5 ο Ερευνητικό Πεδίο: «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΗΜΕΡΑ.». Ομάδα εργασίας: Παπαγγελής Γιώργος, Σκιαδαρέσης Νίκος, Σουλαντίκα Αναστασία,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προτάσεις της Ομάδας Εφήβων Συμβούλων και της Κοινότητας Εφήβων Συμβούλων του Συνηγόρου του Παιδιού Στρασβούργο, 7- 8 Οκτώβρη 2010 για τη συνάντηση των.
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Το κάπνισμα στην ζωή μας
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Είμαστε το 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Κατερίνης
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
4ο ΓΕ.Λ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Υποκλοπή Προσωπικών Δεδομένων ΜΙΜΗΣΗ ΒΙΑΙΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΟΛΔΕΡ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΔΕΣΙΔΗΣ ΦΩΤΗΣ.
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Η UNESCO έχει ευαισθητοποιηθεί στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και των διαφυλικών σχέσεων.
Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών στα σχολεία
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Μέσα μαζικής ενημέρωσης- Έντυπος τύπος Ένας σύντομος τρόπος ενημέρωσης.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
33ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΡΑΚΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
 Η UNESCO έχει ευαισθητοποιηθεί στο θέμα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και των διαφυλικών σχέσεων.  Στα πλαίσια αυτά έχει δώσει κάποιες κατευθυντήριες.
ΣΤΑΣΙΝΟΥ ΑΓΝΗ ΕΣΔΥ/ΤΕΙ: ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Άξονες Συνέντευξης.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και εθισμός σε αυτά
ΕΘΙΣΜΟΙ.
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Κριτήρια επιλογής του θέματος
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5 ο Ερευνητικό Πεδίο: «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΗΜΕΡΑ.». Ομάδα εργασίας: Παπαγγελής Γιώργος, Σκιαδαρέσης Νίκος, Σουλαντίκα Αναστασία, Φωτεινού Αλίκη

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ανώμαλες πολιτικές καταστάσεις, ιδεολογικές και ιδεοληπτικές διεργασίες μιας κοινωνικής προκατάληψης που λειτουργούσε ως ταμπού εμπόδισε μέχρι σήμερα την δυνατότητα ενημέρωσης γύρω από το ζήτημα της σεξουαλικής αγωγής. Αντίθετα, στις μέρες μας η ενημέρωση μπορεί να πραγματοποιηθεί και να προωθήσει την σωστή σεξουαλική αγωγή, αφού έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες συνθήκες και οι προκαταλήψεις έχουν εξαλειφθεί σε μεγάλο βαθμό.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Το αίτημα λοιπόν, για σωστή, ολοκληρωμένη και επιστημονική ενημέρωση των νέων στα θέματα της σεξουαλικής αγωγής, προβάλλεται σήμερα ολοένα και πιο έντονα. Γονείς, εκπαιδευτικοί και οι ίδιοι οι νέοι απαιτούν, ιδιαίτερα από το σχολείο να προχωρήσει στην καθιέρωση της σεξουαλικής αγωγής στα πλαίσια ενός ευρύτερου προγράμματος Αγωγής της Υγείας, ως μια συμπληρωματική συμβουλευτική διαδικασία στην εκπαίδευση. Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι να ενημερωθούν σωστά οι νέοι για την σωματική επαφή και την σεξουαλική συμπεριφορά, όπως η ενημέρωση από οικογενειακούς, αλλά και εξειδικευμένους ιατρικούς φορείς.

Παρελθόν Στο παρελθόν, πολλοί ήταν οι παράγοντες που εμπόδιζαν την ενημέρωση των νέων σχετικά με θέματα σεξουαλικής συμπεριφοράς. Αρχικά, οι ιδεολογίες της τότε εποχής, υποστήριζαν ότι το σεξ είναι πράξη απαγορευμένη και ντροπιαστική για τους νέους, καθώς όποιος αναφερόταν σε κάτι σχετικό με τη σεξουαλική πράξη θεωρείτο ξεδιάντροπος και αναιδής. Αυτός ήταν μάλιστα ο λόγος για τον οποίο οι γονείς απέφευγαν τέτοιου είδους συζητήσεις με τα παιδιά τους, πράγμα που οδήγησε στην άγνοια των νέων σχετικά με σεξουαλικά θέματα.

