Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βαρβάρα Βορύλλα (M.Ed, Ph.D candidate), ΠΕ06

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βαρβάρα Βορύλλα (M.Ed, Ph.D candidate), ΠΕ06"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βαρβάρα Βορύλλα (M.Ed, Ph.D candidate), ΠΕ06
Integrating the CLIL approach in the Greek EFL classroom (Content and Language Integrated Learning) Βαρβάρα Βορύλλα (M.Ed, Ph.D candidate), ΠΕ06 Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Ανατ. Αττικής Επιμόρφωση Σχ. Συμβούλου

2 Nowadays… Mobility of people, goods, services, and capital is on the rise. The nations and cultures of the world are impacting on each other through an ever-increasing exchange of information and products, through a sharing of values, understandings and expectations. Language and cross-cultural skills are the vehicles of communication that can lead to solutions and opportunities for synergy.

3

4 What is CLIL. (Content and Language Integrated Learning. )
Teaching content and a foreign language at the same time (e.g. history in English) “I use the language to learn and I learn to use the language” D. Marsh Στη μέθοδο CLIL η διδασκαλία της ΞΓ και του περιεχομένου ενός άλλου γνωστικού αντικειμένου (π.χ. ιστορία, γεωγραφία) γίνονται ταυτόχρονα. Ο Marsh την περιγράφει με τα λόγια «χρησιμοποιώ τη γλώσσα για να μάθω και μαθαίνω να χρησιμοποιώ τη γλώσσα». Δηλαδή, η διδασκαλία της ΞΓ δεν περιορίζεται στην εκμάθηση γραμματικής και σκόρπιου λεξιλογίου, αλλά θεωρεί τη γλώσσα ως κώδικα επικοινωνίας και δίαυλο ευρύτερης γνώσης. Συνεπώς η γλώσσα δεν αντιμετωπίζεται ως σκοπός αλλά ως μέσο. Η θεωρία της CLIL έχει τα θεμέλια της στη διαθεματική/διεπιστημονική διδασκαλία, η οποία βοηθά τους μαθητές να εφαρμόσουν, να αναμείξουν και να μεταφέρουν γνώση, και αναπτύσσει την κριτική σκέψη. Αυτή τη διαθεματικότητα προάγει και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των ΞΓ τονίζοντας ότι η «ΞΓ δε χρησιμεύει μόνο για τη συνεννόηση μεταξύ ανθρώπων που έχουν διαφορετικό τρόπο σκέψης και λόγου αλλά και για την πρόσληψη και διαχείριση πληροφοριών από διάφορα γνωστικά πεδία» (ΔΕΠΠΣ Ξένων Γλωσσών σελ.1). Language =the means Purpose

5 More definitions: “CLIL refers to situations where subjects, or parts of subjects, are taught through a foreign language with dual-focused aims, namely the learning of content, and the simultaneous learning of a foreign language.”, Marsh, D. (2002) CLIL refers to any dual-focused educational context in which an additional language, thus not usually the first language of the learners involved, is used as a medium in the teaching and learning of non-language content. Derived from the notion of ‘Language Across the Curriculum’, Steve Darn

6

7 Umbrella term: “CLIL is an umbrella term covering a dozen or more educational approaches; e.g. immersion, bilingual education, multilingual education, language showers and enriched language programmes.” (Mehisto, Frigols and Marsh (2008). Uncovering CLIL)

8 Hard CLIL Soft CLIL Pluriclilism Supeficial Cross-curricular
Πανεπιστήμιο Jyvaskyla της Φιλανδίας και την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα για την Ολλανδική Εκπαίδευση (Darn). Είναι γεγονός ότι ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα φάσμα εφαρμογών με ισχυρές και αδύναμες μορφές: από την επιφανειακή διαθεματική διασύνδεση, τη διδασκαλία της γλώσσας και την ανακύκλωση/εμβάθυνση του περιεχομένου έως την εισαγωγή νέου περιεχομένου και τέλος, την εμβάπτιση (πλήρη δίγλωσση εκπαίδευση). Για παράδειγμα, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αναγκαστικά το ποσοστό της διδασκαλίας του αντικείμενου μέσω της ΞΓ ξεκινά από χαμηλά επίπεδα και σταδιακά αυξάνει. Όλες οι μορφές, όμως, έχουν κοινό το διπλό παράλληλο στόχο (dual focus): τη γλώσσα και το γνωστικό αντικείμενο ταυτόχρονα. Pluriclilism Supeficial Cross-curricular connection Recycling/ Enriching content Immersion Introduction of new content Hard CLIL Soft CLIL

