ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007 - 2008 Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η σημασία της σχέσης παιδιού-περιβάλλοντος Είναι αποδεδειγμένο ότι τα παιδιά είναι ευαίσθητα απέναντι στο δομημένο χώρο. Οι διάφορες αρχιτεκτονικές μορφές.
Advertisements

Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2014 θέμα: ''Η διδασκαλία τραγουδιών σχετικά με τις σχολικές εορτές.
Η 25 η Μαρτίου Σχέδιο Εργασίας Δ’ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού Κωνσταντίνου Άντρη Νικολάου Πολύμνια Στυλιανού Μαριλένα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
2η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2013 θέμα: “Μουσική γνωστική ανάπτυξη μέσα από το βίωμα” Δρ Γιώτα.
ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝ ΣΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ MedISys MedISys Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα υγείας Τεχνολογία αιχμής Κάλυψη του θεσμικού.
1 Διδακτικοί Στόχοι & Διδακτικός Σχεδιασμός Παλαιγεωργίου Γιώργος Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
Πληροφορική στο Νηπιαγωγείο Ιστορική αναδρομή Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση + Προσχολική Εκπαίδευση (2003), με την καθιέρωση ενός προγράμματος σπουδών.
Τεχνικές Εξοικονόμησης Χρόνου Αναφέρετε κάποιες τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην εξοικονόμηση χρόνου.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Θεολογία και Φυσική στη στωική φιλοσοφία Φυσικοποίηση του Θεού ή θεοποίηση της Φύσης; Χριστίνα Ι. Κούρφαλη, δρ Φιλοσοφίας
Μαίρη Κουτσελίνη Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Νοέμβριος  Κατανόηση του τι είναι, πριν την εφαρμογή  Αποδοχή της επιστημολογικής βάσης των Δεικτών  Σύνδεσή τους.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ - ΠΟΛΥΜΕΣΑ Δημήτριος Γ. Λιόβας.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
«Η διδακτική του μαθήματος της Ιστορίας» (Οργάνωση διδασκαλίας
Στρατηγική Διδασκαλίας
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Στρατηγικές Αποτελεσματικής Διδασκαλίας
Συμπεριφορισμός και Εκπαίδευση
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου)
ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.
Διδασκαλία μαθημάτων Φυσικών Επιστημών Γυμνασίου
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
Καταγραφή των κυήσεων στις οροθετικές γυναίκες της ΜΕΛ του ΠΑΓΝΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία Αρχές Γενικής Διδακτικής
Επίκουρος Καθηγητής, Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχολικά Προγράμματα
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Τοπικη ιστορια- βιωματικη δραση
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Αξιολόγηση των μαθητών ΓΕΛ & ΕΠΑΛ στο μάθημα της ΝΕ Γλώσσας
Σύμβολα ανακύκλωσης και επεξήγηση.
Μάινας Διονύσιος Η Διδασκαλία της Ιστορίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ
ΒΙΟΛ. ΚΥΤΤΑΡΟΥ, ΑΣΚΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ-ΜΕΡΟΣ Β_2007, Λ.Χ. Μαργαρίτης
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΕΡΩΤΗΣΗ 1 Ως μέρος μιας επιδημιολογικής μελέτης, 2 ομάδες γυναικών ρωτήθηκαν (με συνέντευξη) για την ύπαρξη ναυτίας και στομαχικού πόνου. Σε μια σύγκριση.
Δασκάλα – σύμβουλος ΣΧΤ
Εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Υλικό Υπολογιστών Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
Διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού με το Scratch για τις Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού Η παρούσα σειρά μαθημάτων ΤΠΕ υλοποιήθηκε στο 15ο Δημοτικό Σχολείο.
Οικογενειακός γραμματισμός: Δομημένες Δραστηριότητες Ανάγνωσης
Οδηγίες σύνταξης σχεδίου μαθήματος
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Εργασία στο μάθημα της Βιολογίας Σταυρακάκης Κων/νος Εφραίμ.
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
«TΑΞΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ» «ΠΕΡΙ ΚΥΠΡΟΥ»
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
بسم الله الرحمن الرحيم.
ΠΛΑΙΣΙΟ 14ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Μάθημα 12ο Διδακτικά σενάρια
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
ΤΙΤΛΟΣ: Δημοσθένης (Demosthenes Speech composer)
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
H ΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΩΝ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Στα διάφορα επαγγέλματα
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Σεμινάριο -e – Τασούλα Βερβενιώτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Τάξη:Τμήμα: KΑΘΗΓΗΤΗΣ………………………………………………… ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Της διδακτέας ύλης στο μάθημα…………………………………………… Η ύλη αυτή κατανέμεται σε …..… διδακτικές ενότητες (μαθήματα) και εκτείνεται σε ……… σελίδες στο βιβλίο του μαθητή. Με δεδομένο ότι το μάθημα αυτό διδάσκεται …...…..ώρες την εβδομάδα ή………ώρες το χρόνο έχουμε: 1ο Τρίμηνο : Στο τρίμηνο αυτό, που έχει 13 εβδομάδες εργασίας ή …….…ώρες διδασκαλίας, θα διδαχθούν τα μαθήματα από το κεφάλαιο 1 έως και το κεφάλαιο ……….που αντιστοιχούν σε ……... σελίδες ( από τη σελίδα ……… έως και τη σελίδα………). θα διδαχθούν τα μαθήματα από το κεφάλαιο 1 έως και το κεφάλαιο ……….που αντιστοιχούν σε ……... σελίδες ( από τη σελίδα ……… έως και τη σελίδα………).

