Παραδειγματα σε σ χέ ση με την κοινωνιο-γνωστικη συγκρουση & την αλληλεπίδραση Σύγκρουση ανάμεσα σε άτομα των οποίων οι απόψεις διαφοροποιούνται Επομένως:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Tracé du diagramme de Bode d’un double intégrateur
Advertisements

p T Application fluide C liquide solide A gaz
ΕΛΙΕΣ.
LES MAISONS DE LA MODE ΟΙΚΟΙ ΜΟΔΑΣ ΟΙ
Αριστομένης - Δημήτρης ÉVÉNEMENTS IMPORTANTS DE FRANCE ΓΕΓΟΝΟΤΑ Τ ΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ Aristomène - Dimitris.
- Ανοίξτε τα μεγάφωνα του Η.Υ σας Η παρουσίαση τρέχει αυτόματα ! LA ÓPERA DE PARÍS Γ.Ε.Γ.
Μεταμορφώσεις του ρόλου του μαθητή και του εκπαιδευτικού σε μια διαφοροποιημένη παιδαγωγική Ανδρέας Δ. Καρατζάς, Phd Επιστημών αγωγής Εισήγηση σε νεοδιόριστους.
ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΒΙΒΛΙΟ : ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΕΜΟΝΙΟΥ Μαρία Αμπατζή, Δανάη Δασκαλάκη, Τάξη : Ε2, Πρώτο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Η ΓΕΩΦΥΣΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ
La direction/ Κατεύθυνση/ Giving directions
Ulysse voyage à l`aujourd`hui Τριανταφυλλιά Σύβακα, ΠΕ05 Γαλλικής ΤΟΠΟΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ Ομάδα ανάπτυξης Πειραματικό ΓΕΛ Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Επισκέψεις Μελέτης. Οδηγός του Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση για το 2013: meletiswww.iky.gr/europaika-programmata/episkepseis-
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση Κωδικός μαθήματος: 1025 Μικελάτου Μαρία-Ελένη Κωδικός Φοιτητή:
Les expressions idiomatiques Alexia Grigoropoulou A.M:
 Σ ί μου Έ μιλη-Μαρ ί α-Αλ ί ς  Α.Μ
STAVROPOULOU KONSTANTINA Α.Μ: Les expressions idiomatiques.
Les expressions idiomatique
Pourquoi apprendre le français ? Γιατί να μάθω γαλλικά;
21/04/2016 Amalia Kapsala Περιγραφή Μαθήματος Αντικειμενικοί στόχοι:Στόχος του μαθήματος είναι η αξιοποίηση γλωσσολογικών και πολιτισμικών.
Γιάννης Ρες-Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΕΠ1 Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής Βασικές θεωρίες μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 9 Ο (19/04/2013): ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-ΑΛΜΠΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Διδάσκουσα Π.Δ. 407/80 ΜΑΘΗΜΑ 2 Ο (22/02/2013): Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ.
Κατασκευή παιδαγωγικής εργαλειοθήκης για την διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στο δημοτικό : Στόχοι και προοπτικές. Δρ Τσίγκρη Χρυσούλα Σχολική Σύμβουλος.
7 ème Congrès Panhellénique et International des Professeurs de Français Athènes,21-24 octobre 2010 Communiquer, échanger, collaborer en français dans.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Σύγχρονες Διδακτικές Προσεγγίσεις Ι: Αξιοποίηση βασικών θεωρητικών εννοιών στην εκπαιδευτική πράξη Ενότητα 2: Γνωστικές θεωρίες Μάθησης- βασικές έννοιες.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Λογοτεχνία Ενότητα 6: Ποίηση Υμνογραφία - Θρησκευτική ποίηση Μαρίνα Λουκάκη Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Φιλολογίας Τομέας Βυζαντινής.
Κουλτούρες, κοινωνικοποίηση και ταυτότητα
Η κοινωνικοπολιτισμική δεξιότητα ως στόχος στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως ξένης Άννα Χατζηπαναγιωτίδη/ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ
Ενότητα 1η : Γνωστικές θεωρίες Μάθησης- βασικές έννοιες της θεωρίας του Piaget και η σχέση τους με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδασκαλία της λογοτεχνίας με τη μέθοδο της λογοτεχνικής δικτύωσης: δικτύωση γύρω από τη θεματική ενότητα «οι πρόσφυγες»
Ενότητα 6: Η γνωστική και η κοινωνιογνωστική σύγκρουση
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
Μικρή επανάληψη.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Paris Saint-Germain Ιδρύθηκε στις 12 Αυγούστου 1970 μετά τη συγχώνευση μεταξύ Stade Saint-Germain και FC Παρίσι, Paris Saint-Germain Football Club έχουν.
En moins de 5’ Les examens de langues auxquels nous préparons nos élèves évaluent souvent « autre chose » Fani KARAGIANNI (Université Aristote de Thessaloniki,
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Commentaire texte 1 Ajoutez un titre avec une idée à défendre sur cette partie de texte et mettez en couleur les mots concernés. Il y a 2 diapositives.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Exo 3 :Résoudre cos x < - (√3)/2 dans [ 12π ; 15π ].
Cliquez pour changer de page
ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Η εποχή των επαναστάσεων
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η αντιμετώπιση του θεσμού της διατροφής από το ενωσιακό ΙδΔΔ
Αύριο γίνομαι είκοσι χρονών Αλαίν Μαμπανκού
Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα: Λιασίδη Θέκλα, Μηνά Φλωρεντία
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Ευρωπαϊκή κοινωνική πολιτική Πολιτική απασχόλησης
ΕΛΛΆΔΑ VOYAGE GRECE /10/ /10/2017
Στρατηγικές μάθησης: Η σημασία της παρατήρησης της σκέψης του παιδιού
Pan dresse le portrait à charge d'un solitaire bourru et sournois qui a pris une femme malheureuse qu'il tyrannise et qui le quitte pour vivre une vie.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Τι είναι το πολιτικό μάρκετινγκ?
3°) Fonctions cos et sin :
Partageons nos valeurs dans l'effort
Exo : Résoudre cos x < - (√3)/2 dans [ 12π ; 15π ].
LOVE STORY Το Γαλλικό περιοδικό "Le magazine des voyages de pêche" στην 56th έκδοση του έφερε στο φως της δημοσιότητας μια απίστευτη ιστορία αγάπης.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παραδειγματα σε σ χέ ση με την κοινωνιο-γνωστικη συγκρουση & την αλληλεπίδραση Σύγκρουση ανάμεσα σε άτομα των οποίων οι απόψεις διαφοροποιούνται Επομένως: Σύγκρουση ανάμεσα στο ίδιο το άτομο και στις δικές του απόψεις τις οποίες αρχίζει να αμφισβητεί. Σχετίζεται με τις έννοιες της αποσταθεροποίησης/ της ανισορροπίας. Σχετίζεται επίσης με τη σημασία της διαμεσολάβησης του «άλλου» στις διαδικασίες της μάθησης.

