«ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ,ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι κατευθύνσεις είναι τρεις ( 3 ) Θεωρητική Κατεύθυνση Θετική Κατεύθυνση Τεχνολογική Κατεύθυνση κάθε κατεύθυνση, προετοιμάζει τους μαθητές.
Advertisements

ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ
ΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
Ο Τροχός Σταδιοδρομίας –Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση)
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
5ο επιστημονικΟ πεδΙο Γιανναράκης Μιχάλης Βαΐτσης Φίλιππος.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Τα επαγγελματικά πρότυπα των μαθητών της Στ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου ως κίνητρα των μελλοντικών επαγγελματικών τους στοχοθετήσεων Στέλιος Κ. Κρασσάς.
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τεχνολογία B΄ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ «Παρουσίαση ειδικοτήτων ΕΠΑΛ Ξάνθης»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
«ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ –ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ ΟΔΗΓΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ»
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΟΜΑΔΑ 1 Οι έξι τύποι προσωπικότητας του Holland
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Μονογραφία Επαγγέλματος
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Επαγγέλματα που ανθούν στην εποχή της κρίσης
3 ο Τ.Ε.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΘΕΜΑ «ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΕ ΤΕΙ ΚΑΙ ΙΕΚ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
Νέο Λύκειο & Νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση νόμος 4186 & 4327 ΚΕ.ΣΥ.Π. ΧΑΝΙΩΝ 2015 Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Το παιδαγωγικό ζεύγος Ο μαθητής - Ο δάσκαλος. Το παιδί Πλήρης απασχόληση στο σχολείο, καθήκοντα, υποχρεώσεις… Το σχολείο: Καθοριστικός παράγοντας για.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Xριστακόπουλος Ιωάννης Δρ Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Γιαννάκης Θεοδούλου Φυσικός - Επιχειρηματίας
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Διαδικτυακή Πύλη Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Ο Ρ Ι Σ Μ Ο Σ Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Ο Σ Με τον όρο επάγγελμα εννοούμε το "είδος της βιοποριστικής εργασίας", δηλαδή της εργασίας που θα μας βοηθήσει να.
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
4ο Επαγγελματικό Λύκειο Καβάλας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΥΛΙΚΟΥ-ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ,ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ. Πηγή: 1.ΡΕΠΠΑ ΕΙΡΗΝΗ, ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΤΕΡΕΖΑ, ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΟΕΔΒ ΓΚΙΑΣΤΑΣ Ι., ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Ε., ΡΕΠΠΑ ΕΙΡ.,ΤΣΕΡΓΑΣ Ν. ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΜΕΛΛΟΝ, ΟΕΔΒ, Α΄ΕΚΔΟΣΗ 2006

ΚΕΣΥΠ ΑΛΙΜΟΥ Απαγορεύεται η προβολή ή αναπαραγωγή υλικού χωρίς αναφορά της πηγής και των συγγραφέων «ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΤΥΠΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ»

 Γνωρίζεις τι σημαίνει "ενδιαφέροντα”;ενδιαφέροντα  Ποια είναι τα ενδιαφέροντα σου;  Πώς αναπτύσσονται τα ενδιαφέροντα μας;

Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας καθορίζουν τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις μας.προσωπικότητας Όμως, τα ενδιαφέροντα:  κάνουν τον άνθρωπο να στρέφει την προσοχή του σε κάτι επειδή το βρίσκει ελκυστικό.  αποτελούν ένα κίνητρο που οδηγεί στη δράση. Επομένως, Εισαγωγικά στοιχεία

Τα ενδιαφέροντα:  προσανατολίζουν την προσοχή μας σε συγκεκριμένα, κάθε φορά, αντικείμενα, πρόσωπα, δραστηριότητες, χωρίς να συνειδητοποιούμε πάντα το γιατί.  και μαζί με άλλους παράγοντες επηρεάζουν τις εκπαιδευτικές και τις επαγγελματικές μας προτιμήσεις Π.χ το ενδιαφέρον για τη μουσική ενός μαθητή μπορεί να τον οδηγήσει στο να συμμετάσχει σε μια χορωδία, να σπουδάσει μουσική και να γίνει μουσικός.

