Γ΄ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ «ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΒΗΜΑΤΑ»
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Συνέντευξη με νήπια.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
εκπαιδευτικη μεταβαση
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Project.
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γ΄ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ

ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Εφαρμογή Σχεδίου Εργασίας για το σχολικό έτος 2007 – 2008 με θέμα: Διευκολύνοντας την μετάβαση των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο

Πανελλαδική συμμετοχή 482 ολοήμερα νηπιαγωγεία (σε σύνολο 2.766) Συμμετοχή σε επίπεδο Μαγνησίας 10 ολοήμερα νηπιαγωγεία (σε σύνολο 56) 4 στο Βόλο 1 στα Κάτω Λεχώνια 1 στη Ζαγορά 1 στην Αμαλλιάπολη 1 στη Σκόπελο 1 στο Στεφανοβίκειο και 1 στα Κανάλια

Σκοπός Η εκπαιδευτική αναβάθμιση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Η σύνδεσή του με της άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης. Η συστηματική και ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για το Δημοτικό Σχολείο.

Άμεσα ωφελούμενοι (νήπια, νηπιαγωγοί, γονείς νηπίων). Έμμεσα ωφελούμενοι (μαθητές - δημοτικού, εκπαιδευτικοί – δημοτικού).

Ποιοι εμπλέκονται Τα νήπια και τα προνήπια. Οι γονείς τους. Η προισταμένη του νηπιαγωγείου κ.Σίμου Αγορίτσα και η νηπιαγωγός και συντονίστρια του έργου κ. Καραγγελή Ανθή. Ο διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου κ. Μωραίτης Νικόλαος και ο Σ. Δ. με συνεργάτες την κ. Γιωργάκη Ιωάννα και τον κ. Βοικλή Επαμεινώνδα γυμναστή. Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η επόπτρια του προγράμματος (Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής).

Ενδεικτικές ενέργειες και δράσεις Επισκέψεις γνωριμίας και εξοικείωσης Ανάπτυξη σχεδίων εργασίας. Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση γονέων και φορέων της τοπικής κοινωνίας. Οργάνωση εκθέσεων, θεατρικών δρώμενων και άλλων εκδηλώσεων. Δράσεις για την έγκαιρη διάγνωση των μαθησιακών και άλλων δυσκολιών.

Πραγματοποιείται έρευνα από την εταιρία (V-PRC), «Δημοσκοπήσεις – Πολιτικές και Κοινωνικές Έρευνες – ΒΙ ΠΙ ΑΡ ΣΙ – Ανώνυμη Εμπορική και Εκδοτική και Εκδοτική Εταιρεία» Θα αξιολογηθούν οι θετικές ή αρνητικές επιπτώσεις του προγράμματος τόσο: προς τους άμεσα ωφελούμενους (νήπια, νηπιαγωγοί, γονείς νηπίων), όσο και προς τους έμμεσα ωφελούμενους (μαθητές - δημοτικού, εκπαιδευτικοί – δημοτικού). Αξιολόγηση

Μετάβαση Ένα ατομικό, προσωπικό, μοναδικό βίωμα συνδεδεμένο με αλλαγές ρόλων και περιβαλλοντικών συνθηκών, (Μogel, 1984). Η είσοδος του νηπίου στο Δημοτικό Σχολείο, η μετάβασή του σε ένα νέο και άγνωστο περιβάλλον, συνδέεται με συγκεκριμένες προσδοκίες και ενθουσιασμό ενώ ταυτόχρονα μπορεί να συνδυαστεί με ποικίλους βαθμούς έντασης και ανησυχίας.

ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Προσδοκίες των γονιών Το νηπιαγωγείο χώρος παιχνιδιού Το δημοτικό χώρος μαθήματος Ποιότητα νηπιαγωγείου = σχολειοποίηση Προτεραιότητα: οι γνωστικές ικανότητες (Γενειατάκη, Πανταζής, Dockett & Perry, 2004.)

Προσδοκίες των εκπαιδευτικών Η προσωπική θεωρητική αντίληψη για το θέμα. Το κοινωνικό – οικονομικό υπόβαθρο των μαθητών. Η ανορθόδοξη άντληση πληροφοριών για τους μαθητές. (Broun, Ματσαγγούρας, Dockett & Perry, 2004.)

Προσδοκίες των παιδιών Καθρεφτίζουν τις προσδοκίες των ενηλίκων και των μεγαλύτερων παιδιών. Διαμορφώνουν συμβατικές αντιλήψεις. Πιστεύουν ότι το δημοτικό είναι δύσκολο. Υποστηρίζουν ότι στο νηπιαγωγείο μαθαίνουν πολλά αλλά τα μαθαίνουν μόνα τους. (Γκότοβος, Docket & Perry, Brostrom, Einarsdottir, 2003.)

