Συναισθηματική Υπολογιστική Εβδομάδα 1 Εισαγωγή στη Συναισθηματική νευροεπιστήμη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Advertisements

ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
The influence of Emotion Expression on Perceptions of Trustworthiness in Negotiation (2011) Antos et al. Παρουσίαση: Μαρία Νικήτα Προηγμένη Τεχνητή Νοημοσύνη.
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Συσκευή βιο - ανάδρασης για αναγνώριση συναισθημάτων Συναισθηματική υπολογιστική (affective computing) είναι η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός συστημάτων και.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ManLab1 Συστεμική θεώρηση του σχεδιασμού της εργασίας Οργανωσιακάστοιχεία Περιβαλλοντικάστοιχεία Στοιχείασυμπεριφοράς ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ Παραγωγική και ικανοποιητική.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ Επιμέλεια: Φωτεινή Σωτηροπούλου, Βιολόγος, 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας.
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ Με βάση τη ροδοψίνη Σύνθετοι οφθαλμοί Απλοί οφθαλμοί Δομές Hofbauer-Buchner ΕΚΦΡΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ κρυπτόχρωμα.
ΣΥΝΑΙΣΘΉΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ Δήμητρα Παπαστεργίου MSc – Λάρισα 2016.
Συναισθηματική Υπολογιστική «Εβδομάδα 2-Μη επεµβατικές µετρήσεις κεντρικού νευρικού συστήµατος και ευρήματα στη συναισθηματική νευροεπιστήμη»
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Εισαγωγή στην κίνηση Μύες και μυϊκοί υποδοχείς Νωτιαία αντανακλαστικά
Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Είναι η κινητική ικανότητα του ατόμου να αντιδρά γρήγορα σε ένα ερέθισμα και να εκτελεί κυκλικές ή άκυκλες κινήσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή κινητική ταχύτητα.
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων. Δαρβίνος & Συναισθήματα Oι συγκινήσεις/συναισθήματα ή τουλάχιστον οι εκφράσεις τους είναι «παγκόσμιες» (universals),
Τμήμα Φυσικοθεραπείας ΤΕΙ Αθήνας Ηλεκτρισμός Διαφάνειες και κείμενα από: P Davidovic: Physics in Biology and Medicine Χ. Τσέρτος (Πανεπ. Κύπρου)
ΚΙΝΗΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ.
ΥΝ Ι: ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΓΝΩΣΗΣ 1 ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα και Γενετικοί Αλγόριθμοι) ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΘΑΝΑΣΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Κεντρικά Θέματα της Συζήτησης περί Συγκινήσεων - Αποσαφήνιση Βασικών Εννοιών.
Ορθολογισμός και Παράγοντες Περιορισμού του. Ορθολογισμός και Υποκειμενικότητα Σύγχρονες μελέτες (1995), υποδεικνύουν την διαφορά μεταξύ Ορθολογιστικής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
«Κοινωνική Μάθηση» Α.Bandura
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
Αλληλοεπιδράσεις οπτικών στοιχείων
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Συμπεριφορά Καταναλωτή
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Σχεδίαση συναισθηματικών διαπροσωπειών
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
Συγκινήσεις Οι συγκινήσεις είναι εσωτερικά αισθήματα διαβαθμισμένης έντασης που προκαλούνται από ερεθίσματα του περιβάλλοντος και έχουν επίδραση στη συμπεριφορά.
Το φυσιολογικό νεογέννητο βρέφος
ΜΑΘΗΣΗ.
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΝΟΗΣΗ Μήτση Άννα, 2012
Η Νευροβιολογική Βάση των Συναισθημάτων
Αλληλεπιδράσεις συγκινησιακών και γνωστικών διεργασιών
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΕΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
Ομοιοσταση Βιολογία Γ’ Λυκείου.
Σκιαγραφώ το μέλλον μου: πού, πώς, πότε και γιατί
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ «Το βίαιο έγκλημα στον 21ο αιώνα» 13 – 14 ΙΑΝ Τίτλος εισήγησης: «Η συμβολή των εγκεφαλικών δυσλειτουργιών.
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14: ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κανελλόπουλος Ιω.. 2 Κάθε νευρώνας αποτελείται από το …………… ………. και από τις…………… Οι τελευταίες διακρίνονται στους…………… και στον…………… ή…………… Οι νευρώνες,
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συναισθηματική Υπολογιστική Εβδομάδα 1 Εισαγωγή στη Συναισθηματική νευροεπιστήμη

