Νοσηλευτική Διεργασία. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Χρειαζόμαστε αλλαγή προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της φροντίδας Σήμερα, οι νοσηλευτές δυσκολεύονται καθημερινά να.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Πλατφόρμα Διαχείρισης Δεδομένων για Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας σε Κλινικό, Ερευνητικό και Οργανωτικό Επίπεδο Κ. Γερουλάνου, Γ. Σκαλκώτος, Λ. Πέππου, Φ. Δοκιανάκη,
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Προσωπικές δεξιότητες
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
Τι είναι Hospice; Βασικές Αρχές Λειτουργίας
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Νοσηλευτική Τεκμηρίωση και Καταγραφή Ορισμός Πληροφορίες που πρέπει να καταγράφονται κατά τη νοσηλευτική τεκμηρίωση Οδηγίες που πρέπει να τηρούνται Μέθοδοι.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟΥ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΗ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Προγράμματα Προαγωγής Υγείας
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νοσηλευτική Διεργασία

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Χρειαζόμαστε αλλαγή προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της φροντίδας Σήμερα, οι νοσηλευτές δυσκολεύονται καθημερινά να τελειώσουν σωστά τη δουλειά τους Βασικές αρχές νοσηλευτικής όπως ψυχολογική υποστήριξη και επικοινωνία, σχέση μεταξύ νοσηλευτών και ασθενών, σχεδόν, δεν υπάρχουν Ως επακόλουθο, οι ασθενείς παραπονούνται σχετικά με την φροντίδα που τους παρέχεται (δημοσιεύματα στο τύπο, τηλεοράσεις) συρρίκνωση οικονομικών πόρων και αύξηση της ικανοποίησης των ασθενών Οι νοσηλευτές έχουν παγιδευτεί στο δίλημμα που αντιμετωπίζουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες που παρέχουν υπηρεσίες υγείας: συρρίκνωση οικονομικών πόρων και αύξηση της ικανοποίησης των ασθενών Η φροντίδα που βασίζεται σε ετεροχρονισμένες μεθόδους παροχής νοσηλευτικής φροντίδας (κατά εργασία μέθοδος) δεν είναι σύμφωνη με το παραπάνω δίλλημα

Τέσσερις κύριες λειτουργίες (ρόλους) του νοσηλευτή: 1. Η παροχή και η διαχείριση της νοσηλευτικής φροντίδας (προαγωγή της υγείας, την πρόληψη της ασθένειας, τη θεραπεία, την αποκατάσταση, σε άτομα, οικογένειες, ομάδες ή κοινότητες) 2. Η διδασκαλία των ασθενών και του προσωπικού υγειονομικής περίθαλψης (εκπαιδευτικός ρόλος) 3. Ο διοικητικός ρόλος 4. Η ανάπτυξη νοσηλευτικής πρακτικής μέσω της κριτικής σκέψης και της έρευνας

Ιστορική αναδρομή της νοσηλευτικής διεργασίας Η Lydia Hall είναι η πρώτη που χρησιμοποίησε τον όρο «Νοσηλευτική διεργασία» το 1955, περιγράφοντας τρία (3) στάδια: παρατήρηση, εφαρμογή παρεμβάσεων και τεκμηρίωση Οι Gioura και Walsh το 1967 ανέφεραν για πρώτη φορά τα βήματα της Νοσηλευτικής διεργασίας ως εξής: αξιολόγηση, σχεδιασμός, εφαρμογή, εκτίμηση Το 1974, η ΒορειοΑμερικανική Ένωση Νοσηλευτικής Διάγνωσης (NANDA), πρόσθεσε τη νοσηλευτική διάγνωση ως ξεχωριστό και διαφορετικό στάδιο Αρχές 1990, η NANDA αναθεώρησε τα πέντε στάδια και καθιέρωσε και 6 ο στάδιο (διαχώρισε το στάδιο του σχεδιασμού σε δύο) και ως εκ τούτου η νοσηλευτική διεργασία δημιουργήθηκε από τα παρακάτω στάδια: Αξιολόγηση Νοσηλευτική διάγνωση Προσδιορισμός αναμενόμενων εκβάσεων Σχεδιασμός Εφαρμογή Εκτίμηση αποτελεσμάτων

Ορισμός νοσηλευτικής διεργασίας Μια συστηματική και δυναμική διαδικασία ή ένα σύνολο ενεργειών που εστιάζεται σε στόχους και δραστηριότητες, η οποίες είναι αλληλένδετες, χρησιμοποιείται από το νοσηλευτή έτσι ώστε να καθορίσει, να σχεδιάσει και να εφαρμόσει εξατομικευμένη νοσηλευτική φροντίδα, η οποία στοχεύει στην επίτευξη των στόχων Συνοπτικά, η νοσηλευτική διεργασία είναι: Σειρά προγραμματισμένων ενεργειών Μέθοδος σχεδιασμού και παροχή περίθαλψης Μέθοδος επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων Επιστημονικά βασισμένη για την κατανόηση των ανθρώπινων αναγκών/ προβλημάτων Μια συστηματική, επικεντρωμένη στον ασθενή, προσανατολισμένη μέθοδος φροντίδας για να παρέχει ένα πλαίσιο εργασίας στους νοσηλευτές

ΣΤΑΔΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ είναι μια κυκλική διαδικασία

Χαρακτηριστικά νοσηλευτικής διεργασίας Κυκλική και δυναμική Επικεντρώνεται σε στόχους και στο άτομο Διαπροσωπική και συνεργατική Εφαρμόζονται παντού (κοινότητα, νοσοκομείο) Συστηματική Ομαλή, βήμα προς βήμα διαδικασία Ο ασθενής αξιολογείται Τα δεδομένα συλλέγονται και αναλύονται Το σχέδιο φροντίδας καθορίζεται και τίθεται σε εφαρμογή Ο ασθενής παρακολουθείται και αξιολογείται Το πλάνο φροντίδας τροποποιείται όπως απαιτείται Είναι ανθρωποκεντρική Βοηθά να προγραμματίσετε ανάλογα με τις ανάγκες του ασθενούς Ο ασθενής συμμετέχει Προωθεί τη συνεργασία Επικεντρώνεται σε στόχους Είναι εξατομικευμένη Οι δραστηριότητες είναι αλληλένδετες και δυναμικές

Αναγκαιότητα εφαρμογής της νοσηλευτικής διεργασίας Διασφαλίζει ότι η νοσηλευτική φροντίδα είναι ειδικά σχεδιασμένη για να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες του ασθενούς ως άτομο Η συνέχεια της φροντίδας που δίνεται στον ασθενή έχει βελτιωθεί Οι πληροφορίες που απαιτούνται από όλους τους νοσηλευτές είναι διαθέσιμες Οι άνθρωποι προτιμούν να τους συμπεριφέρονται ως άτομα και όχι ως “σώματα σε ένα κρεβάτι” ή ως “ιατρικές διαγνώσεις” Ενθαρρύνει τη συμμετοχή του ατόμου στη δική του φροντίδα Οι νοσηλευτές βιώνουν μεγαλύτερη ικανοποίηση από το ρόλο τους Μπορεί να οδηγήσει σε συνολική εξοικονόμηση του χρόνου νοσηλείας Παρέχει ευκαιρία για συνεχή μάθηση Βοηθά τους νοσηλευτές να εκτιμήσουν τους λόγους για τις νοσηλευτικές ενέργειες Συνειδητοποιούν την αποτελεσματικότητα των νοσηλευτικών παρεμβάσεων Η παροχή φροντίδας είναι οργανωμένη, συνεχής και συστηματική Αποτελεσματική χρήση του χρόνου και των πόρων Πληρούνται οι προσδοκίες των ασθενών και τα πρότυπα περίθαλψης Οι νοσηλευτές είναι υπόλογοι και υπεύθυνοι

Παράγοντες που είναι υπεύθυνοι για τη μη εφαρμογή της Νοσηλευτικής διεργασίας Οι νοσηλευτές είναι υπεύθυνοι σε μεγάλο βαθμό, για τη μη εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας με πολλούς τρόπους Ενώ οι θεωρητικές γνώσεις των νοσηλευτών είναι σε υψηλό επίπεδο, ωστόσο, η πλειοψηφία δεν έχει την πρακτική ικανότητα στη συλλογή δεδομένων, γράφοντας διάγνωση νοσηλείας και πλάνο νοσηλευτικής φροντίδας Η νοσηλευτική διεργασία δεν εφαρμόζεται, σχεδόν καθόλου, στη πρακτική Ο μεγάλος αριθμός βοηθών νοσηλευτών, που σε πολλές περιπτώσεις στη χώρα μας, εκτελούν καθήκοντα νοσηλευτών, είναι ένα άλλο εμπόδιο στην εφαρμογή της νοσηλευτικής διεργασίας Ενώ οι νοσηλευτές έχουν διανοητικές δεξιότητες φαίνεται όμως ότι υπάρχει έλλειψη κριτικής σκέψης, τεκμηριωμένης φροντίδας και αποφάσεις που υποστηρίζονται σε επιστημονικές αρχές (βιβλιογραφία) σε κάθε πτυχή της νοσηλευτικής διαδικασίας (evidence-based-practice) Οι νοσηλευτές πρέπει να έχουν ποιοτικό και ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό υπόβαθρο έτσι ώστε αποτελεσματικά να εφαρμόζουν την έννοια της νοσηλευτικής διεργασίας

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Ένας συστηματικός, δυναμικός τρόπος για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με έναν ασθενή, το οποίο είναι το πρώτο βήμα για την παροχή νοσηλευτικής φροντίδας Η αξιολόγηση περιλαμβάνει όχι μόνο σωματικά- οργανικά δεδομένα, αλλά και ψυχολογικά, κοινωνικο- πολιτισμικά, πνευματικά, οικονομικά καθώς και τον τρόπο ζωής Η συλλογή πληροφοριών είναι πολύ σημαντική Είναι ο οδοδείκτης για οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια Η λάθος πληροφόρηση οδηγεί σε ακατάλληλη (λανθασμένη) ενέργεια

Μέθοδοι αξιολόγησης Οι σημαντικότεροι μέθοδοι αξιολόγησης των ασθενών είναι: Συνέντευξη Τεχνικές φυσικής εξέτασης (επίκρουση, ψηλάφηση, ακρόαση, παρατήρηση) Λήψη του ιστορικού υγείας (συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών στοιχείων) Οικογενειακό ιστορικό Διαγνωστικά δεδομένα (εξετάσεις) Παρατήρηση Επικοινωνία και τεκμηρίωση Τύποι αξιολόγησης Αρχική αξιολόγηση. Πραγματοποιείται λίγο μετά την εισαγωγή του ασθενούς Εστιασμένη αξιολόγηση. Ο νοσηλευτής συγκεντρώνει στοιχεία σχετικά με ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που έχει ήδη εντοπιστεί. Αξιολόγηση έκτακτης ανάγκης. Ο νοσηλευτής πραγματοποιεί αυτό το είδος της αξιολόγησης σε οργανική ή ψυχολογική κρίση για τον προσδιορισμό προβλημάτων που απειλούν τη ζωή

Πηγές αξιολόγησης Πρωταρχικές (κύρια πηγή των πληροφοριών=ο ασθενής) Δευτερεύουσες: Η οικογένεια, οι συγγενείς και οι φίλοι Οι νοσηλευτικές παρατηρήσεις Το αρχείο ασθενούς Τα αρχεία από τα μέλη της υγειονομικής περίθαλψης Το ιατρικό ιστορικό Η φυσική εξέταση Τα εργαστηριακά αποτελέσματα Το θερμομετρικό διάγραμμα

Νοσηλευτική Διάγνωση Είναι μια κλινική κρίση για την ανταπόκριση του ατόμου, της οικογένειας ή της κοινότητας για τα πραγματικά ή δυνητικά προβλήματα υγείας Περιγράφει ένα πρόβλημα υγείας και παρέχει τις βάσεις για την επιλογή της νοσηλευτικής παρέμβασης Περιλαμβάνει την ανάλυση των δεδομένων και τη διαπίστωση των αναγκών/προβλημάτων Τα κυριότερα τρία στοιχεία της νοσηλευτικής διάγνωσης: “που έχει σχέση με…”, “που οφείλεται σε...” “που σχετίζεται με …”

