ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Advertisements

Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Ηλεκτρονικά παιχνίδια και εκπαίδευση. Πολλά ακούγονται για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και για τις άσχημες συνέπειες που μπορεί να έχουν στα παιδιά. Από.
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Alfred Adler ΑνθρΩπινη τυπολογΙα.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
ΤΑ ΣΤΙΛ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Συναισθηματική Νοημοσύνη: Ορισμός, δομή, μοντέλα, μέσα αξιολόγησης
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.  Το «στυλ των εντολών».  Το «στυλ πρακτική εξάσκηση των ασκουμένων».  Το «στυλ της αμοιβαίας διδασκαλίας».  Το «στυλ.
Η Άννα είναι ένα κοριτσάκι 5 ετών όπου μία επέμβαση στον υποθάλαμο του εγκεφάλου σε ηλικία 4 ετών περιόρισε σημαντικά τον κινητό έλεγχο των άνω και κάτω.
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 7: Προετοιμασία της μαθησιακής εμπειρίας Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑ 5: Κινητικός έλεγχος –Αισθητηριακές πληροφορίες
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
ΜΑΘΗΜΑ 2 –ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Ενότητα 1.2 «Οικογενειακή αγωγή».
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD

 Το καθήκον της φυσικής αγωγής στην αναπτυξιακή ηλικία.  Η φυσική αγωγή στη βρεφική ηλικία.  Η φυσική αγωγή στη δεύτερη παιδική ηλικία.  Η φυσική αγωγή στην παιδική ηλικία.  Η φυσική αγωγή στην προεφηβική ηλικία.  Η φυσική αγωγή στην εφηβική ηλικία.

 Βοηθάει το παιδί ν’αποκτήσει έναν τρόπο εκφραστικής και προσαρμοστικής συμπεριφοράς.  Η εκφραστική συμπεριφορά βασίζεται στην ελεύθερη διαθεσιμότητα του ατόμου.

 Η προσαρμοστική συμπεριφορά βασίζεται στη λειτουργικότητα του ατόμου, δηλαδή στην προσαρμοστικότητά του για καταστάσεις πάνω στο συνδυασμό των δραστηριοτήτων και στο συγχρονισμό των πράξεών του.

 Βοηθάει την πνευματική ανάπτυξη (νοητική ικανότητα, ευφυΐα, την ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλίας, τη μάθηση).  Προβάλλει σε κάθε άτομο τα κατάλληλα κινητικά προβλήματα που εκδηλώνονται.  Βοηθάει να υπερνικηθούν οι ψυχολογικές και σωματικές δυσκολίες που παρουσιάζονται σ’αυτή την κρίσιμη ηλικία.

 Στην ολοκληρωτική ανάπτυξη του ατόμου μέσα στα πλαίσια των σχέσεών του με το περιβάλλον.  Στην έκφραση του παιδιού.  Στην καλή προσαρμογή μέσα στο περιβάλλον.

 Να αναπτύξει τις ψυχοκινητικές του ενέργειες  Να προωθήσει και ν’αποκτήσει ηθικές και κοινωνικές συνήθειες.  Να μεταμορφώσει προοδευτικά την κινητική εκφραστική συμπεριφορά του από αυθόρμητη σε ορθολογιστική και τις κινητικές συνήθειες σε κινητικές ικανότητες.

Mεταμορφώνεται βαθμηδόν…  Σε αγωγή του παιχνιδιού.  Σε προαθλητική αγωγή.  Σε αθλητική αγωγή.

 Στην ανάπτυξη του σώματος με κανονικό ρυθμό.  Στην κανονική λειτουργία των μεγάλων βιολογικών λειτουργιών (ψυχικών- κινητικών).  Στην γνωριμία των πρώτων κανονισμών της μόρφωσης.  Στην άμεση διόρθωση των φυσικών ελαττωμάτων.

Η φυσική αγωγή σ’αυτή την ηλικία συνίσταται στο να εφαρμόζεται βήμα προς βήμα η πρόοδος της ωρίμανσης για να πετύχουμε, με την άσκηση, τα καλύτερα αποτελέσματα και να διορθώσουμε μέσα σε κανονικό χρόνο τις πιθανές ατέλειες.

