 Νέες τεχνολογίες παρουσιάζονται σε καθημερινή βάση, δυστυχώς δε μαθαίνουμε ποτέ για τις περισσότερες από αυτές, καθώς είτε «θάβονται» σε κάποιο συρτάρι,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
4 ο Συνέδριο InfoCOM Green ICT 2012 Αθήνα, 17 Μαΐου 2012 «Οι Τεχνολογίες IC και η Καθαρή Ενέργεια» Δρ Γιώργος Αγερίδης Μηχανολόγος Μηχανικός Γενικός Διευθυντής.
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΤΥΠΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΒΙΟΜΑΖΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ
5 σημαντικοί τρόποι για την εξοικονόμηση καυσίμων Κοκολάκης Μάνος.
To ποδήλατο στην πόλη το παράδειγμα της Critical Μass Ηρακλείου.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΥΔΡΟΓΟΝΟ (κυψέλες ενέργειας).
Ιωάννης Χατζηβασιλειάδης, Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος 1 ΙΕΕΕ-Outstanding Engineer Ιωάννης Χατζηβασιλειάδης, ΕΜΠ 28 Μαίου 2010.
Κωστας Σουλδατος Θεμα εργασιας: Μηχανικος αυτοκινητων
Τεχνολογίας Εργασία στο μάθημα της :
Αρχή.
ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΤΡΕΝΑ ΑΠΌ ΤΟΝ ΔΕΡΑΛΑ ΠΑΣΧΑΛΗ ΚΑΙ ΣΙΜΟ ΚΑΛΟΓΕΡΙΔΗ.
Φαινόμενο θερμοκηπίου
Ειδικά & Υβριδικά Εργαλεία Αναζήτησης. Εισαγωγή  Υπάρχει μια πλειάδα από ειδικά και υβριδικά εργαλεία αναζήτησης που αξίζουν ιδιαίτερης αναφοράς.  Αυτά.
Η ιστορία του αυτοκινήτου.
ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Ελληνογαλλική Σχολή ‘Άγιος Παύλος’’
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Αιολικη ενεργεια Στέφανος Κουφάκης Αντωνία Θεοδώρου.
ΥΒΡΙΔΙΚΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Κεφάλαιο 3: Ειδικές περιπτώσεις στην κεφαλαιακή διάρθρωση και τον υπολογισμό της Καθαράς Παρούσας Αξίας.
ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Υβριδικό Αυτοκίνητο 1ο ΕΠΑΛ. Αγ. Παρασκευής
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗ Νινο Σιναϊ Αρης Μερκάι Γιτσας Ανδρεας.
Ηλεκτρικό- Υβριδικό αυτοκίνητο
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ECODRIVING. Έξυπνος τρόπος οδήγησης ο οποίος συμβάλλει: –στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου –στη μείωση των εκπομπών ρύπων και αερίων.
Ecodriving-Οικολογικά αυτοκίνητα
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΕΖΑΙΝΤΕΣ
«Οικολογία και μετακίνηση».. Ομάδα εργασίας μαθητών.
Εξάρτηση των ανθρώπων από την ενέργεια
Μάθημα: Κοινωνικά Ζητήματα και Επιχειρηματικές Πρακτικές Διδάσκουσα: Μπέττυ Τσακαρέστου Βουδούρης Γιώργος Γκιμούση Πανωραία Σουλουτζιδάκης Σοφοκλής και.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ V-TEC.
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
1ο ΓΕΛ ΧΑΙΔΑΡΙΟΥ   2η Ερευνητική Εργασία σχολικού έτους     ΘΕΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ    
Κυκλοφοριακός Φόρτος Κυκλοφοριακή Πυκνότητα
Εναλλακτικοι τροποι θερμανσης
ΑΠΩΛΕΙΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Ηλιακά χρήσης Project B MHX EΠΑΛ ΧΙΟΥ.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Σχολείο: 7ο Λύκειο Πάτρας Τμήμα: Α’1
Ομάδα Εργασίας Θ2: «Εφαρμογές και υπηρεσίες δικτύων κινητής τηλεφωνίας 3ης γενιάς (3G)» 1 Ομάδα Εργασίας Θ2 «Εφαρμογές και υπηρεσίες δικτύων κινητής τηλεφωνίας.
Αλήθειες και ψέματα για τα υβριδικά αυτοκίνητα ΤΣΙΜΠΟΥΡΛΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΓΙΟΣ-ΠΑΥΛΟΣ ● Εργασία στο τζετ σκι ● Εργασία στο μάθημα Τεχνολογίας ● ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ :ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο υποβοηθούμενο από κινητήρα LPG Μιχάλης Κοντός Επιβλέπων: Δρ. Δημήτριος Καλπακτσόγλου.
Εγώ και τα τροχοφόρα. Χάρτης Πως μετακινούνται οι πολίτες; Ποδήλατο Μηχανάκι Αυτοκίνητο Πατίνι Μ.Μ.ΜΜε τα πόδια.
Εναλλακτικά αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα με αέρια καύσιμα Τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα αυτού του τύπου –υγραέριο, που είναι μίγμα προπανίου (30%)
Υγραεριοκίνηση: Το τελευταίο διάστημα, στην Ελλάδα η υγραεριοκίνηση γνωρίζει πολύ μεγάλη άνθιση. Ουσιαστικά, αποτελεί μια περιβαλλοντική πρόταση, που εκτός.
ΟΜΑΔΑ 2 ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤIΝΟΣ ΡΑΜΙΩΤΗΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ ΠΛΑΣΤΑΡΑΣ ΝΙΚΗΤΑΣ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.
Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ. Γενικά – Συμπίεση & Εκτόνωση
Κεφάλαιο 1 Ιστορική αναδρομή - εισαγωγή ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ MSc in Management and Information Systems Μηχανολόγος Εκπαιδευτικός 1 ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑ Α ΝΤΑΓΚΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΚΟΘΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΟΜΑΔΑ Α ΝΤΑΓΚΑΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΕΦΑΛΑΣ.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΄΄Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ΄΄ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ.
ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Βασικές πληροφορίες Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Ιστορική αναδρομή Χάρτης εννοιών Σχετικό βίντεο EXCEL Ερωτήσεις.
Λεωφορείο χωρίς οδηγο- Τεχνολογία Λεωφορείου Είμαστε οι : Κατσικάρη Αθανασία Παπαποστόλου Ξένια Καντζούρα Κατερίνα Γκαραγκούνη Έλενα.
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
Νέος κινητήρας πετρελαίου
ΕλληνογαλλικΗ ΣχολΗ ΠειραιΑ ΑγιοΣ ΠαΥλοΣ
2o Γενικό Λύκειο Αργοστολίου
Το αυτοκίνητο που κινείται με νερό.
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΙΚΟΣ ΜΠΟΥΚΛΑΣ.
ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Μ.Ε.Κ. Ι Κεφάλαιο 3 Κύκλος λειτουργίας των Μ.Ε.Κ.
H AΡΚΤΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
«Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα και Διασπαρμένη Παραγωγή –
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Νέες τεχνολογίες παρουσιάζονται σε καθημερινή βάση, δυστυχώς δε μαθαίνουμε ποτέ για τις περισσότερες από αυτές, καθώς είτε «θάβονται» σε κάποιο συρτάρι, είτε μπλοκάρονται λόγω νομικών θεμάτων και γραφειοκρατίας.  Ωστόσο, ακόμα και σε περιπτώσεις που μια νέα τεχνολογία καταφέρει να επιβιώσει και να αποκτήσει σάρκα και οστά, απαιτούνται ακόμη και χρόνια για να διεισδύσει στην αγορά.  Το ίδιο συνέβη και ακόμη συμβαίνει σε ένα βαθμό με τα υβριδικά οχήματα, εννοώντας κυρίως τα αυτοκίνητα.

 Τα πρωτακούσαμε πριν πολλά χρόνια (σχεδόν 15 για την ακρίβεια), είδαμε το πρώτο υβριδικό στο δρόμο, δίπλα μας,  πολύ καιρό αργότερα (χωρίς να δώσουμε μεγάλη σημασία αρχικά), ακούμε τη φράση όλο και συχνότερα την τελευταία πενταετία και έχουμε εξοικειωθεί με την παρουσία των οχημάτων αυτών ανάμεσα στα «κοινά» βενζινοκίνητα/πετρελαιοκίνητα... πόσοι όμως από εμάς γνωρίζουν τι είναι τα υβριδικά, γιατί ονομάζονται έτσι και αν όντως προσφέρουν τα πλεονεκτήματα που διαφημίζουν;  Μόνο οι κάτοχοί τους (και αυτό ελέγχεται ορισμένες φορές), οι πωλητές τους και οι λίγοι «καμμένοι» με τη μηχανοκίνηση.  Μήπως πρέπει να αλλάζει αυτό, σιγά-σιγά;

 Μειωμένη κατανάλωση - Μειωμένες εκπομπές ρύπων - Φορολογικά κίνητρα και εκπτώσεις/διευκολύνσεις - Ελεύθερη πρόσβαση στα κέντρα των πόλεων, σε λεωφορειολωρίδες - Ελεύθερο parking στα κέντρα και σε δημοτικές εγκαταστάσεις - Αθόρυβη λειτουργία

 Κοινώς να έχετε «ελαφρύ» πόδι στο γκάζι.  Ένα υβριδικό που το ζορίζετε με βίαιες επιταχύνσεις και εν γένει «βιαστική» οδήγηση, θα κάψει ελάχιστα λιγότερο από το βενζινοκίνητο, ίσως και περισσότερο ενίοτε!  Παράλληλα με την αγορά υβριδικού, καλό είναι να μελετήσετε τις βασικές αρχές της «οικονομικής οδήγησης» που κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς τα τελευταία χρόνια.

