Πληθυσμοί που πλήττονται από αναπηρία. 3 Οι περισσότεροι άνθρωποι των οποίων η ζωή δεν τελειώνει απότομα θα βιώσουν την αναπηρία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας
Προσωπικές δεξιότητες
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Χαρακτηριστικά των παιδιών με κινητικά προβλήματα
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ της ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ 158 ΜΕΤΡΟ 4.3 (ΕΤΠΑ) ΕΠ ΚτΠ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Της ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Π158 13/7/2006 ΠΕΛΚΑ ΛΙΝΑ ΕΥΔ.
Οι Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας σε ένα σύγχρονο Σύστημα Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Βενετσάνος Μαυρέας Καθηγητής Ψυχιατρικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
Ποιος από τους παρακάτω είναι Φυσικό Πρόσωπο; (Φ.Π)
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΣΤΙΣ ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
Περιγεννητική υγεία.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ) Ενότητα 1: Βασικές αρχές και ορισμοί Γιώργος Πιερράκος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Εισαγωγική Κατεύθυνση Διοίκησης.
Πρακτική άσκηση στην κοινότητα «Βοήθεια στο σπίτι» Δήμος Γλυφάδας Κωνσταντίνος Κορομπόκης Α.Μ.:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Ηθικές ευθύνες του νοσηλευτή Προαγωγή της υγείας Πρόληψη της νόσου Αποκατάσταση της υγείας Ανακούφιση εκείνων που υποφέρουν.
Εισαγωγή Η πρόοδος της ιατρικής έχει αυξήσει τις δυνατότητες του υγειονομικού προσωπικού να παρατείνει τη ζωή των ασθενών με τη χρήση πολλών τρόπων Ως.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
Κεφάλαιο 2 Αναδυόμενοι Πληθυσμοί και Υγεία
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Πρόταση Έργου: «ΣτοχευμενεΣ ΠαρεμβασειΣ ΠαροχηΣ Υπηρεσιων ΥγειαΣ για την υποστηριξη ασθενων ευαλωτων κοινωνικων ομαδων με ΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ» 9/20/2018.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟΥ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΗ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Φυσιολογικό και παθολογικό
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πληθυσμοί που πλήττονται από αναπηρία

3 Οι περισσότεροι άνθρωποι των οποίων η ζωή δεν τελειώνει απότομα θα βιώσουν την αναπηρία.

4 Κάνοντας μια αυτο- αξιολόγηση Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεστε κάποιον με αναπηρία; Φανταστείτε τον εαυτό σας ως άτομο με αναπηρία. Φανταστείτε τον εαυτό σας ως μια νοσηλεύτρια με μια ορατή αναπηρία, ή έναν ασθενή που λαμβάνει φροντίδα από μια νοσηλεύτρια με αναπηρία. Σκεφτείτε να ζείτε σε μια οικογένεια που επηρεάζεται από την αναπηρία.

5 ΠΟΥ Διεθνής Ταξινόμηση της Λειτουργικότητας, Αναπηρίας και Υγείας Μια αναπηρία, που προκύπτει από την ανεπάρκεια, συνεπάγεται περιορισμό ή την αδυναμία εκτέλεσης μιας δραστηριότητας εντός των φυσιολογικών ορίων (σε ατομικό επίπεδο). Ανατομική, γνωστική ή ψυχολογική απώλεια ή διαταραχή (ατομικό επίπεδο) Αδυναμία που εμποδίζει την εκπλήρωση αναμενόμενου ρόλου (μακρο-επίπεδο).

