Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καταστάσεις των υλικών
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πανασέτη Στέφανη Σκαρπάρη Παρασκευή
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Η Φυσική είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ, ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ , ΕΝΝΟΙΕΣ, ΝΟΜΟΙ.
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Ο κύκλος του νερού Νικολέττα Τσαγγαρίδου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Επιμέλεια: Σαμαράς Πασχάλης
Κεφάλαιο 2 ον ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αλλαγές στη φάση των σωμάτων
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Φυσικές Επιστήμες Θερμότητα. Άσκηση 1 Φόντο η κουζίνα ενός σπιτιού. Πάνω στον πάγκο υπάρχουν υλικά : νερό, γάλα, χυμός, λάδι. Μιλά ένα αγόρι. Γεια σας.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης: Μετρήσεις Θερμοκρασίας – Η Βαθμονόμηση Ηλ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
IrYdium Chemistry Lab.
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
Ξαναγέμισε τη γυάλα! ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1 Γιώτη Θεοδώρα Α.Μ.: Σερμπενιάδη Τριανταφυλλιά Α.Μ.: Υπεύθυνη μαθήματος κ.Ζαχαρούλα Σμυρναίου.
Πρόβλημα: Όλοι μας έχουμε περάσει με αυτοκίνητο από κάποια γέφυρα και έχουμε νιώσει κάποιου είδους «αναπηδήσεις». Που οφείλονται αυτές άραγε; Γιατί όσο.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΛΑΤΣΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΜ:5399 ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΜ:5385 Τα φαινόμενα της εξαέρωσης, της υγροποίησης και της εξάτμισης.
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Θεοδωράτου Σταυρούλα Α.Μ 5756, Γ΄Έτoς Λαουρδέκη Αγγελική Α.Μ. 5668, Γ΄ Έτος Παπαδημητρίου Χαρίκλεια, Α.Μ. 5288, Γ΄ Έτος Υπεύθυνος Καθηγητής: Κωνσταντίνος.
Οι φοιτήτριες: Διαμαντάκη Μυρτώ Θεώνη Κλαιρ_ Αγραφιώτη Δήμητρα_ Κατερίνα Σταύρου_
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΜΑ: Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΤΕΡΕΑ ΣΩΜΑΤΑ: ΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΓΩΓΟΙ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΤΗΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΗΞΗΣ
Καλλιέργεια βακτηρίων
Δραστηριοτητεσ απο τον Κοσμο τησ Φυσικησ για το Νηπιαγωγειο
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κορομηλά Μαρία – Γεωργία Α.Μ:5385 Λάτσιου Θεοδώρα Α.Μ:5399
«Δραστηριότητες από τον κόσμο της φυσικής για το νηπιαγωγείο»
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Δραστηριότητες για την τήξη και την πήξη
ΝΕΡΟ Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη ανόργανη χημική ένωση στην επιφάνεια της Γης, αφού καλύπτει το 70,9% του πλανήτη μας. Το νερό στις «συνηθισμένες.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης
Δραστηριότητες από τον Κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο
Δραστηριότητες από τον κόσμο της Φυσικής
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Οι καταστάσεις (ή φάσεις) της ύλης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες Φύλλo Εργασίας 4 ΕΚΦΕ Αμπελοκήπων Αθ. Βελέντζας ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Γαβρά Παρασκευή (5602) Ζιώγα Στέλλα (5742) Κόλια Ηλιάνα (5650)
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
Αποστολάκη Φλωρεντία-Αφροδίτη 5595
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τήξη και πήξη
Γιάννης Β. Ντελής Δάσκαλος – Φυσικός Συνεργάτης του Ε.Κ.Φ.Ε Καρδίτσας.
Τα υγρά και η εξάτμιση τους
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
επιπλέει στον κουβά με το νερό.
Οι σημαντικότερες εναλλακτικές ιδέες
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Τα ψυγεία στην ζΩΗ μαΣ !!! Απο Μαρια Κλεανθουσ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα φαινόμενα της τήξης και της πήξης Νικολακοπούλου Μαρία

 Να αναγνωρίσουν τα παιδιά την τήξη, δηλαδή ότι ορισμένα υλικά περνούν από τη στερεά στην υγρή κατάσταση.  Να συνδέσουν την τήξη: α) Με την παροχή θερμότητας από το περιβάλλον στο σώμα που τήκεται, σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. β) Με την παροχή θερμότητας από μια θερμαντική συσκευή στο σώμα που τήκεται.  Να αναγνωρίσουν την πήξη, δηλαδή ότι ορισμένα υλικά περνούν από την υγρή στη στερεά κατάσταση.  Να συνδέσουν την πήξη: α) Με την ψύξη στην κατάψυξη ενός ψυγείου β) Με την ψύξη στο περιβάλλον  Να κατανοήσουν, τόσο κατά την τήξη όσο & κατά την πήξη, ότι το υγρό έχει την ίδια ποιότητα με το στερεό.

