Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ἡ ρόδοτος Ἡ ρόδοτος, Ἱ στορίη 2.120 (διασκευή) Δημιουργία παρουσίασης: Αλεξάνδρα Γερακίνη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Advertisements

Ενότητα 13. Μες το Μουσείο Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Γράφουμε λεζάντες
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ἀληθής Ἱστορία Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας Τμήμα Α’4
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς
ωρα σκεφτομαι στιχο για να φιαξω…
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
Εαρινο εξαμηνο η παραδοση ( )
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
« Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ »
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!!!
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η Ἀγησίλαος Ξενοφῶν 7.1-3
Georgakopoulou Anna. Εμείς«Ανήκειν;»και βέβαια«Ανήκειν»
ΕΚΔΟΧΕΣ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ - ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΕΩΣ ΤΟΝ ΣΕΦΕΡΗ
Δεισιδαιμονίες και προλήψεις
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΑΛΑΝΤΗ-ΜΑΥΡΟΥ.
Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚ Α ΟΝΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΠΡΟΫΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
32. Ο Ινδουϊσμός (Α’) Σελίδες
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α ΤΑ Μ Ε Τ Α Π Τ Υ Χ Ι Α Κ Ω Ν Σ Π Ο Υ Δ Ω Ν.
ΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΔΟΤΙΚΗ ΜΟΝΟΠΤΩΤΑ ΡΗΜΑΤΑ.
12η ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Γ΄ΚΛΙΣΗΣ.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ. Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη, περίφημη για την ομορφιά της,τάς νήσους στην ελληνική μυθολογία.
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
Ελένη και άλλα έργα ΡΑΪΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΕΧΑΝΤΕ ΧΑΛΕΝΤ ΤΣΑΡΔΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
ΜΥΘΟΙ ΣεΙσΜώΝ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Τα υπέρ και τα κατά Stomikrocosmotistaxismas.blogspot.gr.
Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ ) Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ )
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 Η εκπαίδευση των παιδιών στην αρχαία Αθήνα Το Φύλλο Εργασίας προέρχεται από το εκπαιδευτικό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου Πειραματικό.
ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΕΛΕΝΗ ΑΝΙΧΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΝΟΙΑ
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ
ΕΓΩ – ΕΣΥ- ΕΜΕΙΣ ΝΙΚΗΣΑΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
για να σχηματίσω τη λέξη
ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ἡ ρόδοτος Ἡ ρόδοτος, Ἱ στορίη (διασκευή) Δημιουργία παρουσίασης: Αλεξάνδρα Γερακίνη

Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ε ἰ ἦ ν (ποιος;) ἐ ν Ἰ λί ῳ ἀ πέδοντο ἂ ν α ὐ τήν (σε ποιους;) ο ἱ Τρ ῶ ες (πώς;). Ο ὐ γ ὰ ρ δ ὴ ο ὓ τω (τι;) ἦ ν ὁ Πρίαμος ο ὐ δέ (ποιοι;) ὣ στε ἐ βούλοντο (να θέλουν τι;) ὃ πως Ἀ λέξανδρος (με ποιον;) συνοικ ῇ. Ἑ λένη το ῖ ς Ἓ λλησιν ἑ κόντος ἢ ἂ κοντος Ἀ λεξάνδρου. φρενοβλαβ ὴ ς ο ἱ ἂ λλοι Τρ ῶ ες το ῖ ς σφετέροις σώμασι καί το ῖ ς τέκνοις καί τ ῇ πόλει κινδυνεύειν, Ἑ λέν ῃ

Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ε ἰ δέ τοι καί (πότε;) ἐ γίγνωσκον(τι;) ἐ πεί (ποιοι;), μάλιστα δέ ο ἱ α ὑ το ῦ υ ἱ ε ῖ ς, ὁ πότε συμμίσγοιεν (με ποιους;), ἀ πώλλυντο, Πρίαμος, ε ἰ καί α ὐ τός (έκανε τι;), ἀ πέδωκεν ἂ ν α ὐ τ ὴ ν (σε ποιον;), (με ποιο σκοπό;) ἐ ν το ῖ ς πρώτοις χρόνοις τα ῦ τα πολλοί μέν τ ῶ ν ἂ λλων Τρώων το ῖ ς Ἓ λλησιν Ἑ λέν ῃ συν ῴ κει Μενελά ῳ ἳ να α ὐ τός καί ο ἱ ὑ πήκοοι α ὐ το ῦ ἀ παλλαγε ῖ εν τ ῶ ν παρόντων κακ ῶ ν.

