N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Προσεγγίζοντας το «άλλο» Το θέατρο στην ξένη γλώσσα ως μέσο για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής ικανότητας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τα Αγγλικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Ελληνογερμανική Αγωγή
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Προσεγγίζοντας το «άλλο» Το θέατρο στην ξένη γλώσσα ως μέσο για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής ικανότητας

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Η διαπολιτισμική επικοινωνιακή ικανότητα «… η ικανότητα που αποτελείται από δεξιότητες και συμπεριφορές οι οποίες αξιολογούνται κοινωνικά για την καταλληλότητά τους και την αποτελεσματικότητά τους σε ένα πολυπολιτισμικό συγκειμενικό πλαίσιο» (Spitzberg,1994: 347) «… η ικανότητα που αποτελείται από δεξιότητες και συμπεριφορές οι οποίες αξιολογούνται κοινωνικά για την καταλληλότητά τους και την αποτελεσματικότητά τους σε ένα πολυπολιτισμικό συγκειμενικό πλαίσιο» (Spitzberg,1994: 347) η έννοια της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής ικανότητας (Kim, 1994: 395) έχει τρεις διαστάσεις ή δεξιότητες: η έννοια της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής ικανότητας (Kim, 1994: 395) έχει τρεις διαστάσεις ή δεξιότητες: -Γνωστική επικοινωνιακή ικανότητα -Γνωστική επικοινωνιακή ικανότητα - Συναισθηματική επικοινωνιακή ικανότητα - Συναισθηματική επικοινωνιακή ικανότητα -Λειτουργική επικοινωνιακή ικανότητα/δεξιότητα -Λειτουργική επικοινωνιακή ικανότητα/δεξιότητα

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Μια εναλλακτική θεώρηση η διαπολιτισμική επικοινωνία είναι ανοιχτή σε μια αδιάκοπη διαδικασία δόμησης και τα άτομα που μετέχουν σε αυτήν είναι κοινωνικά υποκείμενα υπό εξέλιξη, κοινωνικά υποκείμενα "εν τω γίγνεσθαι", καθώς συμμετέχουν αδιάκοπα σε διαδικασίες κατασκευής και ερμηνείας νοήματος μέσα από άμεσες ή έμμεσες κοινωνικές εμπειρίες. ( Δενδρινού, 1999). η διαπολιτισμική επικοινωνία είναι ανοιχτή σε μια αδιάκοπη διαδικασία δόμησης και τα άτομα που μετέχουν σε αυτήν είναι κοινωνικά υποκείμενα υπό εξέλιξη, κοινωνικά υποκείμενα "εν τω γίγνεσθαι", καθώς συμμετέχουν αδιάκοπα σε διαδικασίες κατασκευής και ερμηνείας νοήματος μέσα από άμεσες ή έμμεσες κοινωνικές εμπειρίες. ( Δενδρινού, 1999).

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Το θέατρο ως καινοτόμος δράση Παρέμβαση πρωτότυπη και πρωτοποριακή που στοχεύει στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, στη συναισθηματική και ψυχοκινητική τους ανάπτυξη, στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον. Παρέμβαση πρωτότυπη και πρωτοποριακή που στοχεύει στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, στη συναισθηματική και ψυχοκινητική τους ανάπτυξη, στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον. Επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις πρακτικές αλλά και στις νοοτροπίες, στους ρόλους και στη γενικότερη κουλτούρα του σχολείου. Επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις πρακτικές αλλά και στις νοοτροπίες, στους ρόλους και στη γενικότερη κουλτούρα του σχολείου.

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor “ theatre in education” Ιστορική επισκόπηση “ theatre in education” Ιστορική επισκόπηση ξεκινά στην Αγγλία το 1965 και αποτελεί την εξέλιξη της αναζήτησης για ανανεωτική πνοή στους χώρους της εκπαίδευσης και του θεάτρου ξεκινά στην Αγγλία το 1965 και αποτελεί την εξέλιξη της αναζήτησης για ανανεωτική πνοή στους χώρους της εκπαίδευσης και του θεάτρου κυριότερες διδακτικές προσεγγίσεις : κυριότερες διδακτικές προσεγγίσεις : η αγγλοσαξονική - Dorothy Heathcote (died )'Drama for Learning' (1994). η αγγλοσαξονική - Dorothy Heathcote (died )'Drama for Learning' (1994). η γαλλική η γαλλική η ισπανική η ισπανική η γερμανική η γερμανική

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Το θέατρο στη διαπολιτισμική αγωγή Η αποκέντρωση ( decentering) ένα ενσωματωμένο στοιχείο στο θέατρο-η δυνατότητα να δεί μέσα από την προοπτική ενός «άλλου» συστήματος αξιών και συμπεριφορών(Fleming, 1998). Η αποκέντρωση ( decentering) ένα ενσωματωμένο στοιχείο στο θέατρο-η δυνατότητα να δεί μέσα από την προοπτική ενός «άλλου» συστήματος αξιών και συμπεριφορών(Fleming, 1998). μέσω της «υπόδυσης ρόλων»παράσχει ένα προστατευμένο περιβάλλον όπου μπορούν να διερευνηθούν θέματα όπως η ατομική και η ομαδική ταυτότητα, ο ετεροπροσδιορισμός, η προβολή, η αποξένωση, η ετερότητα. μέσω της «υπόδυσης ρόλων»παράσχει ένα προστατευμένο περιβάλλον όπου μπορούν να διερευνηθούν θέματα όπως η ατομική και η ομαδική ταυτότητα, ο ετεροπροσδιορισμός, η προβολή, η αποξένωση, η ετερότητα. είναι κοινωνική μορφή τέχνης - διάδραση- διάλογος είναι κοινωνική μορφή τέχνης - διάδραση- διάλογος

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Το θέατρο στη διαπολιτισμική αγωγή (2) μέσα από την υιοθέτηση ενός διαφορετικού κινησιολογικού κώδικα γεννιούνται συναισθήματα και αποκαλύπτονται συγκινησιακοί και ιδεολογικοί κόσμοι μέσα από την υιοθέτηση ενός διαφορετικού κινησιολογικού κώδικα γεννιούνται συναισθήματα και αποκαλύπτονται συγκινησιακοί και ιδεολογικοί κόσμοι μέσα από τη διαδικασία της δραματικής ταύτισης μπορεί να οδηγηθεί κανείς στην ενσυναίσθηση συμβάλλοντας στην αυτογνωσία μέσα από τη διαδικασία της δραματικής ταύτισης μπορεί να οδηγηθεί κανείς στην ενσυναίσθηση συμβάλλοντας στην αυτογνωσία εργαλείο της πολιτισμικής ενσυναίσθησης-η μαθημένη δεξιότητα να κατανοούμε την εμπειρία και συναισθήματα από άλλους πολιτισμούς- εργαλείο της πολιτισμικής ενσυναίσθησης-η μαθημένη δεξιότητα να κατανοούμε την εμπειρία και συναισθήματα από άλλους πολιτισμούς-

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Το θέατρο στην ξένη γλώσσα μας επιτρέπει να είμαστε συναισθηματικά εμπλεκόμενοι, παρόλα αυτά και αποστασιοποιημένοι μας επιτρέπει να είμαστε συναισθηματικά εμπλεκόμενοι, παρόλα αυτά και αποστασιοποιημένοι μέσα από μια ουδέτερη συναισθηματικά γλώσσα. μέσα από μια ουδέτερη συναισθηματικά γλώσσα. ανοίγει δρόμους εξερεύνησης εμπειριών πχ. Το πάγωμα μιας στιγμής στο χρόνο, η εξερεύνηση υπο-κειμένων σε ένα διάλογο, η έκφραση των εσωτερικών σκέψεων και προθέσεων των χαρακτήρων ανοίγει δρόμους εξερεύνησης εμπειριών πχ. Το πάγωμα μιας στιγμής στο χρόνο, η εξερεύνηση υπο-κειμένων σε ένα διάλογο, η έκφραση των εσωτερικών σκέψεων και προθέσεων των χαρακτήρων