Εκπαίδευση Στον τομέα της εκπαίδευσης, είχαν πραγματοποιηθεί κάποιες προσπάθειες ένταξης ενός μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα πλαίσια του σχολείου. Παρ’ όλα αυτά μια τέτοια ενέργεια δεν κατάφερε να παγιωθεί, λόγω των έντονων αντιδράσεων που προκλήθηκαν εξαιτίας των προκαταλήψεων της εποχής. Ακόμη, στο παρελθόν, υπήρχε έλλειψη εξειδικευμένων φορέων ενημέρωσης, αφού γιατροί και ειδικοί δεν αναλάμβαναν να διαπαιδαγωγήσουν τους νέους και να τους ενημερώσουν σχετικά με την διαδικασία της σεξουαλικής πράξης, την προφύλαξη αλλά και τις επιπτώσεις της άγνοιας αυτών. Αυτοί οι παράγοντες λοιπόν, οδήγησαν σε χαοτικές καταστάσεις οι οποίες ωστόσο μπορούν να αποφευχθούν στην σημερινή κοινωνία.

Σήμερα Στη σύγχρονη εποχή, τα ταμπού του παρελθόντος και οι προκαταλήψεις έχουν εξαλειφθεί σε μεγάλο βαθμό, με αποτέλεσμα η ενημέρωση να είναι περισσότερο εφικτή. Παρ’ όλα αυτά, οι αρμόδιοι φορείς ενημέρωσης, παρέχουν μη έγκυρη πληροφόρηση σχετικά με θέματα σεξουαλικού χαρακτήρα. η οικογένεια, πολύ συχνά, παραγκωνίζει την ενημέρωση των νεωτέρων μελών της για τη σεξουαλική επαφή, διότι βασίζεται αποκλειστικά στην ενημέρωσή τους από τους εκπαιδευτικούς φορείς και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το σχολείο, δεν προωθεί τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προτροπές από τους ρυθμιστές του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπως το διαδίκτυο, ενημερώνουν τους νέους ιδιαίτερα συχνά για θέματα σεξουαλικού περιεχομένου, με τον πλουραλισμό πληροφοριών που παρέχουν. Ωστόσο, πολλές φορές παραπληροφορούν και προβάλλουν απόψεις μη έγκυρες και αναξιόπιστες. Αυτό συμβαίνει λόγω του ότι δεν υφίσταται έλεγχος των μεταδιδόμενων πληροφοριών και οι νέοι δεν έχουν αναπτύξει την απαιτούμενη κριτική ικανότητα, ώστε να επεξεργάζονται τον καταιγισμό πληροφοριών που δέχονται.

Συμπερασματικά Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι θέμα που στη χώρα μας χρειάζεται επιτακτικά να προωθηθεί, καθ’ ότι είναι εμφανείς οι κίνδυνοι που προκύπτουν από την άγνοια γύρω από σεξουαλικά ζητήματα. Είναι επιτακτική λοιπόν, η ανάγκη προώθησης του θέματος αυτού και ενίσχυσης της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στη χώρα μας, ώστε να βοηθηθεί πάνω απ’ όλα η νεολαία. Φυσικά, η κοινωνία οφείλει στο σύνολο της να στρέψει τους νέους προς αυτή την κατεύθυνση, εξαλείφοντας ολοκληρωτικά τα ταμπού και τις προκαταλήψεις και μεριμνώντας για την σωστή και έγκυρη ενημέρωσή τους. Έτσι μόνο, οι νέοι θα δείξουν ενδιαφέρον για τα σεξουαλικά ζητήματα και η άγνοια με τα αποτελέσματά της θα αφορούν πια το παρελθόν.