Μπεττίνα Χάιδιτς Επίκουρη Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχέση μεταξύ ποιοτικών μεταβλητών Μπεττίνα Χάιδιτς Λέκτορας Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής
Advertisements

ΚΙΝΔΥΝΟΙ (HAZARDS) ΣΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ Hazard είναι κάθε στιγμιαίο λάθος (glitch) που εμφανίζεται στην έξοδο ενός συνδυαστικού κυκλώματος Οφείλεται.
Μπεττίνα Χάιδιτς Επικ. Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής Εργαστήριο Υγιεινής
Μπεττίνα Χάιδιτς Επίκουρη Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής
1o Γυμνάσιο Συκεών «Οδυσσέας Φωκάς» Comenius day for teachers.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Ομαδική Παιδαγωγική Σύσκεψη Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων 53 ης Περιφέρειας Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής – Ε. ΜΟΥΣΕΝΑ με θέμα: « Διοικητική λειτουργία.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
 Καταργείται η θεώρηση (ή αλλιώς η διάτρηση) των βιβλίων, είτε αυτά τηρούνται χειρόγραφα, είτε μηχανογραφικά.  Καταργείται και δεν θα ενημερώνεται πλέον.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 5 Η (Θ) ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Εργαστήριο Στατιστικής (9 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
ΤΟ ΠΕΔΙΟ & ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΤΟΥ HIGGS. Τι είναι το σωματίδιο του «Θεού»; Ονομάζεται σωματίδιο του Θεού, επειδή είναι ένα μυστήριο υποατομικό σωματίδιο που.
ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ Αγροδιατροφικών Προϊόντων. Συσκευασία ενός πρωτογενούς αγροτικού προϊόντος ονομάζεται η περικάλυψη του από κάποιο ειδικό υλικό που χρησιμοποιείται.
Ε. Νέλλας Ανάλυση Δεδομένων με Χρήση του Στατιστικού Πακέτου SPSS για Windows (Τεύχος Διαφανειών 2) 1.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ Διάλεξη 4 «Ο ήχος»
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ Νίκος Σελλας, Μελετητής Workshops Αλεξανδρούπολη 15 Ιανουαρίου 2016.
Test.
Test.
ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ «Ικανοποίηση των ασθενών με ΡΑ
Χαράλαμπος Πουλόπουλος
ΕΠΑ.Λ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΜΑΔΑ Α΄
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μέτρα σύγκρισης (μέτρα σχέσης)
Διοικητικη πρακτικη 6ο μαθημα
إعداد: أسَاتذة الرياضيات
Διαγνωστικές δοκιμασίες
Σχεδιασμός Γεωργικών Πειραμάτων
Στατιστικές Υποθέσεις III
The Real Number System Το σύστημα των Πραγματικών Αριθμών
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Κεφάλαιο 7: Διαδικτύωση-Internet
Δήμου, Ν. Λ. 1, Τσαντές, Α. Ε. 2, Νικολόπουλος, Γ. Κ. 3, Χαμόδρακας, Σ
Ψηφιακή Σχεδίαση εργαστήριο
“Επιχειρηματικότητα σε περίοδο οικονομικής κρίσης”
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
Ενότητα 11: Ελαχιστοποίηση του κόστους
ΕΡΩΤΗΣΗ 1 Ως μέρος μιας επιδημιολογικής μελέτης, 2 ομάδες γυναικών ρωτήθηκαν (με συνέντευξη) για την ύπαρξη ναυτίας και στομαχικού πόνου. Σε μια σύγκριση.
ΣΤΟΧΟΣ Ο μαθητής να μπορεί να,
Binary Decision Diagrams
Η έννοια του «φύλου» Βιολογικό φύλο Κοινωνικό φύλο
Η σοκολάτα στη διατροφή μας
Ευρετικές Στρατηγικές χρήσιμες για την επίλυση προβλήματος
Κλασικό τμήμα Σχολικό έτος «Η Αγγελική και ο Αλέξης παντρεύονται» Μια ιστορία που συνέθεσαν τα νήπια βλέποντας τους πίνακες του λαϊκού ζωγράφου.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
الباب الرابع : الارتباط و الانحدار الخطي البسيط
أثر بعض استراتيجيات حل المشكلات الرياضية وتكوينها
chúc mừng quý thầy cô về dự giờ với lớp
الحث الكهرومغناطيسي مؤشرات الأداء
المثلث القائم الزاوية والدائرة
ΦΥΛΕΤΙΚΟΣ ΔΙΜΟΡΦΙΣΜΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
النسبة الذهبية العدد الإلهي
לוגיקה למדעי המחשב1.
حساب المحيطات و المساحات و الحجوم
АКТУАРСТВО др Наташа Папић-Благојевић
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
Өнөөдрийн хичээлд амжилт хүсье!
Από την επικύρωση στην εφαρμογή
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 5: Μη-Παραμετρικές Δοκιμασίες ΤΕΙ Αθήνας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Συμφωνία επί της ασφαλιστικής αξίας
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης Εαρινό Εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μπεττίνα Χάιδιτς Επίκουρη Καθηγήτρια Υγιεινής-Ιατρικής Στατιστικής