Η κοινωνιο-γνωστική σύγκρουση ενισχύεται σε συνθήκες επίλυσης προβλήματος και δουλειάς σε ομάδες Κάθε άτομο χρειάζεται να προβληματίζεται, η συνύπαρξη στην ομάδα από μόνη της δεν βοηθά…

Δύο μαθητές έχουν να επιλύσουν το εξής πρόβλημα: Η Ελένη έχει 30 καραμέλες και δίνει 5 στη Λία, 12 στη Χαρά και 7 στον Κώστα. Πόσες της μένουν? Η Παυλίνα βρίσκει 24. Προσθέτει το , αλλά ξεχνάει να το αφαιρέσει από το 30 Η Λουκία βρίσκει 13. Αφαιρεί το από το 30 αλλά ξεχνάει το 7.

Συγκρίνουν τα αποτελέσματά τους και βλέπουν ότι έχουν βρει κάτι διαφορετικό. Διαφωνούν. Στη συνέχεια η κάθε μία εξηγεί στην άλλη πώς σκέφτηκε. Έτσι η μία συνειδητοποιεί ότι δεν πρόσθεσε το 7 και η άλλη ότι δεν έκανε αφαίρεση από το 30… Αντιπαραβάλλοντας τις οπτικές τους θα βρούνε μαζί μια λύση… κι ενδεχομένως και η καθεμία μόνη της να μπορεί στη συνέχεια να λύσει ένα αντίστοιχο πρόβλημα…(μεταβίβαση)

Για να υπάρξει κοινωνιο-γνωστική σύγκρουση είναι βασικό να ζητιέται από τα παιδιά να εξηγούν τις επιλογές ή τον τρόπο σκέψης τους. Διαφορετικά υπάρχει περίπτωση να μη μετακινηθούν από την αρχική τους άποψη ή να αφήσουν να ψάχνει τη λύση αυτός που θεωρούν ότι ξέρει/μπορεί. Για τον εκπαιδευτικό υπάρχουν διάφορες τεχνικές όταν δουλεύει σε ομάδα. Αυτός που είναι πιο κοντά στην απάντηση μένει να επιχειρηματολογήσει τελευταίος…

Πρόκειται για μια συνθήκη εφικτή στο Νηπιαγωγείο? Γιατί?

Λύνουμε ένα πρόβλημα σε ομάδες ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ στο μάθημα: Κάθε ομάδα :2 άτομα + 1 παρατηρητή Τ ι παρατηρήσατε? Υπήρξε κοινωνιογνωστική σύγκρουση? Γιατί; Ποιος ο ρόλος του καθενός?

Νέο παράδειγμα για τη συλλογική οικοδόμηση της γνώσης μέσω της κοινωνιογνωστικής σύγκρουσης με ενισχυμένο το ρόλο του εκπαιδευτικού Αρχική ερώτηση: Γιατί κάποια αντικείμενα επιπλέουν ενώ άλλα βουλιάζουν? Αρχικές ιδέες: - Γιατί έχουν αέρα - Εξαρτάται από το αν υπάρχει πολύ νερό -Τα πανιά και η μηχανή τα κάνουν να επιπλέουν -Τα λεπτά αντικείμενα επιπλέουν - Εξαρτάται από το πάχος των αντικειμένων

Ο εκπαιδευτικός αρχίζει να δρα… Τι κάνει? Πώς θα σχολιάζατε αυτό που κάνει? Πώς κατά τη γνώμη σου η ποσότητα του νερού επηρεάζει το αν κάτι επιπλέει ή βουλιάζει? Μια ψαρόβαρκα επιπλέει καλύτερα σε μια βαθιά λίμνη από ότι σε μια ρηχή? Αν διπλώσουμε τα πανιά και σβήσουμε τη μηχανή η βάρκα θα βουλιάξει?

