Α’ ΕΠΑ.Λ. ΙΘΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΝ ΠΛΩ» 2011-2012 ΕΙΣΗΓΗΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων
Advertisements

Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
FM Group FM 4 SUCCESS ΚαλΩς Hρθατε στην.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Όνομα: Ματθαίος Πετρόπουλος Ίδρυμα προέλευσης: Πανεπιστήμιο Αιγαίου Εταιρία: Philips Consumer Lifestyle (Ολλανδία) Η εμπειρία μου στο Erasmus Placement.
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
 Ερώτημα – Προβληματισμός: Περιέργεια- Πρόκληση-Εξερεύνηση  Χρόνος για ποιοτική εργασία μαθητών  Συζήτηση τρόπων εργασίας -σκέψης μαθητών Παρέμβαση.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΡΙΖΩΜΑΤΩΝ Σχολικό έτος
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
Φιλία.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
Διπλωματική εργασία Της Αντωνοπούλου Αθανασίας
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟΥ 2006 ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΈΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ FESTIVAL DOCUMANTER ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΤΟΥ 2006 ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΤΑΝ ΈΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ.
O ταν κάποιος σκέφτεται χωρίς να θέτει απαραβίαστα σύνορα σε θέματα που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων, μπορεί πιο εύκολα να φανταστεί έναν άνδρα να.
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
Το σχολείο μας ξεκίνησε να λειτουργεί το 1936 με ιδρυτή τον Ιωακείμ Ξενόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και είχε έρθει από τη Μ. Ασία. Το πρώτο κτίριο που.
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Οικογενειακές σχέσεις Ψυχολογική προσέγγιση
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Βιολογία Γυμνασίου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΡΙΑΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Ερευνητική εργασία Α Λυκείου Σχολικό έτος «Τα επαγγέλματα του τόπου μου : ποικιλία, συνθήκες άσκησης, ελλείψεις και προοπτικές άσκησης για.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
Κριτήρια επιλογής του θέματος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α’ ΕΠΑ.Λ. ΙΘΑΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) «ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΝ ΠΛΩ» ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Η Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΑ.Λ. Βλασσόπουλος Σπύρος Δέτσιμα Γεωργία Δέτσιμα Ναυσικά Κεφάλα Δώρα Κουμπούρα Γρηγορία Λιμπεσιάρι Μπρικέτα Μορφέσης Σπύρος Πάκο Αρμάντο Πάκο Ντριτάν Πάνου Μαρία Σύτι Εγκελέτα Τοσκάνο Τζόσελιν Τσέλα Ρένι Φιοράτου Εύα Χύκα Μάριος Χύκα Νάζε

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους υπεύθυνους καθηγητές αυτού του μαθήματος κ. Δενδρινό Ιωάννη και κ. Λιναρδάτου Χαριτίνη για τη πολύτιμη βοήθεια και καθοδήγηση τους. Ακόμα θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους: κ. Τζανόπουλο Γεώργιο, την κ. Σταυροπούλου Χριστίνα και την κ. Δενδρινού Λεμονιά για τις συνεντεύξεις και το χρόνο που μας αφιέρωσαν Τέλος, ευχαριστούμε τον κ. Καχρίλα Ορέστη διευθυντή του ΕΠΑ.Λ. Ιθάκης για τη συμβολή στην υλοποίηση αυτης της ερευνητικής εργασίας (project).

ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ  Η εξιδίκευση του σχολείου μας  Το ναυτικό επάγγελμα είναι από τα αναπτυσσόμενα επαγγέλματα σε αυτούς τους καιρούς.

ΠΗΓΕΣ-ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΗΓΕΣ:  Διαδίκτυο  Βιβλία  Συνεντεύξεις με γυναίκες και άντρες αυτού του χώρου ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ: 2 ομάδες

ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΟΜΑΔΑ Α’ Γυναίκες μηχανικοί του Ε.Ν. ΟΜΑΔΑ Β’ Γυναίκες πλοίαρχοι του Ε.Ν.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΟΜΑΔΑ Α’ Μαρία Πάνου,Σπύρος Μορφέσης και Εύα Φιοράτου ΟΜΑΔΑ Β’ Δώρα Κεφάλα, Ρία Κουμπούρα, Ενκελέτα Σύτι

ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΝ ΠΛΩ Ά ΟΜΑΔΑ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ PROJECT : ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΚΟΥΜΠΟΥΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΜΟΡΦΕΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΦΙΟΡΑΤΟΥ ΕΥΑ

ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ Ο μηχανικός του Ε.Ν. και ο ρόλος της γυναίκας σε αυτό το επάγγελμα.

ΣΚΟΠΟΣ ΟΜΑΔΑΣ Σκοπός μας είναι να μάθουμε για το επάγγελμα του μηχανικού στο Ε.Ν.και να γνωρίσουμε τις απόψεις των γυναικών που δουλεύουν ως μηχανικοί στα πλοία.

ΣΤΟΧΟΙ ΟΜΑΔΑΣ   Να γνωρίσουμε καλύτερα το επάγγελμα του μηχανικού.   Να μάθουμε πως η κοινωνία αντιμετωπίζει τις γυναίκες μηχανικούς που εργάζονται στον χώρο του πλοίου.   Να μάθουμε την γνώμη των γυναικών, για το επάγγελμα του μηχανικού στο Ε.Ν.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Τα ερευνητικά ερωτήματα της ομάδας μας σχετίζονται με τις ερωτήσεις από την συνέντευξη που πήραμε. ► ► Είναι δύσκολη η δουλειά του μηχανικού για μια γυναίκα; ► ► Ποιο ήταν το κίνητρο που σας έκανε να ακολουθήσετε αυτό το επάγγελμα; ► ► Μόλις τελειώσατε την σχολή ήταν δύσκολο ή εύκολο να βρείτε δουλειά στο καράβι; ► ► Πως σας αντιμετωπίζουν οι άντρες μηχανικοί που εργάζονται στον ίδιο χώρο με εσάς; ► ► Πιστεύετε πως η μυϊκή δύναμη είναι κάτι απαραίτητο γι’ αυτό το επάγγελμα;

Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΟΥ Ε.Ν. Ο μηχανικός πλοίων είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση, την καλή λειτουργία των μηχανών του πλοίου, καθώς και για τον υπολογισμό και την προμήθεια καυσίμων, νερού, λιπαντικών και ανταλλακτικών στα πλοία.

ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Παλαιότερα, οι συνθήκες εργασίας της δουλειάς του μηχανικού ήταν ιδιαίτερα δύσκολες και ανθυγιεινές, με μεγάλη πιθανότητα ατυχημάτων στους χώρους των μηχανοστασίων εξαιτίας της λειτουργίας των μηχανών και των καυσίμων υλών.

ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σήμερα, τα πλοία είναι αυτοματοποιημένα, οι συνθήκες διαβίωσης είναι αισθητά πολύ πιο καλές. Στα καινούργια πλοία ο χώρος του μηχανοστασίου είναι πλήρως αυτοματοποιημένος και ο έλεγχος της καλής λειτουργίας γίνεται με το πάτημα πλήκτρων από ειδικό θάλαμο ελέγχου.

ΓΥΝΗ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ Ελεονώρα Σέκερη Είναι δύσκολο για τις γυναίκες δοκίμους να βρουν κάποια θέση. Μπορεί οι γυναίκες να είναι πλέον ευπρόσδεκτες στις εργασίες εν πλω, σε πόστα όμως όπως αυτά του μηχανικού υπάρχει ακόμη προκατάληψη. Αν όμως παλέψεις και αποδείξεις ότι αξίζεις, δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα. Πολύ λίγες ώρες είμαι ελεύθερη να ανέβω πάνω στο κατάστρωμα και να πιω έναν καφέ. Δεν είναι εύκολο να κάνω φιλίες, να προλάβω να γνωρίσω τους ανθρώπους.

Juliana Almeida Mια γυναίκα στη ναυτιλία ζει πολλές ζωές ταυτόχρονα. Έχει να παίξει το ρόλο της μητέρας, της γυναίκας, της φίλης, αλλα και του αφεντικού.Κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο καθένας!

Victoria Alexandrina Drummond «Αν είσαι καλός σε κάτι πρέπει όχι μόνο εσύ να πιστέψεις σ’ αυτό αλλά να κάνεις και τους γύρο σου να πιστέψουν σε σένα και στις δυνατότητες σου».

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Είναι δύσκολη η δουλειά του μηχανικού για μια γυναίκα;

Ποιο ήταν το κίνητρο που σας έκανε να ακολουθήσετε αυτό το επάγγελμα;

Μόλις τελειώσατε την σχολή ήταν δύσκολο ή εύκολο να βρείτε δουλειά στο καράβι;

Πως σας αντιμετωπίζουν οι άνδρες μηχανικοί που εργάζονται στον ίδιο χώρο με εσάς;

Πιστεύετε πως η μυϊκή δύναμη είναι κάτι απαραίτητο γι’ αυτό το επάγγελμα;

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ο ρολος του μηχανικού του Ε.Ν Οι επαγγελματικές συνθήκες (παρελθόν και παρόν). Η απόδοση στο επάγγελμα του μηχανικού είναι ίδια και για τα δύο φύλα.

«Αν παλέψεις και αποδείξεις ότι αξίζεις, δεν έχεις να φοβηθείς τίποτα» «Αν είσαι πραγματικά καλός σε κάτι πρέπει όχι μόνο εσύ να πιστέψεις σ’ αυτό αλλά να αγωνιστείς και να κάνεις και τους γύρω σου να πιστέψουν σε σένα και στις δυνατότητες σου»

«ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΝ ΠΛΩ» ΟΜΑΔΑ Β’ PROJECT B’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ

ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ Το θέμα της ομάδας μας είναι οι γυναίκες πλοίαρχοι του Ε.Ν.

ΣΚΟΠΟΣ-ΣΤΟΧΟΙ ΟΜΑΔΑΣ Σκοπός: Ο σκοπός της ομάδας μας είναι να μάθουμε για την παρουσία των γυναικών πάνω στα πλοία του Ε.Ν., στο ρόλο του πλοιάρχου. Στόχοι: 1.Να μάθουμε τι ώθησε αυτές τις γυναίκες ώστε να ασχοληθούν με αυτό το επάγγελμα. 2.Να γνωρίσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. 3.Να μάθουμε ποιες είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στα δύο φύλα σε αυτόν το χώρο. 4.Να γνωρίσουμε τα θετικά και τα αρνητικά αυτού του επαγγέλματος. 5.Να μάθουμε ποιες είναι οι απόψεις των ανδρών σχετικά με τις γυναικες πλοιάρχους.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:  Μπορεί μια γυναίκα να ανταπεξέλθει σε αυτή τη δουλειά;  Ποια είναι τα κίνητρα που ώθησαν τη γυναίκα σε αυτή την επιλογή επαγγέλματος;  Ποια είναι η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στα δύο φύλα μέσα στο καράβι;  Πως νιώθουν οι άνδρες όταν μια γυναίκα έχει τη διοίκηση του πλοίου;  Ποια είναι η γνώμη των ανδρών σχετικά με τις γυναίκες πλοιάρχους;

ΑΞΟΝΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ 1.Ο ρόλος του πλοιάρχου. 2.Τα κίνητρα επιλογής αυτού του επαγγέλματος από τις γυναίκες. 3.Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες ως ναυτικοί. 4.Οι σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στα δύο φύλα μέσα στο πλοίο και η γνώμη των ανδρών για τις γυναίκες πλοιάρχους. 5.Τα θετικά και τα αρνητικά αυτού του επαγγέλματος από την οπτική γωνία των γυναικών.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ

 Ορισμός πλοιάρχου  Διακυβέρνηση του πλοίου  Διοικητική εξουσία του πλοιάρχου  Καθήκοντα δημόσιου λειτουργού Α.Καθήκοντα ληξιάρχου Β.Καθήκοντα συμβολαιογράφου Γ.Καθήκοντα ανακριτή Δ.Άλλα καθήκοντα  Ευθύνη του πλοιάρχου

ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ:  Αγάπη για τη θάλασσα  Ανάγκη για ανεξαρτησία  Ενθουσιασμός  Ανησυχία για το μέλλον

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΩΣ NAYTIKOI

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες ναυτικοί είναι οι εξης:  Αρνητικά συναισθήματα λόγω έλλειψης οικογένειας. Δήλωση γυναίκας πλοιάρχου σχετικά με τη δυσκολία δημιουργίας οικογένειας: «Σκέφτομαι συχνά πως μπορεί να βρεθώ στο δίλημμα “δουλειά ή οικογένεια”. Στο δικό μας επάγγελμα δεν είναι και τόσο εύκολο να συνδυαστούν και τα δύο. Μόνο τότε ίσως σκεφτώ το ενδεχόμενο για μια δουλειά στη στεριά».

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΩΣ NAYTIKOI  Η συνεργασία  Η απρόβλεπτη θάλασσα  Οι γρήγορες φορτοεκφορτώσεις  Επικοινωνία με διαφορετικούς ανθρώπους

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥΣ

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥΣ ΑΠΟΨΗ ΓΥΝΑΙΚΑΣ-ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ: Οι σχέσεις που αναπτύσσονται στο πλοίο διακρίνονται από:  Αγάπη  Συναδελφικότητα  Αλληλοσεβασμό  Ανταγωνιστικότητα  Καχυποψία

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥΣ ΑΠΟΨΗ ΑΝΔΡΟΣ-ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ: «Οποιοσδήποτε υπεύθυνος, έξυπνος και όχι εξυπνάκιας και ξερόλας μπορεί. Όσο για τη μυϊκή δύναμη που ίσως να χρειαστεί. Πολλά πράγματα θέλουν τρόπο και όχι κόπο. Τον τρόπο τον μαθαίνεις από τους παλιούς».

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥΣ ΑΠΟΨΗ ΑΝΔΡΟΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ: «Για να φτάσει κάποιος να πλοιαρχέψει θα πει ότι έχει πείρα ετών, στα οποία έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πληρωμάτων ανώτερων του και κατώτερων του αλλά και των ανθρώπων της εταιρείας. Πολύ εμπειρότερων σαφέστατα από εμένα. Γιατί να νιώσω μειονεκτικά απέναντι σε ένα τέτοιο άτομο άσχετα με το αν είναι άνδρας ή γυναίκα;»

ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΘΕΤΙΚΑ: Υψηλές αποδοχές Γνωριμία διαφορετικών ανθρώπων και πολιτισμών ΑΡΝΗΤΙΚΑ: Έλλειψη και δημιουργία οικογένειας Επικίνδυνα Ταξίδια Γρήγορες φορτοεκφορτώσεις Επικοινωνία με διαφορετικούς χαρακτήρες ανθρώπων

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Οι γυναίκες μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις που έχει το επάγγελμα του πλοιάρχου.  Οι γυναίκες στην επιλογή αυτού του επαγγέλματος έχουν ισχυρά κίνητρα που σχετίζονται:α) με την ανάγκη τους για οικονομική και «πνευματική» ανεξαρτησία και β) την αγάπη τους για τη θάλασσα και το ταξίδι.  Υπάρχουν δυσκολίες σε αυτή τη δουλειά (έλλειψη οικογένειας, γρήγορες φορτοεκφορτώσεις, επικοινωνία με διαφορετικούς ανθρώπους πάνω στο πλοίο). Ωστόσο, η γυναίκα μπορεί να τις αντιμετωπίζει με θάρρος και οξυδέρκεια.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Οι σχέσεις που διαμορφώνονται μέσα στο πλοίο ανάμεσα στα δύο φύλα διακρίνονται από αγάπη, αλληλοσεβασμό αλλά και ανταγωνιστικότητα.  Θετικά αυτού το επαγγέλματος είναι τα εξης: υψηλές αποδοχές και ταξίδια σε όλο τον κόσμο ενώ τα αρνητικά: έλλειψη οικογένειας, απομάκρυνση από την κοινωνία και οι δύσκολες καιρικές συνθήκες.

ΤΕΛΟΣ