Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Τεχνολογια ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΛΟΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (Aρ. πρωτ /Δ2/ εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ Αρ. Πρωτ /Δ2/
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Δ.Ε.Π.Π.Σ. ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου Σκοποί διδασκαλίας μαθήματος Στόχοι μαθήματος Περιεχόμενα/Διδακτικές ενότητες και προτεινόμενα θέματα διαθεματικής προσέγγισης Διδακτικό υλικό και δραστηριότητες Μεθοδολογικές προσεγγίσεις

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ Κ.Π.Α. –Ενεργητική, μαθητοκεντρική και εξατομικευμένη διδασκαλία –Διαθεματική και διεπιστημονική προσέγγιση –Μικρότερη έμφαση στο περιεχόμενο και μεγαλύτερη έμφαση στη διαδικασία

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ Κ.Π.Α. –Παιχνίδια ρόλων και δραματοποίηση –Επισκέψεις και επίδειξη κατάλληλου εποπτικού υλικού –Έρευνα με ερωτηματολόγιο, συνεντεύξεις, κτλ. –Διοργάνωση ομαδικών συζητήσεων

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ Κ.Π.Α. –Μελέτη πηγών –Χρήση παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας (αφήγηση, εργασίες μαθητών, χρήση σχολικού εγχειριδίου, κτλ.).

Στόχος, ο μαθητής: να μάθει να μαθαίνει να μαθαίνει πράττοντας

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΗ Σκοπός αξιολόγησης: Ο εντοπισμός και η συμπλήρωση ελλείψεων του μαθητή Η βελτίωση της διδασκαλίας

Στόχος: Η πρόοδος του μαθητή Στόχος της αξιολόγησης του μαθήματος «Πολιτική και Δίκαιο» είναι να ελεγχθεί ο βαθμός στον οποίον επιτυγχάνεται ο τελικός σκοπός της διδασκαλίας του μαθήματος, δηλαδή το να αποκτήσει ο μαθητής πολιτική παιδεία.

Στόχος της αξιολόγησης του μαθήματος «Πολιτική και Δίκαιο» -Στη διερεύνηση της μαθησιακής πορείας των μαθητών σε όλα τα θέματα που προσφέρονται στο Α.Π.Σ. για το συγκεκριμένο μάθημα. -Στον εντοπισμό των μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών, με στόχο τον σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας.

Στόχος της αξιολόγησης του μαθήματος «Πολιτική και Δίκαιο» Στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την ενίσχυση και ενθάρρυνση των μαθητών και με τη δημιουργία κινήτρων μάθησης για το συγκεκριμένο μάθημα. -Στην ανάπτυξη της πολιτικής συνείδησης, της δημιουργικής ικανότητας, και της κριτικής σκέψης των μαθητών, στην καλλιέργεια ιδιαίτερων κλίσεων, δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων τους.

Στόχος της αξιολόγησης του μαθήματος «Πολιτική και Δίκαιο» Στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και του ενδιαφέροντος των μαθητών για συμμετοχή στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Διαρκής και σκόπιμη λειτουργία Διαφάνεια και αξιοπιστία Σύγκριση με συγκεκριμένα κριτήρια Αξιολόγηση γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων, αξιών Αφορά την επίδοση και την πρόοδο Ανάλογη με τα ατομικά χαρακτηριστικά Οι μαθητές γνωρίζουν: στόχους, κριτήρια, αποτελέσματα της αξιολόγησης

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ α. Προφορικές εξετάσεις β.Παρακολούθηση και συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα γ. Γραπτές εξετάσεις – διακρίνονται σε: Διαγνωστικές–στην αρχή του χρόνου Ενδιάμεσες–κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Διακρίνονται σε: Ολιγόλεπτες δοκιμασίες (10-15 λεπτά) Ωριαίες δοκιμασίες –Τελικές – στο τέλος τετραμήνου ή έτους

ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ δ. Ατομικό Δελτίο Εργασιών μαθητή ε. Ενδιαφέρον και συμμετοχή σε ζητήματα του σχολείου, κτλ. στ. Αυτοαξιολόγηση

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ α. Γραπτές β. Προφορικές

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ Είδη γραπτών ερωτήσεων: Ελεύθερης ανάπτυξης Κλειστές ή αντικειμενικού τύπου Διακρίνονται σε: –Σωστού – Λάθους –Πολλαπλής επιλογής –Σύζευξης –Διάταξης –Συμπλήρωσης κενού

Στις προφορικές εξετάσεις συνεκτιμώνται: Το ενδιαφέρον για το μάθημα Οι πρωτοβουλίες Η συνεργασία Η τήρηση των κανόνων λειτουργίας του σχολείου.

Ενδεικτική κατανομή βαθμολογίας Καμπύλη Gauss

Επιείκεια ή αυστηρότητα; Ούτε επιείκεια,ούτε αυστηρότητα, αλλά δικαιοσύνη.

Ενδεικτική κατανομή βαθμολογίας Βαθμοί Ποσοστά Αρ. Μαθητών: % % % % % 2-5

Τι αξιολογούμε στις γραπτές και προφορικές εξετάσεις; Ένα ευρύ φάσμα ικανοτήτων και δεξιοτήτων, όπως: Κατανόηση πληροφοριών Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης Κριτική σκέψη Φαντασία Παρατηρητικότητα Δημιουργικότητα και πρωτοτυπία Εφαρμογή πληροφοριών στην επίλυση προβλημάτων ή στην αντιμετώπιση καταστάσεων

Διάγραμμα αξιολόγησης

Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Διδασκαλίας Σχολείο: ………………………… Τάξη: ……….. Ημερομηνία: ……………………. Μάθημα: Σημειώστε x ή √ στην επιλεγόμενη στήλη.

Η αξιολόγηση χωρίζεται σε τρεις τομείς: Οι δύο πρώτοι τομείς αξιολογούνται από τη Διοίκηση και τη Διεύθυνση του Σχολείου και ο τρίτος από το διδακτικό προσωπικό.

Η αξιολόγηση του μαθητή–της μαθήτριας Γίνεται στην τάξη με προφορικό και γραπτό τρόπο. Τα τεστ ημέρας και τα επαναληπτικά στοχεύουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, στην εκμάθηση των πλέον σημαντικών γνώσεων, στην κατανόηση της διδαχθείσας ύλης και βέβαια στην επιβράβευση των παιδιών για τις προσπάθειες που κάνουν.

Η αξιολόγηση του μαθητή–της μαθήτριας Επιπλέον το τεστ ημέρας υποδηλώνει το βαθμό κατανόησης από μέρους των παιδιών της ύλης που διδάχθηκε την ίδια μέρα και αποτελεί βασικό εργαλείο για το δάσκαλο να εφαρμόσει το πρόγραμμα «πολλή δουλειά στην τάξη, λίγη στο σπίτι». Η αξιολόγηση ανά τρίμηνο γίνεται με τρόπο περιγραφικό.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ Σας Κατσίρας Λεωνίδας, ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ13, ΝΟΜΙΚΩΝ-ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