ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Στην αρχή κάθε ενέργειας πρέπει να βρίσκεται ένας στόχος Αυτό ισχύει και για τη διδασκαλία Οι εκπαιδευτικοί.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Προσωπικές Πωλήσεις.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ - Σ ΠΟΝΔΥΛΩΣΗ Τ ΟΥ Σ ΤΟΧΟΥ Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Tηλεματική- Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας Παπακωνταντίνου Σωτήρης ΑΜ:968.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Διδακτική Πληροφορικής
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
To Teach Curricular Subjects
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Στην αρχή κάθε ενέργειας πρέπει να βρίσκεται ένας στόχος Αυτό ισχύει και για τη διδασκαλία Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διατυπώνουν τους εκπαιδευτικούς στόχους, έτσι ώστε να αποτελούν μια σωστή βάση για τον προγραμματισμό της διδασκαλίας

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Για να μπορούν να προγραμματίσουν κάποια διδασκαλία θα πρέπει να ξέρουν με ποιον τρόπο μαθαίνουν οι εκπαιδευόμενοι. Η διατύπωση των εκπαιδευτικών στόχων, τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων και ο τρόπος που μαθαίνουν έχουν άμεση εξάρτηση.

ΣΤΟΧΟΙ Η υλοποίηση των αντικειμενικών στόχων του μαθήματος, θα πρέπει να επιτυγχάνεται χωρίς ο εκπαιδευόμενος να αισθάνεται πλήξη και κόπωση. Ταυτόχρονα, πρέπει να επέρχεται η μεγίστη ικανοποίηση των προσωπικών στόχων του δάσκαλου. ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

Με βάση τους στόχους, θα πρέπει ο δάσκαλος να: Μπορεί να προγραμματίζει και οργανώνει το μάθημα του Μπορεί να προσαρμόζει την υλη που θα διδάξει στις γνώσεις που έχουν ήδη οι εκπαιδευόμενοι και ανάλογα να την αξιολογεί Μπορεί να προγραμματίζει και να πραγματοποιεί τη διδασκαλία του πιο στοχευμένα Μπορεί να ελέγχει το βαθμό επιτυχίας των στόχων της διδασκαλίας. ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ πρέπει: Να παίρνουν κίνητρα και να ξέρουν τι θα αντιμετωπίσουν Να έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν που βαδίζουν («βρίσκομαι στο σωστό δρόμο») Να έχουν τη δυνατότητα να αναγνωρίζουν την πρόοδο τους Να έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν σωστά, να διαχωρίζουν τα ουσιώδη από τα επουσιώδη Να μπορούν να εκτιμούν κατά πόσο μπορούν να συνεισφέρουν στο μάθημα και με τις δίκες τους γνώσεις

ΕΠΙΛΟΓΗ ΥΛΗΣ Η επιλογή και η προετοιμασία της ύλης με βάση το χρονοδιάγραμμα πρέπει να δίνεται στην έναρξη της χρονιάς. Απαιτείται: Συγκέντρωση πληροφοριών γύρω από την υλη Ταξινόμηση του υλικού Συσχέτιση με τη διδακτέα υλη Χρονική διάκριση σε ενότητες ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Α.I.D.A. Για την επίτευξη της διδασκαλίας ικανοποιητική μέθοδος με θετικά αποτελέσματα αποτελεί η a.i.d.a.. A = Attention (Προσοχή) I = Interest (Ενδιαφέρον) D = Desire (Επιθυμία) Α = Action (Δράση) Η λέξη πρωτοχρησιμοποιήθηκε από Άγγλους τεχνικούς πωλητές στα εγκαίνια της διώρυγας του Σουέζ για να θυμούνται τις ενέργειες που θα έπρεπε να προσέξουν κατά τη διάρκεια της πώλησης της.