 Τα υβριδικά οχήματα σε μορφή πολύ κοντινή στη σημερινή τους, πρωτοεμφανίστηκαν το 2007  Τα πρώτα χρόνια ήταν μια καθαρά δοκιμαστική φάση της νέας τεχνολογίας  Τα οχήματα αυτά διαδόθηκαν ταχύτατα στις αγορές των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, όπου πλέον αποτελούν πολύ σημαντικό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων οχημάτων !

 Η αρχή λειτουργίας τους είναι απλή:  Παίρνουμε ένα τυπικό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσεως (βενζίνης συνήθως, αλλά και πετρελαίου), μειώνουμε τα κυβικά και την ιπποδύναμή του, ενώ παράλληλα προσθέτουμε έναν ηλεκτροκινητήρα, μαζί με την κατάλληλη τροφοδοσία και χώρο αποθήκευσης ενέργειας (μπαταρία) του.  Οι δύο κινητήρες συνδέονται στο τυπικό σύστημα μετάδοσης (σασμάν) του αυτοκινήτου και μπορούν να το κινούν ταυτόχρονα, όταν απαιτείται.  Το όχημα κινείται σε γενικές γραμμές από τον κινητήρα εσωτερική καύσης, ο οποίος όμως μπορεί να υποβοηθείται από τον ηλεκτροκινητήρα σε μεγάλο βαθμό, χάρη στη μεγάλη ροπή που παράγει στα χαμηλά ο δεύτερος.  Με τον τρόπο αυτό, η κατανάλωση μειώνεται σε σημαντικό ποσοστό, ειδικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, ήτοι μέσα στην πόλη, σε μικρές ή μεσαίας απόστασης διαδρομές, χωρίς ανάγκη για μεγάλη επιτάχυνση.

 Αν τα πράγματα ήταν τόσο «ρόδινα» όσο παρουσιάζονται, γιατί οι πωλήσεις υβριδικών δεν έχουν εκτοξευθεί ακόμη παντού, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας (όπου βρίσκονται κάτω από το 1%);  Ένας μεγάλος αποτρεπτικός παράγοντας για την αγορά υβριδικού οχήματος, είναι αρχικά η υψηλή τιμή τους.  Όταν χρειάζεσαι ένα όχημα με μικρή κατανάλωση, είναι λογικό να κατατάσσεσαι στην κατηγορία αγοραστών με περιορισμένο budget.  Τα πρώτα υβριδικά που έσπασαν το ψυχολογικό φράγμα των €

 Κινηθείτε οικολογικά!  Η ιδέα του υβριδικού αυτοκινήτου µπορεί ακόµα να µας ξενίζει.  Η τεχνολογία όµως που κάποτε ατενίζαµε στο µέλλον βγήκε ήδη στους δρόµους και υιοθετώντας την θα βρεθούµε να οδηγούµε αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον.

 Oι περισσότεροι έχουµε ακούσει για τα υβριδικά αυτοκίνητα, λίγοι όµως γνωρίζουµε πραγµατικά περί τίνος πρόκειται, πόσω µάλλον έχουµε συνειδητοποιήσει την ανάγκη να αποκτήσουµε ένα.  Ο λόγος… περιβαλλοντικός.  Τα υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν µια µεταβατική κατάσταση από τα συµβατικά στα 100% ηλεκτροκίνητα (τα οποία ισοδυναµούν µε µηδενική εκποµπή ρύπων).  Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σήµερα στους δρόµους, αλλά µε περιορισµένες δυνατότητες, δηλαδή χωρίς να προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες που µας προσφέρει ένα οποιοδήποτε συµβατικό (αν και αυτός είναι ο τελικός στόχος).  Με το υβριδικό ωστόσο µπορούµε να µετακινηθούµε άνετα και κυρίως… καθαρότερα

 Who is who  Συµβατικό αυτοκίνητο.  Κινείται µε βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα.  Έχει ένα ρεζερβουάρ το οποίο µπορούµε να γεµίσουµε µε 40 έως 50 λίτρα καύσιµο, ανάλογα µε τον τύπο του αυτοκινήτου, και να ταξιδέψουµε 400 έως 600 χλµ.  Υβριδικό αυτοκίνητο.  Έχει τη δυνατότητα του συµβατικού, δηλαδή µπορούµε να γεµίσουµε το ρεζερβουάρ µε καύσιµο και να ταξιδέψουµε για χλµ.  Ταυτόχρονα όµως διαθέτει και ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί στις φάσεις της κίνησης κατά τις οποίες δεν απαιτείται όλη η ισχύς του βενζινοκινητήρα.  Έτσι ο βενζινοκινητήρας είναι ο κύριος κινητήρας του υβριδικού, αλλά στις φάσεις αργής κίνησης τη θέση του παίρνει ο ηλεκτροκινητήρας.  Όλα αυτά µάλιστα γίνονται αυτόµατα, χωρίς ο οδηγός να κάνει απολύτως τίποτα.  Αποτέλεσµα;  Ένα αυτοκίνητο µε πολύ χαµηλούς ρύπους και πολύ χαµηλά ποσοστά αερίων του θερµοκηπίου.

 ∆εν διαθέτει καθόλου βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα.  Αποκαλείται και αυτοκίνητο πόλης γιατί τα χιλιόµετρα που µπορούµε να κάνουµε είναι περιορισµένα (µέχρι 100).  Το ηλεκτροκίνητο εξυπηρετεί στις αστικές µετακινήσεις, αλλά όταν γυρίζουµε σπίτι το βράδυ πρέπει να διαθέτουµε ιδιωτικό χώρο (γκαράζ) για να το βάλουµε να φορτίσει.  Αυτού του είδους οι περιορισµοί ωστόσο το κάνουν δύσκολο να εξυπηρετήσει τους περισσότερους.

 Το κόστος των υβριδικών αυτοκινήτων αντιστοιχεί στο 1/4 των συµβατικών.  Αν, για παράδειγµα, η βενζίνη σάς κοστίζει µια τιµή α, µε το υβριδικό θα σας κοστίσει α διά 4.  Επίσης δεν χρειάζεται συντήρηση στο βαθµό που χρειάζεται το συµβατικό, ενώ ως µηχανισµός είναι πολύ πιο απλός, αφού ο ηλεκτροκινητήρας είναι µια απλούστατη µηχανή.  Και, το βασικότερο, εκπέµπει σαφώς λιγότερους ρύπους,  ενώ ένα ακόµα προσόν του είναι ότι για τους κατοίκους των µεγάλων αστικών κέντρων που οδηγούν υβριδικό δεν ισχύει ο δακτύλιος.

 Το υβριδικό σε σχέση µε το ηλεκτροκίνητο δεν έχει περιορισµούς στις αποστάσεις  Καλύπτει όλες τις ανάγκες, και µάλιστα οι επόµενες γενιές υβριδικών θα παρέχουν τη δυνατότητα τα πρώτα χλµ. κίνησης να είναι καθαρά ηλεκτρικά  Παράλληλα ωστόσο εξελίσσονται και τα ηλεκτροκίνητα, αφού από 100 χλµ. θα µπορούµε να κινηθούµε µέχρι 200 χλµ.

 Το βασικότερο πρόβληµα αγοράς ενός υβριδικού αυτοκινήτου έγκειται στην τιµή του.  Αν λοιπόν αναρωτιέστε γιατί να δώσετε €4.000 ή €5.000 παραπάνω για να το αγοράσετε, συνυπολογίστε τα εξής:  Αγοράζοντας υβριδικό υποστηρίζετε την εξέλιξη (οι βιοµηχανίες χρειάζονται κίνητρα από το αγοραστικό κοινό για να συνεχίσουν να επενδύουν στις νέες τεχνολογίες).  Μειώνετε την κατανάλωση καυσίµων µε αποτέλεσµα όχι µόνο να ρυπαίνετε λιγότερο αλλά και σε βάθος χρόνου να πάρετε πίσω αυτά τα παραπάνω ευρώ που δώσατε.  ∆εν πληρώνετε ειδικό τέλος ταξινόµησης φόρου.  Απαλλάσσεστε από τα τέλη κυκλοφορίας αφού πληρώνετε µόνο 3 ευρώ το χρόνο.

 Προβλέπεται ότι µέχρι το 2020 το 40% των αυτοκινήτων σε παγκόσµιο επίπεδο θα αποτελείται από αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας.  Υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης αναµένονται το 2030, οπότε εκτιµάται ότι το ποσοστό θα φτάσει το 80%.