ΑΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 7 ΕΞΑΜΗΝΟ, ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, Yπ.Διδάκτωρ Πανεπιστήμιο Λονδίνου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η. Ε. ΚΟΥΡΚΟΥΤΑΣ Αναπλ. Καθηγητης Ψυχοπαθολογιας & Ειδικης Αγωγης
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ικανότητες και δεξιότητες.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η. Ε. ΚΟΥΡΚΟΥΤΑΣ Επικ. Καθηγητής Ψυχοπαθολογίας & Ειδικής Αγωγής
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Η. Ε. ΚΟΥΡΚΟΥΤΑΣ Αναπλ. Καθηγητής Ψυχοπαθολογίας & Ειδικής Αγωγής
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
Επικ. Καθηγητής Ψυχοπαθολογίας & Ε.Α.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολικη Συμβουλευτικη
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
εκπαιδευτικη μεταβαση
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Η αιτιολογία της εξάρτησης
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 7 ΕΞΑΜΗΝΟ, ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ, Yπ.Διδάκτωρ Πανεπιστήμιο Λονδίνου

 ανατομικές ανωμαλίες των οργάνων φώνησης και ομιλίας  - νοητική στέρηση  - διαταραχές ροής του λόγου (τραυλισμός).  - εξελικτικές φωνολογικές διαταραχές.  - σύνδρομα (Down, Rett).  - διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός, άσπεργκερ).  - διαταραχές φωνής (αφωνία, δυσφωνίες).  - εξελικτικές γλωσσικές διαταραχές.  - προβλήματα ακοής (βαρηκοΐα / κώφωση).  - νευρολογικές διαταραχές.  - ψυχιατρικές διαταραχές.  - κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.  - εγκεφαλικά επεισόδια (αφασίες).  - διαταραχές μάσησης και κατάποσης.  - εκπαίδευση φωνής σε επαγγελματίες φωνωδούς.  - εκφυλιστικές ασθένειες (Αλτσχάϊμερ, άνοια).

 Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβουλευτικές δεξιότητες επιδιώκουν να ενισχύσουν την ψυχική τους υγεία, να μειώσουν το άγχος, να αντιμετωπίσουν ρεαλιστικά το πρόβλημα, να τονώσουν την αυτοπεποίθηση, να διαμορφώσουν θετικές στάσεις απέναντι στους άλλους ανθρώπους, γεγονός που θα ενισχύσει και την αντίληψη της προσωπικής τους αξίας.  Με αυτό το τρόπο μεγιστοποιούνται οι πιθανότητες οποιαδήποτε θεραπευτική προσέγγιση να συμβάλλει στην ανάπτυξη του παιδιού σε όλους τους τομείς.

 Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη σε μαθητές του ή σε γονείς μαθητών του προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες που πηγάζουν από το σχολείο, συμμαθητές, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον). Δεν επιδιώκεται ψυχανάλυση αλλά ψυχολογική στήριξη αυτών. Η συμβουλευτική επιδιώκει την καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.  Όσον αφορά τα παιδιά με αναπηρίες και την οικογένειά τους η συμβουλευτική και οι συμβουλευτικές δεξιότητες επιδιώκουν να ενισχύσουν την ψυχική τους υγεία, να μειώσουν το άγχος, να αντιμετωπίσουν ρεαλιστικά το πρόβλημα, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, να διαμορφώσουν θετικές στάσεις απέναντι στους άλλους ανθρώπους γεγονός που θα ενισχύσει και την αντίληψη της προσωπικής τους αξία.

 Στα πρώτα στάδια έμφαση θα πρέπει να δίνεται στη συλλογή και οργάνωση διαφόρων έμμεσων πηγών, άμεσων πληροφοριών και σε πολλαπλές συνεργασίες για το υπό μελέτη παιδί.  H διαδικασία θα πρέπει να περιλαμβάνει το αναπτυξιακό, οικογενειακό, ιατρικό, ψυχολογικό και εκπαιδευτικό ιστορικό, τη σκιαγράφηση του προβλήματος, την περιγραφή των συνθηκών ζωής του παιδιού για να γίνουν κατανοητές στο σύνολο τους οι πλευρές της διαταραχής του παιδιού στο οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο

Για να γίνουν κατανοητές στο σύνολο τους οι πλευρές της διαταραχής του παιδιού στο οικογενειακό και σχολικό πλαίσιο, η διαδικασία θα πρέπει να περιλαμβάνει:  το αναπτυξιακό,  οικογενειακό,  ιατρικό,  ψυχολογικό και εκπαιδευτικό ιστορικό,  τη σκιαγράφηση του προβλήματος,  την περιγραφή των συνθηκών ζωής του παιδιού

 Υπάρχει στις μέρες μας ένα κάλεσμα για οικογενειοκεντρική προσέγγιση και για να σκεφτούμε το ρόλο μας σαν θεραπευτές και περά από τους τέσσερις τοίχους της τάξης μας (Turnbull and Turnbull, 2001). Οι Buysse and Wesley (1993) σημειώνουν ότι οι παραδοσιακές μορφές προσέγγισης, δίνουν τη θέση τους σε ολοένα πιο ολιστικές προσεγγίσεις.