2ο Τρίμηνο : 2ο Τρίμηνο : Στο τρίμηνο αυτό, που έχει 11 εβδομάδες εργασίας ή …….…ώρες διδασκαλίας, Στο τρίμηνο αυτό, που έχει 11 εβδομάδες εργασίας ή …….…ώρες διδασκαλίας, θα διδαχθούν τα μαθήματα από το κεφάλαιο 1 έως και το κεφάλαιο ……….που αντιστοιχούν σε ……... σελίδες ( από τη σελίδα …….. έως και τη σελίδα……...). θα διδαχθούν τα μαθήματα από το κεφάλαιο 1 έως και το κεφάλαιο ……….που αντιστοιχούν σε ……... σελίδες ( από τη σελίδα …….. έως και τη σελίδα……...). 3ο Τρίμηνο : 3ο Τρίμηνο : Στο τρίμηνο αυτό, που έχει 11 εβδομάδες εργασίας ή …….…ώρες διδασκαλίας, Στο τρίμηνο αυτό, που έχει 11 εβδομάδες εργασίας ή …….…ώρες διδασκαλίας, θα διδαχθούν τα μαθήματα από το κεφάλαιο 1 έως και το κεφάλαιο …..….που αντιστοιχούν σε …….... σελίδες ( από τη σελίδα ………. έως και τη σελίδα……….). θα διδαχθούν τα μαθήματα από το κεφάλαιο 1 έως και το κεφάλαιο …..….που αντιστοιχούν σε …….... σελίδες ( από τη σελίδα ………. έως και τη σελίδα……….).

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ *********************** *********************** ΠΟΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ Ή ΘΕΜΑ ΘΑ ΔΙΔΑΞΩ; ΠΟΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑ Ή ΘΕΜΑ ΘΑ ΔΙΔΑΞΩ; Μας κατευθύνει ο αδρομερής ετήσιος ή τριμηνιαίος προγραμματισμός, αλλά και τα βιβλία του μαθητή και του καθηγητή. Μας κατευθύνει ο αδρομερής ετήσιος ή τριμηνιαίος προγραμματισμός, αλλά και τα βιβλία του μαθητή και του καθηγητή. ΕΙΜΑΙ ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ; ΕΙΜΑΙ ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ; Ο καθηγητής οφείλει να γνωρίζει πολύ καλά το αντικείμενο, που πρόκειται να διδάξει. Ο καθηγητής οφείλει να γνωρίζει πολύ καλά το αντικείμενο, που πρόκειται να διδάξει. ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ; ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ; Για αποτελεσματική διδασκαλία, η διδακτική πράξη πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους στόχους. (Ταξινομίες Bloom και Gagne ) Για αποτελεσματική διδασκαλία, η διδακτική πράξη πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους στόχους. (Ταξινομίες Bloom και Gagne )

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ; Γίνεται έλεγχος, προεκτίμηση για να προσδιορίσουμε τι ήδη γνωρίζουν οι μαθητές για το συγκεκριμένο θέμα ή για το έργο της μάθησης που επιδιώκουμε, ποιο είναι το επίπεδο της τάξης, ώστε να εντοπίσουμε και να προσδιορίσουμε το εναρκτήριο σημείο της διδασκαλίας μας (ετοιμότητα για μάθηση ). Γίνεται έλεγχος, προεκτίμηση για να προσδιορίσουμε τι ήδη γνωρίζουν οι μαθητές για το συγκεκριμένο θέμα ή για το έργο της μάθησης που επιδιώκουμε, ποιο είναι το επίπεδο της τάξης, ώστε να εντοπίσουμε και να προσδιορίσουμε το εναρκτήριο σημείο της διδασκαλίας μας (ετοιμότητα για μάθηση ).

