΄ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης Σύλβα Χαραλάμπους Κύρια ερευνήτρια Ελληνικό Ινστιτούτο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΜΒΡΥΟΥ ΚΑΙ ΤΟΚΕΤΟΣ
Ερευνώ & ανακαλύπτω στ δημοτικου
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Project A λυκείου ομάδα Μαρούλι Γκουρνέλος Χρήστος Ευάγγελος Μέριανος Κωνσταντίνος Πάνος Κνισοβίτης Χρήστος.
Άτομο από τον Δημόκριτο στο Βohr
Τα Μαθηματικά στην Καθημερινή Ζωή
ΣΥΝΟΨΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
NUR211-Ψυχολογία Τμήμα Νοσηλευτικής
Δαρβίνος-ο δημιουργός της θεωρίας της Εξέλιξης
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Ο Ισαάκ Νεύτων Και η θρησκευτικότητα Στο έργο του.
Οι μαρτυρίες της εξέλιξης
Project 4o Το φως και το χρώμα στην τέχνη και την επιστήμη
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Το κυκλοφορικό σύστημα
Ορισμός – Ιστορικά στοιχεία Μάθημα 1ο
ΖΩΗ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ Οι αρχαίοι φιλόσοφοι χρησιμοποίησαν τον όρο εμψύχωση ως ενδεικτικό σημείο για την αρχή της ανθρώπινης ζωής. Αριστοτέλης και Αριστοτελικοί.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
project: οψεις της ψυχολογιας
«ΤΟ ΝΕΡΟ ΩΣ ΒΑΣΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΥΛΗΣ» ΗΛΙΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ 12ο Γυμνάσιο Πάτρας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
2ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΖΟ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ & Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ Dr. ΜΙΧΜΙΖΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Βότανα Ιστορική αναδρομή.
Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης των αντιλήψεων περί των φαινομένων της ζωής κατά την Αρχαιότητα και τον Μεσαίωνα Τι είναι τελεολογία,
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΑΘΗΜΑ 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΩΜΑΤΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΙΘΕΡΙΩΝ ΕΛΑΙΩΝ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΦΥΤΑ. Η ΛΕΞΗ ΑΡΩΜΑ.
Φυσιολογία Παραγωγικών ιδιοτήτων Χαρισμιάδου Μαρία Λέκτορας Εργαστήριο Γενικής & Ειδικής Ζωοτεχνίας Τμήμα ΕΖΠ&Υ.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Βιολογία Γυμνασίου.
Κωνσταντίνος Ζαρταλούδης Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Άγιος Παύλος
Μάθημα :”Ζωική Ποικιλότητα”
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
Από τους: Χάρις, Ειρηναίος, Μαρίνος Τάξη Ε’ Δημοτικό Σχολείο Παλώδιας
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Ο μαγικός αριθμός Φ.
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τι είναι; Τι περιλαμβάνει;
Σύμπαν Από τι αποτελείται; Υπάρχουν κι άλλα;…
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ.
Ερωτήσεις Ποιες έννοιες αποτελούν τα ενοποιητικά στοιχεία των επιμέρους βιολογικών κλάδων τον 19ο αιώνα Τι είναι ο Γερμανικός ιδεαλισμός, τι ο Γερμανικός.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Τα Μαθηματικά του Δρόμου
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
ΕΞΕΛΙΞΗ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η θεωρία της εξέλιξης των ειδών που διατύπωσε ο Κάρολος Δαρβίνος άργησε να γίνει αποδεκτή Ένας από τους λόγους είναι ότι δεν μπορούν.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

΄ Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Επιστήμης Σύλβα Χαραλάμπους Κύρια ερευνήτρια Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ Ιστορία της Βιολογίας

Διαφοροποίηση των αντιλήψεων για τη ζωή κατά την Αναγέννηση (16ος, 17ος αιώνας) ΜΑΘΗΜΑ 2 ο Βιταλιστική και Μηχανιστική αντίληψη του κόσμου

Αναγέννηση για τον δυτικοευρωπαϊκό πολιτισμό = περίοδος σημαντικών αλλαγών* Κύρια χαρακτηριστικά της περιόδου σχετικά με τις επιστήμες: Το έντονο ενδιαφέρον για τα κείμενα και τη σοφία των αρχαίων και κυρίως των Ελλήνων Η άμεση παρατήρηση, σπουδή της φύσης Αναγέννηση

Οι αντιλήψεις που διατυπώνονται για τη ζωή είναι συχνά αντικρουόμενες, μερικές χάνονται, άλλες δίνουν γένεση σε νέες Δύο τάσεις επικρατούν: 1. Η βάση των φαινομένων της ζωής αποτελείται από ΔΥΝΑΜΕΙΣ ή ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ οι οποίες είναι ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ. Δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτές από τα μέσα που διατίθενται. Βιταλιστική αντίληψη 2. Η βάση των φαινομένων της ζωής αποτελείται από ΥΛΗ η οποία διέπεται από τις ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ. Τα φαινόμενα μπορούν να γίνουν αντιληπτά με τα όλο και πιο τελειοποιημένα μέσα που διατίθενται και φυσικά μπορεί να γίνει και η ποσοτική τους εκτίμηση. Μηχανιστική αντίληψη Αναγέννηση και Επιστημονική Επανάσταση

Τα χαρακτηριστικά αυτά προκύπτουν από Τη μελέτη των έργων των αρχαίων εν γένει* Τα ερευνητικά ταξίδια Την ανατομία Το τηλεσκόπιο Το μικροσκόπιο Τις μεθόδους της φυσιολογίας Tην τυπογραφία Αναγέννηση

Χημική αντίληψη για τα φαινόμενα της ζωής με την επενέργεια πνευματικών οντοτήτων Ταξινόμηση Πείραμα Προσχηματισμός Επιγένεση Αυτόματη γένεση Πρόδρομες σκέψεις για την εξέλιξη των ειδών Κύτταρο Αναγέννηση και Επιστημονική Επανάσταση

Ελβετός γιατρός Αλχημιστής που όμως έδινε μεγάλη βάση στη «φιλοσοφική λίθο» με την έννοια της καθολικής ίασης, το ελιξήριο της ζωής που αποτελούσε και μια νύξη για την αθανασία Αποκαλούσε τον εαυτό του «Παράκελσο» Τheophrastus Bombastus von Hohenheim μχ

Γιατρός και αλχημιστής Εισάγει την πειραματική επιβεβαίωση των φυσικών φαινομένων Θεωρία του Homunculus Χαρακτηριστική ρήση του: «Ο σοφός άνθρωπος μπορεί να κυβερνάει και να υποτάσσει το άστρο και όχι το άστρο να τον κυβερνάει» ΠΑΡΑΚΕΛΣΟΣ μχ

Στοιχεία ή μήτρες ή μητέρες= Γη, νερό, αέρας (χάος) φωτιά. (έχουν πνευματικό χαρακτήρα) Από αυτά γεννιούνται και τρέφονται τα πράγματα. Σπέρματα = ουράνιες ή αστρικές περιοχές Γονιμοποίηση Γέννηση πραγμάτων «Βλάστηση», αύξηση και τελειοποίηση Γήρανση Θάνατος Όλα τα παραπάνω αφορούν και στην έμβια και στην άβια ύλη, αλλά και στις αρρώστιες και στις θεραπευτικές ιδιότητες Όλος ο κόσμος διέπεται από αντιστοιχίες ΠΑΡΑΚΕΛΣΟΣ μχ

Η σημαντικότερη αντιστοιχία είναι Ο κόσμος (μακρόκοσμος) ---- άνθρωπος (μικρόκοσμος-περιέχει τις δυνάμεις όλου του μεγάλου κόσμου) Αυτοθεραπεία (αυτόματη ίαση) – θεραπεία με φάρμακα Συστατικά πραγμάτων ==τρία πρώτα (το θείον, ο υδράργυρος, το άλας) (πνευματικές οντότητες ==διαφορετικές ιδιότητες των πραγμάτων) Οντότητες= αρχεύς ή εσωτερικός αλχημιστής ΠΑΡΑΚΕΛΣΟΣ μχ

Οι ζωτικές λειτουργίες του οργανισμού= αντίστοιχες με τις αλχημικές διεργασίες Παρότι η ζωή είναι παντού με μια ιεραρχική δομή Η ανώτερη μορφή ζωής είναι ο άνθρωπος που έχει αθάνατη ψυχή Δεν υπόκειται στις επιδράσεις των άστρων Χημική αντίληψη για τα φαινόμενα της ζωής με την επενέργεια πνευματικών οντοτήτων Θεωρούσε ότι η ανατομία ήταν παραπλανητική και άχρηστη για την ιατρική. Τα αιτια των ασθενειών έχουν πνευματική υπόσταση ΠΑΡΑΚΕΛΣΟΣ μχ

Ζωγράφος και μεταξύ άλλων και μύστης της ανατομίας και παλαιοντολογίας Ως φυσικός επιστήμονας  Το 1489 ξεκίνησε τη συγγραφή του «Περί της ανθρώπινης μορφής», το οποίο όμως δεν ολοκλήρωσε ποτέ.*  ¨Αφησε μεγάλο αριθμό σχεδίων Η σημαντική συνεισφορά του αφορά στην η καλύτερη και ακριβέστερη απεικόνιση μερών και οργάνων του ανθρώπινου σώματος και ζώων.  Έδειξε την δυναμική του γήινου φλοιού – απολιθώματα στα Απέννινα (όχι βιβλικός κατακλυσμός ) μεταβολές που υπέστη η άβια και έμβια ύλη (μεταμορφιστής)** "Leonardo di ser Piero da Vinci" Leonardo da Vinci μχ

 Εκανε διάφορες μελέτες πάνω στην ανθρώπινη ανατομία, συγκρίνοντας τις "θεωρίες" του με τη μοναδική σωζόμενη σχετική θεωρία που υπήρχε την εποχή εκείνη, τον Άνθρωπο του ΒιτρούβιουΆνθρωπο του Βιτρούβιου  Μελετούσε τις διαστάσεις του ανθρώπινου κρανίου και τις "κοιλότητες" του εγκεφάλου: ο εγκέφαλος θεωρείτο τότε ότι αποτελείται από τρία τμήματα, το ένα πίσω από το άλλο: με το πρώτο προσλαμβάνει τα ερεθίσματα και ειναι υπεύθυνο για τη φαντασία, το δεύτερο τα επεξεργάζεται (συνείδηση) και το τρίτο τα αποθηκεύει (μνήμη). Leonardo da Vinci μχ (1490)

 Αναπαρέστησε τη συνουσία του άνδρα με τη γυναίκα, θέμα που εντάσσεται στις γενικότερες μελέτες του γύρω από την λειτουργία των εσωτερικών οργάνων του ανθρώπου.  Μελέτησε τον τρόπο διάταξης αρθρώσεων και μυών ομοιότητα διάταξης οστών των ποδιών του αλόγου και του ανθρώπου (ομολογία)= αποτέλεσε και τη βάση της εξελικτικής θεωρίας Leonardo da Vinci μχ (1492)

 Διατύπωσε διάφορες απόψεις σχετικά με την επίδραση και τη λειτουργία ουσιών που συνδέονται με διαφορετικά μέρη του σώματος. Πχ τα δάκρυα προέρχονταν από την καρδιά, το κέντρο όλων των συναισθημάτων.  Περιέγραψε τη λειτουργία των μυών του οφθαλμού  Περιέγραψε τα πτερά των πτηνών Leonardo da Vinci μχ

 Έγραφε μόνο για τους μαθητές του, τα έργα του έγιναν γνωστά πολύ αργότερα  Δεν επηρέασε την εξέλιξη της επιστήμης Μ. Kemp, Leonardo da Vinci. The Marvelous Works of Nature and Man (1981) C.D. O' Malley, J.B. de C.M Saunders, Leonardo da Vinci on the Human Body (1952) Frank Zöllner, Leonardo (2004) Leonardo da Vinci μχ

 Σπούδασε στο Παρίσι  23 ετών έγινε καθηγητής χειρουργικής στην Πάδουα  Αναμόρφωσε την ανατομία και συνέβαλε στην ανάπτυξη της φυσιολογίας  Aνέλαβε την έκδοση των βιβλίων του Γαληνού, αλλά διαφωνούσε σε διάφορα σημεία με βάση τις δικές του παρατηρήσεις  Ο χαράκτης Kalkar ετοίμαζε τα σχέδια των παρατηρήσεών του Andreas van Wesel / Andreas Vesalius μχ

De hymani corporis fabrika, A. Vesalius Andreas Vesalius μχ  Το 1452 ή 53 εκδίδεται το 7τομο έργο «De humani corporis fabrica libri septem» στη Βασιλεία της Ελβετίας Η περιγραφή γίνεται πλέον αρχίζοντας από τα οστά και καταλήγοντας στην επιδερμίδα πράγμα που αποτελεί ευκολότερη βάση για μια θεώρηση του ανθρώπινου σώματος ως μηχανής που θα επικρατήσει αυτή την περίοδο  1538: «Tabulae Anatomicae Sex», άρθρο: φλεβοκτομή ή αφαίμαξη  1539: εξυγχρονισμένη έκδοση του βιβλίου ανατομικής του Γαληνού Institutiones Anatomicae  1543: πραγματοποιήσε δημόσια ανατομία του σώματος «De humani corporis fabrica libri septem» The front cover illustration of De Humani Corporis FabricaDe Humani Corporis Fabrica

De hymani corporis fabrika, A. Vesalius Andreas Vesalius μχ Το βιβλίο του Vesalius «Fabrica» περιλαμβάνει πολύ λεπτομεριακές αναπαραστάσεις-ζωγραφική της ανατομίας του ανθρώπινου σώματος συχνά σε αλλιγορικές στάσεις Στη βάση του εγκεφάλου φαίνεται το οπτικό χίασμα, η παρεγκεφαλίδα, οι οσφρητικοί βολβοί, κλπ

 Γεννήθηκε στην Μπολώνια – Εγινε έμπορος σπούδασε κοινωνικές επιστήμες- νομική -φιλοσοφία –λογική και τα συνέδεσε με την ιατρική –φυσικές επιστήμες. Το 1554 δίδαξε λογική και φιλοσοφία. Το 1561 εγινε καθηγητής φυσικών επιστημών στο Παν. στην Μπολώνια  Κατηγορήθηκε ώς αιρετικός και περιορίστηκε στη Ρώμη σε ένα σπίτι για μερικά χρόνια οπότε και συγχωρέθηκε.Εκεί ασχολήθηκε πολύ με τη βοτανική, τη ζωολογία και τη γεωλογία.Από το 1551 κια μετά οργάνωνε επιστημονικές αποστολές με σκοπό τη συλλογή και κατηγοροποίηση φυτών  Ίδρυση βοτανικού κήπου με φαρμακευτικά φυτά Δημιούργησε τον πρώτο δημόσιο βοτανικό κήπο στην Μπολώνια το 1568, που σήμερα λέγεται Orto Botanico dell'Università di Bologna Ulisse Aldrovandi / Aldrovandus μχ

 Η συλλογή των βοτάνων (cabinets of curiosities), του περιελάμβανε 4760 αποξηραμένα δείγματα σε 4117 φύλλα σε 16 τόμους που διατηρούνται σήμερα στο Πανεπιστήμιο της Μπολώνια. Πολλοί τη θεωρούν ένα από τα «8 θαύματα του κόσμου»  Έγραψε 14 τόμους Natural History  Εξέδωσε 3 τόμους ο ίδιος (πτηνά και έντομα), και τους υπόλοιπους οι μαθητές του (φυτά και άλλα ζώα) Ulisse Aldrovandi / Aldrovandus μχ From Ornithologiae, 1599Ornithologiae

Like many of his time, he believed nature capable of creating her own works of art. Ulisse Aldrovandi / Aldrovandus μχ  Πίστευε όπως πολλοί σύγχρονοί του στην ικανότητα της φύσης να δημιουργεί τα δικά της έργα τέχνης  Πέτυχε να καθιερώσει τη Φυσική Ιστορία σαν ένα ανεξάρτητο πεδίο μελέτης, χωρίς την έμφαση σε δυνητικές εφαρμογές, γεγονός που ήταν χαρακτηριστικό της εποχής. Αυτός είναι ο λόγος που οι μεταγενέστεροι στοχαστές τον αποκαλούν «Πατέρα της Φυσική Ιστορίας»  Μισέλ Φουκώ.. «Λέξεις και πράγματα»....το έργο του Aldrovandi είναι χαρακτηριστικό του τρόπου σκέψης των πνευματικών της Αναγέννησης... Συγκρίνοντας το έργο του με το έργο του του Bυffon διαπιστώνει ότι ο καθένας βασίζονταν σε άλλους όρους γνώσης ή επιστήμης. Αυτό που άλλαξε από τον ένα στον άλλον δεν είναι ο βαθμός σχολαστικότητας, αλλά ο τύπος του λόγου σε κάθε εποχή, ο σχεδιασμός της τάξης.

Ψηφιοποιημένες εκδόσεις Ornithologiae, hoc est de avibus historia libri XII (1599)Ornithologiae Ornithologiae tomus alter (1600) De animalibus insectis libri septem, cum singulorum iconibus ad vivum expressis (1602) Ornithologiae tomus tertius, ac postremus (1603)insectis Historia serpentum et draconum (1640) –serpentumdraconum Antidotarii Bononiensis, siue de vsitata ratione componendorum, miscendorumque medicamentorum, epitome (1574) De piscibus libri 5. et De cetis lib. vnus. Ioannes Cornelius Vteruerius... collegit. Hieronymus Tamburinus in lucem edidit... (1608) De reliquis animalibus exanguibus libri quatuor, post mortem eius editi: nempe de mollibus, crustaceis, testaceis, et zoophytis (1606) Dendrologiae naturalis scilicet arborum historiae libri duo sylua glandaria, acinosumq. pomarium vbi eruditiones omnium generum vna cum botanicis doctrinis ingenia quaecunque non parum iuuant, et oblectant. Ouidius Montalbanus (1668) Monstrorum historia cum Paralipomenis historiae omnium animalium.. (1658) Musaeum metallicum in libros 4 (1648) Quadrupedum omnium bisulcorum historia.. (1621)

 Φιλόσοφος  Βασίστηκε στα πειραματικά δεδομένα της εποχής του  Πίστευε ότι από τη σήψη διαφόρων οργανισμών ή πραγμάτων μπορούν να γεννηθούν αυτόματα τόσο φυτά όσο και ζώα. Βασίζονταν όμως σε υλιστικές αντιλήψεις. Το ζήτημα των πνευματικών ζωτικών δυνάμεων ήταν δευτερεύον  Διαχώριζε την ανόργανη από την οργανική ύλη αλλά πίστευε στην μετατροπή της μιας από την άλλη Francis Bacon, 1st Viscount St Alban Men have sought to make a world from their own conception and to draw from their own minds all the material which they employed, but if, instead of doing so, they had consulted experience and observation, they would have the facts and not opinions to reason about, and might have ultimately arrived at the knowledge of the laws which govern the material world.«

 Γιατρός, συνεχιστής του Παράκελσου Οι πνευματικές οντότητες διαμορφώνουν τον ανθρώπινο οργανισμό και καθορίζουν τις λειτουργίες των μερών και των οργάνων του (τοπικός αρχεύς/ εισρέων αρχεύς)  Ζύμη (fermentum, πνευματικές οντότητες)- χημικές μεταβολές =ζύμωση  Αυτογένεση  Υλικά ανόργανα και οργανικά, νεκρά ή ζωντανά Χημική αντίληψη για τα φαινόμενα της ζωής με την επενέργεια πνευματικών οντοτήτων Jan Baptist van Helmont

 Το1651 εξέδωσε το Exercitation de generatione animalium (συγκριτικές περιγραφές της ανάπτυξης των εμβρύων σε ανώτερα και κατώτερα ζώα, περιγραφή ωοθηκών, ωαρίων και γονιμοποιημένων ωαρίων της κότας)  Κυκλοφορία του αίματος, ανακάλυψη των βαλβίδων  Η καρδιά μπορεί να αντλήσει τρεις φορές το βάρος του σώματος  Ηταν ο πρώτος που πρότεινε ότι ο άνθρωπος και τα θηλαστικά αναπαράγονται μεσω της γονιμοποίησης του ωού από το σπέρμα (Το ωάριο των θηλαστικών παρατηρήθηκε μετά από 2 αιώνες αλλά η θεωρία του ήταν θεωρήθηκε αξιόπιστη και στην εποχή του ) William Harvey μχ

Χάρβεϋ παρουσιάζει τους πειραματισμούς του στον βασιλιά Κάρολο τον 1ο. William Harvey μχ Πίνακας του Ρόμπρετ Χάνναχ Exercitatio Anatomica de Motu Cordis et Sanguinis in Animalibus (An Anatomical Exercise on the Motion of the Heart and Blood in Animals),

William Harvey μχ  Η ανακάλυψη αυτή ευνοούσε την μηχανιστική άποψη της ζωής  Η ποσοτικοποίηση του αίματος που αντλείται από την καρδία αντιστοιχεί στην πρώτη σημαντική εφαρμογή των μαθηματικών στη βιολογία  Η πρώτη σημαντική εφαρμογή της νέας πειραματικής επιστήμης στη βιολογία ( καταστρέφεται το σύστημα του Γαληνού και δημιουργείται η μοντέρνα φυσιολογία) (περίοδος εκλαΐκευσης των πειραματικών μεθόδων και καταστροφής του Αριστοτελικού συστήματος της φυσικής)

Γάλλος φιλόσοφος  Ο κόσμος αποτελείται από ύλη η οποία διαιρείται επ΄άπειρον./Δεν υπάρχει καθόλου κενό/ μηχανική κίνηση σωματιδίων με αρχική κίνηση που την έδωσε ο θεός. Άρα: τα ζωντανά όντα δημιουργούνται από την άβια ύλη χωρίς την παρέμβαση ζωτικών πνευματικών δυνάμεων  Τα ζώα είναι μηχανές  Το σώμα ως μηχανή καταλαμβάνει χώρο=res extensa (η κορύφωση της μηχανιστικής άποψης της ζωής)  Στο σώμα δεν περιελάμβανε τον νου και την ψυχή που δεν καταλαμβάνουν χώρο = res cognitans (ως προς αυτά παρέμεινε βιταλιστής) René Descartes μχ

 Συνέδεσε το σώμα με τον νου-ψυχή μέσω ενός ιστού που ονόμαζε επίφυση και πίστευε λάθος ότι αυτό συνέβαινε μόνο στον άνθρωπο  Τα πνεύματα είναι υλικά και μέσω αυτών δίνονται οι εντολές από το νου στο σώμα ΔΥΪΣΜΟΣ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΨΥΧΗΣ  Δημιούργησε σοβαρότατα ρήγματα στις θεολογικές και μυστικιστικές αντιλήψεις του μεσαίωνα  Επανέφερε τη διαμάχη σχετικά με το θέμα της αυτογένεσης θεωρώντας ότι είναι μια φυσιολογική διαδικασία αυτοσυγκρότησης Επιγένεση για τα ζώα / πιθανό προσχηματισμό για τα φυτά René Descartes μχ

 Ιταλός γιατρός  Έδινε ιδιαίτερη βαρύτητα στο πείραμα  1668: Εκτέλεσε το γνωστό πείραμα «με το κρέας». Μετά από αυτό η θεωρία της αυτογένεσης δέχτηκε το πρώτο πλήγμα. Παρ΄ όλα αυτά η απόρριψη δεν ήταν καθολική. Απλά θεωρήθηκε ως μια περίπτωση. Η θεωρία της αυτογένεσης συνέχισε να ισχύει. Francesco Redi

Step 1 Jar-1 Left open Maggots developed Flies were observed laying eggs on the meat in the open jar Step 2 Jar-2 Covered with netting Maggots appeared on the netting Flies were observed laying eggs on the netting Redi's Experiment Step 3 Jar-3 Sealed No maggots developed Redi's Experiment Results What did Redi's experiment show? Was his hypothesis correct or incorrect? Redi's Experiment 1668 μχ The Problem Where do maggots come from?

Άγγλος φυσικαλιστής Το 1686 εξέδωσε τρίτομη εγκυκλοπαίδεια για τη ζωή των φυτών. Περιέγραφε είδη. Το 1693 εξέδωσε βιβλίο για την ταξινόμηση των διαφορετικών ειδών των ζώων βασιζόμενος στα δάκτυλα και στα δόντια. Εισήγαγε τις έννοιες της διαίρεσης και υποδιαίρεσης στις οποίες στη συνέχεια βασίστηκε ο Λινναίος για να στήσει το δικό του ταξινομικό σύστημα. John Ray μχ

 Γιατρός, σπούδασε στην Μπολώνια, δίδαξε στην Πίζα, στην Μεσσαίωνα, και στην Μπολώνια  Επηρεάστηκε από τον Borelli  Εξέτασε κάτω από το μικροσκόπιο ζωϊκούς και φυτικούς οργανισμούς  Ανέπτυξε τεχνικές για τη βελτίωση της παρατήρησης των λεπτότερων δομών των οργάνων και των στοιχείων τους  Η πρώτη του γραπτή εργασία είναι δύο επιστολές προς τον Borelli σχετικά με τη δομή των πνευμόνων του βατράχου και περί τριχοειδών αγγείων Marcello Malpighi μχ

 Άλλες εργασίες: Μορφή και υφή του ήπατος, διάφοροι αδένες, εγκεφαλικός φλοιός, νεφροί, σπλήνα, και γλώσσα  Τα αγγειακά σπειράματα των νεφρών παίρνουν το όνομά του καθώς και τα μαλπιγιανά σωμάτια του σπλήνα  Μελετάει επίσης τα στάδια ανάπτυξης του μεταξοσκώληκα  Στα φυτά μελετάει: κυστίδια, σπειροειδή αγγεία που θεωρεί ότι αντιστοιχούν στην τραχεία και τους βρόγχους των ζώων.  Δημιουργεί θεωρητικά σχήματα για ομοιότητες και αντιστοιχίες μεταξύ φυτών και ζώων Marcello Malpighi μχ

 Ήταν έμπορος υφασμάτων. Δεν σπούδασε σε Πανεπιστήμιο  Η αγάπη για τη μελέτη της φύσης τον οδήγησε στην κατασκευή απλού μεγεθυντικού φακού και σε ένα σύστημα φακών που έφτασαν μέχρι 270Χ, καθώς και στην κατασκευή περισσότερων από 400 μικροσκόπια  Το έργο του είναι υπό μορφή επιστολών που έστελνε στη Βασιλική Εταιρεία του Λονδίνου για δημοσίευση  Συμπλήρωσε το έργο του Μalpighi (τριχοειδή αγγεία και οι σχέσεις τους με τις αρτηρίες και φλέβες), περιέγραψε τα αιμοσφαίρια ως κύρια συστατικά του αίματος, τα σπερματοζωάρια σε διάφορα είδη ζώων, την ένωση σπερματοζωαρίου και ωαρίου στο βάτραχο, ανακάλυψε ωά εντόμων και πολλές παρατηρήσεις σχετικά με τη μικροσκοπική υφή ζώων  Ζωντανά ζωϊδια που εντοπίζονται παντού. Αυτό ερμηνεύτηκε έτσι ώστε να επιβεβαιώνει τη θεωρία της αυτογένεσης Antony Thonius Philips van Leeuwenhoek μχ

Έτσι κατόρθωσε να περιγράψει τα ερυθρά αιμοσφαίρια, σπερματοζωάρια, μυϊκές ίνες και μονοκύτταρους οργανισμούς Μικρoσκόπιο του Leeuwenhoek

 Μηχανικός, κατασκευαστής γεωμέτρης, μαθηματικός  Το 1665:βιβλίο- Micrographia:σχήματα και περιγραφές πολλών οργανισμών  Κελιά φελλού= κύτταρα, ο πρώτος που έδωσε αυτή τη λέξη  Ο πρώτος που αναγνώρισε ότι τα απολιθώματα ήταν απομεινάρια μιας αρχαίας μορφής ζωής και άρα αποτελούν ιστορικά στοιχεία της ζωής Robert Hooke

 Επικράτηση πνευματικών δυνάμεων και οντοτήτων στα φαινόμενα της ζωής Παράκελσος και Van Helmont θεωρούνται μετεξελίξεις των Πλατωνικών, αριστοτελικών και στωϊκών αντιλήψεων  Επικράτηση υλιστικών και μηχανιστικών αντιλήψεων είτε ως μετεξελίξεις των παλαιών ατομιστικών θεωριών, είτε ως προσπάθειες εφαρμογής των νόμων και των μεθόδων της νέας φυσικής στο χώρο της βιολογίας. Η διαμάχη συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια αυτών των δύο αιώνων  Συγκέντρωση πλήθους γνώσεων που αποτελούν τη βάση για τη βιολογία με όρους επιστήμης ΣΥΝΟΨΗ 16ος και 17ος αιώνας

 Συγγραφή πολλών βιβλίων με νέα στοιχεία και συστηματικότερη ταξινόμηση των ζωντανών οργανισμών  Ο Vesalius θέτει τις αρχές της νέας ανατομίας και ολοκληρώνονται εν πολλοίς οι μακροσκοπικές γνώσεις για το ανθρώπινο σώμα  Χρήση του μικροσκοπίου τον 17ο αιώνα και νέα γνώση για τη μικροσκοπική υφή των οργανισμών και την εμβρυολογία γεγονότα που οδηγούν σε νέες διαμάχες για τον προσχηματισμό και τη επιγένεση  Εφαρμογή πειραματικών μεθόδων στη φυσιολογία κυρίως με τα ευρήματα του Harvey σχετικά με την κυκλοφορία του αίματος ΣΥΝΟΨΗ 16ος και 17ος αιώνας

Ποια είναι η σχέση του μακρόκοσμου και του μικρόκοσμου. Ποιος είναι ο εκφραστής αυτών των αντιλήψεων Τι είναι τα τρία πρώτα και ποια η δυναμική τους Τι σημαίνει αστρικές περιοχές κατά τον Παράκελσο Ποια κοινά στοιχεία υπάρχουν στην αντίληψη περι των φαινομένων της ζωής κατά τον Παράκελσο και τον Van Helmont Από πού προέρχεται η χημική αντίληψη περί ζωής και τι σημαίνει Ποια η διαφορά ανόργανου σώματος και ζώου και ζωντανό κατά τον Καρτέσιο Ποια είναι η συμβολή του Vesalius στην επιστήμη. Ποιοι αντιτέθηκαν στην χρησιμότητα της ανατομίας Ποιοι παράγοντες ευνόησαν την παραγωγή περιγραφικότερων έργων για τους ζωντανούς οργανισμούς τον 16 και17 αιώνα Τι υποστήριζε η θεωρία του προσχηματισμού, τι της επιγένεσης και τι της αυτόματης γένεσης Ποια η συμβολή του Harvey σχετικά με την κίνηση του αίματος και σε τι διαφοροποιήθηκε από τον Γαληνό Ποια η συμβολή του μικροσκοπίου στην ανάπτυξη των γνώσεων για τη δομή και λειτουργία των οργανισμών Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης των αντιλήψεων περί των φαινομένων της ζωής κατά την Αναγεννηση

The idea that organisms originate directly from nonliving matter. "life from nonlife" abiogenesis - (a-not bio-life genesis-origin) The Scientist below ran experiments to prove or disprove the theory of spontaneous generation. Review their experiments and attempt to answer the questions on the bottom of this page. Francesco Redi - One of the first to disprove spontaneous generation. An Italian doctor who proved maggots came from flies. (Italian 1668)Francesco Redi Lazzaro Spallanzani - One of the first to disprove spontaneous generation. An Italian scientist who proved microorganisms could be killed by boiling. (Italian 1767)Lazzaro Spallanzani Louis Pasteur - One of the first to disprove spontaneous generation. A French scientist who proved that micro organisms was carried by dust not air. (French 1864)Louis Pasteur Spontaneous Generation