Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ. καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.- Παν/μιου Θεσσαλίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Προσωπικές δεξιότητες
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Μαθηματικα και χορος.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Διδακτικοί στόχοι.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΚΜ: 305 ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
Ο ρόλος του καθηγητή Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο Στυλιανίδης Χριστόδουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Νομού Μεσσηνίας Καλαμάτα, Ιούνιος 2009.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
KM ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Διάλεξη 1
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ  Τα τελευταία χρόνια οι Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί είναι θεματική ενότητα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ « ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β:
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ. καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.- Παν/μιου Θεσσαλίας
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Howard Gardner Η ανθρώπινη ευφυΐα δεν έχει μία και μοναδική μορφή αλλά εννέα μορφές ευφυΐας.
Αποσυνδετικές διαταραχές
To Teach Curricular Subjects
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελιζάνα Πολλάτου, αναπλ. καθηγήτρια Τ.Ε.Φ.Α.Α.- Παν/μιου Θεσσαλίας

Tα παιδιά, από πολύ μικρή ηλικία, μερικές φορές είναι σε θέση να εκτελούν πολύπλοκες κινήσεις που θα απαιτούσαν σύνθετη χορογραφία και εκπαίδευση για να εκτελεσθούν από ενήλικες.

O ρυθμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του χορού, όπως άλλωστε σε όλες τις ανθρώπινες λειτουργίες (π.χ. αναπνοή, καρδιακοί παλμοί, διαδικασία πέψης κλπ.). Από αυτή λοιπόν την άποψη, τα παιδιά είναι έτοιμα να διδαχθούν αλλά και να διδάξουν. Έτσι με την κατάλληλη διδακτική παρέμβαση, οι βασικές κινήσεις μπορούν να βελτιωθούν και το παιδί να νιώθει άνετα με το σώμα του και με τον τρόπο που κινείται. Από αυτή λοιπόν την άποψη, τα παιδιά είναι έτοιμα να διδαχθούν αλλά και να διδάξουν. Έτσι με την κατάλληλη διδακτική παρέμβαση, οι βασικές κινήσεις μπορούν να βελτιωθούν και το παιδί να νιώθει άνετα με το σώμα του και με τον τρόπο που κινείται. O ρυθμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του χορού, όπως άλλωστε σε όλες τις ανθρώπινες λειτουργίες (π.χ. αναπνοή, καρδιακοί παλμοί, διαδικασία πέψης κλπ.).

χορός επιτυχημένη εκτέλεση ρυθμικών κινήσεων, συνοδεύονται συνήθως από μουσική

Κινήσεις είναι η βάση για χορό αντίληψη & αναγνώριση συμβόλων αρχή της ανάγνωσης βασικά κινητικά μοτίβα για να στηριχθεί η περαιτέρω χορευτική εκπαίδευση προϋπάρχουν

Ενσωμάτωση του χορού στην τέχνη 5 σημεία-κλειδιά καταδεικνύουν την ενσωμάτωση του χορού στην τέχνη γενικότερα: O χορός 'υφέρπει'δηλ. βρίσκει πάντα τον τρόπο μέσω της πειθαρχίας, του ρίσκου και της πρόκλησης, να αλληλεπιδρά με άλλα είδη τέχνης και να θεωρείται αναπόσπαστο μέρος αυτών Ο χορός καλλιεργεί τον επαναπροσδιορισμό των ρόλων των δύο φίλων π.χ. εισαγωγή αμυντικών τεχνών στο aerobic dance O χορός δημιουργεί πεδίο συνεργασίας με άλλα είδη τέχνης: ποίηση, δράμα, ανάγνωση κειμένου, φωτογραφία, οπτικές τέχνες, video art, έστω και σαν background.

Ο χορός βρίσκεται σε στενή συνεργασία και αλληλεπίδραση με τη μουσική και το τραγούδι, οι ερμηνευτές χρησιμοποιούν το σώμα τους και κατάλληλες κινήσεις για να εκφραστούν Ο χορός δίνει νόημα και λόγο ύπαρξης στο σώμα, σε ένα κόσμο όπου τα άτομα οφείλουν να λειτουργούν μόνο με τη νόηση

πιάνο τραγούδι χρήση CD, ηλεκτρονική αναπαραγωγή  Κρουστά όργανα (τύμπανο, ταμπουρίνο)  δεν παράγεται μελωδία  Χτύπημα χεριών  φυσική κίνηση  δεν παράγεται μελωδία

Συνολική ανάπτυξη Φυσιολογικό τομέα Κοινωνικό τομέα Συναισθηματικό τομέα Γνωστικό τομέα