Ενδεικτικές διαφορές Νηπιαγωγείου - Α΄ τάξης. Δραστηριότητες προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα των παιδιών. Βιωματική χρήση συγκεκριμένων υλικών Κυρίως παιγνιώδη μορφή. Ελευθερία κινήσεων στο χώρο. Έμφαση στο μαθησιακό περιβάλλον. Διδακτέα ύλη εκ των προτέρων καθορισμένη. Χρήση συγκεκριμένου βιβλίου. Σπανίως παιγνιώδη μορφή. Η κίνηση στο χώρο θεωρείται ενοχλητική. Κυρίως χρήση βιβλίων, τετραδίων, εργασιών και του πίνακα.

Η παρέμβαση Επισκέψεις γνωριμίας στην Α΄ τάξη, στο Γυμναστήριο και στο διδακτήριο γενικά Δράσεις από κοινού με την Α΄ τάξη και με τους άλλους μαθητές, (επίσκεψη στο εργαστήριο του πηλού, αποκριάτικο πάρτι, παράσταση κουκλοθεάτρου. Διοργάνωση ημερίδας για ευαισθητοποίηση και ενημέρωση γονέων, εκπαιδευτικών και τοπικής κοινωνίας. Δημοσιοποίηση του προγράμματος, αφίσες, προσκλήσεις κ.λ.π. Δράσεις για έγκαιρη αντιμετώπιση μαθησιακών ή συμπεριφορικών προβλημάτων των νηπίων.

Μ’ αρέσει η γυμναστική

Να γινόμαστε ζευγάρι!

Επισκέπτες χωρίς δώρα;

Εκπαιδευτική εκδρομή με τους φίλους μου της πρώτης.

Κουκλοθέατρο για όλους;

Μικρούς και μεγάλους!!!

Στοχοθεσία Θετική στάση απέναντι στο άγνωστο σχολείο. Κοινωνικοποίηση των παιδιών. Άμβλυνση των φοβιών. Έκφραση συναισθημάτων. Εμβολιασμός με ρεαλιστικές ιδέες για το νέο παιδαγωγικό πλαίσιο.

Ο τρόπος που διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου. Η σχέση μου με τους άλλους. Η συμπεριφορά μου. Οι επιδόσεις μου στο σχολείο. Καύσιμα για τον πύραυλο της αυτοεκτίμησης

Προς τους γονείς Ας ενθαρρύνουμε τα παιδιά για θετική προσμονή και ενθουσιασμό απέναντι στο Δημοτικό Σχολείο. Ας μοιραστούμε μαζί τους τις δικές μας εμπειρίες. Προσέχουμε την αυστηρή κριτική. Τη σύγκριση με άλλα παιδιά. Ας φρενάρουμε όταν η υπομονή μας τελειώνει, μην γκαζώνουμε. Ας συνεργαστούμε δημιουργικά με το δάσκαλο/ α, χωρίς να τον αμφισβητούμε.

Ας δώσουμε στα λάθη των παιδιών την αξία που τους αρμόζει! Μην τα υπερεκτιμούμε! Απλώς μας βοηθούν να καταλάβουμε πως πρέπει να υποστηρίξουμε το παιδί μας. Ας καταργήσουμε φράσεις όπως: Πω πω χάλια γράμματα! Που έχεις το μυαλό σου; Η αδερφή σου δεν με κούρασε καθόλου στην Α΄ τάξη. Και ας τις αντικαταστήσουμε με αυτές: Μπράβο έκανες πολύ καλή προσπάθεια! Μου αρέσει ο τρόπος που δουλεύεις! Είναι πολύ ενδιαφέρον ο τρόπος που το σκέφτηκες! Έχεις καμιά ιδέα πώς να αλλάξει αυτή η λέξη αφού δεν σου αρέσει;

Προς τις νηπιαγωγούς Η σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου καταφέρνει να μειώσει τα εσωτερικά κίνητρα των νηπίων. Η συνεργασία με τους γονείς προυποθέτει θεμελίωση αξιόπιστης σχέσης μέσα από συστηματική επικοινωνία. Η ενημέρωση προς την άλλη βαθμίδα όταν μας ζητηθεί πρέπει να στηρίζεται σε αποδείξεις έργων του παιδιού και όχι σε προσωπικές εκτιμήσεις γιατί αυτό κρύβει κινδύνους!

Προς τους δασκάλους Η προσαρμογή του νηπίου στο Δημοτικό είναι η δική σας σκυτάλη. Η ερμηνεία της αποτυχίας ή της επιτυχίας από τον μαθητή επηρεάζεται κατά πολύ από τη δική σας στάση. Ας επιτρέψουμε σε κάθε παιδί να κατακτήσει τη γνώση με χαρά.

Αυτά που ενώνουν όλους εμάς που ασχολούμαστε με την εκπαίδευση είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν!!!!!!!!