Η ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ Ἀ λλ’ ο ὐ γ ὰ ρ ε ἶ χον (ποιον;) (ώστε να κάνουν τι;) ο ὐ δέ λέγουσιν α ὐ το ῖ ς τ ὴ ν ἀ λήθειαν ἐ πίστευον (ποιοι ;), ὡ ς μ ὲ ν ἐ γώ γνώμην ἀ ποφαίνομαι, (γιατί;) (με ποιο σκοπό;) (ποιο δηλαδή;), Ἑ λένην ἀ ποδο ῦ ναι ο ἱ Ἓ λληνες το ῦ δαιμονίου παρασκευάζοντος ὃ πως πανωλεθρί ᾳ ἀ πολόμενοι καταφανές το ῦ το το ῖ ς ἀ νθρώποις ποιήσωσι ὡ ς τ ῶ ν μεγάλων ἀ δικημάτων μεγάλαι ε ἰ σί καί α ἱ τιμωρίαι παρά τ ῶ ν θε ῶ ν.

ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ Ο Πρίαμος και οι Τρώες θα έδιναν την Ελένη πίσω στους Έλληνες, με ή χωρίς τη θέληση του Αλέξανδρου(Πάρη), γιατί δε θα ήθελαν να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή τη δική τους και των παιδιών τους.ΠρίαμοςΕλένη Αλέξανδρου(Πάρη) Οι Τρώες υποστήριζαν ότι δεν είχαν την Ελένη αλλά οι Έλληνες δεν τους πίστευαν.

ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΙΣ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ Η κατάληψη της Τροίας από τους Έλληνες παρουσιάζεται ως αποτέλεσμα της θείας βούλησης. Η ενεργή παρέμβαση του θείου στα ανθρώπινα πράγματα είναι μία από τις βασικές ιδέες του Ηροδότειου έργου. Τροίας

ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ Σκοπός του «θείου» ήταν να γίνει φανερό στους ανθρώπους ότι οι μεγάλες αδικίες έχουν ως αποτέλεσμα μεγάλες τιμωρίες. Ο θεϊκός φθόνος εκδηλώνεται, όταν ο άνθρωπος υπερβεί κάποια όρια. Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, το έγκλημα δε μένει ατιμώρητο.

ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΠΑΡΙΣ ΕΚΔΟΧΕΣ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ Εκδοχές του μύθου της Ελένης στην ηλεκτρονική διεύθυνση : inedu.gov.gr/modules /ebook/show.php/DS GYM- C106/502/3268,1332 3/unit=462

ΠΡΩΤΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Γ.Σεφέρης, Ελένη Η πραγματική Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία. Στην Τροία βρισκόταν μόνο το είδωλο της Ελένης. Ο Πάρις «μ’ έναν ίσκιο πλάγιαζε». Ο Τρωικός πόλεμος για τον οποίο σκοτώθηκαν τόσοι άνθρωποι έγινε χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Απαγγελία του ποιήματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση

ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ Γοργίας, Ἐ λένης ἐ γκώμιον 6 Μετάφραση του κειμένου στην ηλεκτρονική διεύθυνση heoria%20arxaia/metafraseis%20c%20gym/c01xm.htm Η Ελένη πήγε στην Τροία μαζί με τον Πάρη. Αυτό οφείλεται είτε στην τύχη και στους θεούς είτε στην άσκηση βίας και στην πειθώ είτε στον έρωτα. Η Ελένη δεν ευθύνεται για την πράξη της και πρέπει ν’ απαλλαγεί από την κακή φήμη.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1.Ποια κοινά στοιχεία υπάρχουν ανάμεσα στο κείμενο της ενότητας και στα παράλληλα κείμενα; 2.Να αναζητήσετε και άλλα έργα βασισμένα στο μύθο της ωραίας Ελένης.