Dr. med. dent. ΜΑΡΙΑ ΚΟΚΩΣΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα νοσήματα του στόματος
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Προληψη καρκινου: ΑλλαγεΣ στο τροπο ζωηΣ απο την παιδικη ηλικια
Μέσα στοματικής υγιεινής για ένα αστραφτερό χαμόγελο.
ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Ισορροπημένη διατροφή
Καθαρισμός ανάμεσα στα δόντια με νήμα
Οδηγίες για Έλεγχο της Στοματικής Υγείας των μαθητών και Φθορίωση
ΠΡΩΙΝΟ : Το πρώτο γεύμα της ημέρας
Μητρικός θηλασμός δικαίωμα κάθε νεογέννητου - χρέος κάθε μητέρας
Εργασία στην Οικιακή Οικονομία Βασίλης Λαμπρινος Α1
Πρόληψη Να διατηρούμε πολύ καλή υγιεινή της στοματικής κοιλότητας.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΦΥΤΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Εργασία για > Παπαδοπούλου Νικολέτα ΒΛ2 Σχολικό Έτος:
Διατροφή και υγεία «Οι κακοί ζουν για να τρώνε και να πίνουν, ενώ οι καλοί τρώνε και πίνουν για να ζήσουν» ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Η δική μας έρευνα για τη διατροφή
ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΑΞΗ Α ΤΜΗΜΑ 1ο
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
Ορθοδοντικά προβλήματα
Διαφάνεια 1 Η στοματική υγεία είναι πολύτιμη. Διαφυλάξτε την.
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
Η Αξία της Πρόληψης και Προαγωγής
Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΑΧΩΝΙΟΥ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ» ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
Τερηδόνα.
ΛΙΑΣΗ ΙΩΑΝΝΑ ΛΙΟΣΑΤΟΥ ΡΕΓΓΙΝΑ 12/3/2012. DENTAL DISTRESS Το παιχνίδι αυτό βρίσκεται στον ιστότοπο : Distress.html.
Ανθρώπινο σώμα Το στόμα και τα δόντια Μεντεσίδου Σόνια Οδοντιατρική Σχολή ΑΠΘ.
ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Καλημέρα στην ζωή με … υγιεινό πρόγευμα!
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
Ομάδες Τροφών Ιωάννα & Σταυρούλα.
Δρ. Ιπποκράτης Δημόθυρας, Χειρουργός Οδοντίατρος
Ομάδες Τροφών Ελευθερία ΣΤ’1.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Το πιο απαραίτητο υλικό για μια καλή σπιτική μαγειρική είναι η αγάπη για εκείνους για τους οποίους μαγειρεύεις Ομάδες τροφίμων.
Διατροφή και υγεία Ελένη Καλιάτση Α΄ Γυμνασίου 1ο Γυμνάσιο Άργους.
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Τι είναι τα μικρόβια; Τι είναι η τερηδόνα;
"Υγειηνή Διατροφή" Τα παιδιά χρειάζονται μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες του οργανισμού.
Ο γλυκός εχθρός της υγείας μας Ο γλυκός εχθρός της υγείας μας Σχολικό έτος Υπεύθυνοι καθηγητές: ΓΑΛΑΝΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΤΣΟΠΕΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ.
ΟΧΙ 60% ΝΑΙ 40% Επισκέψεις του παιδιού (0-6) στο οδοντιατρείο Μέσος όρος ηλικίας κατά την πρώτη επίσκεψη τα 3,5 έτη.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 ος Διαγωνισμός Έφηβου Μεσσήνιου Καταναλωτή.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2016
ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ Δρ. Ανδρέας Φωτόπουλος.
Πεπτικό σύστημα Από τι αποτελείται το πεπτικό σύστημα;
ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ...ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ!
Κατερίνα Τσιαδήμου Αρετή Παρδή Διονύσης Καραγιάννης Ζωή Γκιόζη
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΠΝΦ
ΧΡΥΣΑ ΜΑΝΤΖΑ ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΑΪΣΚΟΥ
Ο αθλητισμός και ψυχική υγεία.
ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ THE DIGESTIVE SYSTEM
Εισηγήτρια: Μαζάρη Αγγελική Ειδικός Ορθοδοντικός
ΤΑΞΗ: Α2 ΣΧΟΛΕΙΟ: 2ο Γυμνάσιο Μετaμόρφωσης
Τα δόντια μας.
Ενότητα 4.2 { Στοματική υγεία }.
« Μεσογειακή Διατροφή – Ομάδες Τροφίμων »
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΘΛΗΤΩΝ Συνέντευξη από τους γυμναστές: Δ.Τάκο και Δ.Μαρκάκη
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 12ο. ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ &ΨΩΜΙ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ A.M.E.A.
Στοματική Υγεία Στέφανος Βογιατζής Μελίνα Ιωαννίδη Ιουλία Γκόγκα
Ίσια δόντια = όμορφο χαμόγελο και στοματική υγεία
Τι είναι τα μικρόβια; Τι είναι η τερηδόνα;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Dr. med. dent. ΜΑΡΙΑ ΚΟΚΩΣΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ

Εχει αποδειχτει, ότι Τα περισσοτερα προβληματα που σχετιζονται με τη στοματικη υγεια προλαμβανονται. Με απλους τροπους και αλλαγες στη συμπεριφορα μας μπορουμε να εξασφαλισουμε στα παιδια μας ένα ομορφο και υγιες χαμογελο

 τα προβληματα ξεκινουν πολύ πιο ευκολα κι εξελισσονται πολύ πιο γρηγορα απ ό,τι στους ενηλικες  εχουμε τη δυνατοτητα μεσω της προληψης να επηρεασουμε την τελικη σκληροτητα των δοντιων, δηλαδη να φτιαξουμε «γερα δοντια», «καλη παστα» δοντιων. Η «καλη παστα» στα δοντια «χτιζεται», δεν κληρονομειται.

Πολλοι πιστευουν ότι τα νεογιλα δοντια δεν χρειαζονται τη φροντιδα μας επειδη θα αντικατασταθουν από τα μονιμα. Αυτό είναι ΛΑΘΟΣ

Τα νεογιλα δοντια βοηθουν τα παιδια  Να τρωνε  Να μιλανε  Να αναπτυσσεται φυσιολογικα το στομα και το προσωπο τους (ωραια εμφανιση-καλη ψυχολογια –αυτοπεποιθηση)  Διατηρουν το χωρο για την ομαλη ανατολη των μονιμων δοντιων (προληψη ορθοδοντικων ανωμαλιων)

 Η τερηδονα θεωρειται η πιο συχνη ασθενεια του στοματος και καταστρεφει σταδιακα ολους τους ιστους του δοντιου.  Η μικροβιακη πλακα είναι μια λεπτη μεμβρανη από δισεκατομμυρια μικροβια, η οποια σχηματιζεται και «κολλαει» πανω στα δοντια. Τα μικροβια της πλακας μαζι με τη ζαχαρη της τροφης παραγουν οξεα που καταστρεφουν τα δοντια.

Η τερηδονα δεν είναι κληρονομικη ασθενεια. Για να δημιουργηθει απαιτειται η ταυτοχρονη και για μεγαλο χρονικο διαστημα συνυπαρξη τριων παραγοντων ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ ΔΟΝΤΙΑ

Η απομακρυνση των μικροβιων (της οδοντικης πλακας) γινεται κατά κυριο λογο με το βουρτσισμα των δοντιων αλλα και τη χρηση του οδοντικου νηματος για τον καθαρισμο των διαστηματων αναμεσα στα δοντια.

 Καθημερινα 2-3 φορες την ημερα μετα τα γευματα.  Το πρωι όχι αμεσως μολις ξυπνησουμε αλλα μετα το πρωινο.  Το βραδυνο βουρτσισμα είναι το πιο σημαντικο της ημερας.  Ένα σωστο βουρτσισμα θα πρεπει να διαρκει τουλαχιστον 3 λεπτα.

 Χρησιμοποιουμε ΠΑΙΔΙΚΗ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ (μικρη κεφαλη, μαλακες κι ευλυγιστες τριχες με αποστρογγυλεμενα ακρα).  Θα πρεπει να αντικαθισταται συχνα (κάθε 2-3 μηνες).

 Η οδοντοκρεμα πρεπει να περιεχει φθοριο  Για τα παιδια (3-6 ετων), που είναι πιθανο να την καταπιουν, προτιμηστε μια με χαμηλη περιεκτικοτητα σε φθοριο-ΠΑΙΔΙΚΗ ( ppmF) και χρησιμοποιηστε μια πολύ μικρη ποσοτητα (μεγεθος μπιζελιου).

 Το βουρτσισμα των δοντιων είναι ευθυνη των γονεων μεχρι την ηλικια των 7-8 ετων.  Στοχος είναι η πληρης απομακρυνση των μικροβιων αλλα και η σταδιακη εκπαιδευση των παιδιων,ετσι ώστε να τα καταφερνουν μονα τους και να τους γινει μια απαραιτητη καθημερινη συνηθεια.

 Η προσκολληση της ζαχαρης πανω στα δοντια αποτελει ιδανικο υποστρωμα για την αυξηση των μικροβιων του στοματος,που προκαλουν τερηδονα.