7 Μοντέλα για την αναπηρία  Ιατρικό μοντέλο - ένα ελάττωμα που έχει ανάγκη από θεραπεία με ιατρική παρέμβαση  Μοντέλο Αποκατάστασης - ένα ελάττωμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί από επαγγελματίες αποκατάστασης

8 Αναπηρία: κοινωνική υπόσταση Η αναπηρία είναι μια σύνθετη, πολύπλευρη έννοια που δεν μπορεί να οριστεί εύκολα, να εξηγηθεί ή να μετρηθεί

9 Νοσηλευτική προσέγγιση Ο νοσηλευτής πρέπει να διαφοροποιήσει... Ένα πρόσωπο που έχει μια ασθένεια η οποία του προκαλεί δευτερογενώς μια αναπηρία με... Ένα άτομο που έχει μια αναπηρία, αλλά μπορεί να να μη χρειαστεί θεραπεία

10 Νοσηλευτική προσέγγιση (συν.) Αλληλεπίδραση νοσηλευτή με ΑμεΑ και των οικογενειών τους Προσέγγιση σε επίπεδο πρόσωπο με πρόσωπιο Ακούμε και καταλαβαίνουμε Συνεργγαζόμαστε με το άτομο / οικογένεια Σχεδιάζουμε πάνω στα δυνατά σημεία του ΑΜΕΑ Προωθούμε την αυτοδιάθεση και επιτρέπουμε επιλογές

11 Ορισμοί της Αναπηρίας ˜ορίζεται η αναπηρία σύμφωνα με τους περιορισμούς στην ικανότητα ενός ατόμου να πραγματοποιήσει μια σημαντική δραστηριότητα της ζωής. ØΚύριες δραστηριότητες της ζωής: την ικανότητα να αναπνέουν, να περπατήσει, βλέπουν, ακούν, μιλούν, την εργασία, τη φροντίδα για τον εαυτό του, την εκτέλεση χειρωνακτικών εργασιών, και να μάθετε ˜ορίζεται η αναπηρία ως μακροχρόνια σωματική, διανοητική ή συναισθηματική κατάσταση που δημιουργεί περιορισμό ή αδυναμία λειτουργίας σύμφωνα με ορισμένα κριτήρια.

12 Παραδείγματα Αναπηρίας Οι σωματικές αναπηρίες Αισθητηριακές αναπηρίες Διανοητική αναπηρία Σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές Μαθησιακές δυσκολίες ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ

15 Οικογενεια και νοσηλευτής Ακούστε τη γονική ανησυχία «Κάτι δεν είναι σωστό» Δημιουργείστε ένα δεσμό με τους γονείς Διαμεσολαβείστε όπου απαιτείται Αξιολόγηση βασικών αναπτυξιακών προτύπων Συγκρίνετε με προβλεπόμενες τιμές

16 Κατάσταση Υγείας και αιτίες αναπηρίας Αρθρίτιδα / ρευματισμό Πίσω, το πρόβλημα της σπονδυλικής στήλης Καρδιακό πρόβλημα / σκλήρυνση των αρτηριών Του πνεύμονα, του αναπνευστικού προβλήματος Κώφωση, άκουσε πρόβλημα Limb / άκρο δυσκαμψία Νοητικό, συναισθηματικό πρόβλημα Διαβήτης Κτύπημα Σπασμένο οστό / κάταγμα ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ Καρκίνος Υψηλή πίεση του αίματος Επικεφαλής ή βλάβη του νωτιαίου μυελού Μαθησιακές δυσκολίες Νόσο του Alzheimer / άνοια / άνοια Προβλήματα στα νεφρά Παράλυση Λείπει άκρα Στομάχι / πεπτικά προβλήματα - CDC, η επικράτηση της αναπηρίας (2001)

17 Νομοθεσία που επηρεάζει ΑΜΕΑ Εξασφαλισμένη δωρεάν κατάλληλη δημόσια εκπαίδευση στο λιγότερο περιοριστικό περιβάλλον για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες με βάση τις ανάγκες τους. Γονείς, μαθητές και επαγγελματίες ενώσουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού προγράμματος Εξατομικευμένου συμπεριλαμβανομένων των μετρήσιμων ειδικών εκπαιδευτικών στόχων και συναφών υπηρεσιών για το παιδί.

18 Διασφάλιση της ισότητας των ευκαιριών για τα άτομα με ειδικές ανάγκες που σχετίζονται με την απασχόληση, μεταφορές, δημόσια καταλύματα, δημόσιες υπηρεσίες, και των τηλεπικοινωνιών. Παρέχει προστασία σε άτομα με ειδικές ανάγκες παρόμοιες με εκείνες που προβλέπονται για κάθε άτομο με βάση τη φυλή, το χρώμα, το φύλο, την εθνική καταγωγή, την ηλικία και τη θρησκεία.

