>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ 2014-2015 ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΙΤΛΟΣ ΜΙΚΡΟΟΜΑΔΑΣ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχ. Έτοσ.
συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
2Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΑΝΙΧΝΕΥΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
Η Τοπική Ιστορία στο σχολείο: Αυτός ο κόσμος ο μικρός ο μέγας
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Μουσικό Σχολείο Αγρινίου Αγρίνιο,14 Ιουνίου 2013,ώρα 11π.μ. Αγρίνιο,14 Ιουνίου 2013,ώρα 11π.μ. Αίθουσα Eκδηλώσεων Μουσικού Σχολεί ου Μιχάλης Γκανάς Γεννήθηκε.
ΟΜΑΔΑ playmobile.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Ιταλία Ισπανία Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Ερευνητική Εργασία Θέμα: Όδός Ονείρων στη Μαγεμένη Πόλη
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Πώς περνούν τον ελεύθερό τους χρόνο οι μαθητές του σχολείου μας.
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Διεξαγωγή πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο:
Παραδοσιακή μουσική Λέσβου Χριστίνα Δρόσου. Ιστορία της μουσικής της Λέσβου-Επιρροές Η κύρια επιρροή της μουσικής της Λέσβου βρίσκετε ανατολικά στην Μ.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
Η ΑΡΓΩ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
Παράδοση και Μοντερνισμός. Διδασκαλία και Αξιολόγηση
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΙΟΥΛΗ Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με.
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
Πληροφορίες για τμήματα με ιδιαιτερότητες α. Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας β. Οι ενδιαφερόμενοι για τα Τμήματα: ●Λογοθεραπείας ●Μουσικής.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΝΑΜΠΕΤΗ, δασκάλα Γ΄τάξης ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΦΤΣΟΓΛΟΥ, δασκάλα Ε΄τάξης.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΑΞΗ Β Σχολ. Έτος «Η έμπνευση γεννά έμπνευση» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Θεοδωροπούλου, ΠΕ 06 Rob.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ. Οι μαθητές του Μπελλένειου Γυμνασίου Λέρου.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.
Λύρα και βιολοντσέλο Ομοιότητες και διαφορές
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
2ο Δημοτικό Σχολείο Ασπροπύργου
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Χρήστος Λεοντής
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΜΟΥΣΙΚΗ.
1ο ΓΕΛ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΑΞΗ – ΑΤΑΞΙΑ -ΕΠΙΝΟΗΣΗ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Ας γνωριστούμε … Η δημοσιογραφική μας Ομάδα Γουμενάκη Άννα Κουκούλη Γεωργία Γναφάκη Μιχαέλα Σολανάκη Γεωργία Πρέντυ Ουέμπι Μυφτάρη Τζένη Εκπαιδευτικοί - Υπεύθυνοι της δράσης κ. Αλεξάνδρα Κουρουτάκη, καθηγήτρια Γαλλικής Φιλολογίας, Μουσικός κ. Σοφία Δασκαλάκη, καθηγήτρια Πληροφορικής, Μαθηματικός

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Στη χορωδία συμμετείχαν οι μαθητές Α` Τάξη Αντωνία Φραγκουλάκη, Αθανασία Κουτουλάκη, Μαρία Κοκολάκη, Γιώργος Ανδριανάκης, Κατερίνα Μαυροματάκη Βασιλική Ντουντουλάκη Νεκτάριος Περδικάκης, Νίκος Καραμουσαδάκης, Κωνσταντίνα Μαυρογένη, Αντιγόνη Μπομπολάκη Β` Τάξη Γεωργία Σολανάκη, Νικολέτα Φωτεινίδη, Κωνσταντίνα Σταματάκη, Σένα Μαρσίντα, Γεωργία Μωραιτάκη, Σέβη Νικολακάκη Γ` Τάξη Άννα Γουμενάκη, Γεωργία Κουκούλη, Σάρα Κένγκα, Τζένη Μυφτάρι, Τζένη Σινάνη, Μαρσέλα Χασανάι

