ΝΕΥΡΟΑΝΑΔΡΑΣΗ Κέντρο ψυχοφυσιολογικής εκπαίδευσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

Ψυχοακουστική Διαταραχές επικοινωνίας
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Γιόγκα είναι η αρχαιότερη επιστήμη και έχει ως αντικείμενο μελέτης τον άνθρωπο.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΓΙΟΓΚΑ;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ικανότητες και δεξιότητες.
Επιμέλεια: Φωτεινή Σωτηροπούλου, Βιολόγος – 1ο ΓΕΛ Αμαλιάδας
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Το Φύλο και ο Εγκέφαλος. Σχέδιο φυλετικής διαφοροποίησης Ένα γονίδιο μεταστρέφει την αρχική ανάπτυξη του γεννητικού αδένα από θηλυκό σε αρσενικό ΧΧ 
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ηλεκτρομαγνητικά πεδία
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
Τα χαρακτηριστικά των επεξεργαστών By ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΚΕΓΙΑ ΕΠΑ-Λ ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ!
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Θέμα: «Κινητά Τηλέφωνα και Υγεία»
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Τα οφέλη της αερόβιας άσκησης στις μεγαλύτερες ηλικίες
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Εργασία στην τεχνολογία επικοινωνιών Των μαθητών Σαπουνάς Άγης Φασουλάς Νικόλας.
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Πένη Χατζηβαλσαμά, Ψυχολόγος, MSc, PhDc, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια βρεφικού μασάζ.
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΒΛΑΒΗ TRAUMATIC BRAIN INJURY.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Πλαστικότητα του εγκεφάλου   Μορφογένεση του εγκεφάλου   Μάθηση και Μνήμη   Επανόρθωση βλαβών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Χαρτογράφηση Εγκεφάλου
Κατάθλιψη «Η κατάθλιψη είναι σαν ένα πένθος για κάτι αγαπημένο που έχει χαθεί. Είτε είναι πρόσωπο είτε είναι ιδέα είτε πρόκειται για μια κατάσταση» Σίγκμουντ.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ - ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Οι νευρώνες Αποτελούν τα βασικά κύτταρα του νευρικού συστήματος Έχουν κυτταρικό σώμα που περιλαμβάνει τον πυρήνα Επικοινωνούν με τα άλλα κύτταρα.
Έτσι είναι ένα νευρικό κύτταρο
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Το φυσιολογικό νεογέννητο βρέφος
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Παπαπαντελής Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Άσκηση 1: Ιδιότητες των νεύρων
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Λειτουργία & Σχεδιασμός του Ηλεκτροεγκεφαλογράφου (EEG)
ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΝΕΥΡΙΚΩΝ ΚΥΤΤΑΡΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9
ΝΕΥΡΩΝΑΣ.
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΣΥΝΑΠΤΙΚΗ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ.
Κανελλόπουλος Ιω.. 2 Κάθε νευρώνας αποτελείται από το …………… ………. και από τις…………… Οι τελευταίες διακρίνονται στους…………… και στον…………… ή…………… Οι νευρώνες,
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Αποσυνδετικές διαταραχές
...things we need to know Σύναψη είναι η λειτουργική σύνδεση μεταξύ των νευρώνων -συναπτικό κενό (synaptic cleft), Οι νευρώνες μεταδίδουν σήματα, λαμβάνουν.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΝΕΥΡΟΑΝΑΔΡΑΣΗ Κέντρο ψυχοφυσιολογικής εκπαίδευσης

Νευροανάδραση (neurofeedback) Η χρήση της τεχνολογίας στην αναδιάπλαση του εγκεφάλου

επίσης αποκαλείται… επίσης αποκαλείται… EEG Biofeedback EEG Biofeedback Brain training Brain training Neuro-therapy Neuro-therapy Neuro-training Neuro-training Attention training Attention training Peak performance training Peak performance training

βιοανάδραση Η βιοανάδραση ήταν δημοφιλής την δεκαετία του 70 για τον έλεγχο του άγχους. Χρήσιμο εργαλείο ήταν το GSR (Galvanic Skin Response).

Brain training είναι… άσκηση του εγκεφάλου – μια νοητική άσκηση.

