Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Η Οθωμανική αυτοκρατορία
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ο Μεχμετ αλη.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΠΑΡΤΗ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Η ανατολη υπο την οθωμανικη κυριαρχια
Η καθημερινή ζωή στα ελληνιστικά χρόνια
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
To Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
Οι συνθήκες ζωής στην Οθωμανική αυτοκρατορία
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
Τα κάστρα της λευτεριάς
ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ-ΑΓΡΟΤΗΣ Στον τομέα της οργάνωσης της αγροτικής παραγωγής, που ήταν και η βάση της βυζαντινής οικονομίας, φαίνεται πως τον 7ο και 8ο αιώνα επικράτησε.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΣΛΑΒΟΙ.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
H Βαλκανική χερσόνησο, πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο
Οι Ακρίτες και ο Πλούτος τους Κατά τη Λαίκη Παράδοση. Ουζούνης Γιώργος Α3 ΓΕΛ Χαλάστρας 20/10/20111.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
 Το Μέγα Ρεύμα ( σημερινή ονομασία Arnavutköy, A ρναβούτκιοϊ, δηλαδή Αρβανιτοχώρι ) ήταν χωριό και σημερινό προάστιο τηςΚωνσταντινούπολης στο Βόσπορο.
Πώς οργανώνονται οι άνθρω π οι ; Αρχαϊκή Ε π οχή.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Οι Τούρκοι πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη Κεφάλαιο 35 ο Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών.
Ν ΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ Σ ΥΓΧΡΟΝΗ Ε ΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣ ΤΟΡΙΑ 18 ΟΣ – 20 ΟΣ ΑΙΩΝΑ Σ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Τομέας Κοινωνικών.
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες
Η Καθοδοσ των Δωριεων.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
1. Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Η ΡωμαϊκΗ ΑυτοκρατορΙα
ΣΠΑΡΤΗ: Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ
Ακτοπλοΐα και Τουρισμός
Στα Βυζαντινά χρόνια Ιστορία Ε’ τάξης.
25. Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων. Εν.2 κεφ.2 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων. ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2013.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Ούρδας Ιωάννης 2013.
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων

Στο προηγούμενο μάθημα αναφέραμε ότι με την άλωση της Πόλης πολλές οικογένειες Βυζαντινών έφυγαν για να μην γίνουν σκλάβοι. Κάποιοι όμως πήγαν στην Πόλη Παρατηρήστε το χάρτη και αναφέρεται της περιοχές αυτές. Σε ποια γενικότερη περιοχή ανήκουν. Από τον Πόντο, την Καραμανία, και τα νησιά του Αιγαίου Γιατί πήγαν εκεί; Ασχολήθηκαν με τη βιοτεχνία και το εμπόριο. Έτσι απέκτησαν πολλά χρήματα.

Όλοι αυτοί βρήκαν στήριξη στο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Κατοίκησαν σε περιοχές γύρω από αυτό και δημιουργήθηκε έτσι μια τάξη κοινωνική οι Φαναριώτες. Το όνομά τους το πήραν από την περιοχή που ήταν χρισμένο το Πατριαρχείο που ονομαζόταν Φανάρι. Οι άνθρωποι αυτοί βοήθησαν με τα χρήματά τους στην στήριξη κυρίως της εκπαίδευσης των Ελλήνων. Η συνοικία του Φαναρίου στην Κωνσταντινούπολη

Οι τούρκοι παραχωρούσαν κάποιες ελευθερίες στους Έλληνες. Στην καθημερινή ζωή τα πράγματα όμως ήταν πολύ δύσκολα. Κατοικούσαν σε φτωχές συνοικίες Υπηρετούσαν στο στρατό σε βοηθητικές υπηρεσίες είτε ως ναύτες ή οδηγοί. Απαγορευόταν οι λιτανείες και η λατρεία της θρησκείας Όλες οι διαφωνίες και οι σοβαρές δικαστικές διαμάχες μεταξύ των χριστιανών δικάζονταν από τα μουσουλμανικά δικαστήρια και όχι στα εκκλησιαστικά.

Το πιο σημαντικό πράγμα για να μπορέσει να διοικηθεί ένα κράτος είναι να εισπράττει……. Φόρους. Μεγάλη σημασία έδιναν οι Τούρκοι στην είσπραξη των φόρων Περισσότερους φόρους όπως θα ήταν αναμενόμενο πλήρωναν οι Έλληνες

Κεφαλικός φόρος Ο φόρος που πλήρωνε ο άπιστος και του έδινε το δικαίωμα για ένα χρόνο να έχει το κεφάλι του στη θέση του και να μην τον σκοτώσουν. Φόρος για να έχει δικαίωμα να καλλιεργεί τη γη του. Φόρος εστίας για να έχει δικαίωμα να έχει το σπίτι του.

Ο βασικός φόρος ήταν αυτός της δεκάτης. Δηλαδή σε κάθε δέκα ίσα μέρη παραγωγής αγροτικού ή κτηνοτροφικού προϊόντος, το ένα μέρος το έπαιρνε ο εκπρόσωπος της Οθωμανικής εξουσίας. Το κράτος έδινε συνήθως το δικαίωμα είσπραξης της δεκάτης σε τοπικούς άρχοντες οι οποίοι κρατούσαν κάποιο μέρος για τον εαυτό τους.

Οι διακρίσεις σε βάρος των Χριστιανών ήταν περισσότερες σε όσους κατοικούσαν σε απομακρυσμένες περιοχές. Οι τοπικοί διοικητές τους κακομεταχειρίζονταν και εισέπρατταν περισσότερους φόρους για δικό τους κυρίως όφελος.

Το παιδομάζωμα Οι σφαγές και οι αιχμαλωσίες Μαζί με τον εξισλαμισμό ήταν τα χειρότερα που μπορούσαν να αντιμετωπίσουν οι κατακτημένοι.

Οι Τούρκοι εγκαταστάθηκα σε περιοχές που είχαν εύφορα εδάφη. Έτσι οι ντόπιοι κάτοικοι αναγκάστηκαν να μετακινηθούν σε οριενές περιοχές. Τι συνέπεια είχε αυτό για τη ζωή τους; Αναγκάστηκαν να καλλιεργούν εδάφη άγονα στην ηπειρωτική Ελλάδα ή τα νησιά και να μην μπορούν να παράγουν τα αγαθά που τους ήταν αναγκαία για να ζήσουν