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Μέλη της Χορωδίας μας με τη Διευθύντρια του σχολείου μας

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΜΕ Μελέτη της ελληνικής μουσικής του 20 ου αιώνα. Γνωριμία με το παραδοσιακό τραγούδι, τις καντάδες, το ρεμπέτικο, το λαϊκό και το έντεχνο τραγούδι. Παρουσίαση σε power point των περιόδων του ελληνικού τραγουδιού από το 1900 και εξής. Συμμετοχή σε Χορωδία και ερμηνεία αντιπροσωπευτικών τραγουδιών των περιόδων της Ελληνικής μουσικής.

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωριμία με το ελληνικό τραγούδι και τη σύγχρονη ιστορία του. Έρευνα για τη ζωή και το έργο γνωστών ελλήνων συνθετών και στιχουργών Ξαρχάκος, Χατζηδάκης, Θεοδωράκης, Τσιτσάνης, Μαρκόπουλος, Γκάτσος, Λοΐζος, Σαββόπουλος Ευαισθητοποίηση στην εκφραστική δύναμη της ελληνικής μουσικής

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕ Η ΧΟΡΩΔΙΑ ΚΑΝΤΑΔΑΓΙΑΛΟ – ΓΙΑΛ0 Επτανησιακή καντάδα ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΤΟ ΜΙΝΟΡΕ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ Στίχοι: Μίνωας Μάτσας, Μουσική : Σπύρος Περιστέρης ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΑΝΙΑ Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ & ΚΡΗΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΤΟ`ΠΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΞΑΝΑΛΕΩ ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΞΑΣΤΕΡΙΑ ΕΝΤΕΧΝΟΗΤΑΝΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ Στίχοι: Κώστας Φέρρης, Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος ΑΘΗΝΑ Μουσική/Στίχοι: Χατζιδάκις Μάνος/Γκάτσος ΑΝΑΘΕΜΑ ΣΕ Π. θαλασσινός ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΧΑΡΑ ΣΟΥ ΒΕΝΕΤΙΑ Μουσική : Ξαρχάκος, Στίχοι: Γκάτσος Τ`ΑΚΟΡΝΤΕΟΝ Στίχοι, Μουσική: Μ. Λοΐζος ΠΡΙΓΚΙΠΕΣΑ Στίχοι, Μουσική : Σωκράτης Μάλαμας ΑΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΧΟΡΟΙ Στίχοι,Μουσική Δ. Σαββόπουλος

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >>

Μεθοδολογία Η δημοσιογραφική ομάδα εργάστηκε ομαδοσυνεργατικά : Tο κεντρικό θέμα καταμερίστηκε σε υποθέματα που εξετάστηκαν αυτοτελώς από ομάδες μαθητών. Κάθε ομάδα παρουσίασε την εργασία της στην Ολομέλεια. Ακολουθούσε συζήτηση.

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Ας ξεκινήσουμε από τις Καντάδες … Μέλη της δημοσιογραφικής μας Ομάδας στην Παρουσίαση της Εργασίας

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Μελετήσαμε την Ιστορία των Καντάδων Πρωτοεμφανίστηκαν στην Κεφαλονιά τον 19 ο αιώνα, εμπνευσμένες από την ιταλική μουσική. Είδος μουσικής το οποίο τραγουδούν τρεις αντρικές φωνές σε χορωδία, συνοδευόμενες από μία κιθάρα ή ένα μαντολίνο. Γεννήθηκε μέσα στις ταβέρνες, με θέματα που καταπιάνονταν με τα καθημερινά προβλήματα της ζωής. Αργότερα η καντάδα απέκτησε το χαρακτήρα της ερωτικής εξομολόγησης, κάτω από τα μπαλκόνια. Μετά το 1880 στην Αθήνα η καντάδα θα εξελιχθεί σε είδος ευρύτατης αποδοχής στις ταβέρνες και στην Πλάκα.

