ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Advertisements

ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Δεξιότητες Επιστημονικής Μεθόδου
Η Ε ΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τ ΗΣ Κ ΕΝΤΡΙΚΗΣ Ε ΝΩΣΗΣ Δ ΗΜΩΝ Ε ΛΛΑΔΟΣ LOCALIT. GR Η Ε ΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Τ ΗΣ Κ ΕΝΤΡΙΚΗΣ Ε ΝΩΣΗΣ Δ ΗΜΩΝ Ε ΛΛΑΔΟΣ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και η επίδρασή τους στη ζωή μας
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΑΓΑΠΗ.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
SOCIAL MEDIA CREATIVE AD Βουδούρης Γιώργος, Γκιμούση Πανωραία, Σουλουτζιδάκης Σοφοκλής, Τζώρτζη Μαργαρίτα.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
 1999(;) ο Thomas Anderson, ή Neo ψάχνει απαντήσεις σχετικά με το λεγόμενο “Matrix”.  Έρχεται σε επαφή με τον Μορφέα και καταφέρνει να αποδράσει από.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄. Στόχος Η πρόοδος της κοινωνίας Η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε πολίτη.
ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑ « Εκείνο που σκεφτόμαστε είναι κατά κανόνα λάθος, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι κατά κανόνα σωστό ». Γεωργούση Άννα Γκιούρα Κλαίρη.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Κριτικός Γραμματισμός
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αλέξης Κόκκος. 1. Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα 2. Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες 3. Μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Ερευνητική εργασία της Ά Λυκείου Υπεύθυνος καθηγητής: Σουσαμλής Παναγιώτης.
Η ΒΙΑ ΑΠΛΩΝΕΙ ΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Η παιδαγωγική σχέση.
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
Bertrand Russel Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική: Μαθαίνει να κατακρίνει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα: Μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
Εργασία Ομάδας: 1ης Σ. Άγγελος Τ. Νικόλαος Φ. Ιάσονας Φ. Φοίβος Χ. Αλέξανδρος.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
John Dewey
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Ερμηνευτική προσέγγιση
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
ΖΑΝ-ΖΑΚ ΡΟΥΣΣΩ.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Κομματικός Φανατισμός
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ

Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα οι νέοι τείνουν να αναζητούν απαντήσεις σε ερωτήματα που συναντούν στην καθημερινή ζωή τους, γεγονός που τους διαφοροποιεί από τους μεγαλύτερους. Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους. Αρχικά, αναφέρεται πως έμφυτο χαρακτηριστικό του νέου ατόμου είναι ο αυθορμητισμός και η θέληση για ανακάλυψη του κόσμου που ξετυλίγεται μπροστά τους. Επιπλέον τα παιδιά, καθώς ακόμη δεν έχουν έρθει σε ουσιαστική και άμεση επαφή με τον έξω κόσμο, σε συνδυασμό με το αίσθημα ασφάλειας που τα διακατέχει στο οικογενειακό τους περιβάλλον, ενδιαφέρονται σε μεγαλύτερο βαθμό να απαντήσουν στις ερωτήσεις που τους δημιουργούνται παρά να ασχοληθούν με τα «ουσιαστικά» προβλήματα, που απασχολούν τους ενήλικες.

Ερώτηση 2: Μπορείτε να προσθέσετε άλλους, δικούς σας λόγους που ωθούν τους νέους στην αμφισβήτηση (κοινωνικούς, ψυχολογικούς, βιολογικούς κτλ.); Ένα αρκετά συχνό φαινόμενο, που παρατηρείται ανάμεσα στους νέους, είναι η αμφισβήτηση του κατεστημένου και η αναζήτηση πρότυπων απαντήσεων σε θέματα που τους απασχολούν. Αυτό είναι δυνατό να οφείλεται στους εξής παράγοντες. Αρχικά, σε περίπτωση που οι νέοι μεγαλώνουν σε ένα οικογενειακό περιβάλλον που το χαρακτηρίζει η καταπίεση, οι τελευταίοι έχουν ανάγκη να αντιτίθενται στις καθιερωμένες απαντήσεις που συναντούν. Επίσης, καθηγητές οι οποίοι ενδιαφέρονται για την πνευματική άνθηση των νέων, τους ωθούν να αναζητούν μόνοι τους απαντήσεις σε ερωτήματα τα οποία οι ίδιοι θέτουν. Τέλος, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την ψυχοσύνθεση των εφήβων/νέων και την αντιδραστική τους συμπεριφορά, είναι φυσική απόρροια η αμφισβήτηση των θέσεων και επιταγών των γονιών και των δασκάλων.

Ερώτηση 3 : Πώς ορίζει ο συγγραφέας την αμφισβήτηση και κάτω από ποια προϋπόθεση τη θεωρεί γόνιμη; Σύμφωνα με τον γράφοντα η αμφισβήτηση δεν είναι βέβαια η καταναγκαστική τάση για απόρριψη. Αυτή θα μπορούσε να είναι μία αρρωστημένη της μορφή. Αμφισβήτηση είναι η έκφραση του ελεύθερου, του ζωντανού, του ανοικτού πνεύματος που δεν δέχεται τίποτα ως δεδομένο, αλλά κρίνει, εξετάζει, αναθεωρεί, ελέγχει διαρκώς και δεν επαναπαύεται σε δόγματα. Είναι αξιοσημείωτο ότι η αμφισβήτηση πρέπει να απευθύνεται σε ανοιχτές κοινωνίες διαπνεόμενες από καινοτόμες απόψεις και ιδέες. Μάλιστα αυτή πρέπει να υλοποιείται σε πολιτείες που διαπνέονται από δημοκρατικά φρονήματα άλλωστε ο διάλογος προϋποθέτει τον αντίλογο, ο οποίος είναι η βάση της αμφισβήτησης. Βασική προϋπόθεση αποτελεί ότι η αμφισβήτηση δε πρέπει να ασκείται όταν το περιεχόμενο είναι θρησκευτικό και περιορίζεται σε δόγματα.

