Ταξίδι στον χρόνο. Περσική Αυτοκρατορία Σακκα, Ν. (μτφ) (2002). Εγκυκλοπαίδεια του Αρχαίου Κόσμου, Αθήνα: Άγκυρα, σ.52.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Advertisements

Πέρσες και Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου
Η φωτογραφία είναι του Είναι τραβηγμένη γωνία Πανεπιστημίου και Όθωνος, μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το τανκς είναι Γερμανικό,
 [16] Εμείς, με ορμητήριο τη Σάμο, λεηλατούσαμε τη χώρα του Πέρση βασιλιά και βαδίζαμε με τα πλοία τους εναντίον της Χίου και της Εφέσου και ετοιμαζόμασταν.
Ο ΔΟΥΛΕΥΤΑΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΜΠΕΛΗΣ
Λακεδαιμόνιοι Ναύτες Το ημερολόγιο μας.
Η περιγραφή της μάχης του
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ (499 – 498 π.Χ.)
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
H ναυμαχία της Σαλαμίνας
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Περσικοί πόλεμοι.
Η πτώση της Τριπολιτσάς
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
Η μάχη των Πλαταιών και η ναυμαχία της Μυκάλης
Γιώργος Φοίβος Κωνσταντίνος Δημήτρης Λέντι
Οι κρεμαστοί κήποι της Βαβυλώνας
1ο δωδεκαθέσιο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Ιστορία Δ’ Τάξης
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Λακεδαιμόνιοι Ναύτες Το ημερολόγιο μας.
Πρώτο Πρότυπο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ. ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΣΧΕΔΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΟΡΜΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ- ΘΕΣΗ ΠΕΡΣΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΚΙΝΗΣΗ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ ΘΕΣΗ.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – Ο ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
490 π.Χ. - η δεύτερη επίθεση των Περσών
ΓΙΑΝΝΗ ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ ΓΙΑΣΛΑΚΙΩΤΗ ΣΙΛΙΑ Γ΄1
Μαθητές : Μαλαπάνη Βασιλική Μανωλεας Νικόλας Ντεμάι Τζένη.
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Δώρα Κατσελλή. Ασσύριοι 8ος αι. π.Χ. Αιγύπτιοι 6ος αι. π.Χ. Πέρσες 545 π.Χ.
Οι Πέρσες και οι Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου κεφ 18
Γιώργος Φοίβος Κωνσταντίνος Δημήτρης Λέντι
Φανή Λαζάρου – Τρανού Δ2 1 ο δωδεκαθέσιο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Η μάχη των Θερμοπυλών!
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας Οι πρωταγωνιστές
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Κολοκοτρώνης και Μακρυγιάννης
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Κυπροκλασική Περίοδος
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Στη Θεσσαλία υπήρχε κάποτε μια πόλη που την έλεγαν Τραχίνα. Βασιλιάς της ήταν ο Κήυκας, νέος, πλούσιος, γενναίος κι όμορφος, χαρίσματα που δύσκολα θα.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Ο Π ΕΡΣΙΚΟΣ Κ ΙΝΔΥΝΟΣ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΘΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΜΕ : τις αφορμές και τις αιτίες των περσικών πολέμων την 1 η εκστρατεία των Περσών τη 2 η εκστρατεία.
Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ ) Περσικοί Πόλεμοι 7. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται(σελ )
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους
Ιωνική Επανάσταση - Μηδικά
‘’ ΚΥΠΡΟΣ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ’’
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
28η Οκτωβρίου 1940.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Στρατιώτης στον πόλεμο του Μαραθώνα!
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΟΥΖΗΣ Α4 Γυμνασίου 12/11/2018.
Η ζωή του Φαρνάβαζου Ο Φαρνάβαζος ήταν αξιωματούχος της Αχαιμενιδικής Αυτοκρατορίας από βασιλική γενιά. Η γέννησή του τοποθετείται πριν από το 444 π.Χ.
ΣΑΚΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΙΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΝΑ ΓΚΟΥΝΤΟΥΛΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ.
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
31. Η ανάκτηση της Πόλης από το Μιχαήλ Η’, τον Παλαιολόγο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ταξίδι στον χρόνο

Περσική Αυτοκρατορία Σακκα, Ν. (μτφ) (2002). Εγκυκλοπαίδεια του Αρχαίου Κόσμου, Αθήνα: Άγκυρα, σ.52.

Η ΜΑΧΗ ΣΤΙΣ ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ 490 π.Χ. 480 π.Χ. Γέννηση Χριστού

Οι εκστρατείες των Περσών συνεχίζονται Ιστορία Δ΄ Δημοτικού, Στα αρχαία χρόνια, έκδοση ΟΕΔΒ, σελ. 53

«Είμαι το άγαλμα του Σπαρτιάτη στρατηγού Λεωνίδα. Ξέρετε πότε και σε ποιους είπα αυτή τη φράση;» Πηγή: Μολών λαβέ!

Αναπαράσταση: Οι Σπαρτιάτες στρατιώτες ετοιμάζονται για τη μάχη Λήφθηκε στις από

Πηγή 1: Απόσπασμα από αρχαίο συγγραφέα Ο Λεωνίδας ο Σπαρτιάτης, όταν κάποιος από τους στρατιώτες του τού είπε: « Αρχηγέ, οι Πέρσες μάς πλησιάζουν», απάντησε ήρεμα: «Ε, και λοιπόν, και εμείς είμαστε πολύ κοντά τους». Ένας άλλος λίγο αργότερα είπε: «Ούτε τον ήλιο δε θα μπορούμε να δούμε από τα βέλη των εχθρών μας», ο Λεωνίδας πάλι είχε έτοιμη την απάντηση: «Ωραία, θα είναι πολύ καλά, γιατί θα αγωνιστούμε κάτω από σκιά». Πηγή: Απόσπασμα-διασκευή από το κείμενο Ηθικά, 3, του αρχαίου συγγραφέα Πλούταρχου (Σχολικό βιβλίο Ιστορία Δ΄ Δημοτικού. Στα αρχαία χρόνια, Έκδοση ΟΕΔΒ, Παράθεμα 3, σ. 54)

Λήφθηκε στις 23/4/13 από το

Πηγή: Δυστυχώς κάτι πολύ θλιβερό συνέβηκε

Πηγή 2: Απόσπασμα από τον μεταγενέστερο, αρχαίο ιστορικό Διόδωρο Σικελιώτη Ο Πέρσης βασιλιάς Ξέρξης βρισκόταν σε απορία και πίστευε πως κανένας πια δε θα έχει το κουράγιο να πολεμήσει. Τότε ήρθε κοντά του ένας ντόπιος, ο Εφιάλτης, που ήξερε καλά τη γύρω ορεινή περιοχή. Αυτός λοιπόν πλησίασε τον Ξέρξη και του υποσχέθηκε να οδηγήσει τους Πέρσες από ένα στενό και απότομο πέρασμα πίσω από τον στρατό του Λεωνίδα. Έτσι, αυτοί που θα τον ακολουθούσαν, θα μπορούσαν να περικυκλώσουν τους Έλληνες και να τους εξοντώσουν με μεγάλη ευκολία. Ο βασιλιάς των Περσών, μόλις το άκουσε αυτό χάρισε πλούσια δώρα στον Εφιάλτη. Τη νύχτα έστειλε μαζί του είκοσι χιλιάδες άντρες εναντίον των Ελλήνων. Πηγή 2: Απόσπασμα-διασκευή από το κείμενο του αρχαίου ιστορικού Διόδωρου Σικελιώτη, Βιβλιοθήκη ιστορική 11 (Σχολικό βιβλίο Ιστορία Δ΄ Δημοτικού. Στα αρχαία χρόνια, Έκδοση ΟΕΔΒ, Παράθεμα 4, σ. 55).

Πηγή σκίτσου: Οι Περσικοί Πόλεμοι, Εκδόσεις Στρατική, σελ. 42

Πηγή 3: Απόσπασμα από τον αρχαίο ιστορικό Ηρόδοτο Η μάχη συνεχίστηκε μέχρι που έφτασαν οι εχθροί με τον Εφιάλτη. Όταν το κατάλαβαν αυτό οι Έλληνες, όλα άλλαξαν. Υποχώρησαν στο πιο στενό σημείο, μπήκαν μέσα στο τείχος και πήγαν και πήραν θέση στο μικρό λόφο. Σε αυτό το μέρος έδωσαν μάχη με τα μαχαίρια, αλλά και με τα χέρια και τα δόντια. Όλους αυτούς τους σκότωσαν με τα πυκνά βέλη τους οι Πέρσες, καθώς τους είχαν περικυκλώσει από όλες τις μεριές. Πηγή 3: Απόσπασμα-διασκευή από το κείμενο του Ηρόδοτου, ιστορικού της Αρχαϊκής Εποχής, Βιβλιοθήκη ιστορική 11 (Σχολικό βιβλίο Ιστορία Δ΄ Δημοτικού. Στα αρχαία χρόνια, Έκδοση ΟΕΔΒ, Παράθεμα 3, σ. 55).