Ο Γιάννης λέει ότι επιπλέουν αν έχουν αέρα.. Έχετε ένα παράδειγμα? (Η μάζα τελικά αλλά και το ειδικό βάρος παίζει ένα ρόλο στο αν τα αντικείμενα επιπλέουν)…….

Τύποι δυαδικής αλληλεπίδρασης Τύπος 1 Ο Α. βρίσκει τη λύση και την προτείνει στον Β. Ο Β. ακούει και συμφωνεί επικυρώνοντας την πρόταση του Α. Ο Β. είναι παθητικός?

ΌΧΙ! Αναδομεί νοητικά την πορεία που έκανε ο Α. Πρόκειται για μια αλληλεπίδραση αλλά χωρίς εμφανή κοινωνιογνωστική σύγκρουση

Τύπος αλληλεπίδρασης 2 Ο Α. αρχίζει να επιλύει το πρόβλημα. Ο Β. συνεχίζει ακολουθώντας είτε την πορεία του Α είτε μια διαφορετική πορεία Εδώ είτε ενισχύεται ο αρχικός τρόπος επίλυσης (περίπτωση 1η) είτε αρχίζει να εμφανίζεται μια πρώτη σύγκρουση (περίπτωση 2η)

Τύπος αλληλεπίδρασης 3 Ο Α. αρχίζει την επίλυση του προβλήματος Ο Β. διαφωνεί, χωρίς να επιχειρηματολογεί και χωρίς να προτείνει κάτι διαφορετικό Ο Α. είτε «κλείνεται» στη δική του προσέγγιση, είτε την τροποποιεί. Είναι μια πρώτη μορφή κοινωνιογνωστικής σύγκρουσης

Τύπος αλληλεπίδρασης 4 Ο Α. αρχίζει την επίλυση του προβλήματος Ο Β. δείχνει τη διαφωνία του, επιχειρηματολογεί σχετικά και προτείνει άλλο τρόπο επίλυσης. Η επιχειρηματολογία επιτρέπει τη διαπραγμάτευση πάνω στη διαφωνία. Πρόκειται για μια κοινωνιογνωστική σύγκρουση…

Ακόμη ένα παράδειγμα… Διακρίνετε τύπους αλληλεπίδρασης. Τι παρατηρείτε? Η Σάντρα και η Λόμπνα αποτελούν μια ασύμμετρη δυάδα. Η Σ. είναι αυτή που θεωρείται έμπειρη σε αυτό που της προτείνουμε και η Λ. άπειρη. Σ: Σειρά μου ! (παίρνει ένα τετράγωνο άσπρο και το τοποθετεί σωστά) Λ: (συμφωνεί κουνώντας καταφατικά το κεφάλι)

Λ. (παίρνει το μαύρο και κάνει ότι το τοποθετεί… ) Αυτό? (ζητά επιβεβαίωση) Σ: Αν θέλεις πάρε το δίχρωμο. Αλλά και αυτό μπορείς (Η Σ. αντιπροτείνει, αλλά δέχεται και την εκδοχή της Λ. Φαίνεται να έχει ήδη φτιάξει όλη την αναπαράσταση στο μυαλό της) Λ: Ναι!!!! (Χαρούμενη βάζει το μαύρο τετράγωνο χαμογελώντας) Σ: Μπράβο! Αυτό είναι.

Σ: Εγώ τώρα!!! (παίρνει ένα άσπρο και το βάζει σωστά) Λ: Α!!!! Κιόλας το έβαλες… ______________________________ Λ: Παίρνει ένα δίχρωμο, κοιτάει τη Σ και λέει: Αυτό? (ζητά επιβεβαίωση) Σ: ναι. Λ: Πώς να το βάλω? Σ: Έτσι κοίτα! (παίρνει το δίχρωμο και το τοποθετεί σωστά) Σ + Λ: Μπράβο μας!!!! Τελειώσαμε,…..

Ποιος έμαθε? Τι έμαθε?

Βιβλιογραφία: Doise, W. – Mugny, G. (1989), Η κοινωνιογνωστική σύγκρουση στο Doise W. - Mugny G., Η κοινωνική ανάπτυξη της νοημοσύνης. Aθήνα: Πατάκης. Houde O., Winnykamen F. (1992), Les apprentissages cognitifs individuels et interindividuels, Revue Francaise de Pedagogie, 98,, Perraudeau M. (1998), Echanger pour apprendre. L’entretien critique, Paris: Armand Colin. Roux J. – P., Le travail en groupe a l’ecole, pedagogiques.comwww.cahiers- pedagogiques.com