H συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία : προϋποθέσεις, εμπόδια και στρατηγικές για επαγγελματική μάθηση και δράση Σοφία Αυγητίδου & Δίκτυο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Προσωπικές δεξιότητες
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Συνέντευξη με νήπια.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Σοφία Αυγητίδου Καθηγήτρια ΠΔΜ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H συμμετοχή των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία : προϋποθέσεις, εμπόδια και στρατηγικές για επαγγελματική μάθηση και δράση Σοφία Αυγητίδου & Δίκτυο Eκπαιδευτικών για το Δημοκρατικό και Συμμετοχικό Σχολείο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Γιατί ένα δίκτυο; Ισότιμες σχέσεις – συμπληρωματικότητα ρόλων Η μάθηση συμβαίνει μέσα από την αλληλεπίδραση σε μία κοινότητας πρακτικής Ισότιμες σχέσεις – συμπληρωματικότητα ρόλων Συνεχές ενδιαφέρον για βελτίωση των πρακτικών – ανανέωση της συνεργασίας το 2ο χρόνο Έρευνα – δράση: θεωρία, έρευνα, πράξη, αναστοχασμός ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ επαγγελματική μάθηση – μετασχηματισμός της πράξης – εκπαιδευτικά αποτελέσματα

Γιατί για ένα δίκτυο για τη συμμετοχική και δημοκρατική εκπαίδευση; ΜΑΘΗΣΗ Συνκατασκευή της γνώσης ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Hart (1992) ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ Συμμετοχή Διάλογος Συναπόφαση Υπευθυνότητα

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ: 1Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΒΙΚΥ ΤΣΙΡΩΝΑ - ΑΝΘΟΥΣΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ -ΚΑΝΑΚΗ ΜΙΧΑΛΙΤΣΑ -ΚΥΡΙΑΖΙΔΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ 2Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΟΥΝΑ - ΜΑΡΙΑ ΝΑΣΤΟΥ -ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΝΔΡΑ -ΤΖΕΝΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ -ΑΝΔΡΕΙΔΟΥ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑ  2o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ - ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΛΙΑΠΑΚΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΔΕΝΔΡΟΥ ΣΟΦΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΟΥ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΟΥΔΙΑ ΒΑΛΑΣΙΑ ΠΥΡΕΤΖΙΔΟΥ  2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΘΥΛΑΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΑΛΚΑΝΙΔΟΥ ΤΡΑΪΑΝΗ ΤΖΕΛΕΠΙΔΟΥ

Ποιοι είμαστε;

Στόχος της παρουσίασης Το ζητούμενο Η αρχή Οι Διαδικασίες – τρόποι εργασίας στο δίκτυο Πρακτικές στα σχολεία Εκπαιδευτικά αποτελέσματα

Αρχικές αντιλήψεις Συμμετοχή: Χαίρομαι ευχάριστο κλίμα παρακολουθώ ακούω, κάνω δραστηριότητες ενδιαφέρομαι κάνω ενδιαφέρουσες δραστηριότητες Συμμετέχω δρώ, αποφασίζω ΑΡΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΌΤΑΝ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ Ο Treseder (1997) δίνει τον ορισμό της συμμετοχής ως «τη διαδικασία όπου τα παιδιά αρχίζουν να επηρεάζουν τις αποφάσεις για τη ζωή τους».

Αρχικές πρακτικές Διαφοροποιημένες πρακτικές αλλά ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ: Χαμηλά επίπεδα συμμετοχής Ο εκπαιδευτικός θέλει να έχει τον έλεγχο Συχνά δασκαλοκεντρικές και μονολογικές πρακτικές Μειωμένα περιθώρια χώρου και χρόνου για πρωτοβουλίες των παιδιών ΌΜΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ – ΠΡΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ

Εντοπισμός του προβλήματος: μετά τη θεωρία και τον αναστοχασμό «Το πρόβλημα είναι η μετωπική διδασκαλία που με αυτή γίνονται κυρίως αυτά τα μαθήματα». «Οι αποφάσεις για την επιλογή των δραστηριοτήτων γίνονται από εμένα και τα παιδιά έχουν μικρή δυνατότητα επιλογών» «Θέλω να σχεδιάζω δραστηριότητες που να περιορίζουν τη χρήση του μονολόγου και να δώσουν περισσότερο χρόνο και ευκαιρίες συμμετοχής στους μαθητές». «Πολλές φορές τα παιδιά κάνουν αυτό που ζητάω χωρίς να ξέρουν το γιατί…».

