HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II – CHAPTER 9

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Οδηγία για τις Υπηρεσίες στην Εσωτερική Αγορά και Ηλεκτρονικό Σύστημα Πληροφόρησης - ΙΜΙ.
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Communication in Mother Tongue Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΚΑΖΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΠΕ09 ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ KEΦΑΛΑΙΟ 3. Η μελέτη της ηθικής παίζει σπουδαίο ρόλο σήμερα στην διοίκηση και μπορεί να καθορίσει τις δραστηριόητες.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6 Ο.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΡΓΥΡΗ ΚΑΤΩΠΟΔΗ.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. Η επικοινωνία είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του οργανισμού και για την αποτελεσματική λήψη των αποφάσεων. Σε αυτό το κεφάλαιο.
Ηγεσία είναι η διαδικασία με την οποία ένα άτομο επηρεάζει άλλα άτομα για την επίτευξη επιθυμητών στόχων. Επίσημος ηγέτης είναι ο προϊστάμενος ο οποίος.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
«Οι αντικειμενικοί σκοποί της Ολικής Ποιότητας στον Τουρισμό»
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
Λειτουργίες διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II – CHAPTER 9 Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Η Επικοινωνία με τους Εργαζόμενους Η Επικοινωνία με τους Εργαζόμενους   Πολλές επιχειρήσεις έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το κλειδί για ένα καλό πρόγραμμα εργασιακών σχέσεων είναι ο δίαυλος επικοινωνίας, που δίνει στους εργαζόμενους πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες και μια ευκαιρία να εκφράσουν τις ιδέες και τα αισθήματα τους. Όταν οι προϊστάμενοι γνωρίζουν τις πολιτικές απασχόλησης και οι εργαζόμενοι γνωρίζουν τα δικαιώματα τους, υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες παρεξηγήσεων και μείωσης της παραγωγικότητας.

Επειδή πολλές επιχειρήσεις είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες, είναι υποχρεωμένες να αναπτύξουν πολλά κανάλια επικοινωνίας προκειμένου οι πληροφορίες να κινούνται προς τα πάνω, προς τα κάτω και οριζόντια στη δομή οργάνωσης τους. Ένας τρόπος που έχει λειτουργήσει ήδη στην εταιρία Creta Farm είναι με την κυκλοφορία των μάνατζερς ανάμεσα στους υπαλλήλους όπου και αναπτύσσουν φιλικές συζητήσεις παίρνοντας ανατροφοδότηση για διάφορα ζητήματα.

Η Διαδικασία της Επικοινωνίας Η επικοινωνία είναι μια σκόπιμη διαδικασία η οποία ακολουθεί την εξής πορεία (σχήμα σελ. 182) : Ως αφετηρία υπάρχει ένας σκοπός ο οποίος εκφράζεται ως μήνυμα. Αυτό το μήνυμα διαβιβάζεται από μία πηγή, τον αποστολέα, σε ένα άλλο πρόσωπο, τον αποδέκτη. Το μήνυμα μετατρέπεται σε μία συμβολική μορφή, ενέργεια που αποκαλείται “κωδικοποίηση” και διαβιβάζεται με κάποιο μέσο (κανάλι) στον αποδέκτη, ο οποίος μεταφράζει το μήνυμα του αποστολέα μέσω της αποκωδικοποίησης. Το αποτέλεσμα είναι η μεταφορά του νοήματος από το ένα πρόσωπο στο άλλο. Στο μοντέλο αυτό, εκτός από το στοιχείο της επαναπληροφόρησης, παρουσιάζεται και ο θόρυβος (παράσιτα στην τηλεφωνική επικοινωνία, απροσεξία αποδέκτη κλπ).

Ο θόρυβος μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση κατά τη διαδικασία της επικοινωνίας, σε οποιοδήποτε σημείο του μηνύματος. Στην επικοινωνία υπάρχουν ορισμένοι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση και το περιεχόμενο του κωδικοποιημένου μηνύματος όπως ο τρόπος σκέψης, οι ειδικές και γενικές γνώσεις του αποστολέα και δέκτη και το κοινωνικοπολιτιστικό περιβάλλον όπου ζουν. Για να επικοινωνεί με επιτυχία κάποιος, πρέπει να έχει τις ικανότητες να μιλά, να διαβάζει, να ακούει και να επιχειρηματολογεί. Έχουμε προδιαμορφωμένες απόψεις για πολυάριθμα θέματα, και αυτές οι απόψεις επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε.

Επιπλέον, η έκταση της γνώσης μας για ένα συγκεκριμένο θέμα ορίζει το εύρος της επικοινωνίας μας. Δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε γι αυτό που δεν ξέρουμε και είναι επίσης δυνατόν, ακόμα και αν έχουμε καλή γνώση σε ένα θέμα, ο παραλήπτης να μην καταλαβαίνει το μήνυμα μας. Το κανάλι είναι το μέσο με το οποίο γίνεται η μεταβίβαση του μηνύματος πχ χαρτί για την γραπτή επικοινωνία. Ο αποδέκτης είναι το άτομο στο οποίο απευθύνεται το μήνυμα.

Η αποκωδικοποίηση είναι η μετάφραση του μηνύματος από τον αποδέκτη σε μία μορφή ώστε να μπορεί να το κατανοήσει. Το επίπεδο γνώσεων ενός ατόμου επηρεάζει την ικανότητα του να δέχεται όπως επηρεάζει την ικανότητα του να στέλνει. Γενικώς, για να υπάρξει αποτελεσματική επικοινωνία, ο αποδέκτης πρέπει να έχει κατανοήσει πλήρως το μήνυμα όπως ακριβώς το έστειλε ο αποστολέας. Τέλος, ο τελευταίος κρίκος στη διαδικασία της επικοινωνίας είναι η επαναπληροφόρηση όπου ο αποδέκτης επιστρέφει το μήνυμα στον αποστολέα και δίδεται η δυνατότητα ελέγχου του βαθμού κατανόησης του μηνύματος από τον αποδέκτη.  

Τα κανάλια επικοινωνίας στην επιχείρηση Για να πετύχει τους στόχους της μία επιχείρηση, πρέπει να διαθέτει ένα αποτελεσματικό σύστημα επικοινωνίας. Η επικοινωνία σε μία επιχείρηση επιτυγχάνεται με τα κατάλληλα κανάλια και τις σωστές διαδικασίες επικοινωνίας. Οι πιο συνηθισμένες μορφές επικοινωνίας είναι: Α) Από πάνω προς τα κάτω επικοινωνία η οποία αρχίζει από τα ανώτερα και καταλήγει στα κατώτερα κλιμάκια της διοικητικής ιεραρχίας. Αυτός ο τύπος επικοινωνίας παρουσιάζεται κυρίως σε επιχειρήσεις που η διοίκηση τους είναι αυταρχική και συνήθως είναι στην μορφή ανακοινώσεων, διαταγών, οδηγιών κλπ.

Β) Απο κάτω προς τα πάνω επικοινωνία Β) Απο κάτω προς τα πάνω επικοινωνία. Οι πληροφορίες ξεκινούν από τα κατώτερα και καταλήγουν στα ανώτερα κλιμάκια της διοικητικής ιεραρχίας. Πολλές φορές όμως στελέχη των ενδιάμεσων επιπέδων μπορεί να εμποδίσουν να φτάσουν αυτές οι πληροφορίες στα υψηλότερα στελέχη. Γ) Η οριζόντια επικοινωνία η οποία είναι επικοινωνία μεταξύ εργαζομένων στο ίδιο επίπεδο της διοικητικής ιεραρχίας ή σε διαφορετικά τμήματα της επιχείρησης.

Προγράμματα επαναπληροφόρησης των εργαζομένων Προγράμματα επαναπληροφόρησης των εργαζομένων   Τα προγράμματα αυτά προσφέρονται από επιχειρήσεις για επικοινωνία προς τα πάνω ανάμεσα σε εργαζομένους και διοίκηση. Ένα από τα πιο συνηθισμένα προγράμματα επαναπληροφόρησης είναι «Οι έρευνες για το επίπεδο ικανοποίησης των εργαζομένων».

Οι έρευνες για το επίπεδο ικανοποίησης των εργαζομένων Οι έρευνες για το επίπεδο ικανοποίησης των εργαζομένων. Γίνονται τόσο με τυπικές όσο και με άτυπες διαδικασίες. Οι εργαζόμενοι λένε πως αισθάνονται για τη δουλειά που κάνουν, για τον προιστάμενο τους, για την εκπαίδευση που έκαναν, για ίση μεταχείριση κλπ. Οι έρευνα δείχνει τις ομάδες ή μονάδες του οργανισμού που νιώθουν πως υποφέρουν από κακές εργασιακές σχέσεις και έτσι ο μάνατζερ μπορεί να βελτιώσει τα πράγματα. Οι βελτιώσεις στις εργασιακές σχέσεις μπορούν να αποτρέψουν δυσάρεστες καταστάσεις (όπως απεργίες, μείωση απόδοσης κλπ) που αποδίδονται ευθέως στην ένταση ανάμεσα στους υφιστάμενους και τους μάνατζερς. Παράδειγμα σελ. 191.

Προγράμματα αναγνώρισης της συμμετοχής των εργαζόμενων στην προσπάθεια υλοποίησης των στόχων της Οι επιχειρήσεις που λειτουργούν σε παγκόσμιες αγορές, προκειμένου να διατηρηθούν ανταγωνιστικές, χρειάζονται εργαζόμενουν που βελτιώνουν διαρκώς τον τρόπο με τον οποίο διεκπεραιώνουν τις εργασίες τους. Τα προγράμματα αναγνώρισης της συμμετοχής των εργαζομένων μπορούν να βελτιώσουν τις διαθέσεις των εργαζομένων με την εμπέδωση του μηνύματος ότι η επιχείρηση νοιάζεται για τις ιδέες των εργαζομένων της και είναι πρόθυμη να τους ανταμείψει για την προσπάθεια τους. Τρόποι για να γίνει αυτό είναι με το σύστημα εισηγήσεων και τα βραβεία αναγνώρισης.

Το σύστημα των εισηγήσεων: Το σύστημα των εισηγήσεων έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί, να αξιολογεί και να εφαρμόζει τις εισηγήσεις των εργαζόμενων και στη συνέχεια, να ανταμείβει τους εργαζόμενους για τις αξιόλογες ιδέες. Η ανταμοιβή είναι συνήθως χρηματική, αλλά μπορεί να είναι και αναγνώριση, επιπλέον άδεια ή κάποια άλλη πρόσθετη παροχή.

Η επιβράβευση της προσπάθειας των εργαζομένων: Τα βραβεία αναγνώρισης αποδίδουν πανηγυρικά αναγνώριση στα άτομα ή ομάδες που καταθέτους εξαίρετες εισηγήσεις/προτάσεις στην εταιρία. Οι υποψήφιοι αξιολογούνται από επιτροπή αναγνώρισης και βραβείων. Τα βραβεία μπορεί να περιλαμβάνουν: οικογενειακές εκδρομές, μπλουζάκια/καπέλα με το σήμα της ομάδας, βραδινές εξόδους, δωρεές με τα ονόματα των μελών της ομάδας, πλακέτες χαραγμένες κλπ. Δεν υπάρχει όριο συμμετοχής, έτσι τα άτομα συνεχίζουν την προσπάθεια.