ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Α ’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΛΆΡΙΣΑ 2014- ΔΙΆΛΕΞΗ 3 Η Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Προγραμματισμός Επιχειρησιακών Πόρων - Enterprise Resource Planning Ενότητα 4: Οικονομική Διαχείριση Καθηγητής.
Advertisements

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ Γεώργιος Βενιέρης Σάνδρα Κοέν.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ Παναγιωτάκης Αλέξανδρος Ψυχολόγος, MSc στην Εκπαίδευση.
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Κοντού Γ. Μαρία Ph.D, M.Sc., ΚΦΑ. Ο όρος «προβλήματα όρασης» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα διαταραχών της οπτικής ικανότητας από τα μικρά προβλήματα όρασης.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ > ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Κίνηση.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΛΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜEd – MSc Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Integrated Water Resources Management (IWRM) Η ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτινων πόρων (ΟΔΥΠ) είναι μια συστηματική διαδικασία για την αειφόρο ανάπτυξη,
ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μάθημα 2 : Μεθόδευση πληροφοριών και λήψη αποφάσεων ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med,
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εισαγωγή στη Ψυχολογία
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εταιρική Διακυβέρνηση
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
Εισηγήτρια: Τσιμεράκη Βαρβάρα, ACCT, MSc
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
θέμα: richard gloss το φαινομενο τησ διασπορασ
ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Project τμηματοσ γυναικων
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
ΕΡΓΑΣΙΑ 1ΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ (2)
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΙΙ Περίγραμμα Μαθήματος
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Α ’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΛΆΡΙΣΑ ΔΙΆΛΕΞΗ 3 Η Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc

Ορισμός  Αντίληψη είναι ο τρόπος που δίνουμε νόημα στις πληροφορίες που προσλαμβάνουμε μέσω των αισθητηρίων οργάνων.  6 αισθήσεις : όραση, ακοή, όσφρηση, αφή, γεύση, ιδιοδεκτικότητα ( μας ενημερώνει για την εσωτερική κατάσταση του σώματος )

 Η αντίληψη διαφοροποιείται από την αίσθηση καθώς δεν προσλαμβάνουμε παθητικά πληροφορίες. Τις αναλύουμε και τις ερμηνεύουμε.  Η διαφοροποίηση προκύπτει σε περιπτώσεις οπτικής αγνωσίας : Τα άτομα κοιτάζουν, αλλά δεν κατανοούν.

Αισθητηριακά συστήματα  Καθεμιά από τις παραπάνω αισθήσεις αντιδρά σε κάποια μορφή φυσικής ενέργειας.  Όραση = φως  Ανθρώπινο οπτικό σύστημα

 Αποτελείται :  Οφθαλμούς  Διάφορες εγκεφαλικές περιοχές  Οδούς που τις ενώνουν

 Ο οφθαλμός αποτελείται από 2 συστήματα  Δημιουργία ειδώλου : Κερατοειδής χιτώνας, Φακός, Κόρη  Δημιουργία μετατροπής του ειδώλου σε ηλεκτρικές ώσεις. Αμφιβληστροειδής χιτώνας 2 είδη υποδοχέων : Ραβδία ( Ανίχνευση κίνησης ) Κωνία ( Χρώματα )

Ρόλος Gestalt  Οι Μορφολογικοί Ψυχολόγοι υποστήριξαν ότι οι νοητικές διεργασίες αποτελούνται από σχηματοποιήσεις σε σύνολα και ΌΧΙ ακολουθίες απλών αισθητηριακών αντιλήψεων.  Αντιλαμβανόμαστε τα αντικείμενα ως ολότητες παρά σαν το άθροισμα των μερών τους.

Αρχές αντίληψης  Σχέση μορφής – φόντου Δηλαδή, η αντίληψη κάθε αντικειμένου που το αντιλαμβανόμαστε σαν ολότητα ονομάζεται μορφή και διαφοροποιείται από το φόντο - από ό, τι το περιβάλλει

 Ομαδοποίηση Ένα σύνολο αρχών που χρησιμοποιεί το αντιληπτικό σύστημα για να οργανώνει τα ερεθίσματα σε ένα κόσμο σχημάτων.