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ Lansdown (2001:11) ΘΕΜΑ Αφορά στα παιδιά - πρόβλημα Ρεαλιστικές προσδοκίες Καθαροί στόχοι ΑΞΙΕΣ Αμοιβαίος σεβασμός Ακούγονται σοβαρά οι γνώμες Συμμετοχική λήψη αποφάσεων ΜΕΘΟΔΟΙ Ξεκάθαρος σκοπός Εξάσκηση για την απόκτηση δεξιοτήτων Υποστήριξη εκπαιδευτικού

ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΩ ΤΙ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΕΡΕΥΝΩ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΛΑΜΒΑΝΩ ΥΠΟΨΗ ΜΟΥ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΝΟΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΕΝΙΣΧΥΩ ΔΙΑΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΛΟΠΟΙΩ ΚΑΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΩ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΩ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΟΥ – ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ

Εφαρμογές στην τάξη -Πώς θα ήθελα να είναι ο χώρος της τάξης μου; Πώς να παίζουμε στις Ε.Δ. για να είμαστε χαρούμενοι; Πώς να διαμορφώσουμε τη νέα περιοχή δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο; Πώς να παίξουμε το παιχνίδι με τους πρίγκιπες και τις πριγκίπισσες; Πώς να παίξουμε το αγαπημένο μας τραγούδι σα θέατρο; Πώς μπορούμε να δείξουμε τα συναισθήματά μας χωρίς λόγια; Τι χρειαζόμαστε να έχουμε καθαρά δόντια; Πώς μπορούμε να φτιάξουμε τον κήπο μας; Πώς θα φτιάξουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι; Ποιοι ήταν οι λόγοι που βοήθησαν το κράτος της Μακεδονίας να γίνει ισχυρό; (Ιστορία)

Πρώτες δυσκολίες ΝΕΑ ΓΝΩΣΗ -ΕΝΝΟΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΟΝ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΜΕΡΙΚΗ Ή ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Αποτελέσματα στην επαγγελματική μάθηση; ΑΛΛΑΓΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ αναγνώριση Επανατοποθέτηση Πράξη Αξιολόγηση της πράξης Αλληλεπίδραση με τα μέλη της ομάδας Εντοπισμός διαφοράς στη δράση των παιδιών Ικανοποίηση Αποδοχή του νέου τρόπου και περισσότερη σιγουριά ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΗΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Δρώντα πρόσωπα Ικανά να δώσουν λύσεις Αξιολογητές της δράσης τους Ικανοί διαμορφωτές της εκπαιδ. διαδικασίας ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ Μεγαλύτερη ευχέρεια εκπαιδευτικού στο σχεδιασμό Επίλυση προβλήματος Διαφοροποίηση στόχων Διαλογικές πρακτικές Διαφοροποίηση μαθησιακής διαδικασίας Μεγαλύτερη ευχέρεια παιδιών στη συμμετοχή Τεκμηρίωση πρακτικών Αξιολόγηση - πρόταση

ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ – ΑΛΛΑΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ – ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ «Θεωρούσα ότι συμμετοχή των παιδιών είναι να με παρακολουθούν τα παιδιά σ’ ότι λέω και να κάνουν τις δραστηριότητες που επέλεγα. Τώρα αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να θέτω σωστούς προβληματισμούς ώστε να ενεργοποιούνται τα παιδιά». «Η στάση μου άλλαξε γιατί διαπίστωσα πως πράγματι ενεργοποιούνται οι μαθητές όταν έχουν μπροστά τους ένα πρόβλημα». «…Αναθεώρησα την άποψή μου γιατί ‘κατάλαβα’ ότι εξίσου σημαντικό είναι το ‘γιατί’ και όχι μόνο το ‘πως’. Δηλαδή η καλή γνώση των στόχων απαιτεί και ‘γνώση’ των παιδιών και του τρόπου που κάθε παιδί μαθαίνει.

Αποτελέσματα στη συμμετοχή των παιδιών Αλλαγή του επιπέδου συμμετοχής Αλλαγή του βαθμού συμμετοχής Μετατόπιση του κέντρου λήψης αποφάσεων Εμπλουτισμός του πλαισίου και των εμπειριών συμμετοχής Ορισμένα παιδιά συμμετέχουν ακόμα λίγο Ορισμένα παιδιά δεν είναι ευχαριστημένα από τη συμμετοχή τους στις αποφάσεις της τάξης Ορισμένα παιδιά θεωρούν ακόμα αυτονόητο το ρόλο του εκπαιδευτικού ως αυτού που θα ελέγξει τις ευκαιρίες και τα όρια για τη συμμετοχή τους.

Για ένα συμμετοχικό και δημοκρατικό σχολείο Σχολικό πλαίσιο Κοινωνία Γονείς μαθητής εκπαιδευτικός

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ.