ΜΥΚΗΤΟΛΟΓΙΑ Γιάννης Πούρης Βιολόγος Msc Διδακτική της Βιολογίας Υποψήφιος Διδάκτορας τομέα Βοτανικής, ΕΚΠΑ Εισαγωγή στους μύκητες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
14. ΠΡΟΚΑΤΑΡΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: «ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» Χριστοπούλου.
Advertisements

Μύκητες (Fungi ) Ετυμολογία: λόγ. < αρχ. μύκης, αιτ. -ητα “μανιτάρι, παθολογικό εξόγκωμα που μοιάζει με μανιτάρι” “Fungi collage”, από File Upload Bot.
Το ΑνερχΟμενο ΠρΟβλημα των ΣυστηματικΩν ΜυκητιΑσεων
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ ΔΕΡΜΑΤΟΣ – ΒΛΕΝΝΟΓΟΝΩΝ
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κοσμητολογία Ι - Θ Ενότητα 9: Συντήρηση καλλυντικών προϊόντων (α΄μέρος) Δρ. Αθανασία Βαρβαρέσου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοσμητολογίας Τμήμα Αισθητικής.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
1 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 9 Η «ΜΟΥΧΛΕΣ» ΚΑΙ ΜΥΚΗΤΕΣ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΑΛΛΕΡΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Γενική Μικροβιολογία Ενότητα 1: Εισαγωγή στη μικροβιολογία και ιστορική αναδρομή. Ιωάννης Γιαβάσης, Καθηγητής, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Βιολογία γενικής παιδείας Γ΄ Λυκείου Παυλίνα Κουτσοκώστα - Βιολόγος
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
ΑΛΚΟΟΛΙΚΗ ΖΥΜΩΣΗ ΜΕΛΑΣΣΑΣ
ΓΥΝΑΙΚΑ- ΠΑΙΔΙ.
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Λοιμώξεις κατώτερου αναπνευστικού
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΥΚΗΤΟΛΟΓΙΑ Γιάννης Πούρης Βιολόγος Msc Διδακτική της Βιολογίας Υποψήφιος Διδάκτορας τομέα Βοτανικής, ΕΚΠΑ Εισαγωγή στους μύκητες

Μύκητες (Fungi ) Ο όρος ‘μύκης’ χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από το Θεόφραστο(3 ος αιώνας π.Χ.) 1

Διαίρεση των ζωντανών οργανισμών:  Φυτά,  Ζώα,  Μύκητες,  Πρώτιστα,  Μονήρη (Βακτήρια). 2

Βασίλειο των μυκήτων 1.ευκαρυωτικοί (πυρήνας με πυρηνική μεμβράνη), 2.ετερότροφοι (απουσία χλωροφύλλης- δεν φωτοσυνθέτουν), 3.μονοκύτταροι και πολυκύτταροι, 4.κυτταρικό τοίχωμα, 5.πολλαπλασιασμός : με αγενή – ασεξουαλικά /και εγγενή- σεξουαλικά -σπόρια, 6.ανθεκτικοί στους αντιβακτηριακούς παράγοντες. 3

Πού βρίσκονται στη φύση Βρίσκονται: Παντού στη φύση : αέρα, νερό, έδαφoς, οργανική ύλη υπό αποσύνθεση κ.α. oρισμένoι όπως η Candida, μέρoς της φυσιoλoγικής μικρoβιακής χλωρίδας τoυ σώματoς. 4

Ως προς τη μορφή του σώματος οι μύκητες διακρίνοται σε : Σε εκείνους με σφαιρικο σώμα (μονοκύτταροι)=ζύμες ή ζυμομύκητες Σε εκείνους που το σώμα τους αποτελείται από λεπτά διακλαδιζόμενα νημάτια(υφές). Το σύνολο των υφών λέγεται μυκήλιο=μυκηλιακοί Διμορφικοί ζυμομύκητας μυκηλιακός

Μορφολογική κατάταξη των μυκήτων Ζυμομύκητες ή ζύμες ή βλαστoμύκητες (yeasts) Νηματοειδείς ή μυκηλιακοί ή υφομύκητες(moulds) Δίμορφοι(dimorphic fungi) 6