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Το θέατρο ως μορφή τέχνης και η γλώσσα “ looseness and ambiguity [ of language ] were not imperfections, they were what made things work” “ looseness and ambiguity [ of language ] were not imperfections, they were what made things work” ( Wittgenstein, in Eagleton,1987: 42 ( Wittgenstein, in Eagleton,1987: 42 - η γλώσσα έχει νόημα όχι αναφορικά με τα αντικείμενα και τα γεγονότα στον πραγματικό κόσμο, ούτε αναφορικά με τις σκέψεις στο κεφάλι κάποιου, αλλά αναφορικά και διαμέσου διαπραγμάτευσης σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα - η γλώσσα έχει νόημα όχι αναφορικά με τα αντικείμενα και τα γεγονότα στον πραγματικό κόσμο, ούτε αναφορικά με τις σκέψεις στο κεφάλι κάποιου, αλλά αναφορικά και διαμέσου διαπραγμάτευσης σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Έχει προβεί σε δραστηριότητες εξερεύνησης της δικής του ταυτότητας αναπτύσσοντας τις απαραίτητες διαπολιτισμικές δεξιότητες. Έχει προβεί σε δραστηριότητες εξερεύνησης της δικής του ταυτότητας αναπτύσσοντας τις απαραίτητες διαπολιτισμικές δεξιότητες. Έχει αναπτύξει μια μη κριτική στάση απέναντι στους μαθητές. Έχει αναπτύξει μια μη κριτική στάση απέναντι στους μαθητές. Χρησιμοποιεί τις τεχνικές της ενεργού ακρόασης και της ενσυναίσθησης. Συμπεριφέρεται ως εμψυχωτής. Χρησιμοποιεί τις τεχνικές της ενεργού ακρόασης και της ενσυναίσθησης. Συμπεριφέρεται ως εμψυχωτής.

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Δρα ως διαπολιτισμικός μεσολαβητής και ως διαχειριστής των συγκρούσεων. Δρα ως διαπολιτισμικός μεσολαβητής και ως διαχειριστής των συγκρούσεων. Κατέχει τη διττή δεξιότητα να χειρίζεται εργαλεία τόσο από το χώρο του θεάτρου όσο και από τον κοινωνιο-παιδαγωγικό χώρο Κατέχει τη διττή δεξιότητα να χειρίζεται εργαλεία τόσο από το χώρο του θεάτρου όσο και από τον κοινωνιο-παιδαγωγικό χώρο Δεν αγνοεί τις ιδιαιτερότητες και προκλήσεις που εμπεριέχονται ως προς τη γλωσσική επάρκεια των μαθητών στην ξένη γλώσσα Δεν αγνοεί τις ιδιαιτερότητες και προκλήσεις που εμπεριέχονται ως προς τη γλωσσική επάρκεια των μαθητών στην ξένη γλώσσα

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Έρευνα και διδακτικές προτάσεις Έρευνα και διδακτικές προτάσεις εξαιρετικά ανεπαρκής ιδιαίτερα σε σχέση με την ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων. εξαιρετικά ανεπαρκής ιδιαίτερα σε σχέση με την ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων. Ενδιαφέρουσα εξαίρεση στην Π.Ε η έρευνα των Παπαγιάννη Α. -Ρέππα Γ. Ενδιαφέρουσα εξαίρεση στην Π.Ε η έρευνα των Παπαγιάννη Α. -Ρέππα Γ. ( 2006) σχετικά με το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο στη διαπολιτισμική εκπαίδευση ( 2006) σχετικά με το θεατρικό παιχνίδι ως εργαλείο στη διαπολιτισμική εκπαίδευση

