ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ
Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ
Ο Δίας απαγάγει την Ευρώπη από τα παράλια της Φοινίκης στην Ασία, τη φέρνει στην Κρήτη, ζευγαρώνουν και η Ευρώπη γεννά τον Μίνωα, Πατέρα του πρώτου μεγάλου Ευρωπαϊκού πολιτισμού
ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΟΡΙΟ
Ο ΟΜΗΡΟΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΟΥΣ ΤΡΩΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ, ΣΑΝ ΝΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ. ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΑ ΟΠΛΑ, ΜΙΛΑΝΕ ΙΔΙΑ ΓΛΩΣΣΑ, ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑΦΙΚΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ. ΜΕΤΡΑΕΙ ΜΟΝΟ Η ΑΝΔΡΕΙΑ, ΤΟ ΘΑΡΡΟΣ, Η ΑΓΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ
ΜΙΑ ΟΜΗΡΙΚΗ ΜΑΧΗ: Ο ΗΡΩΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΑΣ Είν’ η καρδία του Διός πλήρης οδύνης. Ο Πάτροκλος εφόνευσε τον Σαρπηδόνα. Βουλήν της μοίρας εσεβάσθη ο Θεός. Aλλ’ ο πατήρ θρηνεί την δυστυχίαν του. Του Μενοιτίου ο υιός ανίκητος, οι Aχαιοί ως λέοντες βρυχώμενοι, ζητούσι τον νεκρόν ν’ αρπάξουν, και βοράν εις κόρακας κ’ εις κύνας να τον ρίψωσιν. … Κ Καβάφης «Η Κηδεία του Σαρπηδώνος» Ο Τρώας Σαρπηδόνας σκοτώνεται από τον Πάτροκλο. Λίγο πριν το θάνατό του όμως, ζητάει από τον ξάδελφο και φίλο του, Γλαύκο, να μην αφήσει τους Έλληνες από το να του πάρουν τα άρματα και την πανοπλία.
Ακολουθεί μια άγρια μάχη γύρω από το πτώμα του Σαρπηδόνα με τους Έλληνες να καταφέρνουν τελικά να πάρουν τα άρματα και την πανοπλία του νεκρού
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΙΑΚΟΣΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΗΡΟΔΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΑΣ, ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΙΘΑΓΕΝΕΙΣ. Ο Ηρόδοτος αναφέρει τη μουμιοποίηση και τις πρακτικές τελετουργικών ακρωτηριασμών και ανθρωποθυσιών από τους Σκύθες, τους Αιγυπτίους και τους Πέρσες, καθώς και την ανθρωποφαγία∙ αφενός, την τελετουργική ανθρωποφαγία από τους Ανδροφάγους, τους Μασσαγέτες κ.ά., και αφετέρου την κανιβαλιστική, που παρατηρείται στον πέρα από την Ποντική Σκυθία κόσμο. Αν και αυτές οι πληροφορίες του Ηροδότου ήταν, το πιθανότερο, προφορικές, πολλές από αυτές έχουν ήδη επιβεβαιωθεί από σχετικά αρχαιολογικά ευρήματα (π.χ. μούμιες σε νοτιοσιβηρικούς τάφους στη Βόρεια Κίνα).
ΟΙ ΛΑΟΙ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ Ο ΗΡΟΔΟΤΟΣ
ΕΥΡΩΠΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (=ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΟΥ ΝΟΜΟΥΣ) ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ: Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΣΙΑ: ΔΕΣΠΟΤΙΣΜΟΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΥΠΕΡΟΨΙΑ ΣΥΜΒΟΛΟ: Ο ΠΕΡΣΗΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ
ΣΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΟΠΩΝ ΑΣΙΑ: ΗΠΙΟ ΚΛΙΜΑ ΜΕ ΜΑΛΘΑΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΕΥΡΩΠΗ: ΣΚΛΗΡΟ ΚΛΙΜΑ ΜΕ ΘΑΡΡΑΛΕΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΟ ΑΥΤΑΡΧΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ "ΔΕΣΠΟΤΕΙΑΣ" ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΟΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΥΟ ΑΚΡΑΙΟΥΣ, ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟΝ "ΑΡΙΣΤΟ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ" ΠΟΥ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΔΡΕΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΥΠΝΑΔΑ ΤΩΝ ΑΣΙΑΤΩΝ
Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΕΣΠΟΤΙΚΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΤΩΝ ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ (ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟ) ΤΟ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΕΞΙΔΑΝΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ Η ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΕΙΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΚΟΙΝΟΣ ΠΡΟΓΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥΣ ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΔΙΚΟΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΙ
ΘΟΛΩΝΟΥΝ ΤΑ ΟΡΙΑ ΕΥΡΩΠΗΣ- ΑΣΙΑΣ ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΑΚΟΜΗ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗΝ "ΠΑΛΙΑ ΕΛΛΑΔΑ" ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ"
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΣΧΕΤΑ ΣΕ ΠΟΙΑ ΗΠΕΙΡΟ ΖΟΥΣΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΥΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΡΩΜΑΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟ ΡΩΜΑΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΠΡΟΤΥΠΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ, ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΟΙ ΡΩΜΑΙΚΟΙ ΝΟΜΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ (ΠΑΠΕΣ, Ο ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ, ΟΙ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, ΟΙ ΤΣΑΡΟΙ, Ο ΝΑΠΟΛΕΩΝ)