Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΚΑΤΟΙΚΙΑ
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ειρήνη Παππά Η αξιολόγηση του μαθητή/τριας στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Κοινωνική Οικονομία και Τοπική Αυτοδιοίκηση Ιωάννης Μέξης Διευθύνων Σύμβουλος της Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Οικονομική Κρίση.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Βιολογία Γυμνασίου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
«Ενισχύοντας τη "φωνή" εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων στη διαμόρφωση θετικής σχολικής ζωής μέσω του Δικτύου Εκπαιδευτικών: “Σημερινός Μαθητής – Αυριανός.
Η έννοια της επιχείρησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής Γεωγραφίας Πρόεδρος Aeiforum Διευθυντής Ραλλείου ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά

Ο ρόλος του σχολείου Το σχολείο ως φορέας κοινωνικών αξιών μπορεί να συμμετέχει ενεργά στην αναζήτηση λύσεων για την αντιμετώπιση της σύγχρονης κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής κρίσης. Είναι αναγκαίος ο προσανατολισμός του σύγχρονου σχολείου προς τις αρχές, τις αξίες, και τις πρακτικές της αειφορίας

Πυλώνες Εκπαιδευτικός Αναλυτικό πρόγραμμα Κοινωνία

Αναλυτικά προγράμματα Βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών ώστε να έχουν ενεργή συμμετοχή ως ενήλικες στην προσπάθεια για ανάκαμψη μέσω της αειφόρου ανάπτυξης Οι μαθητές αποκτούν μερικές ουσιαστικές ικανότητες και γνώσεις, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να συμβάλλουν στο γενικό κοινωνικό καλό

Αναλυτικά προγράμματα Οι μαθητές θα διαθέτουν τις γνώσεις για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και της οικονομίας, θα έχουν δεξιότητες επικοινωνίας και δικτύωσης, θα αποκτήσουν ένα παγκόσμιο όραμα για ένα καλύτερο μέλλον για όλους Η αναθεώρηση αυτή θα πρέπει να λάβει υπόψη της τις αρχές και τις αξίες της αειφορίας (αλληλεγγύη, ολιγάρκεια, ακεραιότητα, δικαιοσύνη, ανεκτικότητα, δημοκρατία κα)

Τι κάνει το σχολείο για την αειφορία και την αειφόρο ανάπτυξη; Το Ελληνικό σχολείο επισήμως διδάσκει την αειφόρο ανάπτυξη στο γυμνάσιο στο πλαίσιο του μαθήματος «Βιωματικές δράσεις – Συνθετικές Δημιουργικές Εργασίες– Project». Στοιχεία (ανεπαρκή) στο μάθημα Γεωλογία- Διαχείριση Φυσικών Πόρων (Α’ λυκείου- επιλογής)

Η κοινωνική επιχειρηματικότητα Αρχές και αξίες Ακεραιότητα, Εμπιστοσύνη, Αλληλεγγύη, Πίστη στον άνθρωπο, Επιμονή, Αντοχή, Επινοητικότητα, Επιμέλεια, κα.

Το σχολείο πρέπει να περάσει στους νέους την έννοια της ολιγάρκειας, της αυτάρκειας, της διαφορετικής στάσης ζωής ως προς τον καταναλωτισμό και τη σπατάλη, ώστε η επιχειρηματικότητα να μην έχει τα χαρακτηριστικά του αρπακτικού καπιταλισμού, αλλά της κοινωνικής οικονομίας.

Το σχολείο πρέπει να αναδείξει το κύριο γενεσιουργό αίτιο της φτώχιας (τουλάχιστον στις αρκετά ανεπτυγμένες χώρες) δηλαδή της ανισοκατανομής των εισοδημάτων, τα οποία, ούτως ή άλλως έχουν κοινωνική προέλευση και δεν πέφτουν από τον ουρανό σαν το μάνα.

Το ίδιο το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, με τις εξετάσεις, με τα διαγωνίσματα, με την προώθηση της ατομικής προόδου, αντιμάχεται στην ουσία την συνεργασία, την κοινή προσπάθεια, την ομαδικότητα, την προσπάθεια επίτευξης στόχων στο πλαίσιο της ομάδας, την κοινωνικοποίηση, την αλληλεγγύη.

Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός έχει καταργηθεί από τα λύκεια και μαζί του καταργήθηκαν και τα ΓΡΑΣΕΠ δηλαδή τα Γραφεία Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

Οι σημερινές προοπτικές των σημερινών νέων στην Ελλάδα ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Και μετά το σχολείο;

Τι μας λείπει; Η επιχειρηματική τεχνογνωσία Επιχειρηματική εκπαίδευση Κεφάλαιο Όραμα

Εκπαίδευση ενηλίκων Κοινωνικά προσδιορισμένη Κοινωνικά προσανατολισμένη Συνεχής Ανατροφοδοτούμενη Επικαιροποιημένη

Πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων δεν θα ανταποκρίνονται παθητικά και δεν θα προσαρμόζονται θα διερευνούν και θα σκέπτονται κριτικά θα αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους θα συμμετέχουν στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων Θα παρεμβαίνουν δυναμικά και δημοκρατικά

Πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων οράματα, ικανότητες και αξίες να διαπραγματεύονται και να σχεδιάζουν ατομικά και κυρίως συλλογικά τους κοινωνικούς όρους της δικής τους ύπαρξης θα είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι θα κατέχουν τη σχετική γνώση θα διαθέτουν τις απαιτούμενες ικανότητες και τη θέληση

Πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων Θα ενισχύει την συναισθηματική νοημοσύνη, την αυτοπεποίθησή τους, την αυτοεκτίμησή τους, την δημιουργικότητά τους, ώστε να συνεργάζονται αποτελεσματικά με άλλους ανθρώπους σε όλα τα πεδία, συμπεριλαμβανομένης και της κοινωνικής επιχειρηματικότητας

Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας