ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ ΤΕΙ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
HAVE OR HAS HAVEN’T OR HASN’T. Xρησιμοποιούμε το ρήμα για να πόυμε ότι κάτι ανήκει σε κάποιον. (CLICK TO LEARN!)
Advertisements

Εξυπνάδα δεν είναι να εκβιάζεις, εξυπνάδα είναι να προστατεύεις τους γύρω σου. Βοηθήστε για την καταπολέμηση του εκβιασμού. Μόνο ενωμένοι μπορούμε να.
Η Επιχειρηματικότητα των Γυναικών Έρευνα ομάδας έργου του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς υπό την αιγίδα του καθηγητή Θεόδωρου Κατσανέβα, στα.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά Ενότητα 5: Η Φύση Παρεμβαίνει - Μέρος Β’ Ιωάννης Σαλμόν Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
2 ο ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ/Β΄πτ ΓΕΡΑΓΟΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΚΑΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
Δια-εθνικός πολιτικό-οικονομικός μετασχηματισμός; Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Γ. Μαυρομμάτης.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη.
Tαυτότητα, αυτοεκτίμηση Όλα τα ανθρώπινα όντα, που είναι αρκετά ώριμα, για να αποκτήσουν έστω και μια υποτυπώδη εικόνα του εαυτού τους, έχουν ανάγκη να.
Γιατί θέλω τον OLPC XO. Γιατί είναι οικολογικός ● Καταναλώνει ελάχιστο ή καθόλου ρεύμα ● Μειώνει τη χρήση χαρτιού ● Προωθεί την ανάγκη για ψηφιοποίηση.
Αλληλεπιδράσεις φαρμάκων με υποδοχείς και φαρμακοδυναμική.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 10: Συγγραφή επιστημονικής εργασίας – Μέρος 3 ο Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
«Κι εγώ στην ηλικία σου αποφάσισα ότι θέλω να γίνω Οικονομολόγος……!» Τσιτσιρίδη Ε. Ελπίδα Γενική Γραμματέας Οικονομικού Επιμελητηρίου Δυτικής Κρήτης.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
ΣΧΗΖΟΦΡΕΝΕΙΑ !!! 1)ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ 2)ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 3)ΑΙΤΙΑ 4)ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΟΥΣΙΩΝ.
22 ο Σχολείο Καλαμάτας Στ΄1 Άννα Μπαλίκου Σταυρίνα Ξυπολίτου.
ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Σεμινάριο: Θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας Παρουσίαση: ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ.
Μέτρηση της απόδοσης των επενδύσεων
Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νοσηλευτικής
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ.
Αναπ. Καθηγητής Γιώργος Πλειός
Επιχειρηματική Στρατηγική και Καινοτομία ΙΙ
Κυριάκος Αθανασίου, Καθηγητής TEAPH-EKPA.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Ειδήσεις από το John Hopkins
Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Η εποχή των άκρων. Ο σύντομος 20ος αιώνας ( )
50 ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Επιμέλεια : Ιωαννίδου Νικολέτα
Σκοπός και στόχος διαλέξεων
Αλκοολιςμος.
Σκοπός και στόχος διαλέξεων
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Αντιπολεμικά Τραγούδια
(ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ,ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΓΡΑΦΗ Α’,ΓΡΑΜΜΙΚΗ ΓΡΑΦΗ Β’)
Ορισμένο Ολοκλήρωμα Τι εκφράζει το ορισμένο ολοκλήρωμα;
Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών & Απόδοση Ξενοδοχείων Αττικής
Σπορ και ηθική συμπεριφορά
Επιστημονική Εκδήλωση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
A4 Project Α΄ τετράμηνου Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βεστάκη Μαρία
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή
5ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συμπόσιο Ναύπλιο, 01 Οκτωβρίου 2017 «Ο ρόλος της Αυτογνωσίας στον προσανατολισμό και την επιλογή επαγγέλματος στα Κωφά.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΨΗ
Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Μακροοικονομία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Η Ιστορία των υπολογιστών
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
Γάλα και γαλακτοκομικά
Ρεαλισμός και νατουραλισμός
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 112: Elementary Modern Greek
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή
Ενότητα 1: Εισαγωγή Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
John McMurry, ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ, ΠΕΚ 2016,
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα A4 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Η ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΛΗΣ «Γιατι;»
Jesus, Thou Joy of Loving Hearts
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Do Now: 3) y = -1/2cos (x - π/2) + 3 4) y = 25sin (x + 2π/3) - 20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ ΤΕΙ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ

ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΘΗΝΑ: ΙΑΤΡΟΣ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΟΣ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ; Επιδηµιολογία είναι η επιστήµη που µελετάει τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συχνότητα εμφάνισης και την εξέλιξη διαφόρων νοσηµάτων στον ανθρώπινο πληθυσµό Επιδημιολογία= επί +δήμος +λόγος

ΟΡΙΣΜΟΙ “Η μελέτη της κατανομής (και της συχνότητας) των νοσημάτων στον ανθρώπινο πληθυσμό καθώς και των παραγόντων που τη διαμορφώνουν (ή επηρεάζουν)” (McMahon, 1970) “H μελέτη της κατανομής των νοσημάτων και των παραγόντων που επηρεάζουν την κατανομή τους στον ανθρώπινο πληθυσμό καθώς και η εφαρμογή των ευρημάτων της για τον έλεγχο των προβλημάτων υγείας του πληθυσμού» (Aschengrau and Seage, 2008)

Π ΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ; Σε 2 υποθέσεις ! Τα νοσήματα δεν εμφανίζονται τυχαία ! Τα νοσήματα έχουν αιτιολογικούς και προληπτικούς παράγοντες

Σ ΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑΣ Š H µέτρηση και περιγραφή της νοσηρότητας και θνησιµότητας ενός πληθυσµού. Š Ο έλεγχος της χρονικής εξέλιξης µίας νόσου. ŠΗ ανακάλυψη αιτιολογικών παραγόντων που προκαλούν µια νόσο. Š Η µελέτη των συνθηκών και των αιτιών που προκαλούν επιδηµίες ( για παράδειγµα κάπνισµα και καρκίνος των πνευµόνων). Š Η κατανόηση της ιστορίας των νοσηµάτων (για πρόληψη και έλεγχο ). Š H ταξινόµηση των νοσηµάτων. Š Ο προγραµµατισµός, οργάνωση και αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας.

Σ ΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑΣ Ο έλεγχος και η πρόληψη των ασθενειών, μέσω της καταγραφής και αξιολόγησης της κατανομής και της εξέλιξης τους στην κοινότητα, καθώς και των παραγόντων που διαμορφώνουν και επηρεάζουν τις ασθένειες.

ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ Η Επιδημιολογία είναι τμήμα και βασική επιστήμη της Δημόσιας Υγείας Η Δημόσια Υγεία ασχολείται με την πρόληψη ασθενειών στον ανθρώπινο πληθυσμό. Διαφέρει από την κλινική ιατρική τόσο στην έμφαση που δίνει στην πρόληψη παρά στην θεραπεία όσο και στο ότι επικεντρώνεται στους πληθυσμούς και όχι στα άτομα

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Σαν επιστήμη αρχικά αναφερόταν κυρίως στα μεταδοτικά και λοιμώδη νοσήματα, τα οποία μάστιζαν για αιώνες την ανθρωπότητα, ενώ σήμερα μελετά τις νόσους άσχετα με τον τρόπο πρόκλησής τους (τροχαία ατυχήματα, στεφανιαία νόσος, καρκίνος αυτοάνοσα νοσήματα κ.α.) Έτσι και ο όρος επιδημία συνδέθηκε κατ΄αρχάς με λοιμώδη νοσήματα

ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ (4 ΟΣ Π.Χ.) «Περί αέρος, ύδατος και τόπων». Προσπάθεια λογικής εξήγησης της εμφάνισης νόσου. «Η εμφάνιση νόσου δεν οφείλεται σε θεϊκή παρέμβαση αλλά ίσως οφείλεται σε περιβαλλοντικούς παράγοντες και σε συμπεριφορές που πιθανόν να επιδρούν στην εμφάνιση νόσου».

