Η Προσέγγιση Εκμάθησης Γλώσσας και Περιεχομένου (CLIL) στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στις Η.Π.Α. Σταυρούλα Τσούτσα & Θάλεια Χατζηγιάννογλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

ΕΚΣΓ Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών του Συμβουλίου της Ευρώπης Graz.
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
Ζάρακα Καλλιόπη Ημερίδα Πληροφόρησης Kως, 14/10/2009 Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης COMENIUS Σχολικές Συμπράξεις/ Ατομική κινητικότητα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (project) ΘΕΜΑ: “ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ”
 Μια μεγάλη ομάδα ασθενών με εγκεφαλικό είναι και οι ασθενείς με βλάβη του δεξιού ημισφαιρίου.  Ήπια προβλήματα:  Προβλήματα κατονομασίας  Κατανόηση.
CLIL. H ΠΡΟΟΔΟΣ ΤΟΥ ΚΛΙΛ Ο όρος Ενσωματωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας (CLIL) πρωτοχρησιμοποιήθηκε τo 1994, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
ΙV εξάμηνο Νοσηλευτικού Τμήματος ΤΕΙ Λάρισας Η έννοια της γενικής χειρουργικής Βασική ορολογία 02.ΙΙΙ.2010 Δ. Παπαγόρας.
ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ.
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Magda and Albana: learning to read with dual language books Raymonde Sneddon.
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
Μέθοδος CLIL - Εκπαίδευση Εκπαιδευτών για το Ευρωπαϊκό Έργο CLIL4U 1η Ιουλίου 2015 Intercollege - Λευκωσία Κλεονίκη Χρυσάνθου Μαρία Θεοδώρου CLIL4U LLP DK-KA2-KA2MP.
1 Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών βιβλιοθήκης Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
Ελένη Λοΐζου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΚΙΔΑ - Μάρτιος 2016 Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Το συνεχές της μαθησιακής πορείας.
Dr. fr. Apostolos Kavaliotis ΑΤΥΠΗ AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ.
Συνέδριο Δημιουργών ΕΛ/ΛΑΚ Εφαρμογή Ανάπτυξης Οδηγών Επίλυσης Τεχνικών Προβλημάτων Ξενοφών Παπαδόπουλος
“Κινητικότητα Erasmus & ECTS/DS Labels” Αθήνα, 6 Απριλίου 2012 National Teams of Bologna Experts Άσπα Καράμπελα Υπεύθυνη Erasmus/Bologna Experts.
Περιεχόμενα Παρουσίασης
Η Ψυχοδυναμική Προσέγγιση της Αρρώστιας και της Αναπηρίας
Μάθηση 1/2 Ψυχολογικό φαινόμενο Ενδεικτικοί ορισμοί:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Αειφορια και εθελοντισμοσ
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
Αφήγηση και Ιστορίες στη Διδακτική της Γλώσσας Σούδη Αντωνία, 428
ΘΕ 4 ΑΞΙΕΣ/1.ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Α΄Λυκείου
Αντικείμενο διδασκαλίας
-Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
QUESTIONNAIRE RESULTS – ALL COUNTRIES
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ
Διδακτική Εργαστηριακών Μαθημάτων
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Situated Cognition and the Culture of Learning
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
Πως μπορούν να μάθουν καλύτερα
CombiSet CS 1212 Ι Προϊοντικά χαρακτηριστικά
Εισαγωγή στη Δημοσιογραφία/1
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
Εντάξει, γνωρίζουμε ότι όλες οι συσκευές λειτουργούν με
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανάπτυξη Σχεδίου Μαθήματος στις Φ.Ε.
Σχεδίαση Μεικτών VLSI Κυκλωμάτων
Tάσεις 2 – Social media Social media content Apps for learning Videos
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΡΟΛΟΙ.
Οργανωσιακή κουλτούρα
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
Τα λάθη στην εκμάθηση μιας Γ2
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Καλώς ορίσατε στην τρισδιάστατη αναπαράσταση της Αρχαίας Αθήνας!
Ρυθμιστική Πολιτική και Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελλάδα
Χρίστος Τζάμας Διεύθυνση Υπηρεσιών Κατάρτισης Σεπτέμβριος 2018
מעגלי זרם ישר המורה: גיא טמיר *מבוסס על המצגת של אמיר ברבר
μυθοσ ο ψηφιακοσ Γυμνάσιο Αμφίκλειας Ομάδα ανάπτυξης
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Εισήγηση 5ης εβδομάδας – κατά παραγγελία κοστολόγηση
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Ο ρόλος του οπτικού συστήματος στις επιδόσεις των αθλητών
Χριστίνα Κ. Λιβαδά Επίκουρη Καθηγήτρια ΕΚΠΑ, Δικηγόρος Ιούνιος 2018
Ελληνικά στο Clemton Park PS
Βαρβάρα Βορύλλα (M.Ed, Ph.D candidate), ΠΕ06
Παιδαγωγικού Ινστιτούτου & Εκπαιδευτικής Πύλης του Υ.Π.Ε.Θ.
Στα διάφορα επαγγέλματα
კულტურის კვლევების შესავალი
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Πρόοδος ανά Άξονα Προτεραιότητας
Ο Τρόπος που Μαθαίνουμε Learning styles
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Προσέγγιση Εκμάθησης Γλώσσας και Περιεχομένου (CLIL) στη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας στις Η.Π.Α. Σταυρούλα Τσούτσα & Θάλεια Χατζηγιάννογλου

Τι είναι το CLIL; Η προσέγγιση CLIL (Content & Language Integrated Learning) ή, στα ελληνικά, Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας αφορά στη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου (π.χ. Ιστορίας) μέσω μιας γλώσσας διαφορετικής από τη μητρική των μαθητών. Τα μαθήματα που διδάσκονται μέσω της προσέγγισης CLIL έχουν διττό στόχο: αφενός την ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων στο εκάστοτε σχολικό μάθημα και αφετέρου την κατάκτηση γλωσσικών δεξιοτήτων.

Tα 4 C για το σχεδιασμό μαθήματος CLIL «Περιεχόμενο του γνωστικού αντικειμένου» (content), δηλαδή η γνώση που απαιτείται για την κατανόηση του συγκεκριμένου μαθήματος. «Επικοινωνία» (communication), δηλαδή η γλώσσα που χρειάζεται να γνωρίζει ο μαθητής για να κατανοήσει το περιεχόμενο του γνωστικού αντικειμένου. «Γνωστικές δεξιότητες» (cognitive), δηλαδή οι δεξιότητες σκέψης που απαιτούνται, ώστε να επιτύχει η μαθησιακή διαδικασία. «Κοινότητα-Κουλτούρα» (community ή culture), δηλαδή η συνειδητοποίηση του εαυτού και των άλλων, η σχέση που έχουν αυτά που μαθαίνουν οι μαθητές με τον κόσμο γύρω τους.

Η Διδακτική Πρόταση Διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας σε μαθητές επιπέδου Β1 στην Ελληνική γλώσσα με μητρική την Αγγλική. Η τάξη αποτελούνταν από 12 μαθητές ηλικίας 13 ετών. Δύο από τους μαθητές ήταν επιπέδου Α1. Η διδασκαλία ολοκληρώθηκε σε 3 διδακτικές ώρες.

Στόχοι σύμφωνα με τα 4 Cs Στόχοι σύμφωνα με τα 4C’s Περιεχόμενο (content) Να γνωρίσουν οι μαθητές το μυκηναϊκό πολιτισμό, το πότε και πού αναπτύχθηκε καθώς και τα πιο χαρακτηριστικά δημιουργήματά του. Γλώσσα (communication) Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Να κατανοήσουν τη διαφορά αόριστου και παρατατικού και να χρησιμοποιούν τους χρόνους σωστά.

Στόχοι σύμφωνα με τα 4 Cs Γνωστικές ικανότητες (cognitive) Να μπορούν να καταλάβουν το νόημα άγνωστων λέξεων ή φράσεων από τα συμφραζόμενα. Να μπορούν συσχετίζουν μία έννοια με άλλες σχετικές με αυτήν. Να χρησιμοποιούν κριτική σκέψη για να απαντήσουν σε ερωτήσεις. Να μπορούν να συγκρίνουν ιστορικά στοιχεία και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές. Πολιτισμός (culture) Να κατανοήσουν ότι η αλληλεπίδραση των λαών επιτρέπει τη μεταφορά στοιχείων πολιτισμού.

