Αναπληροφόρηση από πελάτες με τη χρήση κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου Μελέτη Περίπτωσης: ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΚΗ- ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ Ο.Ε. Επιβλέπων Καθηγητής:Δημήτριος Αηδόνης Αγγελή Χριστίνα
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Σκοπός εργασίας Δείγμα- ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΚΗ Ο.Ε. Εφοδιαστική αλυσίδα εταιρείας Ερευνητικό υλικό Ερευνητική διαδικασία Αποτελέσματα έρευνας Συμπεράσματα- προτάσεις
Σκοπός εργασίας 1. Μελέτη της εταιρείας ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΚΗ 2. Εμφάνιση προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία 3. Προτάσεις για την επίλυση των προβλημάτων
Διατροφολογική -θεραπευτική Ο.Ε. Διατροφολογικό Κέντρο Αποθήκη Κέντρο παραγγελιών διατροφικών συμπληρωμάτων
Εφοδιαστική αλυσίδα εταιρείας Τα τμήματα της αποτελούνται από: Προμηθευτές Αποθήκη Διανομή-μεταφορές Πελάτες Πωλήσεις
Προμηθευτής Βασικός Προμηθευτής Νομικό πρόσωπο – Προμηθεύει: Συμπληρώματα διατροφής Υπερτροφές Βιολογικούς χυμούς Συμβόλαιο κατά την εκκίνηση της συνεργασίας Προϋποθέσεις συμβολαίου: – Ευελιξία σε συναλλαγές στην παραγγελία – Μεταβλητός χρόνος ικανοποίησης της παραγγελίας – Εξασφάλιση πολιτικής επιστροφών
Εταιρείες που συνεργάζεται η επιχείρηση doctor’s best Medicura Keimling Health genesis Water for health Solgar Life extension Country life Nature’s plus
Αποθήκη 160 τετραγωνικά = μικρός αποθηκευτικός χώρος – Αποθηκευτικός χώρος – Γραφεία – Χώρος εξετάσεων-μηχανήματα Αποθήκευση μετά από παραλαβή ανά εταιρεία Χωρίς ιδιαίτερη ταξινόμηση Ράφια με μικρή χωρητικότητα – Κατάλληλα για μικρά αντικείμενα και μπουκαλάκια Πάγκοι στην μέση του χώρου που εξυπηρετούν στη παραλαβή και προετοιμασία παραγγελιών
Μέρος της αποθήκης
Διανομή - Μεταφορές Διανομή κατόπιν παραγγελίας 1. Καταχώρηση της παραγγελίας 2. Συσκευασία εντός της ημέρας 3. Επόμενη μέρα παράδοση στον πελάτη εντός Αθήνας 4. Παραγγελίες στο υπόλοιπο Ελλάδας εντός τριών ημερών Μεταφορά = Γενική Ταχυδρομική
Πελάτες Δύο κατηγορίες πελατών: 1. Πελάτες με δική τους χονδρική ή λιανική πώληση 2. Πελάτες με παραγγελίες λιανικής για προσωπική τους χρήση Πελάτες στην παροχή υπηρεσιών (τηλεφωνική εξυπηρέτηση-πληροφορίες)
Πωλήσεις Πωλήσεις εταιρείας: ευρώ μηνιαίως – Αυξανόμενο ποσό παρά τη κρίση Καθημερινές Πωλήσεις = 1000 ευρώ μέσο όρο Αύξηση των πωλήσεων με σωστό marketing και διαφήμιση Μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων = χονδρική
Ερευνητικό υλικό Ερωτηματολόγιο – Πολλαπλής επιλογής, κείμενο ανοιχτού τύπου – Στοιχεία ερωτώμενων (οικογενειακή κατάσταση, μόρφωση) – Βασικές ερωτήσεις όσον αφορά την αξιοπιστία της εταιρείας Παρακολούθηση κατά τη διάρκεια εργασίας
Ερευνητική διαδικασία Συλλογή δεδομένων: Αθήνα Δημιουργία ερωτηματολογίων εντός 2 ημερών Αποστολή ερωτηματολογίων σε επιλεγμένους πελάτες μέσω Απάντηση εντός 2 εβδομάδων Ποσοστό απαντημένων 82%
Αποτελέσματα έρευνας 60 πελάτες 47 απάντησαν 20 φαρμακεία 27 καταναλωτές
Ανταγωνιστική τιμή : – Χαμηλές τιμές – Προσφορές
1. Διαδίκτυο 2. Διαφημιστικό έντυπο 3. «στόμα με στόμα» 4. Άλλο
Συνολική εικόνα εταιρείας Χρόνος ανταπόκρισης/επίπεδο ευκολίας πρόσβασης με τα στελέχη Χρόνος παράδοσης Ποιοτικά χαρακτηριστικά προϊόντων
Αποτελέσματα πελατών χονδρικής Δυσαρέσκεια σε μεγάλο ποσοστό όσων αφορά στην λήψη των παραγγελιών Ικανοποίηση όσον αφορά την διάθεση των ζητούμενων προϊόντων και τη μη αναμονή για την παραλαβή τους από το εξωτερικό λόγω των μεγάλων ποσοτήτων που παραγγέλνουν. Ικανοποίηση λόγω των εκπτώσεων που προσφέρονται σε παραγγελίες άνω των 100 ευρώ, πράγμα που προσελκύει τους πελάτες χονδρικής εφόσον συνήθως τα ποσά παραγγελίες ξεπερνάνε το συγκεκριμένο ποσό.