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Η καντάδα είναι ένας … τρόπος ζωής. Είναι μία πλευρά της ζωής μας που δείχνει πως υπάρχουν … λεπτά αισθήματα

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >>

ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Το ρεμπέτικο τραγούδι αποτελεί το ελληνικό αστικό τραγούδι στην έναρξη του. Εξελίχθηκε μέσα από την ελληνική μουσική παράδοση του δημοτικού τραγουδιού ΠΕΡΙΟΔΟΙ Πρώιμη περίοδος ( ) Έχουν αναφορές στην παρανομία. Κλασική Περίοδος ( ) Τα τραγούδια έχουν ως θέμα τον έρωτα, τη θλίψη και τη ρεμπέτικη ζωή. Η λαϊκή ορχήστρα εμπλουτίζεται και χώρος δημιουργίας είναι πλέον η ταβέρνα Το 1922 είναι η χρονιά της Μικρασιατικής καταστροφής. Πολλοί μικρασιάτες εγκαθίστανται στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας φέρνοντας από εκεί τις μουσικές τους παραδόσεις. Εργατική περίοδος ( ). Τραγούδια διαμαρτυρίας, της εργατικής ζωής, του ξενιτεμού, της μάνας. Χρησιμοποιούνται πρόσθετα πολυφωνικά όργανα, όπως το ακορντεόν και το πιάνο

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Μέλη της δημοσιογραφικής ομάδας παρουσιάζουν το Ρεμπέτικο τραγούδι

Γυμνάσιο Βουκολιών, Ταξίδι στη μουσική του 20 ου αιώνα Γυμνάσιο Βουκολιών, Σχολική δραστηριότητα Ταξίδι στη μουσική του 20 ου αιώνα Το Ρεμπετικο τραγουδι & η Ιστορία του

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Γνωρίσαμε δύο απ’ τους σημαντικότερους ρεμπέτες : Βασίλης Τσιτσάνης και Μάρκος Βαμβακάρης. Τραγουδήσαμε τραγούδια τους

Εβίβα ρεμπέτες εβίβα παιδιά, μες τη ρεμπέτικη τούτη βραδιά. Παίξε μπουζούκι μου κι όχι πολλά, λίγα χρόνια και καλά…!!!

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Μελετήσαμε Το Ελληνικό δημοτικό τραγούδι

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Γνωρίσαμε την ελληνική παραδοσιακή ή αλλιώς δημοτική μουσική Περιλαμβάνει τα τραγούδια των ελλαδικών περιοχών. Συνθέσεις με άγνωστους δημιουργούς. Οι ρίζες τους ανάγονται στην βυζαντινή περίοδο και την αρχαιότητα Στην παραδοσιακή μουσική ενυπάρχουν διάφορα όργανα τα αερόφωνα (φλογέρες, γκάιντα, κλαρίνο), τα χορδόφωνα (λύρα, βιολί, λαούτο), τα κρουστά (νταούλια, τουμπερλέκι, ντέφι).

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Τα δημοτικά τραγούδια χαρακτηρίζονται από την περιοχή όπου παίζονται, πχ. κρητικά, νησιώτικα, ηπειρώτικα ποντιακά Επίσης, ταξινομούνται με βάση το περιεχόμενό τους, την περίσταση στην οποία παίζονται και το μέτρο τους. Χωρίζονται στα Ακριτικά, Κλέφτικα, Ιστορικά, Παραλογές, Γαμήλια.

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >>

ΤΗΝ ΚΡΗΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Μελετήσαμε ΤΟ ΕΝΤΕΧΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΙΣΤΟΡΙΑ και ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Το έντεχνο τραγούδι Εμφανίζεται στα τέλη της δεκαετίας του 1950 με πρωτεργάτες Μάνο Χατζηδάκι Μίκη Θεοδωράκη που πάντρεψαν τη δυτική με την ελληνική λαϊκή μουσική και μελοποίησαν ποιήματα καταξιωμένων ποιητών όπως των Σεφέρη, Ελύτη Γκάτσου, Λειβαδίτη Κοινό χαρακτηριστικό των πρωτεργατών του «έντεχνου» τραγουδιού ήταν η εκπαίδευσή τους στην κλασική μουσική και η αναζήτηση της ελληνικότητας. Ο όρος «Έντεχνο- λαϊκό» περιέχει δύο αντιφατικές έννοιες, δηλωτικές του διχασμού του Νεοέλληνα ανάμεσα στη λαϊκή παράδοση και στον δυτικό προσανατολισμό. Ο Μίκης Θεοδωράκης ορίζει το Έντεχνο λαϊκό τραγούδι ως: «ένα σύγχρονο σύνθετο μουσικό έργο τέχνης που θα μπορεί να αφομοιωθεί δημιουργικά από τις μάζες». Αφετηρία της προσπάθειας αυτής είναι ο «Επιτάφιος» (1958, σε ποίηση Ρίτσου), για τον οποίο ο Θεοδωράκης αναφέρει: «δεν είναι τίποτε άλλο παρά το πάντρεμα ανάμεσα στη σύγχρονη ελληνική μουσική και στη σύγχρονη ελληνική ποίηση».

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >>

Αποτίμηση της Δράσης Η δράση μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τα διάφορα είδη της ελληνικής μουσικής του 20 ου αιώνα και τους κυριότερους εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής, Συνθέτες, Στιχουργούς και Ερμηνευτές, όπως…

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Μ. Χατζιδάκις Μ.. Λοΐζος Γ. Μαρκόπουλος

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Δ. Σαββόπουλος Θ. Μικρούτσικος Σ. Ξαρχάκος Μ. Θεοδωράκης

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Μ. Κωχ Μ. Λιδάκης Ν. Μούσχουρη Γ. Νταλάρας Λ. Παπαδόπουλος Μ. Ελευθερίου

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Γ. Κότσιρας Ν. Μποφίλιου Σ. Μάλαμας Χ. Αλεξίου Μ. Ασλανίδου Χ. Θηβαίος Γ. Χαρούλης

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Έχοντας φτάσει στο τέλος της εργασίας μας συνειδητοποιήσαμε ότι : Το σύγχρονο ελληνικό τραγούδι εκφράζει τις ευαισθησίες και τους προβληματισμούς, το μεράκι, τις ανησυχίες, τα συναισθήματα του λαού μας Με τα τραγούδια ερωτευόμαστε, γελάμε, κλαίμε, προβληματιζόμαστε, και κυρίως μαθαίνουμε τους στίχους των ποιητών μας. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Παρόλο που κάθε ομάδα είχε αναλάβει διαφορετικό είδος της Ελληνικής μουσικής του 20ουαιώνα, συμπεράναμε oτι Τα μουσικά είδη αλληλοεπηρεάζονται και αποτελούν μία συνέχεια στην εξέλιξη της ελληνικής μουσικής. Για παράδειγμα η ελληνική μουσική επηρεάστηκε αφενός από ανατολίτικες επιρροές (βλ. ρεμπέτικο) αφετέρου από τη δυτική μουσική (βλ. καντάδες) Κάτι ανάλογο συμβαίνει και το έντεχνο τραγούδι αλλά και τη σύγχρονη ελληνική μουσική.

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Αποτίμηση της Δράσης Ζήσαμε μια ευχάριστη μουσική εμπειρία και κατανοήσαμε την εκφραστική δύναμη της ελληνικής γλώσσας στη μελοποιημένη ποίηση και στο έντεχνο τραγούδι. Η συμμετοχή μας στη δημοσιογραφική ομάδα και στη χορωδία μας πρόσφερε μια πολύτιμη βιωματική εμπειρία γεμάτη… μελωδίες

>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >>

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