 Από την ατομική διάσταση  Από το ρυθμό της ωρίμανσης  Από την ισορροπία ή την αρμονία στην εξέλιξη της ανάπτυξης

 Να εκμεταλλευτεί τη διέγερση της αίσθησης της προσωπικότητας και να αναπτύξει τις φυσικές δυνάμεις που τροφοδοτούν την ψυχοκινητική ανάπτυξη.  Να ευνοήσει και να τελειοποιήσει την ψυχοκινητική αυτονομία που έχει επιτευχθεί σε συνδυασμό με την ηθική, την κοινωνική και την εκφραστική αγωγή.

 Διευκολύνει και επιβλέπει τη φυσιολογική ανάπτυξη του μυϊκού συστήματος.  Διεγείρει, ενισχύει και ολοκληρώνει τις ζωτικές λειτουργίες της αναπνοής, της κυκλοφορίας, της σκέψης.  Εξασφαλίζει την καλύτερη σωματική αποτελεσματικότητα (διατροφή-υγιεινή), την πνευματική υγεία.

 Ν’ανταποκρίνονται στις δικές του δυνατότητες και απαιτήσεις.  Να μην είναι περίπλοκες και κουραστικές.  Να υπάρχει μεγάλη ποικιλία.  Να οργανώνονται σε κατάλληλες ώρες.

 Ν’ αφήνουμε μεγάλα περιθώρια πρωτοβουλίας και ελευθερίας στο παιδί.  Να του προσφέρουμε πολλές ευκαιρίες και βοήθεια όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες.  Να το ενθαρρύνουμε να εκτελεί τις δραστηριότητες με το δικό του τρόπο.

 Από την ανάγκη της εσωτερικοποίησης του κόσμου της πραγματικότητας.  Από την ανάγκη να γνωρίσει όχι μόνο τον κόσμο των υπαρχόντων πραγμάτων, αλλά ακόμη και τον κόσμο της σκέψης (ιδέες, αριθμοί, αφηρημένες έννοιες).

 Η σκέψη γίνεται σαφής και ικανή να κατανοήσει τη σχέση ανάμεσα στα πράγματα, τη δική τους φύση, τη δική τους ύπαρξη και τις αιτίες που τα καθορίζουν, γίνεται ικανή να γενικεύει και να συνάγει συμπεράσματα.  Η φαντασία διέρχεται από τις παιδικές φαντασιώσεις σε φαντασιώσεις σε σχέση με τα πραγματικά στοιχεία.

 Βοηθούμε το παιδί ν’αποκτήσει σωστά τα χαρακτηριστικά του ρυθμού, της αρμονίας, της ακρίβειας του χώρου.  Του δίνουμε πρωτοβουλίες.

 Διορθώνουμε γρήγορα κάθε ανατομική παραμόρφωση.  Ευνοούμε την ανάπτυξη της ευφυΐας και το σχηματισμό του χαρακτήρα.

 Στην συνεργασία  Στην ομαδικότητα  Στην υπευθυνότητα  Στη συλλογικότητα  Στην εγκαρδιότητα των σχέσεων με άλλους  Στο σεβασμό των δικαιωμά των άλλων

 Να βοηθήσει την προεφηβική ηλικία να ξεπεράσει τη φάση της μεταβατικής ψυχοσωματικής αποδιοργάνωσης.  Να διοχετεύσει τις ορμές προς μια κατεύθυνση, έτσι ώστε να αποτρέψει τις κακές συνήθειες

 Να παρακινήσει την ανάπτυξη της ευφυΐας, το σχηματισμό του χαρακτήρα, την ενίσχυση της θέλησης, τη διάθεση της προσπάθειας, το στυλ, την ηθική και διανοητική εκπαίδευση, την προώθηση της διαδικασίας της κοινωνικής προσαρμογής μέσω της ομαδικής δραστηριότητας.

 Συνεχίζεται η λειτουργική ανάπτυξη των οργάνων.  Αυξάνεται το βάρος.  Αναπτύσσεται η σκέψη με τάση προς τον συλλογισμό και με την υπέρβαση του υποκειμενισμού, και γίνεται αιτιολογική, συνειδητή, θεωρητική.

 Το άτομο στρέφεται προς την ανάλυση, την κριτική και τον συλλογισμό.  Οι προσωπικές ανησυχίες προκαλούνται από τη σεξουαλική ωρίμανση.  Η συναισθηματική ζωή κυριαρχείται από έξαρση.

 Στο σχηματισμό της αθλητικής προσωπικότητας.  Στη μεταμόρφωση των αθλητικών παιχνιδιών της προηγούμενης ηλικίας σε σπορ.  Στην εξάσκηση της ευφυΐας και της θέλησης για την απόκτηση ηθικών και κοινωνικών αξιών.