«Ω ξειν΄ αγγέλειν Λακεδαιμονίοις, ότι τήδε κείμεθα τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι» «Ω ξένε διαβάτη, να πεις στους Σπαρτιάτες ότι εδώ βρισκόμαστε θαμμένοι, πιστοί στους νόμους της πατρίδας μας» Ο ποιητής Συμωνίδης έγραψε ένα επίγραμμα για τους επισκέπτες των Θερμοπυλών

Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ 490 π.Χ. 480 π.Χ. Γέννηση Χριστού

Λήφθηκε στις από το digitalschool.minedu.gov.gr Σας χαιρετώ, παιδιά. Είμαι το άγαλμα του στρατηγούΘεμιστοκλή.

Πηγή σκίτσου: Οι Περσικοί Πόλεμοι, Εκδόσεις Στρατική, σελ. 45 Η αθηναϊκή τριήρης

Πηγή 4: Απόσπασμα-διασκευή από τον αρχαίο ιστορικό της εποχής, Ηρόδοτο Στη ναυμαχία σκοτώθηκαν πολλοί από τους Πέρσες και τους συμμάχους τους και λίγοι από τους Έλληνες, γιατί αυτοί γνώριζαν κολύμπι. Έτσι όταν τα καράβια βούλιαζαν, οι Έλληνες κολυμπούσαν κι έβγαιναν στη Σαλαμίνα. Οι πιο πολλοί από τους βάρβαρους πνίγηκαν γιατί δεν ήξεραν κολύμπι. Όταν τα καράβια των Περσών άρχισαν να υποχωρούν, τα πιο πολλά βούλιαξαν. Μάλιστα έφταιγε το γεγονός πως εκείνα που βρίσκονταν πιο πίσω, στην προσπάθειά τους να περάσουν μπροστά, για να δείξουν στον Μεγάλο Βασιλιά ότι πολεμούσαν, έπεφταν πάνω στα δικά τους που υποχωρούσαν. Ο Ξέρξης ήταν πολύ λυπημένος και τα έβαζε με όλους. Καθισμένος πάνω στο θρόνο του στο βουνό Αιγάλεω έβλεπε απέναντί του τη Σαλαμίνα και παρακολουθούσε τη ναυμαχία. Αν κάποιος από τους δικούς του πολεμούσε γενναία, ρωτούσε να μάθει ποιος ήταν. Οι Αθηναίοι, μέσα στον πανικό, βύθιζαν όσα πλοία μπορούσαν. Πηγή 2: Απόσπασμα-διασκευή από το κείμενο του αρχαίου ιστορικού Διόδωρου Σικελιώτη, Βιβλιοθήκη ιστορική 11 (Σχολικό βιβλίο Ιστορία Δ΄ Δημοτικού. Στα αρχαία χρόνια, Έκδοση ΟΕΔΒ, Παράθεμα 2, σ. 57).

Ο Ξέρξης παρακολουθεί τη ναυμαχία από το βουνό Αιγάλεω. Άραγε πώς ένιωθε με την έκβαση του αγώνα; Πηγή σκίτσου: Οι Περσικοί Πόλεμοι, Εκδόσεις Στρατική, σελ

Συζήτηση σε ζευγάρια Ανακοίνωση στην ολομέλεια 1.Ποια ήταν, κατά τη γνώμη μας, η πιο σημαντική μάχη; Επανάσταση Ονήσιλου; Μάχη του Μαραθώνα; Μαχη των Θερμοπυλών; Ναυμαχία της Σαλαμίνας; 2.Γιατί το υποστηρίζουμε αυτό; 3.Εξηγούμε τα κριτήρια με τα οποία πήραμε την απόφασή μας.