J OHN G RAUNT (1662) Δημοσίευσε τους δείκτες θνησιμότητας Μέτρησε τις γεννήσεις και παρατήρησε την υψηλή βρεφική θνησιμότητα Παρατήρησε τις διαφορές ανάμεσα σε γυναίκες & άνδρες Παρατήρησε τις διαφορές ανάμεσα σε αγροτικές και αστικές περιοχές και τις διαφορές στην εμφάνιση νόσων ανάλογα με τις εποχές του χρόνου.

W ILLIAM F ARR (18 ΟΣ ) Συστηματική συγκέντρωση και ανάλυση των θανάτων στη Μεγάλη Βρετανία. Θεωρείται ο πατέρας των δημογραφικών Στατιστικών

JOHN S NOW ( ΑΓΓΛΙΑ 1854) Μελέτες καταγραφής περιστατικών χολέρας Υποστήριξε ότι η χολέρα οφείλεται σε μολυσμένο νερό κι όχι σε μολυσμένο αέρα («μίασμα της ατμόσφαιρας»)

20 Ο Σ ΑΙΩΝΑΣ „Σύνδεση καπνίσµατος µε τον καρκίνο του πνεύµονα (Doll and Peto (1976). „Ίδρυση Σχολή ∆ηµόσιας Υγείας (1922) στο Πανεπιστήµιο του Harvard η οποία περιλαµβάνει τµήµατα Επιδηµιολογίας και Βιοστατιστικής. Στην Ελλάδα η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας ιδρύθηκε το 1929

Π ΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ Αντικείμενό της είναι η περιγραφική κατανοµή των παραγόντων που επηρεάζουν τον πληθυσµό όπως για παράδειγµα: η ηλικία,το ϕ ύλο, η ϕ υλή, η γεωγραφική περιοχή και το επάγγελµα, καθώς και η συχνότητα εμφανισης των νοσημάτων

ΔΗΛΑΔΗ Κατανομή του νοσήματος :  Ποιος (χαρακτηριστικά προσώπου)  Πότε (χαρακτηριστικά χρόνου π.χ διαχρονικές εξελίξεις, εποχιακές διακυμάνσεις)  Πού (χαρακτηριστικά τόπου π.χ διακρατικές και ενδοκρατικές συγκρίσεις ) Συχνότητα του νοσήματος:  Πόσα περιστατικά

ΣΕ ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΌΛΑ ΑΥΤΑ; 1) Στη διαπίστωση των προβλημάτων και της κατάστασης υγείας ενός πληθυσμού και στην εντόπιση πληθυσμών αυξημένου κινδύνου για νόσο 2) Στον έλεγχο βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων εξελίξεων της υγείας του πληθυσμού 3) Στη στάθμιση των ιατρικών αναγκών, στον προγραμματισμό, στην οργάνωση και στη σωστή κατανομή των υπηρεσιών υγείας και ιατρικής περίθαλψης

ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ Ή ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ Μελετά και αναλύει τις αιτίες που προκαλούν ασθένειες ή αλλαγές στον ανθρώπινο πληθυσµό

ΧΡΗΣΙΜΗ ΓΙΑΤΙ:  Ελέγχει την αιτιολογική σχέση μεταξύ ενός παράγοντα και ενός νοσήματος → διερευνά την αιτιολογία των νοσημάτων Αποτελεί την βάση της προληπτικής ιατρικής

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!