Τύποι νοσηλευτικής διάγνωσης 1. Πραγματική (ρεαλιστική) νοσηλευτική διάγνωση. Αντιπροσωπεύει ένα πρόβλημα που έχει επικυρωθεί από την παρουσία των χαρακτηριστικών γνωρισμάτων, όπως για π.χ. μειωμένη φυσική κινητικότητα, κόπωση, αναποτελεσματική αναπνοή (δύσπνοια) 2. Αυξημένου κινδύνου νοσηλευτική διάγνωση. Ένα άτομο, οικογένεια, ή κοινότητα είναι πιο ευάλωτη για την ανάπτυξη του προβλήματος 3. Πιθανή νοσηλευτική διάγνωση. Δηλώσεις που περιγράφουν ένα ύποπτο πρόβλημα, π.χ. χρόνια χαμηλή αυτοεκτίμηση 4. Διάγνωση ευεξίας. Χαρακτηρίζεται με μετάβαση από συγκεκριμένο επίπεδο ευεξίας σε ένα υψηλότερο επίπεδο, π.χ. ετοιμότητα για ενίσχυση της υγείας, ή ετοιμότητα για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης 5. Σύνδρομο νοσηλευτικής διάγνωσης. Σύμπλεγμα πραγματικής ή αυξημένου κινδύνου νοσηλευτικής διάγνωσης (υποψία εμφάνισης νόσου, σύμφωνα με ορισμένες εκδηλώσεις)

Προγραμματισμός (Σχεδιασμός) Νοσηλευτικής Φροντίδας Ο προγραμματισμός (σχεδιασμός) έχει τρία στάδια: Την ιεράρχηση των αναγκών/προβλημάτων Την καταγραφή αντικειμενικών σκοπών (στόχων) Τον καθορισμό των νοσηλευτικών παρεμβάσεων

ΙΕΡΑΡΧΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΟΥ MASLOW Οργανικές ανάγκες: Περιλαμβάνονται όλες οι ανάγκες που σχετίζονται με την επιβίωση του ατόμου Ασφάλεια: παρουσιάζεται μετά από την ικανοποίηση των βασικών αναγκών Κοινωνικότητα: Επιθυμεί την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους Προσωπική αξία: Ο άνθρωπος αισθάνεται την ανάγκη να είναι χρήσιμος, ανεξάρτητος, επαρκής Ικανοποίηση: Όταν όλες οι προηγούμενες ανάγκες ικανοποιηθούν, τότε το άτομο αισθάνεται ικανοποίηση

Χαρακτηριστικά αντικειμενικών σκοπών (στόχων) Πρέπει να επικεντρώνονται στον ασθενή Να υπάρξει αμοιβαία συμφωνία μεταξύ νοσηλευτή και ασθενή Να είναι εξατομικευμένα Κάθε στόχος να αναφέρεται σε μια ανάγκη/πρόβλημα Να είναι παρατηρήσιμα Να είναι μετρήσιμα Να προσδιορίζονται χρονικά Να είναι ρεαλιστικά Να είναι γραπτοί

Νοσηλευτικές παρεμβάσεις Μόλις τα αναμενόμενα αποτελέσματα (στόχοι) για τη φροντίδα έχουν εντοπιστεί, το επόμενο βήμα είναι να ρωτήσω "πώς θα επιτύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα”; Ο συστηματικός προγραμματισμός σημαίνει να σκεφτόμαστε την πιο κατάλληλη φροντίδα για ένα συγκεκριμένο ασθενή προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα Αυτό σημαίνει ότι λαμβάνοντας υπόψη το εύρος των πιθανών παρεμβάσεων, την επιλογή εκείνων που νομίζεις ότι θα βοηθήσει στην επίτευξη του αποτελέσματος και απορρίπτοντας αυτά που θα ήταν ακατάλληλα Κάθε παρέμβαση μπορεί να είναι είτε ανεξάρτητη νοσηλευτική παρέμβαση (δεν απαιτεί ιατρική οδηγία αλλά επιστημονικές γνώσεις και κριτική σκέψη) είτε εξαρτημένη νοσηλευτική παρέμβαση (όπως για π.χ. η χορήγηση μιας φαρμακευτικής αγωγής, η προετοιμασία ασθενή για διαγνωστικές εξετάσεις)

Εφαρμογή Η διεξαγωγή παρεμβάσεων που κατευθύνονται προς την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων Γίνεται με την εργασία από κοινού με τον ασθενή και τα άλλα μέλη της υγειονομικής ομάδας Υπάρχει περίπτωση, να συμβεί η εξής, ιδιάζουσα περίπτωση: Ο νοσηλευτής να έχει τις επιστημονικές γνώσεις και δεξιότητες για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει το σχέδιο φροντίδας, αλλά φθάνοντας στο στάδιο της εφαρμογής να μην μπορεί να πραγματοποιήσει τις νοσηλευτικές παρεμβάσεις, είτε λόγω έλλειψης αυτονομίας (έλλειψη πρωτοβουλιών) που θα σχετίζεται με το βιο-ιατρικό μοντέλο παροχής φροντίδας που επικρατεί στη χώρα μας (στο οποίο οι ιατροί ελέγχουν απόλυτα τόσο τη θεραπεία των ασθενών όσο και την φροντίδα τους γενικότερα) είτε λόγω έλλειψης εξουσίας (authority) που θα οφείλεται, πιθανώς, στα νοσηλευτικά επαγγελματικά μας δικαιώματα και τη νοσηλευτική δεοντολογία, κείμενα τα οποία η ελληνική βιβλιογραφία τα έχει χαρακτηρίσει γενικά και ασαφή

Προϋποθέσεις εφαρμογής του σχεδίου νοσηλευτικής φροντίδας Εφαρμογή του σχεδίου νοσηλευτικής φροντίδας δεν σημαίνει ότι εφαρμόζεται “άκαμπτο” το σχέδιο της φροντίδας Είναι αλήθεια ότι σε αυτό το στάδιο, τα πέντε στάδια της νοσηλευτικής διεργασίας “ζωντανεύουν” και τα αποτελέσματα της νοσηλευτικής φροντίδας αποδεικνύουν την αλληλεπίδραση με τον ασθενή Η κριτική σκέψη και η εξατομικευμένη προσέγγιση είναι εξίσου σημαντικά για την εφαρμογή της Η επαγγελματική κρίση και η κριτική σκέψη είναι πιο αναγκαία, καθώς το σχέδιο μπορεί να χρειαστεί να τροποποιηθεί Σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις μπορεί να ακυρωθούν ή να αλλάξουν ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασης του ασθενή Είναι απαραίτητο, επομένως, ο νοσηλευτής να εκτιμά συνέχεια και να επαναξιολογεί, καθώς η φροντίδα παρέχεται

Εκτίμηση Ολοκληρώνει τον κύκλο της νοσηλευτικής διεργασίας Είναι απαραίτητη έτσι ώστε ο νοσηλευτής και ο ασθενής να μπορεί να επανεξετάσουν τα ακόλουθα: την πρόοδο του ατόμου την επίτευξη ή όχι των επιθυμητών αποτελεσμάτων την ανάγκη για περαιτέρω περίθαλψη τυχόν απροσδόκητα αποτελέσματα ή ανικανοποίητες ανάγκες που δεν συμπεριλήφθησαν κατά την αξιολόγηση

Χαρακτηριστικά εκτίμησης Ο ασθενής αξιολογείται Το σχέδιο φροντίδας αξιολογείται Προσδιορίζεται η επίτευξη του στόχου (επετεύχθηκαν ή όχι) Αναγνωρίζονται γνωστικές δεξιότητες Μετράμε κατά πόσο ο ασθενής έχει επιτύχει τα επιθυμητά αποτελέσματα Είναι η τελική φάση της νοσηλευτικής διεργασίας Συμβαίνει όποτε ο νοσηλευτής αλληλεπιδρά με τον ασθενή Προσδιορίζουμε τους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία ή την αποτυχία των αποτελεσμάτων Τροποποίηση του σχεδίου φροντίδας, εάν ενδείκνυται