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Τα αρχικά της λέξης είναι από την όπερα του Βέρντι Aida, η χρήση της στην εκπαίδευση είναι αποτελεσματική και αναλύεται ως εξής:

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 1 ο ΣΤΑΔΙΟ: ATTENTION ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥ Οι εκπαιδευόμενοι ποτέ δεν θα ενδιαφερθούν για να εκπαιδευτούν αν ο δάσκαλος δεν τους έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον Ο εκπαιδευτής προσπαθεί να πει κάτι που θα κάνει την επαφή πιο ανθρωπινή και πιο φιλική.

Είναι αναγκαίο ο εκπαιδευτής να μπορεί να μιλεί για καθημερινά θέματα και να τα συνδέει με το μάθημα που θα διδάξει, έτσι ώστε να προκαλείται η προσοχή του εκπαιδευόμενου Πρέπει να υπάρχει πάντα το μέτρο και το όριο σε αυτή τη φάση, που αν δεν τελειώσει σύντομα ενέχει τον κίνδυνο η διδακτική ενότητα να καταλήξει σε κοινωνική εκδήλωση χωρίς αποτέλεσμα. ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 2 ο ΣΤΑΔΙΟ: INTEREST ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Αρχίζει πλέον η διαδικασία παρουσίασης του μαθήματος που πρέπει να είναι έντονη από την πρώτη στιγμή έτσι ώστε να κρατηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου για το μάθημα Παρουσιάζονται τα κύρια σημεία του μαθήματος αλλά όχι σε μεγάλη έκταση και ανάπτυξη σε θεωρία, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση της απώλειας του ενδιαφέροντος

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Το μάθημα ενισχύεται με εφαρμογές κοντά στα δεδομένα των μαθητών που θα τα συνδέσουν με τα δικά τους δεδομένα (βιωματική προσέγγιση)

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 3 ο ΣΤΑΔΙΟ: DESIRE ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Ο εκπαιδευτής προσπαθεί: Να εντοπίσει τις ανάγκες του μαθητή που καλύπτει το μάθημα Να δημιουργήσει ενδεχομένως κάποιες ανάγκες Να υποδείξει την παρουσία τους, ακόμα και αν ο μαθητής δεν το’χει συνειδητοποιήσει από μόνος του

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Ο δάσκαλος σε αυτό το στάδιο θα επιτύχει αν: Έχει πάντα υπόψη του ότι δεν αρκούν μονό οι επιστημονικές του γνώσεις και θεωρίες που διαθέτει (άλλωστε αυτά τα βρίσκει στα βιβλία ή στο διαδίκτυο) Χρησιμοποιεί μεθόδους επηρεασμού συναισθήματος ώστε να δημιουργηθεί η επιθυμία μάθησης στους μαθητές

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ 4 ο ΣΤΑΔΙΟ: ACTION ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ Αν έχει επιτύχει ο εκπαιδευτής ή όχι στα προηγούμενα φαίνεται σε αυτήν την φάση. Το αποτέλεσμα, θα χαρακτηρίσει επιτυχημένη ή αποτυχημένη την διδασκαλία Ο δάσκαλος ακολουθεί διαφόρους τρόπους και τακτικές που τελικά θα του επιτρέψουν να παρακινήσει τον μαθητή να μαθαίνει, όπως:

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗΣ Εκμετάλλευση προσωπικής σχέσης που έχει ήδη αναπτύξει στα προηγούμενα στάδια Επηρεασμός συναισθήματος ώστε να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα Επιβεβαίωση για την χαρά της γνώσης Λογικά επιχειρήματα επιστημονικής γνώσης και κατάρτισης Κάλυψη συναισθηματικών αναγκών γνώσης

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ Δημιουργία ερωτήματος που θα προβληματίσει τον μαθητή ώστε να κινηθεί σε δημιουργική δράση (απάντηση στο ερώτημα) Το τελικό ερώτημα μπορεί να οδηγήσει τον μαθητή στην αναζήτηση της δικής του αλήθειας με βάση τις δίκες του αξίες και τις δικές του επιθυμίες Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να αισθανθεί αυτό που λέει ο F. Bacon : H γνώση είναι δύναμη