ΚΑΤΕΣΤΡΩΣΑ ΕΝΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; ΚΑΤΕΣΤΡΩΣΑ ΕΝΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; Μας βοηθά το βιβλίο του καθηγητή ή άλλα βιβλία ειδικής διδακτικής, να επιλέξουμε ή να σχεδιάσουμε ένα δικό μας διάγραμμα – πορεία διδασκαλίας. Μας βοηθά το βιβλίο του καθηγητή ή άλλα βιβλία ειδικής διδακτικής, να επιλέξουμε ή να σχεδιάσουμε ένα δικό μας διάγραμμα – πορεία διδασκαλίας. ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΑ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ (ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ) ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ; ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΑ Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ (ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ) ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ; Πώς θα κατανεμηθεί ο χρόνος στις διάφορες φάσεις της διδασκαλίας, ώστε να δοθεί επαρκής χρόνος στους μαθητές χωρίς να μειώνεται η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού και της διδασκαλίας. Πώς θα κατανεμηθεί ο χρόνος στις διάφορες φάσεις της διδασκαλίας, ώστε να δοθεί επαρκής χρόνος στους μαθητές χωρίς να μειώνεται η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού και της διδασκαλίας.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ; ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ; Αναλύονται στο βιβλίο του καθηγητή ή καθορίζονται στην ενδεικτική πορεία διδασκαλίας που κάνει ο δάσκαλος. Σε κάθε περίπτωση ο καθηγητής φροντίζει να μετατρέψει τη διδακτέα ύλη σε διδάξιμη γνώση. Αναλύονται στο βιβλίο του καθηγητή ή καθορίζονται στην ενδεικτική πορεία διδασκαλίας που κάνει ο δάσκαλος. Σε κάθε περίπτωση ο καθηγητής φροντίζει να μετατρέψει τη διδακτέα ύλη σε διδάξιμη γνώση.

ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; Ο δάσκαλος επιλέγει την ανάγνωση, τη συζήτηση, τη διήγηση, την περιγραφή κ.λ.π. Προκρίνει πού θα γίνει η διδασκαλία (μέσα ή έξω από τη τάξη)και αναζητεί τα απαιτούμενα μέσα, όπως τα βιβλία, τα όργανα, τους χάρτες, τις εικόνες, τα φιλμ, τα CD κ. λ. π. Επιλέγει δηλαδή την κατάλληλη στρατηγική διδασκαλίας, τα αναγκαία εποπτικά μέσα και την αντίστοιχη μορφή κοινωνικής οργάνωσης της τάξης του. Ο δάσκαλος επιλέγει την ανάγνωση, τη συζήτηση, τη διήγηση, την περιγραφή κ.λ.π. Προκρίνει πού θα γίνει η διδασκαλία (μέσα ή έξω από τη τάξη)και αναζητεί τα απαιτούμενα μέσα, όπως τα βιβλία, τα όργανα, τους χάρτες, τις εικόνες, τα φιλμ, τα CD κ. λ. π. Επιλέγει δηλαδή την κατάλληλη στρατηγική διδασκαλίας, τα αναγκαία εποπτικά μέσα και την αντίστοιχη μορφή κοινωνικής οργάνωσης της τάξης του.

ΕΓΙΝΕ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; ΕΓΙΝΕ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; Επιβάλλεται η εξατομίκευση για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προκειμένου να ακολουθήσουν με το δικό τους ρυθμό τις εργασίες της τάξης και να μην οδηγηθούν στο Περιθώριο. Επιβάλλεται η εξατομίκευση για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προκειμένου να ακολουθήσουν με το δικό τους ρυθμό τις εργασίες της τάξης και να μην οδηγηθούν στο Περιθώριο.