Ποιοι είναι οι παράγοντες και πώς συμβάλλουν στην ανάπτυξη και τη διαμόρφωση των ενδιαφερόντων ;  Οικογένεια διευκολύνει ή εμποδίζει το παιδί να μετέχει σε αυτές ή εκείνες τις δραστηριότη­τες. έτσι, επηρεάζει τις εμπειρίες που θα λάβει, άρα και τα ενδιαφέροντα του.  Σχολείο η αγάπη και το ενδιαφέρον για κάποιο μάθημα μπορεί να οδηγήσει τον μαθητή στην επιλογή κάποιων εκπαιδευτικών κατευθύνσεων. ο ρόλος του δασκάλου, η βαθμολογία, η στάση των άλλων συμμαθητών μπορεί να επηρεάσουν τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις κάποιου.  Μ.Μ.Ε μπορεί να αναδείξουν και να περιβάλλουν με ιδιαίτερο γόητρο κάποια επαγγέλματα π.χ. του δημοσιογράφου, του ηθοποιού, καθιστώντας τα ελκυστικά. έτσι, μπορεί να επηρεάσουν τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις κάποιου. Κατ ανάλογο τρόπο επηρεάζουν τα ενδιαφέροντα οι παρακάτω παράγοντες: Κοινωνικός περίγυρος Οι φίλοι Οι εκπαιδευτικοί

Τα Ενδιαφέροντα ανάλογα με το περιεχόμενο Κοινωνικά, επαγγελματικά, κ.α το αντικείμενο. μουσικά, αθλητικά, επιστημονικά κτλ το εύρος Στενά η πλατιά ενδιαφέροντα

Γενικά, τα ενδιαφέροντα είναι δυνατό να αλλάζουν σε κάθε φάση της ανάπτυξης του ατόμου, καθώς αυτό αποκτά νέες εμπειρίες. και η αξία τους είναι διττή: μπορεί δηλαδή να έχουν ψυχαγωγικό & μορφωτικό χαρακτήρα.

Να θυμάσαι ότι: ■ Τα ενδιαφέροντα αποτελούν ένα κίνητρο για δράση ■ Τα ενδιαφέροντα μπορεί να μας οδηγήσουν στην επιλογή κάποιας επαγγελματικής δραστηριότητας ■ Τα ενδιαφέροντα αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ζωής.

ΕνδιαφέρονΕνδιαφέρον (το)[ενδιαφέροντος, -όντων] (Από Λεξικό Της Νέας Ελ. Γλώσσας του Γ.Μπαμπινιώτη) 1.Η διάθεση για ξεχωριστή προσοχή, ξεχωριστή φροντίδα: έδειξε μεγάλο ~ για την δουλειά του||.., αλλά η πολιτεία δεν έδειξε κανένα ~. 2.(ειδικότ.) η πνευματική προσήλωση, η έντονη και εξαιρετική προσοχή: κινώ το~|| στρέφω το ~. ΣΥΝ. προσοχή, αφοσίωση 3.Η ιδιαίτερη συμπάθεια προς το πρόσωπο, η οποία περιλαμβάνει και το στοιχείο του έρωτα: της έδειξε το ~ του 4.Η ιδιότητα του να προσελκύει κανείς την προσοχή, να προκαλεί εντύπωση: η χθεσινή διάλεξη είχε μεγάλο ~ || 5. Ενδιαφέροντα (τα) Το σύνολο των ιδιαίτερων κλίσεων και προτιμήσεων. (συνεκδ.) οτιδήποτε ενδιαφέρει (κάποιον):το θέατρο και ο κινηματογράφος ανήκουν στα κυριότερα ~ του || έχουμε κοινά ~ Τα συμφέροντα, οι προοπτικές κέρδους: εργάζεται σε επιχειρήσεις ξένων ενδιαφερόντων Σχολ. Είναι αξιοσημείωτο ότι η έννοια του «ενδιαφέροντος» ξεκινάει από την έννοια της «διαφοράς». Ό,τι διαφέρει για μένα, ό,τι ξεχωρίζει, ό,τι είναι διαφορετικό, με εν-διαφέρει κιόλας, ελκύει την προσοχή μου.