 Συναίσθημα ως νευρωνικό γεγονός βασισμένο σε αλλαγές που συμβαίνουν σε πέντε βασικές συνιστώσες  Φυσιολογική Διέγερση  φυσιολογικές αλλαγές: αλλαγές στην αίσθηση της θερμοκρασίας, την αναπνοή, η συστολή, η διαστολή του καρδιαγγειακού συστήματος, οι μυϊκοί σπασμοί  Υποκειμενικό Συναίσθημα  εκφράσεις του προσώπου, αλλαγές στη φωνή, διάφορες στάσεις του σώματος, χειρονομίες κατά τη διάρκεια συναισθηματικής φόρτισης  Κινητικές Εκφράσεις  λεκτική αναφορά σε διαφορετικά εσωτερικά συναισθήματα με χρήση πλούσιου λεξιλογίου όρων συναισθηματικού περιεχομένου Η Φυσιολογία του συναισθήματος (1)

 Προετοιμασία Συμπεριφοράς  διακόπτουν τις τρέχουσες και στοχευµένες συμπεριφορές και παράγουν κάποιες (αντι-)δράσεις συμπεριφοράς που είναι ειδικά προσαρμοσμένες στις εκάστοτε περιβαλλοντολογικές συνθήκες, οι οποίες πυροδότησαν το συγκεκριμένο συναίσθημα  Γνωστικές Διαδικασίες  τα συναισθήματα έχουν μια γνωστική συνιστώσα που αποτελείται από τις διαδικασίες αξιολόγησης των γεγονότων που οδήγησαν στις συντονισμένες αλλαγές που προκλήθηκαν στις τέσσερις πιο πάνω συνιστώσες  οι συναισθηματικές αντιδράσεις καθορίζονται από την υποκειμενική αξιολόγηση των γεγονότων αναφερόμενοι τόσο στην σημασία της ευημερίας όσο και στην επίτευξη των προσωπικών στόχων του κάθε ανθρώπου. Η Φυσιολογία του συναισθήματος (2)

 επιβίωση και προσαρμογή  διαμόρφωση της μνήμης  λήψη αποφάσεων  μάθηση  κατεύθυνση των δράσεων  οργάνωση συμπεριφοράς προς κίνητρα  κοινωνικές αλληλεπιδράσεις  Στόχος Συναισθηματικής Νευροεπιστήμης  ακριβής προσδιορισμός των νευρωνικών υποστρωμάτων για επεξεργασία και ρύθμιση συναισθήματος  πολλαπλές αποκρίσεις με ποικιλότροπη εναλλαγή στον χρόνο  η συναισθηματική επεξεργασία είναι ένα χωρο-χρονικό μοτίβο ευαίσθητο σε ερεθίσματα-γεγονότα που κωδικοποιούν τη συμμετοχή πολλών νευρωνικών πηγών. Επίδραση του συναισθήματος

 The Expression of the Emotions in Man and Animal, Charles Darwin (1872)  Emotions are similar across species and cultures Ιστορική αναδρομή σε Συναισθηματική Νευροεπιστήμη (1)

 James-Lange Theory of emotion (late 1800s) Ιστορική αναδρομή σε Συναισθηματική Νευροεπιστήμη (2) Physiology  Appraisal “My heart is pounding, so I must be afraid.”

 Cannon-Bard Theory of emotion (1920s) Ιστορική αναδρομή σε Συναισθηματική Νευροεπιστήμη (3) Appraisal  Physiology “I feel afraid, so my heart pounds.”

 Where these theories fall short?  J-L: Assumes there is a unique physiological signature to each emotion  C-B: Physiological responses are generated so quickly, it’s unlikely that we could have perceived the emotion first Ιστορική αναδρομή σε Συναισθηματική Νευροεπιστήμη (4)

 Schachter Two Factor Theory (Schachter and Singer, 1962) Ιστορική αναδρομή σε Συναισθηματική Νευροεπιστήμη (5) Physiology + Context  Feeling and action

Βιοσήματα (1) Τα πιο βασικά αποτελέσματα της ψυχοφυσιολογίας που σχετίζονται με την φυσιολογία του συναισθήματος  Ο νόμος των αρχικών τιμών  ο νόμος αυτός δεν γενικεύεται σε όλα τα βιολογικά σήματα ενώ μπορεί να επηρεαστεί από άλλες μεταβλητές  οι φυσιολογικές αντιδράσεις σε ένα ερέθισμα εξαρτώνται από το φυσιολογικό επίπεδο πριν από το ερέθισμα  Βαθμός Διέγερσης  δείχνει αν το υποκείμενο είναι ήρεμο ή ενθουσιασμένο η αποδοτικότητα ενός ατόμου είναι συνάρτηση της διέγερσης του  Ερέθισμα-Απόκριση  μελετάει το πως η απόκριση σε ένα συγκεκριμένο ερέθισμα είναι παρόμοια για τους περισσότερους ανθρώπους  λόγω ενός συγκεκριμένου ερεθίσματος τα υποκείμενα παράγουν ένα συγκεκριμένο πρότυπο απόκρισης

