεταξύ των λαών της Ευρώπης, αποφάσεις για τη ζωή μας.) Παίζουμε ομαδικά παιχνίδια ρόλων. Φτιάχνουμε τη σημαία της Ε.Ε. παίζοντας το παιχνίδι «Που να πήγε η Ευρώπη…..» Την παρατηρούμε, εκφράζουμε απόψεις οδηγούμαστε σε διαπιστώσεις. (Παιδί και ανθρωπογενές περιβάλλον, Παιδί και τεχνολογία)

 «Που είναι η Ευρώπη………!»

Δραστηριότητα Ανατροφοδότησης 7η: «Τα αστέρια της Ευρώπης» Διαβάζουμε το βιβλίο «Τα αστέρια της Ευρώπης» (Θοδωρής Παπαϊωάννου,Λήδα Βαρβαρούση) Διατυπώνουμε απόψεις που αφορούν στις σχέσεις φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των λαών. Στην αλληλεγγύη και ανθρωπιστική βοήθεια. Στην προστασία του περιβάλλοντος. Στη διατήρηση της ποικιλομορφίας των πολιτισμών στο επίπεδο της λογοτεχνίας της εικαστικής έκφρασης, της μουσικής.

 «Τα αστέρια της Ευρώπης»

Αξιολόγηση προγράμματος Καθ΄ όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος, βασιζόμενη στην ανίχνευση των ιδεών των παιδιών για την Ευρώπη, διαμορφώθηκε ένα πλαίσιο όπου δόθηκε η δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να εκφραστούν με διάφορους τρόπους, να προσεγγίσουν και να διερευνήσουν το θέμα Κατά τη ροή του προγράμματος υπήρξαν αρκετές δυσκολίες στην κατανόηση των εννοιών.Ως εκ τούτου κρίνονταν αναγκαία η συνεχής ανατροφοδότηση.

Αξιολόγηση……. Η χρήση της μυθολογίας,των συμβόλων, του Η/Υ και ο συσχετισμός τους με τις χώρες της Ε.Ε αποτέλεσαν σημαντικά εργαλεία γνώσης καθώς πάντα διατηρούσαν έντονο το ενδιαφέρον των παιδιών. Η ενεργητική συμμετοχή και η εμπλοκή των παιδιών μέσα από τη διαμόρφωση κοινών βιωμένων εμπειριών συνέβαλαν ώστε να προσεγγίσουν τα παιδιά την έννοια της Ενωμένης Ευρώπης.

 «Οι αξίες μας γίνονται το σύνθημα μας»

 «Το σύνθημα μας για την Ε.Ε» Οι μαθητές του 2 ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πτολεμαΐδας Η εκπαιδευτικός :Τερζή Μαρία