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Μια Διδακτική πρόταση για το εφηβικό περιβάλλον στην ξενόγλωσση τάξη η νεανική λογοτεχνία μέσα από το θέατρο η νεανική λογοτεχνία μέσα από το θέατρο Η εξερεύνηση μέσα από θεατρικές τεχνικές θεμάτων όπως κουλτούρα, φυλή, προκατάληψη, ρατσισμός στις ιστορίες Αμερικανών σύγχρονων συγγραφέων η Virginia Hamilton, η Mildred Taylor, ο John Okada, η Rosa Guy μπορούν να επιδράσουν τις στάσεις και την ενσυναίσθηση των εφήβων « ζώντας μέσα» από τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες των χαρακτήρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το μυθιστόρημα της Mildred Taylor's Roll of Thunder, Hear My Cry, μια αυθεντική όψη της μαύρης κουλτούρας στον Αμερικάνικο Νότο τη δεκαετία του ΄’30. Η εξερεύνηση μέσα από θεατρικές τεχνικές θεμάτων όπως κουλτούρα, φυλή, προκατάληψη, ρατσισμός στις ιστορίες Αμερικανών σύγχρονων συγγραφέων η Virginia Hamilton, η Mildred Taylor, ο John Okada, η Rosa Guy μπορούν να επιδράσουν τις στάσεις και την ενσυναίσθηση των εφήβων « ζώντας μέσα» από τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες των χαρακτήρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το μυθιστόρημα της Mildred Taylor's Roll of Thunder, Hear My Cry, μια αυθεντική όψη της μαύρης κουλτούρας στον Αμερικάνικο Νότο τη δεκαετία του ΄’30.Mildred TaylorMildred Taylor'sRoll of Thunder, Hear My Cry,Mildred TaylorMildred Taylor'sRoll of Thunder, Hear My Cry,

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor παραδείγματα από τη Δράμα παραδείγματα από τη Δράμα “The Happy Prince”, του Oscar Wilde από τη θεατρική ομάδα του Μουσικού Σχολείου Δράμας στις “The Happy Prince”, του Oscar Wilde από τη θεατρική ομάδα του Μουσικού Σχολείου Δράμας στις “ Οur Τown” του Thornton Wilder τη θεατρική ομάδα των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Δράμας, στις “ Οur Τown” του Thornton Wilder τη θεατρική ομάδα των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Δράμας, στις Θεατρικά και Μουσικά Δρώμενα “ … the Spirit of Christmas and other stories” από ομάδες μαθητών του 15ου Δημοτ. Σχολείου Δράμας με τον τίτλο Θεατρικά και Μουσικά Δρώμενα “ … the Spirit of Christmas and other stories” από ομάδες μαθητών του 15ου Δημοτ. Σχολείου Δράμας με τον τίτλο Θέατρο σκιών και Αυτοσχεδιασμός Θέατρο σκιών και Αυτοσχεδιασμός « A busy Santa Claus» από την ομάδα του Δ.Σ Αρκαδικού Δράμας « A busy Santa Claus» από την ομάδα του Δ.Σ Αρκαδικού Δράμας

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor Επίλογος Το Θέατρο στην εκπαίδευση προσφέρει ζωντανή εμπειρία και όχι προσομοίωση. Τα παιδιά μέσα από το θέατρο μαθαίνουν να γράφουν τις δικές τους ιστορίες και όχι να ζουν μέσα από τις ιστορίες και τα πρότυπα που τους προβάλλοντα Το Θέατρο στην εκπαίδευση προσφέρει ζωντανή εμπειρία και όχι προσομοίωση. Τα παιδιά μέσα από το θέατρο μαθαίνουν να γράφουν τις δικές τους ιστορίες και όχι να ζουν μέσα από τις ιστορίες και τα πρότυπα που τους προβάλλοντα οι θεατρικές δραστηριότητες συμβάλλουν στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών καθώς καλλιεργούν την αίσθηση της κοινότητας και της αποδοχής του «άλλου» σε μια σχολική κουλτούρα ανοιχτή στην ομαδικότητα και τη συνεργασία οι θεατρικές δραστηριότητες συμβάλλουν στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών καθώς καλλιεργούν την αίσθηση της κοινότητας και της αποδοχής του «άλλου» σε μια σχολική κουλτούρα ανοιχτή στην ομαδικότητα και τη συνεργασία

N. Zafeiriadou, ELT School Advisor from Shakespeare: All the world's a stage, And all the men and women merely players; They have their exits and their entrances, And one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. As You Like It Act 2, scene 7, 139–143 As You Like It Act 2, scene 7, 139–143