1. Εγγύτητα : Όσο πιο κοντά εμφανίζονται αντικείμενα πιο πιθανά γίνονται αντιληπτά ως ομάδες 2. Ομοιότητα : Παρόμοια στοιχεία γίνονται αντιληπτά ως μέρος ομάδας 3. Συνέχεια : Αισθήματα που εμφανίζονται ή δημιουργούν μια συνεχή μορφή γίνονται αντιληπτά ως ομάδα 4. Εγκλεισμός : Συμπλήρωση ατελών περιγραμμάτων για σχηματισμό ολοκληρωμένου αντικειμένου

5. Υφή : Όταν βασικά χαρακτηριστικά των ερεθισμών έχουν την ίδια υφή ( π. χ. προσανατολισμός ), εννοούνται ως ομάδα 6. Απλότητα : Τάση ομαδοποίησης κατά τέτοιον τρόπο ώστε να παράγεται η απλούστερη ερμηνεία του κόσμου. 7. Κοινή τύχη : Ομάδες αντικειμένων που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση εκλαμβάνονται σαν να πηγαίνουν μαζί. 8. Κοινή περιοχή : Τα στοιχεία που τοποθετούνται μέσα σε κάποια όρια τείνουν να πηγαίνουν μαζί.

Σήματα απόστασης  Αμφιβληστροειδής χιτώνας : Δυσδιάστατη επιφάνεια Είδωλο : Επίπεδο Σήματα απόστασης 1. Μονοφθαλμικά 2. Διοφθαλμικά

Μονοφθαλμικά σήματα  Σχετικό μέγεθος : Σε μια ομάδα με όμοια αντικείμενα που διαφέρουν στο μέγεθος αντιλαμβανόμαστε τα μικρότερα, μακρύτερα  Παρέμβαση ή επικάλυψη : Από δυο να αντικείμενα επικαλυμένα, το επικαλυμένο αντικείμενο θεωρείται μακρύτερα.  Σχετικό Ύψος : Μεταξύ ομοίων αντικειμένων, τα ψηλότερα γίνονται αντιληπτά ως μακρύτερα.

 Σκίαση : Τα θαμπά αντικείμενα φαίνονται μακρύτερα και τα λαμπρύτερα πιο κοντινά.  Παράλλαξη κίνησης : Μετακίνηση από την μια πλευρά ή την άλλη μέρη αποκαλύπτονται ή επικαλύπτονται  Διαβάθμιση χρώματος : Όσο πιο κοντά τόσο πιο έντονα χρώματα  Διαβάθμιση υφής : Όσο πιο μακριά τόσο πιο λίγες λεπτομέρειες

Διοφθαλμικά Σήματα  Διοφθαλμική παράλλαξη : Διαφορές στις 2 θέσεις ενός αντικειμένου  Διοφθαλμική ανισοκονία : Διαφορά στις εικόνες που σχηματίζονται πάνω στον αμφιβληστροειδή στα 2 μάτια όταν κοιτάζουμε αντικείμενα σε διαφορετικές αποστάσεις.

Αντιληπτική Σταθερότητα  Αντιλαμβανόμαστε τα αντικείμενα σαν να έχουν σταθερά χαρακτηριστικά, παρά τις αλλαγές στην εμφάνισή τους.  Ακόμη κι αν ο αισθητήριος κόσμος μας αλλάζει η αντίληψη μας γι ’ αυτόν με όρους φωτεινότητας, χρώματος, σχήματος και μεγέθους παραμένει σταθερή.

Αντιληπτικές πλάνες  Αφορούν στον τρόπο που το αντιληπτικό σύστημα μπορεί να παραπλανηθεί.  Έχουν καταγραφεί πάνω από 200 πλάνες

Richard Gregory  Οι διαδικασίες που παράγουν την σταθερότητα του μεγέθους στα τρισδιάστατα αντικείμενα μερικές φορές χρησιμοποιούνται εσφαλμένα στην αντίληψη των δυσδιάστατων αντικειμένων και γίνονται το αίτιο για την αντιληπτική πλάνη.

