Beyond global marketing and the globalization of marketing activities & Global franchising Καντηλιεράκη Μαρία Ελένη Α.Μ.457 Κυρατζίδου Χριστίνα Α.Μ.460 Μουσταφέλος Κων/νος Α.Μ.414 Σπανουδάκης Κων/νος Α.Μ.486
Αντικείμενο μελέτης: Περιγραφή του πώς θα ξεπεραστεί η διαφορά μεταξύ της θεωρητικής εννοίας του global marketing και του εμπειρικού φαινόμενου και εφαρμογής των δραστηριοτήτων marketing σε παγκόσμιο επίπεδο. Οργάνωση παγκοσμίων προσπαθειών Αναζήτηση εγχωρίων και εξωτερικών διαφορών Αναζήτηση νέων συνεργατών Εντοπισμό υπηρεσιών υποστήριξης Διαχείριση του κόστους των διεθνών συναλλαγών
Έμφαση στις ομοιότητες των πελατών και όχι στις φυσικές διαφορές τους. ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ. «Σκέφτομαι παγκόσμια-ενεργώ τοπικά» Υιοθέτηση μιας προσανατολισμένης στο marketing προσέγγισης και όφελος από την κατανόηση των τοπικών συνθηκών στην κάθε αγορά. ΠΡΟΣΟΧΗ :
Τέσσερις κατευθυντήριες δυνάμεις οδηγούν τις εταιρίες στην παγκοσμιοποίηση δραστηριοτήτων marketing. Σχετίζονται με τους κυριότερους οδηγητές της παγκοσμιοποίησης: Αγορά Αγορά Κόστος Κόστος Ανταγωνισμός Ανταγωνισμός Κυβέρνηση Κυβέρνηση Που επικεντρώνονται στα: Τυποποίηση Τυποποίηση Ομοιογένεια Ομοιογένεια Ομοιότητα Ομοιότητα Συγκέντρωση Συγκέντρωση Εξάρτηση Εξάρτηση Συγχρονισμός Συγχρονισμός Ενοποίηση σε παγκόσμια βάση. Ενοποίηση σε παγκόσμια βάση.
“ TOTAL GLOBAL TRATEGY”: διεθνοποίηση του πυρήνα της στρατηγικής υιοθετώντας τη σε ποικίλες διεθνείς αγορές. Είναι πιο χρήσιμη η ιδέα των ποικίλων αγορών και όχι η ιδέα της παγκόσμιας αγοράς vs τοπικής αγοράς. Αμφιβολία των όρων global marketing και globalization of marketing activities.
Glocal marketing – glocalization of marketing activities Όρος global marketing: Έλλειψη «σφαιρικότητας» Αποπροσανατολισμός στην τρέχουσα χρήση του Έλλειψη ισορροπίας και αρμονίας Ανάγκη για περαιτέρω εξήγηση της χρήσης του στην κάθε περίπτωση Λαμβάνει χώρα μόνο σε επίπεδο στρατηγικής Σε επίπεδο λειτουργίας και τακτικής καταλληλότερο χρήζεται το Glocal marketing.
Εν κατακλείδι… Εν κατακλείδι… ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ GLOBALIZATION ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΕΣΤΕΡΗ ΕΝΝΟΙΑ… GLOCALIZATION: ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ GLOBAL MARKETING
GLOBAL FRANCHISING: Μεγάλη επιτυχία λόγω της ευελιξίας του ΟΡΙΣΜΟΣ: Επιχειρηματική μέθοδος στην οποία ο επονομαζόμενος «franschisor» εξουσιοδοτεί τον «franchisee» με αποδεδειγμένες επιχειρηματικές μεθόδους έναντι αμοιβής και ποσοστών επί των πωλήσεων και των κερδών. ΟΡΙΣΜΟΣ: Επιχειρηματική μέθοδος στην οποία ο επονομαζόμενος «franschisor» εξουσιοδοτεί τον «franchisee» με αποδεδειγμένες επιχειρηματικές μεθόδους έναντι αμοιβής και ποσοστών επί των πωλήσεων και των κερδών. Συναλλαγές μεταξύ των franchisors και των franchisees: Προκύπτουν καθημερινά σε όλο τον κόσμο. Προκύπτουν καθημερινά σε όλο τον κόσμο. Μεταφορά ιδεών για προϊόντα, ονόματα Μεταφορά ιδεών για προϊόντα, ονόματα φιρμών, δεξιότητες marketing και διοικητικές διαδικασίες. Συντονισμός ενεργειών, επίλυση διαφωνιών και διαχείριση του Συντονισμός ενεργειών, επίλυση διαφωνιών και διαχείριση τουδικτύου. Οι franchisors και οι franchisees είναι αλληλένδετα κομμάτια ενός συστήματος και εκμεταλλεύονται πηγές για την επίτευξη διαρκούς επιτυχίας. Οι franchisors και οι franchisees είναι αλληλένδετα κομμάτια ενός συστήματος και εκμεταλλεύονται πηγές για την επίτευξη διαρκούς επιτυχίας.
Ο παρακάτω πίνακας περιέχει: Περίληψη των προτάσεων που υποδεικνύονται όταν το franchising πρόκειται να αποτελέσει οργανωτική μορφή για την εισαγωγή στρατηγικής marketing σε παγκόσμιες αγορές Περίληψη των προτάσεων που υποδεικνύονται όταν το franchising πρόκειται να αποτελέσει οργανωτική μορφή για την εισαγωγή στρατηγικής marketing σε παγκόσμιες αγορές Αρχικές αμοιβές & πνευματικά δικαιώματα Αρχικές αμοιβές & πνευματικά δικαιώματα Πιθανότητα ίδρυσης κεντρικού franchise στις παγκόσμιες αγορές Πιθανότητα ίδρυσης κεντρικού franchise στις παγκόσμιες αγορές
ΜΜΜΜέγιστη απόδοση: υιοθέτηση μηχανισμών διαχείρισης πλήρως συμβατούς με τις διεθνείς στρατηγικές. ΤΤΤΤο franchising στην παγκόσμια αγορά είναι μια συνάρτηση αποτελούμενη από 4 σημαντικούς παράγοντες: σ συγκεκριμένα προσόντα της εταιρίας ε εξωτερική αβεβαιότητα σωτερική αβεβαιότητα τ τύπος προϊόντος Παρ’ όλα αυτά... ΔΔΔΔύσκολη η συχνή εισαγωγή νέων προϊόντων ΧΧΧΧαμηλό επιχειρηματικό ρίσκο ΠΠΠΠροκαθορισμένες αποδοχές (χάνεται η ευκαιρία για υψηλότερα κέρδη).