Λέξεις/Φράσεις - Κλειδιά Ενδιαφέροντα Δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου* Είδη ενδιαφερόντων Παράγοντες διαμόρφωσης των ενδιαφερόντων *Οι δραστηριότητες του ελευθέρου χρόνου σου (αγγλικά «χόμπι») εκφράζουν τις πιο πολλές φορές και τα ενδιαφέροντα σου.

Με τον όρο προσωπικότητα προσωπικότητα  δηλώνουμε το σύνολο των χαρακτηριστικών που συνθέτουν τη μοναδικότητα ενός ατόμου. Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας αναφέρονται στη συμπεριφορά μας, στον τρόπο που σκεφτόμαστε, καθώς και στις συναισθηματικές μας αντιδράσεις.

Oι έξι (6) τύποι προσωπικότητας του Holland  Πρακτικός ή Ρεαλιστικός  Ερευνητικός ή Επιστημονικός  Καλλιτεχνικός  Κοινωνικός  Επιχειρηματικός  Συμβατικός ή Διεκπεραιωτικός

Ρεαλιστικός τύπος  Έχει ικανότητα σχεδιασμού, αντίληψης χώρου, ικανότητες υπολογισμού, συντονισμού πρακτικό -εφευρετικό πνεύμα, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, δημιουργικότητα.  Αγάπη και ενδιαφέρον για τα εργαλεία τις μηχανές ή ενασχόληση με τη φύση, τα ζώα. Προτιμά κυρίως να ασχολείται με δραστηριότητες που αφορούν τα πράγματα και τη λειτουργία τους και όχι με τους ανθρώπους.

Ενδεικτικά ρεαλιστικά επαγγέλματα  Μηχανικός, ηλεκτρολόγος, αγρότης, μάγειρας,οδοντοτεχνίτης, υδραυλικός, ξυλουργός, γεωπόνος, δασολόγος, μεταλλειολόγος, ηλεκτρονικός, χειριστής μηχανημάτων κ.ά.

Ερευνητικός ή Επιστημονικός Τύπος  Είναι παρατηρητικός, αναλυτικός,ακριβής, μεθοδικός και αναρωτιέται για το τι και το πώς των φαινομένων γύρω του. Έχει κριτική σκέψη, κατανοεί με ευκολία δεδομένα και μηχανισμούς, τον ενδιαφέρουν οι θετικές επιστήμες.  Δεν έχει αυξημένες επικοινωνιακές δεξιότητες, είναι μοναχικός και εσωστρεφής τύπος.

Ενδεικτικά ερευνητικά επαγγέλματα  βιολόγος, φυσικός,μαθηματικός, αρχαιολόγος, μηχανικός, χημικός, γεωγράφος, βοτανολόγος, αστρολόγος, αναλυτής συστημάτων, στατιστικολόγος, πυρηνικός φυσικός, τεχνολόγος τροφίμων κ.ά

Καλλιτεχνικός τύπος  Είναι εκφραστικός, γνήσιος, με αντικομφορμιστικές τάσεις, παρορμητικός. Διαθέτει φαντασία, ευαισθησία, αισθητική καλλιέργεια, και πολλές φορές έχει έμφυτες κλίσεις σε κάποια μορφή τέχνης. Σε άλλες περιπτώσεις αγαπά τα γράμματα, την ποίηση, και εκφράζεται με τη συγγραφή κειμένων. Προτιμά τα καλλιτεχνικά επαγγέλματα ή επαγγέλματα που αφορούν τη συγγραφική έκφραση ή τη δημιουργία.

Ενδεικτικά καλλιτεχνικά επαγγέλματα ζωγράφος, διαφημιστής, ηθοποιός, αρχιτέκτονας, σκηνογράφος, τραγουδιστής, διακοσμητής, γραφίστας, μουσικός, ποιητής, λογοτέχνης, σχεδιαστής μόδας, χαράκτης, χορευτής, κριτικός τέχνης κ.ά.

