Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Alexander Moore.
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
Κοστολόγηση Μάθημα 19.
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
Μοντέλα βελτιστοποίησης απόφασης στη διαδικασία της παραγγελιοδοσίας στο λιανεμπόριο Ομάδα εργασίας: Αρβανίτης Ηλίας Βολανάκης Ελευθέριος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Έρευνα αγοράς: Ορισμός και Περιγραφή Είναι:Μια ευρύτερη διοικητική δραστηριότητα, η οποία ΔΕΝ περιορίζεται απλώς στην διερεύνηση των επιθυμιών, σκέψεων.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Ορισμός και Αρχιτεκτονική Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων.
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Ερωτηματολόγια 3η Διάλεξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΕΤΑ & ΗΘΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεθοδολογίες Τουριστικής Αγοράς 2 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Εξυπηρέτηση Πελατών Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 2 η Ανάπτυξη της Στρατηγικής «Just in Time» στις Πωλήσεις ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Ποιοτική Έρευνα 7 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΤΟ ΤΜΗΜΑ MARKETING ΤΗΣ MANCHESTER UNITED Εισηγητές: Πατσιαντά Κωνσταντίνα Τοπαλίδου Σαββίνα Χαραμπάτη Σωτηρία
Εφαρμογές – Γεωργική Πολιτική και Εμπορία Αγροτικών Προϊόντων
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Τιμές Μεταφοράς.
Τακτικό Μάρκετινγκ Διανομή
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
1.1 Οργάνωση Επιχείρησης Σκοπός μιας επιχείρησης είναι η ανάλυση της βασικής οργάνωσης μιας τυπικής ιδιωτικής επιχείρησης. Επιμέλεια Χασάπης Γιώργος.
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ
Υλοποίηση &΄Έλεγχος σχεδιασμού μάρκετινγκ Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διάλεξη 10 η ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (MIS) TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Tel.: E-class:

Στόχος Κατανόηση της έννοιας και της χρησιμότητας του ΣΠΜ και των βασικών αρχών που διέπουν οργάνωση και λειτουργία του. Περιγραφή των υποσυστημάτων που το απαρτίζουν Εντοπισμός των τρόπων με τους οποίους μπορεί να γίνει η αξιολόγηση του Επεξήγηση της τεχνικής που ακολουθείται για τον σχεδιασμό του. Παρουσίαση των χαρακτηριστικών που έχει το κάθε υποσύστημα του ΣΠΜ Επεξήγηση του τρόπου με τον οποίο τα υποσυστήματα αυτά ολοκληρώνονται σε ένα ευρύτερο σύστημα πληροφόρησης της τουριστικής επιχείρησης.

Προσδοκώμενα αποτελέσματα Μετά την μελέτη, ικανοί να: Δώσετε τον ορισμό του ΣΠΜ Εξηγήσετε την φιλοσοφία και τους στόχους ενός ΣΠΜ Αναφέρετε τα 4 υποσυστήματα που απαρτίζουν το ΣΠΜ Περιγράψετε την διαδικασία για την οργάνωση και τον σχεδιασμό ενός ΣΠΜ μιας τουριστικής επιχείρησης Αναλύσετε τα κριτήρια αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας ΣΠΜ Περιγράψετε τους στόχους του εσωτερικού συστήματος αναφορών μιας τουριστικής επιχείρησης. Εξηγήσετε τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος νοημοσύνης και πληροφόρησης μάρκετινγκ μιας τουριστικής επιχείρησης. Περιγράψετε την έννοια του αναλυτικού συστήματος μάρκετινγκ.

Έννοιες-Κλειδιά ΣΠΜ και Ροή πληροφοριών Περιβάλλον μάρκετινγκ και Λήψη αποφάσεων μάρκετινγκ Εσωτερικό σύστημα αναφορών Σύστημα νοημοσύνης και πληροφόρησης μάρκετινγκ Σύστημα έρευνας αγοράς Αναλυτικό σύστημα μάρκετινγκ, Μάρκετινγκ μάνατζερ Σχεδιασμός και οργάνωση ΣΠΜ Αξιολόγηση και αποτελεσματικότητα ΣΠΜ Σύστημα Πληροφόρησης Μάνατζμεντ Στοιχεία εντός της τουριστικής επιχείρησης Καθημερινή πληροφόρηση, Στατιστικά μοντέλα Σενάρια μάρκετινγκ

Εισαγωγή Επιχειρήσεις θέλουν να γνωρίζουν την θέση στην τουρ. αγορά. ΕΤΑ: ένα από τα μέσα που χρησιμοποιούνται για συγκέντρωση των πληροφοριών αυτών αλλά ο ρόλος της επικεντρώνεται στην συστηματική συλλογή ορισμένων μόνο κατηγοριών στοιχείων. Άρα, θεωρείται αναγκαία η δημιουργία και η διατήρηση σε λειτουργία ενός συστήματος που θα είναι υπεύθυνο όχι μόνο για την συλλογή ενός ευρέως φάσματος πληροφοριών αλλά και για την διαχείριση και διακίνηση τους. Το Σύστημα Πληροφόρησης Μάρκετινγκ (Marketing Information System ή MIS) στοχεύει στην δημιουργία και διατήρηση μιας τακτικής ροής πληροφοριών οι οποίες σχετίζονται με όλες τις παραμέτρους της αγοράς. Το MIS αντιπροσωπεύει μια έννοια πολύ ευρύτερη από την έρευνα μάρκετινγκ. Η ΕΤΑ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του ΣΠΜ μιας τουρ. επιχείρησης. Εξετάζονται τα χαρακτηριστικά του MIS ώστε να διαμορφωθεί μια σφαιρική άποψη σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας της ΕΤΑ.