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Παραδοσιακά μέσα: (βιβλία, εφημερίδα, πινάκας, κ.λ.π.) Τεχνικά μέσα: (τηλεόραση, βίντεο, διαφάνειες, cd, interactive boards, etc.) Άλλα μέσα: έντυπα, χαρτόνια, εργαλεία, γελοιογραφίες, μέτρα, τεμάχια εργασίας

ΣΚΟΠΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ Να παρέχουν την δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν χρήση των αισθήσεων τους Να ακούνε, να βλέπουν, να οσφραίνονται, να αισθάνονται, να πιάνουν, να γεύονται, να χειρίζονται, να συναρμολογούν Να βοηθούν στο βαθμό διατήρησης της πληροφόρησης Να δραστηριοποιούν τον μαθητή ώστε να συγκρατεί τις πληροφορίες ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΕΛΕΓΧΟΣ (feedback) Στο τέλος κάθε διδασκαλίας υπάρχει το αποτέλεσμα μάθησης Ο βαθμός που το αποτέλεσμα συμπίπτει με τους στόχους που έχουν τεθεί, δε φαίνεται αμέσως. ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

Για αυτό, αν το αποτέλεσμα της μάθησης ξεφεύγει από τους στόχους μας θα πρέπει να ελέγξουμε: Αν χρησιμοποιήθηκαν οι σωστές μέθοδοι και τα σωστά μέσα Αν η επιλογή και η διάρθρωση της ύλης ήταν σωστή Αν έγινε σωστή επιλογή των εκπαιδευτικών στόχων για την συγκεκριμένη ομάδα εκπαιδευόμενων Τέλος, με βάση το αποτέλεσμα της μάθησης μπορούμε να ελέγχουμε και να αλλάζουμε τα επί μέρους στάδια της διδασκαλίας ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Διατήρηση της επικοινωνίας με τα μάτια με τους μαθητές Ενίσχυση του λόγου με χειρονομίες Ελεύθερες αυθόρμητες κινήσεις Συμπεριφορά δυναμική, αλλά ήρεμη Η φωνή να ’ναι καθαρή Κατεύθυνση της προσοχής με ανάλογους χρωματισμούς της φωνής Έλεγχος του ρυθμού της ομιλίας Επισήμανση των σπουδαίων σημείων Διαρκής έλεγχος των μηνυμάτων χωρίς λόγια, των εκπαιδευόμενων

ΛΑΘΗ ΠΡΟΣ ΑΠΟΦΥΓΗ Ο διδάσκων κάνει λάθος όταν: Ασκεί κριτική που δεν αιτιολογείται Ασχολείται μόνο με ορισμένους μαθητές που συμμετέχουν, ξεχνώντας την υπόλοιπη ομάδα Παραβλέπει αντίθετες γνώμες Δίνει αρνητικές οδηγίες (π.χ. «είστε σε λάθος σελίδα» και όχι «είμαστε στη σελίδα 10») Πιστεύει ότι δε πρέπει να κάνουν λάθη Δεν προσέχει πότε δημιουργεί ανία ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ Θέλουν να μάθουν Ζητούν πιστοποίηση επιτυχίας Επιθυμούν την προσοχή του εκπαιδευτή Επιδιώκουν την αναγνώριση του εκπαιδευτή Ζητούν την επιβράβευση ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΤΖΑΜΑΡΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ ΕΠΙΛΟΓΟΣ Η Μάθηση θα πρέπει να αποτελεί για όλους μέθη ζωής Η Διδασκαλία είναι ο δρόμος της πραγματοποίησης αυτής της μέθης γιατί: Η Μάθηση δημιουργεί Συμπεριφορά Η Συμπεριφορά δημιουργεί Χαρακτήρα Και ο Χαρακτήρας γράφει Πεπρωμένο