9

10 Structuring language teaching
Gradually Functionally: The content determines the language to teach: primacy of meaning over form. Teaching the language, not about the language. Όσον αφορά στη δομή ενός προγράμματος CLIL ο Coyle (2006) προτείνει το συνδυασμό των παρακάτω τεσσάρων στοιχείων (γνωστά ως 4Cs: Content, Communication, Cognition, Culture/citizenship): Το περιεχόμενο του γνωστικού αντικειμένου: η γνώση για την κατανόησή του, Η επικοινωνία: η γλώσσα που χρειάζεται για να μάθουμε το περιεχόμενο, Οι γνωστικές ικανότητες: οι δεξιότητες σκέψης που χρειάζονται για να ενώσουν έννοιες και γλώσσα, Πολιτισμός, πολιτειότητα: οι διαφορετικές οπτικές γωνίες. Οι δραστηριότητες που προσφέρονται για την εξάσκηση των δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου με την παράλληλη επεξεργασία του περιεχομένου είναι: ανάγνωση ή ακρόαση σχετικού εισιόντος (input), συγγραφή επιστολών προς φορείς κτλ., συγγραφή ιστοριών και κόμικ, τραγούδια, παιχνίδια ρόλων, σύνταξη ερωτηματολογίων, δημιουργία φυλλαδίων και αφισών, συγγραφή άρθρων για τη σχολική εφημερίδα κτλ (Nkwetisama, 2011).

11 Framework: 4Cs Content: subject knowledge
Communication: the language required for learning Cognition: the thinking skills required e.g. recalling, understanding, applying, analysing, evaluating, creative thinking Culture/citizenship/community: the different points of view Όσον αφορά στη δομή ενός προγράμματος CLIL η Coyle (2006) προτείνει το συνδυασμό των παρακάτω τεσσάρων στοιχείων (γνωστά ως 4Cs: Content, Communication, Cognition, Culture/citizenship): Το περιεχόμενο του γνωστικού αντικειμένου: η γνώση για την κατανόησή του, Η επικοινωνία: η γλώσσα που χρειάζεται για να μάθουμε το περιεχόμενο, Οι γνωστικές ικανότητες: οι δεξιότητες σκέψης που χρειάζονται για να ενώσουν έννοιες και γλώσσα, Πολιτισμός, πολιτειότητα: οι διαφορετικές οπτικές γωνίες.

12 Communication Content Cognition
A 4Cs Approach to Integrated Curriculum Planning Communication Culture CLIL Content Cognition Teaching and Learning through a foreign language

13 Competence in 4 C’s: Cognition Community/ Culture
Aims CLIL Competence in 4 C’s: Cognition Community/ Culture Content Communication EFL Proficiency in L2

14 As per content subject e.g. geography, maths etc.
Syllabus CLIL As per content subject e.g. geography, maths etc. 4Cs EFL language skills structural and functional areas of language vocabulary tasks (learning to learn)

15 Language taught EFL CLIL · Generally graded
· Derived from content subject ·  No structural grading · Some simplification of language of instruction ·  Generally CALP oriented (Cummins 1979) ·  Language of/ for/ through learning EFL · Generally graded ·  Based around topics of general interest, daily activities and needs/ survival · Generally BICS oriented (Cummins, 1979; English for social/ transactional purposes

16 BICS and CALP BICS CALP Basic Interpersonal Communication Skills
Meaning supported by contextual and interpersonal clues e.g. gestures, intonation, facial expression Conversational CALP Cognitive Academic Language Proficiency Meaning unsupported by context Abstract and academic

17 Lexical rather than grammatical approach
Language has got real purpose Attention to collocations and semi-fixed expressions Chunks of language can be picked up and used immediately Learners are less afraid of making mistakes Learner styles are taken into account

18 Why CLIL? Students are exposed to more information about the world the live in They develop a positive attitude to foreign language learning because of the obvious benefits They use the foreign language in a real-life context They develop intercultural understanding Future use of the foreign language in academic or work context Το οφέλη της μεθόδου CLIL είναι πλατιά και ποικίλα: αρχικά, αυξάνεται η ενεργοποίηση των μαθητών καθώς εκτίθενται σε περισσότερες πληροφορίες για τον κόσμο στον οποίο ζουν. Επιπλέον, αναπτύσσουν θετική στάση απέναντι στη ΞΓ καθώς είναι ορατά τα οφέλη από την εκμάθησή της (Suomela, 1999). Η γλώσσα παρουσιάζεται σε ρεαλιστικό περιβάλλον (real-life context), γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για χώρες μονογλωσσικές όπως η Ελλάδα. Επίσης, οι μαθητές αναπτύσσουν διαπολιτισμική κατανόηση και προετοιμάζονται για τη χρήση της γλώσσας σε περαιτέρω σπουδές (π.χ. ανάγνωση βιβλιογραφίας) και στον εργασιακό χώρο.

19 European setting Η εφαρμογή της προσέγγισης CLIL παρουσιάζει αυξητική τάση σε όλη την Ευρώπη (Eurydice, 2006). H καινοτομία έχει υποστηριχθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Council of the European Union, 2011), ενώ έχουν χρηματοδοτηθεί και υλοποιηθεί σχετικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και παραγωγή ανάλογου εκπαιδευτικού υλικού (π.χ. CLIL Compendium, TIE- CLIL, Pro-CLIL, Playing CLIL etc).

20 A Spanish-Basque example

21 Greek reality «η ΞΓ δε χρησιμεύει μόνο για τη συνεννόηση μεταξύ ανθρώπων που έχουν διαφορετικό τρόπο σκέψης και λόγου αλλά και για την πρόσληψη και διαχείριση πληροφοριών από διάφορα γνωστικά πεδία» (ΔΕΠΠΣ Ξένων Γλωσσών, 2003).

22 Education for Sustainable Development in the EFL class:
An example of CLIL

23 Why Education for Sustainable Development in CLIL?
ESD and Environmental Education topics are interesting because they are connected to students’ everyday life. They offer opportunities for active learning They offer opportunities for communicative, realistic, meaningful tasks They deal with topics in a global perspective

24 Language Education Education for Active Citizenship
Education for Sustainable Education Environmental Education Language Education

25 Why a foreign language in Education for Sustainable Development?
A foreign language automatically activates schemata of interculturalism and reinforces the global perspective ESD deals with topics necessary for communication in a foreign language Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση προσφέρεται ιδιαίτερα για την εφαρμογή της μεθόδου CLIL: πρώτον, γιατί τα θέματά της παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τους μαθητές αφού συνδέονται με το παρόν και το μέλλον τους και αποδίδει στην εκμάθηση της Ξ.Γ. μια συναισθηματική χροιά με αποτέλεσμα την ενεργό, βιωματική εμπλοκή των μαθητών στη διαδικασία μάθησης, δεύτερον γιατί είναι πλούσια σε επικοινωνία δίνοντας την ευκαιρία για επικοινωνιακές δραστηριότητες με σκοπό και νόημα, και τρίτον, γιατί ευνοεί μαθητοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας (Romu, Sjoberg-Heino, 1999; Τσαμπούκου-Σκαναβή, 2004). Από την άλλη μεριά, τα θέματα της Π.Ε. προσεγγίζονται πολύπλευρα, αφού η Ξ.Γ. ενεργοποιεί σχήματα πολυπολιτισμικότητας και παγκοσμιότητας (Vorylla, 2006).

26 Examples of EE topics Forests Energy The sea Agriculture
Water Resources Man-made environment Waste Human rights

27 Scaffolding language Support Sentence level Text level Word level
Word banks Sentence banks Recounting

28 Visuals Realia Labels Word banks/glossaries Target-language dictionaries Bilingual dictionaries High-frequency words Support Sentence level Text level Word level

29 Support Sentence level Text level Word level sentence starters • question starters • substitution tables • sentence gap-fillings • sentences + visuals

30 Example Aim: to identify, locate and describe the functions of a range of plant and human organs
Identifying/naming This is a/the … That is a … That’s the … This is called a/the … It comes from a … It’s from a … The … structure is called the … The … … are called …. At the top of the … there is a (adj) part called the …. Together, the … and the … are called the …. Describing location It is found in the … of the … The … are found at the base of the …. They are (adj.) and are attached to the …. The … are arranged in a ring around the centre of the …. The … is found in the centre of the …, The .. is attached to the bottom of the .. by a They are inside the …. Describing function The … is the part which … The … is where … is carried out The … is used for …-ing Steve Darn

31 visual organisers • diagrams • video • predict text content • model texts • language frames
Support Sentence level Text level Word level

32 Methodology: active – experiential learning
FEEL - THINK ACT

33 LEARN TEACHING TECHNIQUES 1 Brain storm Read books (fiction-knowledge)
Watch ppt Watch videos Webquest Field trips LEARN

34 FEEL -THINK TEACHING TECHNIQUES 2 Drama in education Role play
Create poems (e.g.acrostic) Create songs Proverbs, sayings Compile questionnaires Draw and paint Art & craft (e.g. trash art) FEEL -THINK

35 FEEL - THINK TEACHING TECHNIQUES 2 Games Board games (e.g. snake)
Card games (e.g. taboo) Movement games (e.g. water relay, recycle race) Worksheets Write a story/ a script Create a video (e.g. animation, digital storytelling) FEEL - THINK

36 The journey of water Resources Rivers Lakes Springs Pipes Water treatment plant Uses Homes Factories Agriculture Waste treatment plant

37 ACT TEACHING TECHNIQUES 3 Write articles for newspapers
Write letters to the city council Create posters, brochures, little books Create an Eco-code Take part in tree-planting Take part in park/beach cleaning Organize recycling/ exchanging schemes ACT

38 Any questions?

39 Are you a happy CLIL teacher?

40 Thank you for your attention!!


Κατέβασμα ppt "Βαρβάρα Βορύλλα (M.Ed, Ph.D candidate), ΠΕ06"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google