Περιγραφή της έννοιας του MIS ΣΠΜ (MIS): Επικεντρώνεται στην δημιουργία και διατήρηση μιας τακτικής ροής πληροφοριών οι οποίες σχετίζονται με παραμέτρους της αγοράς. Ορισμός του MIS: σύστημα που αποτελείται από μια διαρκή αλληλεπίδραση μιας δομής ανθρώπων, εξοπλισμού και διαδικασιών με στόχο την συλλογή, ανάλυση, αξιολόγηση και διανομή σχετικών, έγκυρων και αξιόπιστων πληροφοριών για χρήση στον σχεδιασμό, εφαρμογή και έλεγχο μάρκετινγκ». MIS μιας επιχείρησης αποτελείται από 4 υποσυστήματα: Εσωτερικό σύστημα αναφορών (internal report system) Σύστημα νοημοσύνης και πληροφόρησης μάρκετινγκ (marketing intelligence system) Σύστημα έρευνας αγοράς (market research system) Αναλυτικό σύστημα μάρκετινγκ (analytical marketing system)

Οργάνωση και αξιολόγηση του MIS Παράγοντες που επηρεάζουν την δημιουργία ενός MIS: Χρειάζεται αρκετός χρόνος για την δοκιμή και πιστοποίηση των διαδικασιών που θα εξασφαλίζουν την ποσότητα, ακρίβεια και την εγκυρότητα της ροής των πληροφοριών. Λειτουργία του MIS προϋποθέτει την επένδυση κεφαλαίου. Αποτελεσματικότητα του μπορεί να κριθεί έμμεσα: Παρέχει το MIS την κατάλληλη στιγμή επαρκώς ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις εξελίξεις της αγοράς; Η πληροφόρηση αυτή παρουσιάζεται με τον σωστότερο τρόπο; Γίνεται επαρκής έρευνα αγοράς και τα αποτελέσματα της αξιοποιούνται πλήρως με σωστό τρόπο; Υπάρχει περιθώριο για την βελτίωση των μεθόδων πρόβλεψης της αγοράς και των πωλήσεων; Οι πληροφορίες που συλλέγονται μέσω του MIS διανέμονται στους κατάλληλους αποδέκτες;

Το εσωτερικό σύστημα αναφορών Το σύστημα αυτό βασίζεται στην συλλογή δευτερογενών στοιχείων που βρίσκονται εντός της τουριστικής επιχείρησης: Παραγγελίες σε προμηθευτές Κόστος πρώτων υλών Χρόνος παραλαβής παραγγελιών Τρόπος παραλαβής παραγγελιών Επίπεδο αποθεμάτων Εποχικότητα αποθεμάτων Πωλήσεις ανά γεωγραφική περιοχή Πωλήσεις ανά διακριτές χρονικές περιόδους Συνολικό ύψος πωλήσεων Είδη πωλήσεων Τρόπος διανομής Πωλήσεις τοις μετρητοίς και με πίστωση.

Το σύστημα νοημοσύνης & πληροφόρησης μάρκετινγκ Βασίζεται σε ένα σύνολο διαδικασιών και πηγών που χρησιμοποιούνται από μάνατζερ μιας επιχείρησης για διαρκή καθημερινή ενημέρωσή. Πληροφόρηση γίνεται με 4 εναλλακτικούς τρόπους: Μη κατευθυνόμενη παρατήρηση (undirected viewing). Κατευθυνόμενη παρατήρηση (directed viewing) Ανεπίσημη έρευνα (informal search). Επίσημη έρευνα (formal search). Πηγές πληροφόρησης δια μέσω των καθημερινών δραστηριοτήτων: Επαφές με πελάτες στους χώρους της επιχείρησης κατά την παροχή. Επαφές με διανομείς και προμηθευτές Συνομιλίες μεταξύ του προσωπικού τμημάτων της ίδιας επιχείρησης Βιβλία, εφημερίδες και άλλα έντυπα Ηλεκτρονικά ΜΜΕ Επαφές του προσωπικού με άτομα του προσωπικού ανταγωνιστικών εταιριών

Το αναλυτικό σύστημα μάρκετινγκ Το σύστημα αυτό βασίζεται στην ανάλυση πληροφοριών με την χρήση στατιστικών μοντέλων Απαραίτητη είναι η χρησιμοποίηση ειδικά εξελιγμένων πακέτων πληροφορικής Υποβοηθά την λήψη αποφάσεων μέσω της ανάπτυξης σεναρίων τα οποία βασίζονται στην υπάρχουσα πληροφόρηση.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ  ΣΠΜ (MIS): Επικεντρώνεται στην δημιουργία και διατήρηση μιας τακτικής ροής πληροφοριών σχετικά με παραμέτρους της αγοράς.  Ορισμός: ΣΠΜ αποτελείται από μια διαρκή αλληλεπίδραση μιας δομής ανθρώπων, εξοπλισμού και διαδικασιών με στόχο την συλλογή, ανάλυση, αξιολόγηση και διανομή σχετικών, έγκυρων και αξιόπιστων πληροφοριών για χρήση κατά τον σχεδιασμό, εφαρμογή και έλεγχο μάρκετινγκ».  MIS αποτελείται από 4 υποσυστήματα  Παράγοντες που επηρεάζουν την δημιουργία ενός MIS  Αποτελεσματικότητα του μπορεί να κριθεί έμμεσα  Εσωτερικό σύστημα αναφορών  Σύστημα νοημοσύνης και πληροφόρησης  Αναλυτικό σύστημα μάρκετινγκ