 Υλικά: ποτήρι, μπρίκι, παγάκια, καμινέτο, παγοθήκες

 Ανάγνωση – αφόρμηση  Συζήτηση (φαινόμενα, ερωτήσεις)  Σχετικό πείραμα: α) ποτήρι με παγάκια έξω απ’ την κατάψυξη, β) μπρίκι με παγάκια στο γκαζάκι  Προβλέψεις, εκτέλεση, παρατήρηση – σχολιασμός φαινομένου χωρίς εξηγήσεις  Στρέφουμε την προσοχή στον τρόπο θέρμανσης, συγκρίνουμε αποτελέσματα

 Αντίστροφη διαδικασία – πήξη  Τι θα συμβεί αν με το νερό από την τήξη γεμίσουμε τις παγοθήκες και τις βάλουμε στην κατάψυξη;  Συζητάμε το αποτέλεσμα  Τονίζουμε το ρόλο της κατάψυξης

 Υλικά: κερί ρεσώ, μικρό χαρτόνι  Και άλλα υλικά εκτός από νερό  Τι θα γίνει αν ανάψουμε το κεράκι και το αφήσουμε να καίει για λίγα λεπτά;  Εκτελούμε το πείραμα, εξηγούμε αναλυτικά το φαινόμενο  Επισημαίνουμε τη συμβολή της θερμότητας και τη διατήρηση της ποιοτική ταυτότητας

 Χύνουμε δυό σταγόνες λιωμένο κερί στο χαρτόνι  Προβλέπουμε τι θα συμβεί μετά από λίγα λεπτά  Εξηγούμε το αποτέλεσμα, επεξεργαζόμαστε το κομμάτι παγωμένου κεριού  Σβήνουμε το κερί, επαναλαμβάνουμε

 Υλικά: σοκολάτες, μπισκότα, μπρίκι, γκαζάκι, δίσκος, λαδόκολλα  Τι θα γίνει αν: α) αφήσουμε μια σοκολάτα έξω από την τάξη, β) βάλουμε τη σοκολάτα σε μπρίκι και τη ζεστάνουμε στο γκαζάκι  Εκτέλεση πειράματος, εξήγηση,  Εξαίρουμε: α) ότι η σοκολάτα που θερμαίνεται λιώνει πιο γρήγορα απ’ την άλλη που λιώνει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος και β) ότι η σοκολάτα διατηρεί την ποιοτική της ταυτότητα

 Πήξη – αντιστροφή: βουτάμε τα μπισκότα στη λιωμένη σοκολάτα και τα τοποθετούμε σε δίσκους με λαδόκολλα  Τι θα συμβεί αν: α) αφήσουμε τον ένα δίσκο έξω απ’ το ψυγείο καιβ) βάλουμε τον άλλο δίσκο στο ψυγείο  Εκτέλεση, λεπτομερής εξήγηση φαινομένου, σχολιασμός – σύγκριση αποτελεσμάτων  Μπορούμε ανά μικρά χρονικά διαστήματα να ελέγχουμε τους δίσκους για να παρατηρούμε τη βαθμιαία διαδικασία πήξης

 Υλικά: παλιές, μικρές, σπασμένες κηρομπογιές, παγοθήκες με σχέδια, φορμάκια ψησίματος, φουρνάκι

 Εξάσκηση και γνωριμία με άλλο ένα υλικό που τήκεται  Μοιράζουμε τις κηρομπογιές ανά χρώμα στα φορμάκια  Τι νομίζουν ότι θα γίνει αν βάλουμε τα φορμάκια στο φούρνο  Κάνουμε το πείραμα, μόλις λιώσουν οι κηρομπογιές εξηγούμε τι έγινε με τη βοήθεια των παιδιών

 Μοιράζουμε το υγρό στις παγοθήκες και ρωτάμε τα παιδιά τι θα συμβεί αν: α) βάλουμε τη μια παγοθήκη στο ψυγείο β) αφήσουμε την άλλη έξω απ’ το ψυγείο  Εφαρμογή, εξαίρουμε τα ίδια σημεία όπως στα άλλα πειράματα, σχολιάζουμε τα αποτελέσματα συγκρίνοντάς τα  Αφαιρούμε τις καινούργιες κηρομπογιές από τις παγοθήκες και είναι έτοιμες να τις χρησιμοποιήσουμε!

 Υλικά: χαρτιά, κηρομπογιές, φωτογραφίες

 Συζήτηση – ανακεφαλαίωση για αυτά που μάθαμε απ’ τα πειράματα  Τους ζητάμε να μας ζωγραφίσουν ένα απ’ τα υλικά, που χρησιμοποιήσαμε στα πειράματα και την εξέλιξη του φαινομένου της τήξης αυτού του υλικού αξιοποιώντας τις κηρομπογιές που φτιάξαμε.

 Ένα βίντεο μικρής διάρκειας που περιγράφει το φαινόμενο της τήξης και το λιώσιμο του χιονάνθρωπου.  OBcg OBcg