Ερώτηση 4: Σε ποιους χώρους, σύμφωνα με το Ν. Δήμου πρέπει να ευδοκιμεί η αμφισβήτηση; Συμφωνείτε; Η αμφισβήτηση ευδοκιμεί στον επιστημονικό χώρο, σε ανοικτές κοινωνίες και σίγουρα όχι στον θρησκευτικό χώρο. Είναι αληθής η άποψη του συγγραφέα ότι η επιστήμη μπορεί να αναπτυχθεί στον επιστημονικό χώρο αφού καταθέτουν κάτι ως δεδομένο το οποίο αμφισβητείται ή μπορεί να αμφισβητηθεί αργότερα. Μάλιστα σε μια κοινωνία είναι απαραίτητο να υπάρχει η >, καθώς χωρίς αυτή δεν είναι δυνατό να αναπτυχθεί πνευματικά … Μάλιστα η αμφισβήτηση διαμορφώνει συμπεριφορές, αφού με αυτόν συμπορεύεται και ο διάλογος. Όσον αφορά το θρησκευτικό χώρο δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης, καθώς αυτή έχει υποκειμενικό χαρακτήρα και βρίσκεται πέρα από κάθε αμφισβήτηση.

Ερώτηση 1: Πώς αντιμετωπίζει ο Ε. Παπανούτσος την αμφισβήτηση των νέων; Ο Ε. Παπανούτσος στο κείμενό του παραθέτει τη σημασία της αμφισβήτησης των νέων για το κοινωνικό, πολιτικό και πνευματικό προσκήνιο. Ο συγγραφέας, αναφέρεται στην επαναστατικότητα των νέων ως φαινόμενο αναγκαίο και απαραίτητο για την εξέλιξη της κοινωνίας και υποστηρίζει πως ο βίος δίχως προκλήσεις και αντιξοότητες, δεν δίνει την απαραίτητη ώθηση στο άτομο να διευρυνθεί πνευματικά και ψυχικά.

Ερώτηση 2: Θεωρεί τη δυναμική που προκύπτει από την αμφισβήτηση των νέων ζημιογόνα ή ωφέλιμη για την κοινωνική πρόοδο; Ο συγγραφέας στο κείμενό του τονίζει τη σημασία της αμφισβήτησης των νέων στα γεγονότα της εποχής τους, προσδίδοντας με αυτόν τον τρόπο ενεργητικότητα στο κοινωνικό σύνολο και ανατρέποντας το καθιερωμένο εμπλουτίζοντας με τον αγώνα τους το «βιβλίο» της ζωής.

Ερώτηση 3: Ποιες μορφές πρέπει να λαμβάνει η αμφισβήτηση, κατά τη γνώμη σας ώστε να οδηγεί στην πρόοδο (π.χ. καλοπροαίρετη, εποικοδομητική, χωρίς όρια κτλ); Η αμφισβήτηση είναι το πρώτο βήμα για την ανατροπή του κατεστημένου και την προοδευτική πορεία του ανθρώπινου είδους. Βέβαια, υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που η αμφισβήτηση θα πρέπει να πληροί, ώστε να αποβαίνει εποικοδομητική. Αρχικά θα πρέπει το άτομο το οποίο την ασκεί, να έχει καλές προθέσεις και να είναι απαγκιστρωμένο από οποιουδήποτε είδους συμφέροντα ( πολιτικά, οικονομικά, προσωπικά κλπ.). Έπειτα, είναι σημαντικό η αμφισβήτηση να ασκείται με απώτερο σκοπό την καλυτέρευση της κοινωνίας ή του ατόμου και να μην αποβλέπει στην άγονη και στείρα κριτική του θέματος κάθε φορά. Τέλος, είναι απαραίτητο η εποικοδομητική κριτική να λειτουργεί ως ενός ορίου, χωρίς να κατεδαφίζει ολοκληρωτικά το καθιερωμένο.

Ερώτηση 1: Ποιο περιεχόμενο δίνουν στην αμφισβήτηση οι παραπάνω στίχοι (πολιτικό, κοινωνικό, θρησκευτικό κτλ); Αμφισβητείται η θρησκευτική εξουσία, η κρατική εξουσία και η βία που ασκεί η πολιτεία στους πολίτες.

Ερώτηση 2 : Ποια «παραδεγμένα» αμφισβητούνται; Συμφωνείτε; Θέλετε μήπως να προσθέσετε κι άλλα στον κατάλογο; Ο γραφών αμφισβητεί ορισμένα παραδεγμένα. π.χ. θρησκευτική εξουσία, την κρατική εξουσία και τη βία που ασκεί η κοινωνία.