 Ιδιαιτερη προσοχη πρεπει να δινεται στις ετοιμες τροφες, που περιεχουν «κρυμμενη ζαχαρη».  Οι γονεις πρεπει να διαβαζουν προσεκτικα τις ετικεττες στα βιομηχανοποιημενα τροφιμα και ποτα.  Εάν ουσιες όπως η γλυκοζη, δεξτροζη, φρουκτοζη, σακχαροζη, μαλτοζη αποτελουν το πρωτο η δευτερο συστατικο τους αυτό σημαινει, ότι η περιεκτικοτητα σε ζαχαρη είναι μεγαλη.

 Κάθε φορα που τρωνε η πινουν κατι γλυκο τα δοντια τους δεχονται επιθεση για αρκετη ωρα.  Για το λογο αυτό τα ζαχαρουχα είναι καλυτερα να τρωγονται μαζι με τα γευματα (και όχι ως κολατσιο στα μεσογευματα), αλλα να προτιμωνται φυσικες γλυκιες τροφες, όπως είναι τα φρουτα.

 Τροφες που περιεχουν ασβεστιο  Σκληρα λαχανικα  Φρουτα  Τροφες πλουσιες σε φθοριο

 Η διαβρωση προκαλειται από τη συχνη καταναλωση οξινων τροφιμων η ροφηματων (αναψυκτικα, ενεργειακα ποτα, χυμοι φρουτων, οξινα φρουτα, ξυδι, λεμονια, κλπ).  Προτεινεται η γρηγορη ληψη των διαβρωτικων τροφων (προσοχη στη συχνοτητα).  Θα πρεπει το βουρτσισμα των δοντιων να γινεται τουλαχιστον 1 ωρα μετα

 Η επαφη του παιδιου με τον οδοντιατρο είναι πολυτιμη (α) για να προληφθει κάθε πιθανο προβλημα του στοματος, (β) να εξοικειωθει το παιδι με τη σωστη στοματικη υγιεινη και την προληψη αλλα και με τον ιδιο τον οδοντιατρο, (γ) για να συνεχιζονται οι τακτικες επισκεψεις σε ολη του τη ζωη.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!!! Παμε στον οδοντιατρο ΠΡΙΝ ΠΟΝΕΣΟΥΜΕ. Τα παιδια πρεπει να επισκεπτονται τον οδοντιατρο καθε 6 μηνες.

 Είναι η εφαρμογη από τον οδοντιατρο υψηλων δοσεων φθοριου με τη μορφη ζελε, που εχει γευση φρουτων.  Γινεται συνηθως καθε 6 μηνες.

 Ενσωματωνεται στην αδαμαντινη του δοντιου κι ετσι το δοντι γινεται πιο σκληρο και αρα πιο γερο κι ανθεκτικο απεναντι στην τερηδονα (δοντια με γερη παστα).  Εχει την ιδιοτητα να σταματα τις μικρες τερηδονικες βλαβες και να επανασβεστιωνει το δοντι στα σημεια που ξεκιναει η τερηδονα.  Προστασια από την τερηδονα 40%.

 Στα πισω κυριως δοντια υπαρχουν μικρες σχισμες και τρυπιτσες, οπου είναι πολύ ευκολο να παγιδευτουν τροφες και οδοντικη πλακα και να δημιουργηθει τερηδονα

 Για να περιοριστει αυτος ο κινδυνος, ο οδοντιατρος μπορει να καλυψει την επιφανεια των δοντιων με ένα διαφανο συνθετικο υλικο, που «γεμιζει» τις οπες και τις σχισμες. Ετσι τα μικροβια δεν μπορουν να παγιδευτουν πλεον εκει και να δημιουργησουν τερηδονα.  Η διαδικασια διαρκει ελαχιστα (5-10 λεπτα) και είναι εντελως ανωδυνη.  Εφαρμοζεται μετα την ανατολη των πρωτων ( 6ετη) και των δευτερων μονιμων γομφιων.

 Αντιμετωπιση πρωωρης απωλειας παιδικων δοντιων (διατηρηση χωρου)  Προβληματα όπως παρατεταμενος θηλασμος δακτυλου, χρηση πιπιλας, κλπ.

 Οι γονεις θα πρεπει να διατηρησουν την ψυχραιμια τους και να επικοινωνησουν αμεσα με τον οδοντιατρο. Η οσο το δυνατον ταχυτερη διαγνωση και αντιμετωπιση μειωνει την πιθανοτητα επιπλοκων.  Σε περιπτωση που ένα μονιμο δοντι βγει από τη θεση του λογω τραυματισμου, πρεπει, αφου πλυθει με νερο, να τοποθετηθει ξανα στη θεση του, η αν αυτό δεν είναι ευκολο να διατηρηθει σε γαλα μεχρι την αντιμετωπιση του από τον οδοντιατρο.  Για τα παιδια που αθλουνται συστηματικα ο οδοντιατρος μπορει να συστησει, αναλογα με το αθλημα, προστατευτικο ναρθηκα των δοντιων.