Βιοσήματα (2)  Ατομική απόκριση  ολοκληρώνει τη θεωρία ερεθίσματος και απόκρισης με μία σημαντική διαφορά  μελετάει τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν οι αποκρίσεις ενός υποκειμένου σε διαφορετικά ερεθίσματα  Κάρδιο-Σωματικές επιπτώσεις  αλλαγές των καρδιακών αποκρίσεων κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του σώματος για συγκεκριμένες συμπεριφορικές αποκρίσεις (π.χ. μάχη ή φυγή)  Εξοικείωση  Εμφανίζεται κατά την επανάληψη ερεθισμάτων όμοιου ψυχολογικού υπόβαθρου.  Όταν ένα συγκεκριμένο ερέθισμα επαναλαμβάνεται τότε οι φυσιολογικές αντιδράσεις που σχετίζονται με αυτό μειώνονται

Δισδιάστατος χώρος συναισθημάτων Δύο ορθογώνιεςδιαστάσεις - σθένος(valence) (ευχάριστο - δυσάρεστο) - διέγερση (arousal) (υψηλή - χαμηλή)

Ερεθίσματα συναισθηματικού περιεχομένου Συλλογή οπτικών ερεθισμάτων συναισθηματικού περιεχομένου International Affective Picture System (IAPS) -σύνολο τυποποιημένων εικόνων -βαθμονομημένες κατά μήκος του σθένους και της διέγερσης

Τα ερεθίσματα IAPS επιφέρουν συναισθηματικές αποκρίσεις (1)  Συνέπεια μεταξύ περιεχομένου εικόνας και συναισθήματος  Η μυϊκή δραστηριότητα (EMG) βρέθηκε μεγαλύτερη για τις δυσάρεστες από ό, τι για τις ευχάριστες ή ουδέτερες εικόνες.  Αύξηση στην ένταση της μυϊκής δραστηριότητας ανάλογη με την αύξηση του αριθμού των προβολών των δυσάρεστων εικόνων.  Η αγωγιμότητα του δέρματος (SCR) ήταν μεγαλύτερη για τις δυσάρεστες από ό, τι για τις ευχάριστες ή ουδέτερες εικόνες.  Ο καρδιακός ρυθμός (ECG) επιβράδυνε σε μεγαλύτερο ποσοστό για τις δυσάρεστες εικόνες σε σχέση με τις ουδέτερες εικόνες.

Τα ερεθίσματα IAPS επιφέρουν συναισθηματικές αποκρίσεις (2)  Προβολή IAPS εικόνων για 0,005 του δευτερολέπτου, οι ευχάριστες και δυσάρεστες εικόνες προκάλεσαν ένα υψηλότερο επίπεδο SCR από ό, τι οι ουδέτερες εικόνες.  Με τη χρήση ανιχνευτών ξαφνιάσματος, οι μεγαλύτερες ριπές των οφθαλμών έλαβαν χώρα κατά τη προβολή των δυσάρεστων σε σύγκριση με τις ευχάριστες IAPS εικόνες.  Οι δυσάρεστες IAPS εικόνες επιφέρουν επιβραδύνσεις του ECG ρυθμού.  Οι ευχάριστες IAPS εικόνες επιφέρουν επιταχύνσεις του ECG ρυθμού.  Η διέγερση των IAPS σχετίζεται γραμμικά με αλλαγές στην SCR δραστηριότητα.

Τα ερεθίσματα IAPS επιφέρουν συναισθηματικές αποκρίσεις (2)  Προβολή IAPS εικόνων για 0,005 του δευτερολέπτου, οι ευχάριστες και δυσάρεστες εικόνες προκάλεσαν ένα υψηλότερο επίπεδο SCR από ό, τι οι ουδέτερες εικόνες.  Με τη χρήση ανιχνευτών ξαφνιάσματος, οι μεγαλύτερες ριπές των οφθαλμών έλαβαν χώρα κατά τη προβολή των δυσάρεστων σε σύγκριση με τις ευχάριστες IAPS εικόνες.  Οι δυσάρεστες IAPS εικόνες επιφέρουν επιβραδύνσεις του ECG ρυθμού.  Οι ευχάριστες IAPS εικόνες επιφέρουν επιταχύνσεις του ECG ρυθμού.  Η διέγερση των IAPS σχετίζεται γραμμικά με αλλαγές στην SCR δραστηριότητα.

Λιμβικό σύστημα (1)  Broca’s Limbic Lobe: Cortex forming a ring around corpus callosum: Cingulate gyrus, medial surface temporal lobe, hippocampus

Λιμβικό σύστημα (2)  The Papez Circuit  Limbic structures, including cortex, are involved in emotion.  Emotional system on the medial wall of the brain linking cortex with hypothalamus