Αποτελέσματα πελατών λιανικής σε μεγάλο ποσοστό όσων αφορά στην λήψη των παραγγελιών Δυσαρέσκεια για τη διάθεση των προϊόντων ζήτησης καθώς μεγάλος όγκος παραγγέλνετε από τους πελάτες χονδρικής και μοναδιαία ποσότητα δεν είναι πάντα διαθέσιμη. Συνήθως οι πελάτες λιανικής δεν λαμβάνουν κάποια έκπτωση διότι στις μικρές παραγγελίες κάτω των 100 ευρώ δεν γίνετε έκπτωση καθώς επίσης και κάτω των 50 ευρώ χρεώνονται και τα μεταφορικά.
Πρόβλημα Απουσία συστήματος αποθήκευσης – Αδυναμία στην εύρεση κωδικού/προϊόντος Έλλειψη θέσεων στην αποθήκευση κωδικών – Δυσκολία στην διαδικασία προετοιμασίας παραγγελίας Αποτέλεσμα καθυστέρηση στην ετοιμασία των παραγγελιών ώστε να γίνει η παραλαβή από την εταιρεία μεταφοράς Λάθος στοίβαξη των εμπορευμάτων: τυχαία τοποθέτηση σε διαφορετικά σημεία φθορές στο πέρασμα του χρόνου
Έλλειψη απαραίτητου προσωπικού στο χώρο – Είτε έλλειψη ατόμων – Είτε μη σωστά εκπαιδευμένο υπάρχον προσωπικό Έλλειψη εντύπων διακίνησης –συνοδευτικών παραστατικών Τρόπος παραλαβής γίνετε εμπειρικά παρουσία δελτίου αποστολής – Δεν υπάρχει λογισμικό σύστημα για την καταγραφή εισερχόμενων και εξερχόμενων προϊόντων από την αποθήκη
Συμπεράσματα-Προτάσεις Επιχειρήσεις ανταγωνιστικό περιβάλλον Βελτίωση αποθηκευτικού χώρου εταιρειών εισαγωγής από πλευράς διαφοροποίησης και κόστους = ανταγωνιστικό πλεονέκτημα!! Η παρούσα μελέτη αφορά την κατάρτιση των επενδυτικών ενεργειών στο χώρο αποθήκευσης της εταιρείας με αφορμή την βελτίωση του ποιοτικού επιπέδου εξυπηρέτησης της.
Συμπέρασμα έρευνας Πρόβλημα στον τρόπο αποθήκευσης των προϊόντων της Έλλειψη συστήματος αποθήκευσης – Κακή διαχείριση αποθεμάτων Το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών ήταν δυσαρεστημένο με την καθυστέρηση των παραγγελιών τους και αυτό προέκυψε από την λανθασμένη αποθήκευση των προϊόντων στην αποθήκη της επιχείρησης
Πρόταση 1. Πρόταση για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος είναι η αγορά και χρήση ενός συστήματος αποθήκευσης 2. Η επιλογή του συστήματος λειτουργίας της αποθήκης, εξαρτάται από τους εξής παράγοντες: το είδος των προϊόντων, το πλήθος των ειδών, τον όγκο ανά εκατοστού είδους, την ταχύτητα κυκλοφορίας (όγκος αποθέµατος / χρόνος παραµονής), το διαθέσιµο όγκο αποθήκευσης, τα διαθέσιµα κεφάλαια επένδυσης, τα διαθέσιµα κεφάλαια κίνησης, τους εξωτερικούς παράγοντες (κλίµα, περιβάλλον, νοµοθεσία, αγορά- αξία εργασίας, αγορά-αξία γης).
Σύστημα WMS Σωστή στοίβαξη Σωστός τρόπος κωδικοποίησης Τρόπος στοίβαξης: FIFO (First in-first out) Εφαρμόζεται σε όλα τα προϊόντα που φέρουν ημερομηνία λήξεως Σήµερα µε την εφαρμογή του ISO 9000 ή 9001, είναι απαραίτητο να εφαρμόζεται αυτό το σύστηµα σχεδόν σε όλα τα προϊόντα ακόµη και σε αυτά που έχουν µακρά ημερομηνία λήξεως.
Τα πλεονεκτήματα που αποφέρει ένα τέτοιο σύστημα αποθήκευσης εμφανίζονται στους εξής τομείς: 1. Παραλαβή και εκφόρτωση 2. Αποθήκευση 3. Ανεφοδιασμός των τοποθεσιών συλλογής των προϊόντων για την ομαδοποίησή τους σε παραγγελίες 4. Συλλογή παραγγελιών 5. Έλεγχος παραγγελίας 6. Πακετάρισμα και σήμανση (μαρκάρισμα) 7. Ενοποίηση αποστολών 8. Φόρτωση και αποστολή 9. Διοικητικές λειτουργίες 10. Συντήρηση εξοπλισμού / εγκαταστάσεων
>