Γνωστές αντιληπτικές πλάνες  Κατά τον Gregory, οι πλάνες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες : Πλάνες εξαρτώμενες από φυσιολογικούς μηχανισμούς Πλάνες λόγω στρατηγικής

Πλάνες λόγω φυσιολογικού μηχανισμού  Αρνητικά μετεικάσματα π. χ. κόκκινο τετράγωνο  Φαινόμενο του καταρράκτη - στάσιμα αντικείμενα κίνηση αντίθετα  Αυτοκινητικό φαινόμενο - Σκοτεινό δωμάτιο και φως. Φαίνεται να κινείται εδώ κι εκεί γιατί δεν υπάρχει βάθος.  Φαινόμενο φι - 2 αναμμένα φώτα, σε απόσταση γίνονται αντιληπτά ως ένα συνεχές

Πλάνες λόγω στρατηγικής  Προκύπτουν από ακατάλληλη επεξεργασία των δεδομένων και συγκεκριμένα από ακατάλληλη κλιμάκωση της σταθερότητας ( αντιληπτική σταθερότητα ).  Πλάνη Muller-Lyer, Πλάνη Ponzo  Αμφίσημοι ερεθισμοί : κύβος Necker  Εύλογες και απίθανες πλάνες : Απίθανο τρίγωνο  Με δημιουργικό τρόπο μέσω των αντιληπτικών διεργασιών : Αόρατο τρίγωνο.

Παραδείγματα πλανών

Οφθαλμαπάτη του Wundt

Οφθαλμαπάτη Zollner

Οφθαλμαπάτη Ebbinghaus

Θεωρίες Αντίληψης  Οι θεωρίες αντίληψης κατηγοριοποιούνται σε από κάτω προς τα πάνω και από πάνω προς τα κάτω  Από κάτω προς τα πάνω υποστηρίζουν ότι η αντίληψη σαφώς προκύπτει από διαθέσιμους ερεθισμούς.

 Στις από κάτω προς τα πάνω (bottom-up) θεωρίες ανήκουν : Το μοντέλο του πανδαιμόνιου Η υπολογιστική θεωρία του Marr για την αναγνώριση αντικειμένων Οικολογική θεωρία της άμεσης αντίληψης του Gibson

 Θεωρίες από πάνω προς τα κάτω (top-down) είναι εκείνες που τονίζουν ότι η σπουδαιότητα της προηγούμενης γνώσης και άλλων γνωστικών παραγόντων.  Η θεωρία του Gregory για την αντίληψη ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.

 Οι θεωρίες από πάνω προς τα κάτω είναι υπεύθυνες για την αναγνώριση μιας λέξης παρόλο που δεν είναι όλη ευδιάκριτη.  Επίσης, η επίδραση του πλαισίου αναφοράς επηρεάζει την αντίληψη των αμφίσημων εικόνων.

 Συνδυασμός των δύο ειδών θεωρείται η λειτουργία αναγνώρισης προσώπων, κατά την οποία εμπλέκονται πολλοί διαφορετικοί γνωστικοί μηχανισμοί.  Ακόμη, ο Neisser πρότεινε ότι η αντίληψη είναι μια δεξιότητα που συνεπάγεται ενεργητικό κύκλο και συνδυάζει τα δύο στοιχεία.

Οικολογική προσέγγιση του Gibson  Θεωρία της άμεσης αντίληψης  Δεν συμβαίνει μόνη της αλλά μέσα σε ένα περιβάλλον με ερεθισμούς.  Ενεργητική και άμεση λειτουργία που μας βοηθά να προσαρμοστούμε στον περιβάλλοντα χώρο.  Σημασία στην αντίληψη της καθημερινής ζωής και όχι στο εργαστήριο.

Μοντέλο πανδαιμόνιου Selfridge  Μονάδες γνώσης υπεύθυνες για ειδικά έργα : Γνωστικοί Δαίμονες  Υποδαίμονες : Κατώτερο επίπεδο αντιδρά σε συγκεκριμένη εικόνα ή ερέθισμα. Όταν διεγείρεται κραυγάζει.  Δαίμονας αποφάσεων : Αποφασίζει μεταξύ των δαιμόνων που κραυγάζουν για το ίδιο ερέθισμα

Υπολογιστική Θεωρία του Marr  Ο Marr παρουσιάζει μια γνωστική υπολογιστική θεωρία.  Η ανθρώπινη μορφή αποτελείται από κυλίνδρους διαφορετικών επιπέδων γενίκευσης.  Γενικά, οι υπολογιστικές θεωρίες προσπαθούν να δείξουν πως πολύπλοκοι υπολογισμοί στο νευρικό σύστημα μετατρέπουν ακατέργαστα αισθητήρια ερεθίσματα σε αναπαράσταση του εξωτερικού κόσμου.

Neisser  Η αντίληψη περιγράφεται ως μια ενεργητική διαδικασία επεξεργασίας πληροφοριών, η οποία προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος  Αν υπάρχουν ερεθίσματα τότε αντίληψη άμεση  Αν οι πληροφορίες περιορισμένες τότε διαμόρφωση κανόνων και υποθέσεων

Αντίληψη ως ερμηνευτική διαδικασία  Σε αντίθεση με τον Gibson, η αντίληψη είναι ερμηνευτική διαδικασία.  Δεν βασίζεται μόνο στις πληροφορίες από το ερέθισμα αλλά και σε προηγούμενες εμπειρίες και γνώσεις που δημιουργούν προσδοκίες για όσα θα δούμε και θα ακούσουμε.  Διαμόρφωση και έλεγχος υποθέσεων δηλαδή, πιθανές ερμηνείες των προσλαμβανόμενων ερεθισμών.

Εξέλιξη της αντίληψης  Έχουν γίνει έρευνες για να διαπιστωθεί ποιες ικανότητες έχουν τα παιδιά από την γέννηση.  Fantz 1961: Μέθοδος προτίμησης κοιτάγματος  Τα νεογέννητα βρίσκουν διαφορές ανάμεσα στα πολύπλοκα ερεθίσματα  Προτιμούν σαφώς τα πολύπλοκα από τα απλά.

Εξοικείωση / Μη εξοικείωση  Τα βρέφη σταματούν να κοιτάζουν όταν κατ ’ επανάληψη βλέπουν ερεθίσματα που γίνονται αντιληπτά ως ίδια.  Αυτό λέγεται εξοικείωση.  Όταν ένα ερέθισμα εμφανίζεται ότι γίνεται αντιληπτό σαν να είναι διαφορετικό τότε το κοίταγμα συνεχίζεται.  Το φαινόμενο αυτό λέγεται μη εξοικείωση

 Συμπέρασμα του παραπάνω φαινομένου είναι ότι τα νεογέννητα μπορούν να αντιληφθούν τη διαφορά στο μαύρο – άσπρο και το έγχρωμο.  Δεν μπορούν να εντοπίσουν διαφορές στις αποχρώσεις των χρωμάτων αυτών.  Γεννιόμαστε συνεπώς, με τα βασικά συστατικά στοιχεία ανίχνευσης χαρακτηριστικών.

Ενδιαφέρον για τα πρόσωπα  Στα νεογέννητα μιας ώρας παρουσιάστηκαν πρότυπα.  Κοιτούσαν και παρακολουθούσαν τα πρότυπα που έμοιαζαν με ανθρώπινο πρόσωπο περισσότερη ώρα.  Πιθανή ερμηνεία αποτελεί το προσαρμοστικής αξίας ενδιαφέρον των βρεφών να εστιάζουν την προσοχή στην πηγή τροφής.

 Η αναγνώριση προσώπων είναι μια ικανότητα που προκύπτει πιο νωρίς από την αντίληψη του βάθους.  Η αντίληψη του βάθους είναι παρούσα στα νεογέννητα που όμως δεν εκφράζουν αλλαγές στον καρδιακό παλμό.  Ο φόβος του γκρεμού εμφανίζεται όταν το βρέφος ξεκινά να μπουσουλάει. Εδώ φαίνονται οι επιδράσεις της κληρονομικότητας και του περιβάλλοντος με σκοπό την προσαρμογή.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας !!!