Φυσική ανάπτυξη βλέπει το σώμα του βιώνει τις αλλαγές & την πρόοδο του H ανάπτυξη του σώματος είναι άμεσα παρατηρήσιμη διαμέσου του χορού καθώς οι απαιτήσεις για τέλεια και αποτελεσματική εκτέλεση είναι υψηλές από τα πρώτα κιόλας στάδια εκμάθησης π.χ. μακριά άκρα, ευλύγιστος κορμός (κλασικό μπαλέτο) δύναμη, ευλυγισία, εκφραστικότητα (σύγχρονος χορός )

οι διαπροσωπικές σχέσεις στηρίζονται στις κοινωνικές ανάγκες- διαμέσου του χορού μπορεί να ισχυροποιηθεί ή να απαλειφθεί (σχέση κύρους μεταξύ δασκάλου-ασκουμένων, ισότιμη- συνεργασίας μεταξύ ασκουμένων) το παιδί αναπτύσσει εικόνα για τον εαυτό του μέσω ανάθεσης ρόλων (σε μια χορογραφία, μοιράζονται ρόλοι)

«επιλέγειν» & «επιλέγεσθαι» βάση για διαπροσωπικές σχέσεις (ο ‘πρωτοχορευτής’ αποτελεί θετικό πρότυπο για την ομάδα) το παιδί που ξέρει ότι ανήκει σε μια ομάδα, αναπτύσσεται διαφορετικά από εκείνο που είναι μόνο του (η τελειοποίηση της ατομικής τεχνικής αποβλέπει στο καλύτερο ‘πλασάρισμα’ στην παράσταση)

Η γλώσσα είναι βασικό μέσο κοινωνικοποίησης. Τα παιδιά μαθαίνουν σωστή χρήση ορολογίας για μέρη ανθρώπινου σώματος, αποκτούν αίσθηση σώματος στο χώρο Μάθηση παιξίματος ρόλων είναι διαδικασία κοινωνικής ανάπτυξης Αντίσταση στην κυριαρχία είναι ενεργή προσπάθεια για διατήρηση της ακεραιότητας (διαμέσου του χορού καλλιεργείται ο αυτοέλεγχος κινήσεων αλλά και συμπεριφοράς)

συναίσθημα απάντηση σε ερέθισμα που δεν είναι προετοιμασμένο & μπορεί να γίνει πηγή πιθανής επιτυχίας ή αποτυχίας π.χ. μια επιτυχημένη ή ανεπιτυχής προσπάθεια σε μια δύσκολη και πολύπλοκη χορευτική ρουτίνα

συναισθηματικές αντιδράσεις λιγότερο βίαιες υιοθέτηση κοινωνικά αποδεκτών τρόπων, επιβολή ευγενικής συμπεριφοράς, αυτοέλεγχος όσο το παιδί αναπτύσσεται μείωση επιθετικότητας (κοινό χαρακτηριστικό κλειστών δεξιοτήτων)

έκφραση μέσω του σώματος συναίσθημα αυτοπεποίθησης αυτο- εκτίμηση έλεγχος σώματος

Δυνατότητα κατανόησης & μάθησης διαμέσου του χορού, είτε τελείται σε αίθουσα, είτε στον δρόμο επιτυγχάνονται τα εξής: ορισμένα πράγματα επηρεάζουν γνωστική ικανότητα: Η φυσική και η γενικότερη κατάσταση υγείας, η συναισθηματική ανισορροπία και κάποιοι κοινωνικοί και οικονομικοί παράγοντες. Γνωστικές ανάγκες Παιδιού Απόκτηση επιτυχών και ικανοποιητικών εμπειριών, ανάγκη ευκαιριών για επίλυση προβλημάτων, ανάγκη συμμετοχής σε δημιουργικές δραστηριότητες.

ταχύτατη σε μικρή ηλικία, ευκαιρία για πολλαπλά χορευτικά ερεθίσματα επιβραδύνεται σε μεγαλύτερη ηλικία Νοητική ανάπτυξη

δάσκαλος παιδιά λεκτικές οδηγίες καλή επικοινωνία στηριζόμενη στο λόγο μεγαλύτερο μέρος διδακτικής μονάδας & αρχικές προσπάθειες

Κατάλληλη θέση ασκούμενων ώστε να μην παρεμποδίζεται η επίδειξη αναπαράσταση κίνησης από δάσκαλο ή συμμαθητή φωτογραφίες βίντεο

1. Φάση συμμετοχής, η οποία θα πρέπει να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της διδακτικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων και των αρχικών προσπαθειών. 2. Φάση αξιολόγησης. Αυτό είναι κάτι που δυστυχώς, συνήθως παραλείπεται ενώ θα πρέπει να αφιερώνονται έστω πέντε λεπτά στο τέλος κάθε μαθήματος για να γίνονται ερωτήσεις κατανόησης, να ανακεφαλαιώνεται η σπουδαιότητα του μαθήματος, αλλά και να συζητιούνται πιθανές βελτιώσεις.