ΠΩΣ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; ΠΩΣ ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ; Η αξιολόγηση θα γίνει άμεσα με προφορική ή με γραπτή σύντομη εξέταση (δεκάλεπτα τέστ) ή με τον έλεγχο για την ορθή ή μη συμπλήρωση των εργασιών στο βιβλίο του μαθητή (ανατροφοδότηση). Μπορεί όμως να γίνει την επόμενη μέρα, βδομάδα ή μήνα με τον παραδοσιακό τρόπο (Με τεστ ή τα γνωστά κριτήρια αξιολόγησης του βιβλίου). Η αξιολόγηση θα γίνει άμεσα με προφορική ή με γραπτή σύντομη εξέταση (δεκάλεπτα τέστ) ή με τον έλεγχο για την ορθή ή μη συμπλήρωση των εργασιών στο βιβλίο του μαθητή (ανατροφοδότηση). Μπορεί όμως να γίνει την επόμενη μέρα, βδομάδα ή μήνα με τον παραδοσιακό τρόπο (Με τεστ ή τα γνωστά κριτήρια αξιολόγησης του βιβλίου).

ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΕ ΤΟ Α.Π.Σ. ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ καθηγητή; ΜΕΛΕΤΗΘΗΚΕ ΤΟ Α.Π.Σ. ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ καθηγητή; Στο Α.Π.Σ. και το βιβλίο του καθηγητή δίνονται ποικίλες οδηγίες, διευκρινίσεις, συμπληρωματικές γνώσεις κ. λ. π. Δεν το ξεχνάμε ! Στο Α.Π.Σ. και το βιβλίο του καθηγητή δίνονται ποικίλες οδηγίες, διευκρινίσεις, συμπληρωματικές γνώσεις κ. λ. π. Δεν το ξεχνάμε !

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Στην καθημερινή διδασκαλία εφαρμόζουμε σύγχρονη μεθοδολογική προσέγγιση, ώστε οι μαθητές μας μέσα από βιωματικές διαδικασίες, έρευνα και προβληματισμό, να κατανοούν το περιεχόμενο των αφηρημένων εννοιών και να καταλήγουν σε συμπεράσματα. Ιδιαίτερα σημειώνουμε, ότι τα παιδιά στο σχολείο ''μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν'', σε όλα τα μαθήματα και δεν αντιμετωπίζουν καμιά δυσκολία στην εκτέλεση των μαθητικών τους υποχρεώσεων. Στην καθημερινή διδασκαλία εφαρμόζουμε σύγχρονη μεθοδολογική προσέγγιση, ώστε οι μαθητές μας μέσα από βιωματικές διαδικασίες, έρευνα και προβληματισμό, να κατανοούν το περιεχόμενο των αφηρημένων εννοιών και να καταλήγουν σε συμπεράσματα. Ιδιαίτερα σημειώνουμε, ότι τα παιδιά στο σχολείο ''μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν'', σε όλα τα μαθήματα και δεν αντιμετωπίζουν καμιά δυσκολία στην εκτέλεση των μαθητικών τους υποχρεώσεων.

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Αντιμετωπίζουμε τον κάθε μαθητή ως ιδιαίτερη και ξεχωριστή προσωπικότητα σ' όλους τους τομείς. Για το σκοπό αυτό η εξατομίκευση της διδασκαλίας, η υποστήριξη του μαθητή σε ενδεχόμενες δυσκολίες, με σεβασμό πάντοτε στην προσωπικότητά του, αποτελούν μέρος της διδακτικής διαδικασίας. Αντιμετωπίζουμε τον κάθε μαθητή ως ιδιαίτερη και ξεχωριστή προσωπικότητα σ' όλους τους τομείς. Για το σκοπό αυτό η εξατομίκευση της διδασκαλίας, η υποστήριξη του μαθητή σε ενδεχόμενες δυσκολίες, με σεβασμό πάντοτε στην προσωπικότητά του, αποτελούν μέρος της διδακτικής διαδικασίας.

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ Η οπτική γωνία από την οποία βλέπουμε ή προσεγγίζουμε τα πράγματα. Η οπτική γωνία από την οποία βλέπουμε ή προσεγγίζουμε τα πράγματα.

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ Για παράδειγμα όποιος ρωτά: Για παράδειγμα όποιος ρωτά: ♦ Για την προέλευση (καταγωγή) της αμπέλου ή για το πώς έφθασε στην Ελλάδα το κλήμα παίρνει μια ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ♦ Για την προέλευση (καταγωγή) της αμπέλου ή για το πώς έφθασε στην Ελλάδα το κλήμα παίρνει μια ΜΥΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΗ απάντηση. απάντηση.