Κοινωνικός τύπος  Αγαπά να εργάζεται μαζί με άλλους και θέλει να προσφέρει βοήθεια και να φροντίζει τους γύρω του. Ζεστός, φιλικός, συναισθηματικός, αλτρουιστής, ενθαρρυντικός, αφοσιωμένος συνεργάσιμος. Διαθέτει επικοινωνιακές δεξιότητες, εμπνέει εμπιστοσύνη, αποδέχεται και κατανοεί τους άλλους. Εκφράζεται με το λόγο και αποφεύγει τις πρακτικές δραστηριότητες.

Ενδεικτικά κοινωνικά επαγγέλματα  Εκπαιδευτικός, ιατρός, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, ξεναγός,  νοσηλευτής, εργοθεραπευτής, δημοσιογράφος, αστυνόμος, εκπαιδευτής, διαιτολόγος, λογοθεραπευτής, δάσκαλος ειδικής αγωγής, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού κ.ά.

Επιχειρηματικός τύπος  Είναι φιλόδοξος, ανταγωνιστικός, υπεύθυνος, αισιόδοξος, με μεγάλη αυτοπεποίθηση, παίρνει πρωτοβουλίες, αποφάσεις, ρίσκο και έχει την ικανότητα να επιχειρηματολογεί και να πείθει τους άλλους. Μπορεί να διευθύνει και να καθοδηγεί αποτελεσματικά άλλα άτομα, είναι οργανωτικός, έχει επικοινωνιακές δεξιότητες, δέσμευση στους στόχους, είναι επινοητικός, ευέλικτος και μπορεί να λειτουργεί κάτω από συνθήκες πίεσης.

Ενδεικτικά επαγγέλματα (επιχειρηματικού τύπου)  Έμπορος, πωλητής, βιοτέχνης, οικονομολόγος, δικηγόρος, σύμβουλος επιχειρήσεων, χρηματιστής, ασφαλιστής, ξενοδόχος, διοικητικό στέλεχος, νομικός, πολιτικός, επιχειρηματίας, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, πωλήσεων

Συμβατικός ή Διεκπεραιωτικός τύπος  Είναι οργανωτικός, μεθοδικός, υπομονετικός, εξυπηρετικός, αποτελεσματικός, ευσυνείδητος, έμπιστος. Προτιμά να εκτελεί συγκεκριμένα καθήκοντα, να ακολουθεί οδηγίες, αγαπά την ακρίβεια και την τάξη. Δίνει σημασία στη λεπτομέρεια και την τελειότητα και προσαρμόζεται εύκολα.

Ενδεικτικά επαγγέλματα (συμβατικού τύπου)  λογιστής, βιβλιοθηκονόμος, γραμματέας, ταχυδρόμος, ρεσεψιονίστ, υπάλληλος γραφείου, σερβιτόρος, φοροτεχνικός, αποθηκάριος, τραπεζικός υπάλληλος, ταμίας, ταχυδρόμος κ.ά.

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ –ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ 1ο ΠΕΔΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙ- ΚΕΣ & ΚΟΙ- ΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 2ο ΠΕΔΙΟ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 3ο ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 4ο ΠΕΔΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙ- ΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ 5ο ΠΕΔΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Δικηγόρος Ψυχολόγος Φιλόλογος Δημοσιογράφος Αρχαιολόγος Δάσκαλος Κοινωνιολόγος κ.α Μαθηματικός Δάσκαλος Βιολόγος Φυσικός Χημικός Στρατιωτικός Γεωπόνος κ.α Ιατρός Οδοντίατρος Νοσηλευτής Βιολόγος Κτηνίατρος Φαρμακοποιός Διαιτολόγος κ.α Μηχανολόγος Πολ. Μηχανικός Αρχιτέκτονας Στρατιωτικός Γεωπόνος Μεταλλειολόγος Δασολόγος κ.α Οικονομολόγος Μάρκετινγκ Αστυνόμος Χρηματιστής Λογιστής Στέλεχος Επιχειρήσεων κ.α