19 πρόσβαση στην επαγγελματική δραστηριότητα επιστροφή του στην εργασία όπου είναι δυνατόν. Υπηρεσίες επαγγελματικής αποκατάστασης, καθώς και άλλες υπηρεσίες υποστήριξης που απαιτούνται για να επιτύχουν ή να διατηρήσουν μια θέση εργασίας.

21 ΑΜΕΑ πρόσβαση στην Υγεία και διαφορές ποιότητας Οι διαφορές αυτές οφείλονται σε... Οι διαφορές όσον αφορά την πρόσβαση στην περίθαλψη Προκαταλήψεις Επαγγελματιών Υγείας Κακή επικοινωνία Άτομα με αναπηρίες αντιμετωπίζουν... Υψηλότερα ποσοστά των χρόνιων ασθενειών Τα άτομα με νοητική αναπηρία βρίσκονται σε μειονεκτική θέση

22 Ιστορική Προοπτικές Μακρά ιστορία της ιδρυματοποίησης / διαχωρισμού Συχνά θεωρούνται ως άρρωστοι και αβοήθητοι Κατά τον 20ο αιώνα, ομάδες ειδικών συμφερόντων εμφανίστηκε για να υπερασπιστούν τα ΑμεΑ (π.χ., ARC) Τραγωδίες περιλαμβάνει το πρόγραμμα ευθανασίας Χίτλερ Αποϊδρυματισμός ξεκίνησε το 1960, 1970

24 Παιδιά με Αναπηρίες Οικογένεια και νοσηλευτής Επαναπροσδιορισμό της εικόνας και των προσδοκιών για το παιδί Παιδί ΑΜΕΑ επηρεάζει τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας Οι γονείς μπορούν να αποδεχτούν την απώλεια του εξιδανικευμένου παιδιού μετην πάροδο του χρόνου.

25 Ένα άτομο που ζει με αναπηρία γίνεται συνήθως ένας εμπειρογνώμονας στο να γνωρίζει τι είναι καλύτερο για το σώμα του. Ο νοσηλευτής επιβάλλεται να έχει πληροφορίες σχετικά με την αναπηρία και των διαθέσιμων κοινοτικών και κυβερνητικών πόρων.

26 Στρατηγικές για τον νοσηλευτή Μην υποθέσετε τίποτα. Υιοθετήστε την πλευρά του πελάτη. Ακούστε και να μάθετε από τον ΑΜΕΑ Συγκεντρώστε τα δεδομένα από την οπτική γωνία του ΑΜΕΑ και της οικογένειας. Φροντίδα για τον ΑΜΕΑ και την οικογένεια, όχι για την αναπηρία. Να είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τους πόρους της κοινότητας. Γίνετε ένας ισχυρός συνήγορος.

27 Η ενασχόληση με τα Ηθικά Ζητήματα Πνευματική προοπτικές Ποιότητα ζωής (ΠΖ) και τις προοπτικές της δικαιοσύνης Η σωστή αξιοποίηση της επιστημονικής προόδου Αυτοδιάθεση, αποϊδρυματοποίηση και διεκδίκηση δικαιωμάτων

29 Οι νοσηλευτές μπορούν μπορούν να Εξοικειωθούν με μια ποικιλία των ηθικών πλαισίων για τη λήψη αποφάσεων... Βοηθήσουν την πρόσβαση του ασθενούς και της οικογένειας στην ενημέρωση ώστε να κάνουν συνειδητές αποφάσεις... Να εκπαιδεύσουν το κοινό σε θέματα υγειονομικής περίθαλψης... Συμμετέχουν στην ανάπτυξη των θεσμικών πολιτικών και των διαδικασιών που σχετίζονται με την αναπηρία... Να λάβουν θέση σχετικά με ένα ηθικό ζήτημα... Εργάζονται για να επηρεάσουν τις κυβερνητικές πολιτικές και νόμους