Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Κανόνες και όρια κατά τη διάρκεια της εφηβείας
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Δημιουργία κινήτρων στην εκπαίδευση
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Βιολογία Γυμνασίου.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Best practices - Benchmarking
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά

Τα παιδιά βιώνουν αλλαγές που συνδέονται με την ανάπτυξη τους Βιολογικές, γνωστικές, συναισθηματικές, παράλληλα με πιέσεις: Κοινωνικές, πολιτιστικές, περιβαλλοντικές που φαίνεται ότι επιδρούν στην υιοθέτηση συμπεριφορών και στάσεων όπως: Διαταραχές διαγωγής, σχολική αποτυχία, επιθετικότητα, παθητικότητα, χρήση ουσιών, εξάρτηση από το διαδίκτυο, συναισθηματικές διαταραχές όπως κατάθλιψη και άγχος.

Σχολείο και οικογένεια: Αποτελούν τα περιβάλλοντα στα οποία τα παιδιά: Καλλιεργούν και ανακαλύπτουν τη δική τους αξιοπρέπεια και αξία μέσα από μια σταδιακή συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων τους. Διαμορφώνουν αξίες, στάσεις, συμπεριφορές και λαμβάνουν μηνύματα αναφορικά με την κοινωνική συμμετοχικότητα.

Αξίες Συνιστούν πεποιθήσεις για το σωστό, το καλό, το επωφελές, ασκούν πολύ σημαντική και καθοριστική επιρροή στον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά σκέφτονται, αποδίδουν νόημα στις βασικές πτυχές της ζωής τους, υιoθετούν στάσεις ζωής και επιλέγουν τους τρόπους με τους οποίους επικοινωνούν και συναλλάσσονται.

Η επίδραση της παγκοσμιοποίησης Ο φόβος ότι τίποτα δεν είναι σταθερό, κινητοποιεί έντονα συγκρουσιακά συναισθήματα. Υπάρχει διάθεση να σφίξουμε τους δεσμούς αλλά ταυτόχρονα να τους διατηρήσουμε χαλαρούς. Η ανάγκη για εξάρτηση να συνυπάρχει παράλληλα με τη χαλαρότητα και την ατομικότητα.

Η επίδραση της τεχνολογίας Ηλεκτρονικός Υπολογιστής ως νέα μορφή εξάρτησης. Νοερή αναζήτηση εικονικών σχέσεων με στόχο να διαπραγματευτεί τα άγχη του, καταφυγή στο διαδίκτυο ως θεραπεία. Το ίντερνετ, αποτελεί έναν ψυχικό τόπο, ένα καταφύγιο για τη διαχείριση του κενού και του πόνου, για τη ματαίωση και τη μοναξιά.

Η προσκόλληση στην εικόνα Η οθόνη είναι κυρίαρχη καθώς η τηλεόραση, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, ο κινηματογράφος, ακόμη και το κινητό έχουν οθόνη. Η οθόνη είναι διαδραστική σε σχέση με το άτομο καθώς υπάρχει αλληλεπίδραση με την οθόνη και όχι με άλλους ανθρώπους. Λόγος μέσω ανταλλαγής νοημάτων, μηνύματα μέσω εικόνων που δεν αναλύονται περαιτέρω, προσκόλληση στον επιδερμικό κόσμο της εικόνας.

Η προσκόλληση στην εικόνα Η εικόνα που προβάλλεται είναι ενός ανθρώπου «παντοδύναμου», «τέλειου», «ωραίου». Οι ανθρώπινες ανάγκες, οι φόβοι, οι ματαιώσεις σα να πρέπει να αποκλειστούν. Επιβαρυμένος ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών στην υποστήριξη των παιδιών.

«Μπορώ ν’ αλλάξω τον κόσμο?» Οι νέοι κατακλύζονται από την αίσθηση ότι δεν μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο και αυτό που λένε με τη στάση τους είναι «άσε με ήσυχο να ζω τη ζωή μου όπως θέλω». Από την άλλη παραδοσιακά ο έφηβος έχει την υποχρέωση να αμφισβητεί και όχι να αποδέχεται ότι του προτείνουμε.

Καθοδήγηση? Συχνά η άποψη ότι τα παιδιά και οι νέοι χρειάζονται κάποιον να τους καθοδηγεί πηγάζει από μια ανάγκη των ενηλίκων. Με τον τρόπο αυτό δεν βοηθάμε καθόλου τη συναισθηματική τους ανάπτυξη. Ενθαρρύνουμε την παθητικότητα τους, γιατί δεν τους προσφέρουμε το κίνητρο να παλέψουν με τις αναπόφευκτες ματαιώσεις της ζωής και να μπορέσουν στη συνέχεια να στηριχθούν στις δυνάμεις τους.