 Έμφαση στην συνολική εικόνα του παιδιού  Έμφαση σε όλες τις δεξιότητες  Έμφαση στην ενίσχυση αυτοεκτίμησης /αυτοπεποίθησης & ένταξης του παιδιού  Ενίσχυση θετικών συμπεριφορών /ικανοτήτων  Έμφαση στην αλληλεπίδραση μεταξύ περιβάλλοντος

 Εμπλοκή της οικογένειας ως υποστηρικτικός σύνδεσμος /επικοινωνία /συνεργασία με τους γονείς  Από την έμφαση στην ατομική παθολογία σε μία προβληματική των σχέσεων μεταξύ παιδιού/ατομικής υστέρησης και κοινωνικού πλαισίου  Διεπιστημονικές, πολυδιάστατες, οικολογικές ενάντια στις ατομικές μονοδιάστατες προσεγγίσεις/παρεμβάσεις  Εμπλοκή των συμμαθητών στην εξεύρεση λύσεων  Χρήση εναλλακτικών ψυχοπαιδαγωγικών μεθόδων-Ομαδικών δραστηριοτήτων

 Έμφαση στις θετικές αλληλεπιδράσεις & στην ψυχοπαιδαγωγική/συμβουλευτική  υποστήριξη παιδιού-δασκάλου-γονέων  Μετατόπιση από το μοντέλο ατομικής υστέρησης (deficit model) στο αλληλεπιδραστικό /συνδιαλεκτικό μοντέλο (transactional /dialectical model)

 Κατανόηση των ενδοψυχικών λειτουργιών/ ψυχολογίας του παιδιού  Κατανόηση αποκωδικοποίηση των δυσλειτουργιών/ματαιώσεων/προβληματικώ ν συμπεριφορών  Έμφαση στην αναγνώριση των δυσκολιών /προσπάθειας του παιδιού  Έμφαση στην καλλιέργεια κοινωνικών & διαπροσωπικών σχέσεων

 Συμπεριφορικό  Γνωστικό-συμπεριφορικό  Κοινωνικό-Δομικό  Ανθρωπιστικής Συμβουλευτικής  Υπαρξιστικό  Ψυχοδυναμικό/Σχέσεων  Συστημικό /Οικοσυστημικό  Βασισμένο στη Ψυχική Ανθεκτικότητα (Resilience)  Ενταξιακό-Κοινωνικό

 Ομαδικά/ Ατομικά  Πολύ ή λιγότερο οργανωμένα /δομημένα  Διεπιστημονική προσέγγιση /συνεργασία εξειδικευμένου προσωπικού (Ειδ.Παιδ., Δάσκαλος τάξης, Σχολ. σύμβουλος, θεατρολόγος, ψυχολόγος, λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, κλπ.)  Εκπαιδευτικός: βασικό στοιχείο της διεπιστημονικής ομάδας  Δράσεις εντός της τάξης (συγκεκριμένες στάσεις, εντολές/κατευθύνσεις στο παιδί, διδακτικές τεχνικές)

 Δράσεις εκτός τάξης /σε πλαίσια ελεύθερων δραστηριοτήτων  Διδακτικές παρεμβάσεις (βελτίωση μαθησιακών επιδόσεων)  Συμβουλευτικές παρεμβάσεις (για παιδί, γονέα, δάσκαλο)  Εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις για σοβαρές ψυχοκοινωνικές δυσλειτουργίες παιδιού ή οικογένειας  Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις (προαγωγή δεξιοτήτων, επικοινωνίας, σχέσεων, αυτοέκφρασης, ενίσχυσης συγκέντρωσης, κλπ.)

 Αναζήτηση των αιτιών πέρα από το σύμπτωμα και την «επιδιόρθωση» της προβληματικής λειτουργίας του μαθητή  Σχεδιασμός της ψυχοκοινωνικής/ ακαδημαϊκής, παρέμβασης με βάση την αιτιολογία, τους παράγοντες έκλυσης/ διατήρησης/ τις ανάγκες δυνατότητες (γνωστικές, συναισθηματικές, κοινωνικές, μαθησιακές) του παιδιού & της οικογένειας

 Αναγνώριση των δεξιοτήτων, αδυναμιών, δυνατοτήτων του παιδιού πέρα από τη δυσλειτουργία του, που βοηθά τον απεγκλωβισμό, ως ένα βαθμό, από τη δυσλειτουργία, μέσα από την αναγνώριση, ενίσχυση των δεξιοτήτων  Παρέμβαση μέσα από μία σταθερή και θετική διαπροσωπική σχέση  Εξατομικευμένο πρόγραμμα ακαδημαϊκής /ψυχοκοινωνικής υποστήριξης

 ICF(International Classification of Functioning, Disability and Health), όπου δίνεται έμφαση στις κοινωνικές παραμέτρους των δυσλειτουργιών – Εφαρμογή του ιατρογενούς DSM  κλασσικό διαγνωστικό μοντέλο και στις ιατρικές προσεγγίσεις /διαστάσεις /παραμέτρους λειτουργίας των παιδιών (σύνδρομα, διαταραχή, κλπ.)  Απουσία σχολικών ψυχολόγων/συμβουλευτικών δομών  Απουσία δομών συνεργασίας με την κοινότητα, εθελοντικών οργανισμών, κοινωνικών υπηρεσιών

 Απουσία κουλτούρας ομαδικής /συνεργατικής εργασίας στα σχολεία /κλειστά προς την κοινότητα σχολεία  Εμπόδια στις διεπιστημονικές προσεγγίσεις  Έντονο ατομικιστικό /ανταγωνιστικό σχολικό σύστημα-έμφαση στις επιδόσεις και στην ατομική εξέλιξη μέσα από την εντατική δουλειά  Ανεπάρκεια επαγγελματιών /ειδικών /επιστημόνων που εργάζονται σε μία ενταξιακή και όχι τεχνοκρατική /ιατρογενή οπτική  Στενή και συχνά παρωχημένη αντίληψη του επαγγελματικού ρόλου

 Δειτε ανακοίνωση για επόμενο μάθημα  Check e class !!!!!!!!!!!!!!!!