Υφή (hyphae) Από τον σπόρο του υφομύκητα παράγεται νηματοειδής προσεκβολή. Επιμηκύνεται και διακλαδίζεται σχηματίζοντας την πρώτη υφή του μύκητα. 7

Σπόρος - Υφή – Μυκητύλιο (1 από 2) Σπόρος Υφή Μυκητήλιο 8

Σπόρος - Υφή – Μυκητύλιο (2 από 2) Σπόρος Υφή Μυκητήλιο Σποροφόρο όργανο 9

Μυκητύλιο-Μυκήλιο (mycelium) Η πρώτη υφή με συνεχή ανάπτυξη και διακλάδωση των άκρων της δημιουργεί ένα δίκτυο υφών που περιπλέκονται μεταξύ τους και ονομάζεται μυκητύλιο. (Οι όροι: υφή και μυκητύλιο χρησιμοποιούνται εναλλακτικά) 10

Ψευδοϋφές ή Ψευδομυκητήλια Τα βλαστοκύτταρα εκβλαστάνουν δεν απομακρύνονται από τα μητρικά, επιμηκύνονται σχηματίζοντας αλυσίδες που μοιάζουν με τις υφές των υφομυκήτων. 11

Είδη υφών – μυκητύλιων 1.με εγκάρσια τοιχώματα -διαφραγμάτια (αληθείς υφές- septate-σέπτα). Τα διαφραγμάτια χωρίζουν την υφή σε τμήματα ( επικοινωνούν μεταξύ τους με οπή ή πόρο στο κέντρο του τοιχώματος 2.2. χωρίς τοιχώματα - διαφραγμάτια (κοινοκυττάριες- non- septate) 12

Είδη υφών – μυκητύλιων βλαστικό (εισχωρεί στο θρεπτικό υπόστρωμα και απορροφά θρεπτικές ουσίες), αέριο ή αεριογόνο ή αναπαραγωγικό ή εναέριο (προβάλλει πάνω από θρεπτικό υπόστρωμα, παράγει τα σποροφόρα όργανα και τα σπόρια). 13

Ζυμομύκητες ή ζύμες ή βλαστoμύκητες (yeasts) μονοκυττάριοι οργανισμοί, αποικίες: λείες, υγρές, κρεμώδεις παρόμοιες των βακτηρίων, μικροσκοπική εικόνα: ελλειψoειδή ή σφαιρικά βλαστοκύτταρα, διαμέτρου 3-15 µm, αναπαραγωγή: μονογονικά με εκβλάστηση (budding) - παραγωγή βλαστοκονιδίων -βλαστοσπορίων, παραγωγή ψευδοϋφών (ψευδομυκητήλιο). 14

Βλαστοσπόρια- εκβλαστώματα 15

Ζυμομύκητες ή ζύμες ή βλαστoμύκητες Cryptococcus neoformans Candida albicans Saccharomyces 16

Νηματοειδείς ή υφομύκητες ή μυκηλιακοί (mold-mould) Πολυκύτταροι Αποικίες: ξηρές, μεμβρανώδεις, χνουδωτές, με ή χωρίς παράγωγη χρωστικής Μικροσκοπικά, παρατηρούνται υφές διαμέτρου 2-10 µm Παράγουν σπόρια, που ονομάζονται κονίδια Αναπαραγωγή: μονογονικά -ατελή ή αμφιγονικά - τέλεια σπόρια 17

Νηματοειδείς ή υφομύκητες, αποικίες 18

Νηματοειδείς ή υφομύκητες Παραδείγματα Aspergillus (ασπέργιλλος), Penicillium (πενισίλλιο), Mucor (μούκορ), 19

Δίμορφοι μύκητες Ανάλογα με τις συνθήκες ανάπτυξης εμφανίζονται ως: ζυμομύκητες σε θερμοκρασία 37°C (παρασιτική μορφή- λοίμωξη), υφομύκητες σε θερμοκρασία 25°C (φυσικό περιβάλλον – ελεύθερη μορφή). 20

21

22 SporothrixAureobasidium

Τέλος Ενότητας