Ενίσχυση δεξιοτήτων Η θετικοποίηση Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της υπευθυνότητας Η καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας Η ενίσχυση των ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων Η ενίσχυση της διαδικασίας θέσπισης και επίτευξης στόχων Η δημιουργία προϋποθέσεων διαλόγου και η θέσπιση κανόνων για την εξασφάλιση ενός ασφαλούς πλαισίου, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες που συμβάλουν στην ενεργό πολιτότητα.

Η διεργασία της κοινωνικοποίησης Θεωρούμε την κοινωνικοποίηση σαν μια διεργασία η οποία δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να μεγαλώνει όταν βρίσκεται αντιμέτωπο με μια απόφαση, α) Να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα από όσο το δυνατόν περισσότερες όψεις της β) Να συλλέγει και να επεξεργάζεται όλες τις πληροφορίες που είναι σχετικές με τον στόχο του γ) Να εξειδικεύει και να αξιολογεί τις εναλλακτικές πιθανές πηγές δράσης στη βάση των προσωπικών αξιών, κριτηρίων και προτεραιοτήτων που συνδέονται με την ικανοποίηση των προσωπικών αναγκών.

Η διεργασία της κοινωνικοποίησης δ) Να ελέγχει την εναλλακτική λύση που προάγει το προσωπικό μεγάλωμα, σαν άτομο και σαν μέλος της ομάδας. Βασιλείου Γ. 1982, στο Γοτζαμάνης Κ., (2014), Μεγαλώνοντας (με) το παιδί μου. Πατάκης, Αθήνα ρ

Γονείς και εκπαιδευτικοί Αυτό που απαιτείται από τους ενήλικες γονείς και εκπαιδευτικούς για να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μεγαλώματος των παιδιών τους είναι να εξακολουθούν να «μεγαλώνουν» οι ίδιοι.

Ομάδες γονέων Ένα βιωματικό σεμινάριο για γονείς στο πλαίσιο πραγματοποίησης μιας παρέμβασης πρόληψης σε μια σχολική κοινότητα, είναι σημαντικό να δώσει χώρο και τη δυνατότητα στους γονείς να θέσουν τα δικά τους ερωτήματα και να βρούν τις δικές τους απαντήσεις στο πώς μπορούν να υποστηρίξουν την εξέλιξη και την αυτονόμηση των παιδιών τους.

Ο Ρόλος του συντονιστή Για πολλούς γονείς ίσως να είναι η πρώτη φορά που συμμετέχουν σε ένα τέτοιου τύπου βιωματικό σεμινάριο. Όπως κάθε καινούρια και άγνωστη διαδικασία προκαλεί άγχος, φόβο και επιθετικότητα. Ο συντονιστής της ομάδας θα πρέπει να εξασφαλίσει τις απαραίτητες συνθήκες ώστε να δημιουργηθεί κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης και να μιεωθεί το αίσθημα της απειλής.

Ομάδα γονέων Μέσω της διαδικασίας της ομάδας προτείνουμε στους γονείς να «δούν» και να «ακούσουν» με διαφορετικό τρόπο, τόσο τα παιδιά τους όσο και τον εαυτό τους. Αυτός ο διαφορετικός τρόπος είναι ουσιαστικά η αποδοχή του άλλου ως ανεξάρτητου ατόμου που δικαιούται να είναι σεβαστός για αυτό που «είναι».

Ο συντονιστής Δέχεται και σέβεται κάθε μέλος, είναι διαθέσιμος να ακούσει, να κατανοήσει, χωρίς να αξιολογεί, μα ερμηνεύει ή να αμφισβητεί. Ο συντονιστής χρειάζεται να παρέχει ασφάλειακαι να αντέχει τις επιθέσεις. Έως ότου τα μέλη της ομάδας να νιώσουν λιγότερο απειλούμενα και να «αποκαλύψουν» τον εαυτό τους.

Ομάδα γονέων Προγράμματα μεσοπρόθεσμα ή μακροχρόνια Οι συναντήσεις μπορεί να γίνονται εβδομαδιαία ή ανά δεκαπενθήμερο. Ο προτεινόμενος χρόνος κάθε συνάντησης είναι ενενήντα λεπτά. Σε κάθε συνάντηση αναφέρεται το θέμα που θα επεξεργαστεί η ομάδα, οι στόχοι της κάθε συνάντησης και η διαδικασία που θα ακολουθηθεί.

Τεχνικές Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι: Συζήτηση σε ζευγάρια Συζήτηση σε μικρές ομάδες Συζήτηση σε ολόκληρη την ομάδα Ελεύθερος συνειρμός Παίξιμο ρόλων κλπ