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ♦ Πού καλλιεργείται το αμπέλι παίρνει μια ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ απάντηση. ♦ Πού καλλιεργείται το αμπέλι παίρνει μια ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ απάντηση. ♦ Πως μπολιάζεται ή πολλαπλασιάζεται το αμπέλι ( κλήμα) παίρνει μια ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ απάντηση. ♦ Πως μπολιάζεται ή πολλαπλασιάζεται το αμπέλι ( κλήμα) παίρνει μια ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ απάντηση. ♦ Πόσο κρασί χωράει το βαρέλι ή πόσα κιλά ζυγίζει το καλάθι με τα σταφύλια παίρνει μια ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ απάντηση. ♦ Πόσο κρασί χωράει το βαρέλι ή πόσα κιλά ζυγίζει το καλάθι με τα σταφύλια παίρνει μια ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ απάντηση.

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ♦ Για την παραγωγή σταφυλιών - κρασιού και αν αυτή απορροφάται παίρνει απάντηση από τις ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ επιστήμες. ♦ Για την παραγωγή σταφυλιών - κρασιού και αν αυτή απορροφάται παίρνει απάντηση από τις ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ επιστήμες. ♦ Γιατί βράζει ο μούστος παίρνει απάντηση από τη ΧΗΜΕΙΑ. ♦ Γιατί βράζει ο μούστος παίρνει απάντηση από τη ΧΗΜΕΙΑ. ♦ Για τη θρεπτική αξία που έχει το σταφύλι παίρνει μια ΙΑΤΡΙΚΗ - ΔΙΑΙΤΟΛOΓΙΚΗ απάντηση. ♦ Για τη θρεπτική αξία που έχει το σταφύλι παίρνει μια ΙΑΤΡΙΚΗ - ΔΙΑΙΤΟΛOΓΙΚΗ απάντηση.

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ♦ Όποιος αναρωτιέται γιατί το σταφύλι που του έπεσε από τα χέρια δεν πήγε προς τα πάνω (ουρανό) παίρνει απάντηση από τη ΦΥΣΙΚΗ ( Νόμος της βαρύτητας του Νεύτωνα ). ♦ Όποιος αναρωτιέται γιατί το σταφύλι που του έπεσε από τα χέρια δεν πήγε προς τα πάνω (ουρανό) παίρνει απάντηση από τη ΦΥΣΙΚΗ ( Νόμος της βαρύτητας του Νεύτωνα ). ♦ Όποιος βλέπει την ομορφιά του αμπελιού - σταφυλιού κάνει ΤΕΧΝΗ (Ζωγραφική, γλυπτική, ποίηση κ.λ,π. ) ♦ Όποιος βλέπει την ομορφιά του αμπελιού - σταφυλιού κάνει ΤΕΧΝΗ (Ζωγραφική, γλυπτική, ποίηση κ.λ,π. )

Συνήθεις διδακτικοί στόχοι σε σενάρια ιστορίας Α. Γενικοί στόχοι: Α. Γενικοί στόχοι: · Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία της διερεύνησης και αξιολόγησης ιστορικών πληροφοριών. · Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία της διερεύνησης και αξιολόγησης ιστορικών πληροφοριών. · Να εξοικειωθούν με την παρατήρηση της εικόνας ως πηγής πληροφοριών. · Να εξοικειωθούν με την παρατήρηση της εικόνας ως πηγής πληροφοριών. · Να προσεγγίσουν πρωτογενείς πηγές και αντλήσουν από αυτές πληροφορίες για να ερμηνεύσουν ιστορικά γεγονότα. · Να προσεγγίσουν πρωτογενείς πηγές και αντλήσουν από αυτές πληροφορίες για να ερμηνεύσουν ιστορικά γεγονότα.

Β. Ειδικοί στόχοι: Να κάνουν υποθέσεις με βάση πρωτογενείς πηγές και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Να κάνουν υποθέσεις με βάση πρωτογενείς πηγές και να εξαγάγουν συμπεράσματα. Να κατανοήσουν ότι η δράση εξαρτήθηκε από συγκεκριμένους παράγοντες του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο έζησαν. Να κατανοήσουν ότι η δράση εξαρτήθηκε από συγκεκριμένους παράγοντες του περιβάλλοντος μέσα στο οποίο έζησαν.