H δοκιμασία χ 2 (chi-square test) Σύγκριση ποιοτικών μεταβλητών Μεγάλη τιμή της χ 2  στατιστικά σημαντική διαφορά Τα δείγματα πρέπει να είναι ανεξάρτητα Αναμενόμενες συχνότητες > 5 σε αντίθετη περίπτωση χρησιμοποιείται η ακριβής δοκιμασία κατά Fisher (Fisher’s exact test) Παρατηρήσεις κατά ζεύγη  Δοκιμασία Mc Nemar (Mc Nemar’s test)

Παράδειγμα Σχέση προωρότητας και φύλου ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΩΡΟΤΗΤΑ ΦΥΛΟNAIOXIΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑa = 33 b = 49 a+b= 82 ΚΟΡΙΤΣΙΑc = 12 d = 47 c+d= 59 ΣΥΝΟΛΟa+c= 45b+d= 96N = 141 H 0 : Δεν υπάρχει σχέση μεταξύ φύλου και προωρότητας Η a : Υπάρχει σχέση μεταξύ φύλου και προωρότητας  P = 0.012

Σύγκριση ποσοστών Σχέση προωρότητας και φύλου ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΩΡΟΤΗΤΑ ΦΥΛΟNAIOXIΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑa = 33 b = 49 a+b= 82 ΚΟΡΙΤΣΙΑc = 12 d = 47 c+d= 59 ΣΥΝΟΛΟa+c= 45b+d= 96N = 141 H 0 : p A = p k ή p Α - p Κ = 0 Η a : p A ≠ p k ή p Α ≠ p Κ = 0 Ποσοστό πρόωρων αγοριών p A = 33/82 = 0.40 = 40% Ποσοστό πρόωρων κοριτσιών p Κ = 12/59 = 0.20= 20%

Εφαρμογή κριτηρίου Ζ Κοινό ποσοστό p =45/141=0,32  Z=2.52 > Z 0.05 = 1.96  P < 0.05  P =0.012  Το ποσοστό πρόωρων αγοριών (40%) είναι σημαντικά υψηλότερο από το ποσοστό πρόωρων κοριτσιών (20%) Σχέση Z a 2 = χ 2 a;1  2,52 2 = 6,25

Λόγος σχετικών πιθανοτήτων (odds ratio) Σχέση προωρότητας και φύλου ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΩΡΟΤΗΤΑ ΦΥΛΟNAIOXIΣΥΝΟΛΟ ΑΓΟΡΙΑa = 33 b = 49 a+b= 82 ΚΟΡΙΤΣΙΑc = 12 d = 47 c+d= 59 ΣΥΝΟΛΟa+c= 45b+d= 96N = 141 Σχετική πιθανότητα πρόωρων αγοριών =a/b = 33/49 Σχετική πιθανότητα πρόωρων κοριτσιών =c/d = 12/47 OR = (a/b)/(c/d)= a*d/b*c = 33*47/49*12 = Λόγος διασταυρούμενων γινομένων

Λόγος αναλογιών (odds ratio) (a/b)/(c/d)= a*d/b*c = 33*47/49*12 =  Η πιθανότητα προωρότητας ήταν 2.6 φορές μεγαλύτερη στα αγόρια απ’ ότι στα κορίτσια OR = 1 δεν υπάρχει διαφορά OR < 1 μειωμένη πιθανότητα OR > 1 αυξημένη πιθανότητα 1/ OR αντιστροφή πιθανότητας π.χ. 1/2.638=  Η πιθανότητα προωρότητας ήταν κατά ( =0.621) 62% μικρότερη στα κορίτσια απ’ ότι στα αγόρια

Λογαριθμιστική εξάρτηση Η εξαρτημένη μεταβλητή είναι διχότομη (π.χ. ναι ή όχι) όπου x είναι η ανεξάρτητη μεταβλητή είτε ποσοτική ή ποιοτική Λόγος σχετικών πιθανοτήτων: Odds ratio  exp(b) Εκτίμηση της πιθανότητας

Σχέση p και logit (p)

logit(p)= a+b*x

Παράδειγμα logit(p) = *GENDER Odds ratio=exp(0.970)=2.638 Πιθανότητα να είναι πρόωρο ένα αγόρι: Πιθανότητα να είναι πρόωρο ένα κορίτσι:

Ειδικές περιπτώσεις ποιοτικών δεδομένων Για τον έλεγχο γραμμικής τάσης σε διατεταγμένα δεδομένα  Chi-square adjusting for trend (Linear-by- Linear association) Παρατηρήσεις κατά ζεύγη  σε 2 χρονικές στιγμές  Mc Nemar’s test  > 2 χρονικές στιγμές  Cochran’s Q test