μετακίνησης αξονικές βοηθητικές

βάδισμα τρέξιμο άλματα αναπηδήσεις hopping galloping skipping sliding ισόχρονος ρυθμός μη ισόχρονος

δεν απαιτούν μετακίνηση μέλη σώματος επαφή με έδαφος αιωρήσεις κάμψεις διατάσεις έλξεις στροφές περιφορές

σταμάτημα (όταν επιβάλλεται από το ρυθμό ή τη μουσική) πτώσεις & προσγειώσεις (με τέτοιο τρόπο ώστε να αποφεύγονται τραυματισμοί)

ελεύθερη φαντασίωση προσωπική έκφραση Χαρακτηριστικά κινήσεων χρόνος χώρος δύναμη διάρκεια & tempo διαφοροποιείται ένταση ροή κίνησης βαρύτητα ελαφρότητα κατεύθυνση (μπρος, πίσω, πλάγια) επίπεδα (ψηλό, μεσαίο, χαμηλό) σχήματα στο χώρο εστίαση σε σημείο

δραματουργία, που συνήθως η κίνηση σχετίζεται με μια ιστορία γνωστή ή φανταστική ή μια γενικότερη ιδέα προσωπική εκτίμηση που προκαλείται το παιδί να εκφραστεί δίχως περιορισμούς και κινητική φόρμα (Joyce, 1980) π.χ. «χορέψτε ελεύθερα σε όλα τα είδη μουσικής που θα ακούσετε»

μια ή δυο γραμμές (αντικριστοί) διάσπαρτοι στο χώρο κυκλικοί ζευγάρια κατανεμημένα στο χώρο

ομιλία & γραφήάκουσμα & γραφή εκφραστικές φάσεις γλώσσας προσλαμβάνουσες φάσεις

μορφή ανάγνωσης μηνυμάτων κινούμενα μέλη στέλνουν μηνύματα προς κατανόηση κιναίσθηση σαφής & πλήρης εικόνα κίνησης εισαγωγή εννοιών που αφορούν το βασικό λεξιλόγιο παιδιών

κατανόηση ποσοτήτων αριθμών ικανότητας αρίθμησης & αφαίρεσης

αίσθησης σώματος στο χώρο αίσθηση κατεύθυνσης & πλευρικότητας ακουστικών οπτικών κιναισθητικών δεξιοτήτων αφής

Ερωτήσεις Πώς αναπτύσσονται οι αντιληπτικοκινητικές ικανότητες των παιδιών διαμέσου του χορού; Με ποιο τρόπο συμβάλλει ο χορός στην ανάπτυξη της ανάγνωσης, της γραφής και των μαθηματικών; Ποιες οι διαφορές του δημιουργικού χορού από το χορό με συγκεκριμένη διάρθρωση; Σε ποιους τομείς της ανάπτυξης υπεισέρχεται ο χορός και με ποιο τρόπο;

Θέματα για εργασία Με ποιο τρόπο θεωρείτε πως μπορεί να συντελεστεί η μάθηση διαμέσου του χορού. Χρησιμοποιείστε συγκεκριμένα παραδείγματα, υποστηρίξτε την άποψή σας βιβλιογραφικά. Πώς ο δημιουργικός χορός συμβάλλει στην πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Προτείνετε συγκεκριμένο περιεχόμενο διδακτικής μονάδας, αναφερθείτε σε σχετική βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία Cone Purcell,T., & Cone, S. (2005). Teaching Children Dance. Human Kinetics, 2nd ed. Dimondstein, G. (1985). The place of dance in general education. Journal of Aesthetic Education, 19(4), Gilbert, A. G. (1992). Creative dance for all ages. Reston, VA: American Alliance for Health, Physical Education, Recreation, and Dance. Griss, S. (1998) Minds in Motion- kinesthetic approach to teaching elementary curriculum, Heinemann, 1998 Rauscher, F. H., Shaw, G. L., Levine, L. J., Wright, E. L. Dennis, W. R., & Newcomb R.L. (1997). Music training causes long-term enhancement of preschoool children's spatial-temporal reasoning. Neurological Research, 19, 2-8. Schrader, C. (2005). A sense of Dance, exploring your moving potential. Human Kinetics, 2nd ed. Shirley B. H. (2001). Three's Not a Crowd: Plans, Roles, and Focus in the Arts. Educational Researcher 30 no Πολυμενοπούλου Κ., Καραδήμου Κ., Πολλάτου Ε. (2008). Ρυθμικές ασκήσεις στη Φυσική Αγωγή. Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα

γλώσσα ζωγραφική σχέδιο χορός μουσική παιχνίδι επίπεδο κουλτούρας κοινωνικό σύστημα αλληλεπίδραση