Στάδια Μαθήματος (1 ο στάδιο) Έλεγχος της προϋπάρχουσας γνώσης (φύλλο με ιστορικούς όρους-υπογράμμιση των άγνωστων όρων). Προσέλκυση ενδιαφέροντος (Φωτογραφία με την Πύλη των Λεόντων-Αναγνώριση τοποθεσίας). Ανακοίνωση του θέματος του μαθήματος και καταγραφή στόχων στον πίνακα. Φύλλο εργασίας (Χάρτης-σημείωση των περιοχών Κυκλαδικού-Μυκηναϊκού Πολιτισμού).

2 ο στάδιο Στο 2 ο στάδιο επιχειρήθηκε η εισαγωγή της νέας γνώσης (περιεχόμενο), η εισαγωγή του γραμματικού φαινομένου και η εισαγωγή του νέου λεξιλογίου. Οι μαθητές εξασκήθηκαν στην κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου. Powepoint για το Μυκηναϊκό Πολιτισμό και vocaroo για την αφήγηση στην Αγγλική Γλώσσα. Δραστηριότητα συμπλήρωσης κενών, βάσει αφήγησης στην Ελληνική γλώσσα (vocaroo). Παρουσίαση και εμπέδωση του γραμματικού φαινομένου (παρατατικός/αόριστος).

3 ο στάδιο Εισαγωγή και εμπέδωση λεξιλογίου (φύλλο εργασίας με λεξιλόγιο και ερμηνεία λέξεων στα ελληνικά). Συμπλήρωση κενών σε κείμενο για την εμπέδωση του λεξιλογίου. Συγγραφή παραγράφου.

4 ο Στάδιο Παρατήρηση-σύγκριση-καταγραφή συμπερασμάτων Φωτοτυπίες με εικόνες από τοιχογραφίες των Μυκηναίων και των Μινωιτών. Καταγραφή ομοιοτήτων και διαφορών. Ανάπτυξη κριτικής ικανότητας Αιτιολόγηση ομοιοτήτων στην τέχνη των Μυκηναίων και των Μινωιτών.

5 ο Στάδιο Ανακεφαλαίωση και αποτίμηση της επίτευξης διδακτικών στόχων. Φύλλο εργασίας με τις ερωτήσεις πάνω στο περιεχόμενο και λεξιλογικές ασκήσεις. Παραγωγή γραπτού λόγου Η εκπαιδευτικός έδωσε γραπτή εργασία για το σπίτι και διευκρινήσεις για την ολοκλήρωσή της. Σύντομη ποιοτική αποτίμηση του μαθήματος από τους μαθητές (τεχνική “exit ticket”) Οι μαθητές σημείωσαν σε χαρτάκια post it τις εντυπώσεις τους από το μάθημα και τα κόλλησαν στον πίνακα.

Αξιολόγηση Στο τεστ αξιολόγησης όλοι οι μαθητές επιπέδου Β1 απάντησαν σωστά σε όλες σχεδόν τις ερωτήσεις που αφορούσαν στο περιεχόμενο. Στις ερωτήσεις που αφορούσαν στη γλώσσα οι μαθητές επιπέδου Β1 απάντησαν στις περισσότερες σωστά, ενώ τρεις από τους δέκα έκαναν ένα ή δύο ορθογραφικά λάθη. Ικανοποιητική ήταν και η επίδοση των μαθητών επιπέδου Α1. Στη συζήτηση στο τέλος του μαθήματος τόνισαν ότι τους βοήθησε πολύ η παρουσίαση, γιατί άκουσαν ένα μέρος από το περιεχόμενο του μαθήματος στα αγγλικά.

Συμπερασματικά Οι μαθητές μαθαίνουν τη ξένη γλώσσα μέσα από τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων. Οι μαθητές μαθαίνουν να κατανοούν και να παράγουν γραπτό και προφορικό λόγο στη ξένη γλώσσα μέσα από αυθεντικά κείμενα και ποικίλες δραστηριότητες, με τη βοήθεια των ΤΠΕ και αλλά και με τη βοήθεια διαφόρων διδακτικών στρατηγικών. Η διδακτική διαδικασία γίνεται ελκυστικότερη, οι μαθητές αποκτούν κίνητρο για μάθηση και τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι συχνά εντυπωσιακά.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας