ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/17-9-13), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/7-5-2014), τη Νομοθετική Ρύθμιση της 3-7-2014 και τη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
«Ανέστη Χριστός, και νεκρός ουδείς επί μνήματος» Αληθώς ανέστη ο Κύριος!
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
Εισήγηση για τον κόσμο των Συναισθημάτων Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
ΤΥΠΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ Θ.Μ.
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
11. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΣΤΑΘΗΣ ΜΠΑΛΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2016 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ.
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Project.
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΩΝ ΤΡΙΜΙΘΙΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΗΣ 2016
Παχυσαρκία.
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (Project)
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ & Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Με βάση τον Νόμο 4186 ( ΦΕΚ 193/ ), το ΠΔ 68/2014 ( ΦΕΚ 110/ ), τη Νομοθετική Ρύθμιση της και τη Νομοτεχνική Βελτίωση της ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΑΠΌ ΤΗΝ Α΄ ΣΤΗ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Μαθήματα Γενικής Παιδείας – Κοινού ΠρογράμματοςΏρες 1Ελληνική Γλώσσα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία5 Νέα Ελληνική Γλώσσα2 Νέα Ελληνική Λογοτεχνία2 2Μαθηματικά Άλγεβρα3 Γεωμετρία2 3Φυσικές Επιστήμες Φυσική2 Χημεία2 Βιολογία2 4Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) 3 5Θρησκευτικά2 6Ιστορία2 7Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά)2 8Ερευνητική Εργασία (project) (εξεταζόμενο με τις διαδικασίες του project) 2 9Φυσική Αγωγή (όχι γραπτώς εξεταζόμενο)2 10Μάθημα Επιλογής, ένα από τα εξής τέσσερα (όλα γραπτώς εξεταζόμενα) : 2 Εφαρμογές Πληροφορικής Διαχείριση Φυσικών Πόρων Καλλιτεχνικά (Θεατρολογία ή Μουσική ή Εικαστικά) Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός Γενικό Σύνολο Ωρών Προγράμματος35 ώρες Μ.Ο.: 10

Ομάδες Προσανατολισμού Τι καινούργιο καθιερώνεται με τον νέο νόμο Οι Ομάδες Προσανατολισμού Στη Β΄ Λυκείου οι 3 Κατευθύνσεις περιορίζονται σε 2 Ομάδες Προσανατολισμού 1. Ανθρωπιστικών Σπουδών ( με 5 ώρες διδασκαλίας αντί 8) 2. Θετικών Σπουδών ( με 5 ώρες διδασκαλίας αντί 7). Στην Γ΄ Λυκείου οι 3 Κατευθύνσεις γίνονται 3 Ομάδες Προσανατολισμού ( με 20 ώρες διδασκαλίας αντί 12) 1. Ανθρωπιστικών Σπουδών, 2. Θετικών Επιστημών, 3. Οικονομικών, Πολιτικών, Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Επιστημών.

ΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΑΠΌ ΤΗ Β΄ ΣΤΗ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Μαθήματα Γενικής Παιδείας – Κοινού ΠρογράμματοςΏρες 1Ελληνική Γλώσσα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία2 Νέα Ελληνική Γλώσσα2 Νέα Ελληνική Λογοτεχνία2 2Μαθηματικά Άλγεβρα3 Γεωμετρία2 3Φυσικές Επιστήμες Φυσική2 Χημεία2 Βιολογία2 4Ιστορία2 5Θρησκευτικά2 6Φιλοσοφία2 7Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά)2 8Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί & Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) 2 9Εισαγωγή στις Αρχές της επιστήμης των Η/Υ1 10 Ερευνητική Εργασία (project) (εξεταζόμενο με τις διαδικασίες του project) 1 11Φυσική Αγωγή (όχι γραπτώς εξεταζόμενο) 1 Μαθήματα Προσανατολισμού από μία από τις εξής δύο Ομάδες ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 12Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και ΓραμματείαΦυσική3 13Βασικές Αρχές Κοινωνικών ΕπιστημώνΜαθηματικά2 Γενικό Σύνολο Ωρών Προγράμματος35 ώρες Μ.Ο.: 10

ΤΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ Μαθήματα Γενικής Παιδείας – Κοινού Προγράμματος Ώρες 14 1 Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Νέα Ελληνική Γλώσσα4 Νέα Ελληνική Λογοτεχνία2 2Ιστορία2 3Εισαγωγή στις Αρχές της επιστήμης των Η/Υ2 4Ξένη Γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά)2 5Θρησκευτικά1 6Φυσική Αγωγή (όχι γραπτώς εξεταζόμενο) 1 ή 2 Μαθήματα Προσανατολισμού από μία από τις εξής τρεις Ομάδες20 ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝ. ΠΟΛΙΤ. ΚΟΙΝ. & ΠΑΙΔΑΓΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 7 Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Μαθηματικά ή Βιολογία Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής 8ΛατινικάΦυσική Αρχές Οικονομικής Επιστήμης ή Αρχές Φυσικών Επιστημών 9ΙστορίαΧημεία Στοιχεία Κοιν. και Πολιτ. Σπουδών ή Ιστορία Γενικό Σύνολο Ωρών Προγράμματος34 ώρες Μ.Ο.: 10

Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης ( Ε. Π. Ε.) Τι καινούργιο καθιερώνεται με τον νέο νόμο Τα Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης ( Ε. Π. Ε.) Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού δίνει δυνατότητα εισαγωγής σε σχολές ενός ή δύο Επιστημονικών Πεδίων Εξειδίκευσης από τα εξής : 5 Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης 1. Ανθρωπιστικών και Νομικών Σπουδών, ( πρώην 1 ο πεδίο ) 2. Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών, ( πρώην 2 ο & 4 ο πεδίο ) 3. Επιστημών Υγείας, ( πρώην 3 ο πεδίο ) 4. Οικονομικών, Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, ( με σχολές του πρώην 5 ου αλλά και κάποιες του 1 ου πεδίου ) 5. Παιδαγωγικών Επιστημών ( με τις Παιδαγωγικές σχολές, κοινές στο πρώην 1 ο & 2 ο πεδίο )

Ομάδες Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης Οι 3 Ομάδες Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου και τα 5 Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης ΟΙ 3 ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ & ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΑ 5 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ (Ε.Π.Ε.) ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ώρες ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ώρες ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Ώρες ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ώρες ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 10Μαθηματικά8Βιολογία8 Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής 8 8 Λατινικά4Φυσική6 6 Αρχές Οικονομικής Επιστήμης 6 Αρχές Φυσικών Επιστημών 6 Ιστορία6 Χημεία ή Προγραμμα- τισμός 6Χημεία6 Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών 6Ιστορία6 Σύνολο ωρών:20

ωράριο μαθήματα γενικής παιδείας Τι καινούργιο καθιερώνεται με τον νέο νόμο στο ωράριο και στα μαθήματα γενικής παιδείας Αυξάνεται το εβδομαδιαίο ωράριο των μαθητών της Α΄ ( από 33 σε 35 ώρες ) και της Γ΄ Λυκείου ( από 31 σε 34 ίσως και 35). Εισάγονται κάποια νέα μαθήματα ως υποχρεωτικά ( π. χ. η Πολιτική Παιδεία στην Α΄ 3 ώρες και στη Β΄ Λυκείου 2 ώρες, η Φιλοσοφία στη Β΄ 2 ώρες, η Εισαγωγή στην επιστήμη των ΗΥ στη Β΄ 1 ώρα και στην Γ΄ 2 ώρες ) ή ως Επιλογές ( π. χ. η Διαχείριση φυσικών πόρων, οι Εφαρμογές Πληροφορικής, τα Καλλιτεχνικά και ο Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός στην Α΄ Λυκείου 2 ώρες ). Κάποια καταργούνται ( π. χ. η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και η Κοινωνιολογία στην Γ΄, καθώς και όλες οι Επιλογές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου ). Κάποια άλλα περιορίζονται ( π. χ. η Φυσική Αγωγή και η Ερευνητική Εργασία στη Β΄ από 2 ώρες θα διδάσκονται μόνο 1). Οι ώρες της Νεοελληνικής Γλώσσας & Γραμματείας στην Γ΄ Λυκείου αυξάνονται από 4 σε 6 (4 Γλώσσα και 2 Λογοτεχνία ).

ωράριο μαθήματα προσανατολισμού Τι καινούργιο καθιερώνεται με τον νέο νόμο στο ωράριο και στα μαθήματα προσανατολισμού Ενισχύεται κάπως στη Β΄ Λυκείου το πρόγραμμα γενικής παιδείας ( από 27 στις 30 ώρες ) και μειώνεται αντίστοιχα το πρόγραμμα των μαθημάτων προσανατολισμού ( από 8 στις 5) Αντίθετα, ενισχύεται ιδιαίτερα στην Γ΄ Λυκείου το πρόγραμμα των μαθημάτων προσανατολισμού ( από 12 φτάνει στις 20). Καταργούνται κάποια μαθήματα των πρώην Κατευθύνσεων ( π. χ. οι Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ) και κάποια άλλα μετονομάζονται ( π. χ. οι ΑΟΘ ). Τελικώς, η Γ΄ Λυκείου θα έχει ωράριο 34 ( ίσως 35) ώρες εβδομαδιαίως, από τις οποίες οι 26 θα αφορούν πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για τις εισαγωγικές.

Ενδοσχολικές εξετάσεις Τι καινούργιο καθιερώνεται με τον νέο νόμο στις Ενδοσχολικές εξετάσεις Εξετάσεις στην Α΄ και Β΄ Λυκείου με τα μισά θέματα από τον διδάσκοντα καθηγητή και τα μισά με κλήρωση ανά σχολείο από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. Εξετάσεις στη Γ΄ Λυκείου με τα μισά θέματα από τον διδάσκοντα καθηγητή και τα μισά από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας με κλήρωση αλλά όχι ανά σχολείο. Τα γραπτά όχι μόνο στην Α΄ και στη Β΄ αλλά και στην Γ΄ Λυκείου διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα και όχι από ειδικούς βαθμολογητές.

Εισαγωγικές εξετάσεις Τι καινούργιο καθιερώνεται με τον νέο νόμο στις Εισαγωγικές εξετάσεις Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθιερώνονται χωριστές εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο μετά την απόλυση από το Λύκειο, με τα μισά θέματα από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και τα άλλα μισά από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων. Στις εξετάσεις αυτές οι υποψήφιοι εξετάζονται σε 4 μόνο μαθήματα, δηλ. στα 3 της Ομάδας Προσανατολισμού και στο κοινό μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας ( Γλώσσα 60% και Λογοτεχνία 40%). Τα γραπτά διορθώνονται από ειδικούς βαθμολογητές.

εισαγωγή Πώς θα γίνεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Με βάση το άθροισμα των γραπτών επιδόσεων στις χωριστές πανελλαδικές εξετάσεις στα τρία μαθήματα προσανατολισμού και στη Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία. Ένας από τους βαθμούς αυτούς ( ανάλογα με τη σχολή ) θα πολλαπλασιάζεται με έναν ειδικό συντελεστή. Στο παραπάνω άθροισμα θα προστίθεται ως 5 ος βαθμός και ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης, που προκύπτει από τον Αναπροσαρμοσμένο Γενικό Βαθμό των τριών τάξεων του Λυκείου με βάση τον τύπο : ΒΠΑ = [ ( Γ. Β. της Α΄ x 0,4)+( Γ. Β. της Β΄ x 0,7)+( Γ. Β. της Γ΄ x 0,9)] 2

αναπροσαρμογή Πώς θα γίνεται η αναπροσαρμογή των Γενικών Βαθμών των τριών τάξεων του Λυκείου Βάση σύγκρισης θα είναι ο Μ. Ο. των γραπτών των 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Ο Γ. Β. οποιασδήποτε τάξης θα αναπροσαρμόζεται στο Μ. Ο.+1, αν είναι μεγαλύτερος του Μ. Ο. αυτού. Γ. Β. > Μ. Ο.  Μ. Ο.+1 Ο Γ. Β. οποιασδήποτε τάξης θα αναπροσαρμόζεται στο Γ. Β.+1, αν είναι μικρότερος του Μ. Ο. αυτού, χωρίς όμως μετά την αναπροσαρμογή να υπερβαίνει τον Μ. Ο. Γ. Β. < Μ. Ο.  Γ. Β.+1 Αν ο Γ. Β. είναι μεγαλύτερος από τον Μ. Ο. λιγότερο από μία μονάδα, δεν θα γίνεται αναπροσαρμογή.

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ για τους μαθητές της Α΄ και της Β΄ Λυκείου Στις εξετάσεις οι μαθητές της Α΄ και της Β΄ Λυκείου θα αντιμετωπίσουν κατά 50% θέματα που δεν θα έχουν επιλέξει οι καθηγητές, αλλά θα έχουν κληρωθεί από τράπεζα θεμάτων Για την προαγωγή στην επόμενη τάξη απαιτείται όχι μόνο η βάση του 10 στον Γ. Β. αλλά και στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, και των 2 μαθημάτων Προσανατολισμού και ακόμη τουλάχιστον 8 σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Οι επιδόσεις των μαθητών ήδη από την Α΄ Λυκείου θα συνυπολογίζονται σε κάποιο βαθμό για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ( ο Γενικός Βαθμός της Α΄ αποτελεί περίπου το 4% του βαθμού εισαγωγής, της Β΄ περίπου το 7%, της Γ΄ περίπου το 9%).

ΟΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗ όπως ρυθμίστηκαν μετά τον Ιούνιο του 2014 Μ. Ο. 10. Όχι 10 κατά διακριτό αντικείμενο / κλάδο. Για την προαγωγή στην επόμενη τάξη στα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών απαιτείται απλώς Μ. Ο. 10. Όχι 10 κατά διακριτό αντικείμενο / κλάδο. Μ. Ο. 12,5 Επιπροσθέτως, αν ένας μαθητής υστερεί μέχρι και σε 2 ( από τους 5) κλάδους των Ελληνικών και των Μαθηματικών ( με βαθμό όχι μικρότερο του 8) προάγεται αρκεί ο Μ. Ο. όλων των κλαδικών μαθημάτων ( δηλαδή των 8 κλάδων των Ελληνικών, των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών ) να είναι τουλάχιστον 12,5.

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΝΕΟΤΕΡΕΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Έως 15 Μαρτίου εκάστου διδακτικού έτους και ισχύουν για το τρέχον : Υ. Α. που καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων και τα ειδικά μαθήματα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση. Έως 30 Μαΐου εκάστου διδακτικού έτους και ισχύουν για το επόμενο : Υ. Α. που ορίζει και τροποποιεί τον αριθμό, την ονομασία των επιστημονικών πεδίων και την ένταξη των Σχολών, Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων σε αυτά. Έως την 1 η Μαρτίου εκάστου έτους πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τμήματος, η οποία περιέρχεται σε αυτόν ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση και ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α΄ Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.

ΑΛΛΕΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ Για αρκετά μαθήματα της Β΄ Λυκείου ( φυσικά, και της Γ΄ ) δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί ποια συγκεκριμένα μέρη του τελικού γραπτού διαγωνίσματος θα καθορίζει η τράπεζα θεμάτων και ποια ο διδάσκων ( ή η ΚΕΕ ). Ειδικότερα, για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί η δομή και ο τύπος του διαγωνίσματος ( π. χ. θα συνεχίσει να ζητείται και περίληψη ; θα εξετάζεται μόνο διδαγμένο ή και αδίδακτο λογοτεχνικό κείμενο ;) Ακόμη δεν έχουν καθοριστεί οι σκοποί, οι στόχοι και το περιεχόμενο πολλών νέων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου και, φυσικά, δεν έχουν συγγραφεί και εκδοθεί τα αντίστοιχα βιβλία. ( Πολύ πρόσφατα συγκροτήθηκαν σχετικές επιτροπές και εργάζονται με πιεστικούς χρόνους ). Τέλος, να σημειωθεί ότι η διδακτέα ( και εξεταστέα ) ύλη των μαθημάτων της Β΄ Λυκείου ήδη αναθεωρήθηκε μία φορά.

« η παιδεία πρέπει να είναι μία και η ίδια για όλους, και η φροντίδα γι ’ αυτήν πρέπει να ανήκει στο δημόσιο και όχι να αφήνεται στην ατομική πρωτοβουλία, όπως γίνεται σήμερα, που ο κάθε γονιός φροντίζει ιδιωτικά τα παιδιά του …» Αριστοτέλης, Πολιτικά, 4 ος αι. π. Χ. « ό, τι καλύτερο και σοφότερο επιθυμούν οι γονείς για το δικό τους παιδί αυτό ακριβώς θα πρέπει να επιδιώκει και ολόκληρη η κοινωνία για όλα τα παιδιά. Κάθε άλλη ιδέα για τα σχολεία μας είναι στενών οριζόντων και ανεπιθύμητη : και αν ενεργοποιηθεί, θα αποτελέσει καταστροφή για τη δημοκρατία μας » John Dewey, The School and Society, 1900 « Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τι να σκέφτονται ». Margaret Mead, Εθνολόγος,