Τώρα γνωρίζουμε ότι ο εγκέφαλος μας έχει περισσότερη «πλαστικότητα» από ό,τι νομίζαμε. Ο εγκέφαλός μας μπορεί Να εκπαιδευτεί, Να εκπαιδευτεί, Να αλλάξει, Να αλλάξει, Να εξελιχθεί, Να εξελιχθεί,

Όταν έχουμε πληροφόρηση για τα ηλεκτρικά φορτία που παράγονται,, ο εγκέφαλός μας μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την πληροφορία και να τροποποιήσει τον τρόπο που εργάζεται. Η μεγάλη ιδέα:

Μερικές αλήθειες για τον εγκέφαλο… Η εντονότερη εξέλιξη του εγκεφάλου συμβαίνει στα 2 πρώτα χρόνια της ζωής

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος ζυγίζει περίπου 340 gr κατά την γέννηση Περίπου 992 gr στη συμπλήρωση του πρώτου έτους

Στα 5, ο εγκέφαλος έχει σχεδόν το πλήρες σχήμα και βάρος του– περίπου 1,360 Kg. (σχεδόν το 2% του συνολικού βάρους ενός ενηλίκου).

Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί περίπου το % της βασικής σωματικής ενέργειας– Και περίπου 20% του οξυγόνου.

Σε ηλικία 20-25, έχουμε 100 δις νευρώνες… Αλλά μετά αρχίζουμε να χάνουμε τα εγκεφαλικά κύτταρα.

Ευτυχώς αυτοί οι νευρώνες είναι γενναιόδωρο απόθεμα! Περίπου εγκεφαλικά κύτταρα πεθαίνουν καθημερινά μετά την ηλικία των 20

Κάθε νευρώνας συνδέεται με άλλους νευρώνες– Έχουμε κατά προσέγγιση συνδέσεις στον εγκέφαλο.

Ο συναπτικός μας εαυτός* «Η επικοινωνία μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων είναι ένα βιοχημικό γεγονός μεταξύ μικρών τμημάτων που ονομάζονται συνάψεις» «Η επικοινωνία μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων είναι ένα βιοχημικό γεγονός μεταξύ μικρών τμημάτων που ονομάζονται συνάψεις» Οι σκέψεις μας, τα συναισθήματά μας, οι πράξεις μας, οι αναμνήσεις μας και οι φαντασιώσεις μας είναι το αποτέλεσμα αυτού που συμβαίνει στις συνάψεις * Synaptic Self – How Our Brains Become Who We Are by Ernest LeDoux

“Σκέφτομαι, άρα υπάρχω…” Rene Descartes Rene Descartes( )

Τι μας κάνει αυτό που είμαστε; ο LeDoux πιστεύει ότι η ουσία της προσωπικότητάς μας κωδικοποιείται στις συνάψεις– συμπεριλαμβανομένου του υποβάθρου της συναισθηματικής ισορροπίας και της αυτογνωσίας και της ψυχικής ασθένειας, των εξαρτήσεων και άλλων, σχετιζόμενων με τον εγκέφαλο, προβλημάτων.

Η προσωπικότητα είναι μια σύνθετη αλληλεπίδραση μεταξύ της φύσης (το γονιδιακό μας υπόβαθρο) και του περιβάλλοντος (οι μοναδικές προσωπικές μας εμπειρίες), όλα κωδικοποιημένα στις συνάψεις μας.

Τα εγκεφαλικά κύτταρα παράγουν χημικά και ηλεκτρικά σήματα.

Ο ηλεκτρισμός αντανακλά την ομαλή κυτταρική δραστηριότητα καθώς μεταφέρεται η πληροφορία από κύτταρο σε κύτταρο. Ηλεκτρικά σήματα ταξιδεύουν σε όλο το νευρικό μας σύστημα, μεταφέροντας πληροφορίες από το ένα μέρος στο άλλο. Το νευρικό μας σύστημα είναι φτιαγμένο από νευρικά κύτταρα ή νευρώνες. Οι νευρώνες έχουν διάκενα μεταξύ τους που λέγονται συναπτικά κενά, μια ηλεκτρική ώση περνά από το ένα κύτταρο στο άλλο με την βοήθεια χημικών σημάτων που λέγονται νευροδιαβιβαστές. Συναπτικό κενό με νευροδιαβιβαστές Κατεύθυνση ώσης νευρώνας

Μπορούμε να ανιχνεύσουμε αυτά τα ηλεκτρικά σήματα με τη χρήση αισθητήρων (ηλεκτροδίων) που τοποθετούνται στο κρανίο.

Τα ηλεκτρόδια συλλέγουν πληροφορίες για τα εγκεφαλικά κύματα, με τρόπο όμοιο με κείνον που το στηθοσκόπιο συλλέγει πληροφορίες για την καρδιά και τους πνεύμονες.

Και στις δύο περιπτώσεις, ΟΙ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ συλλέγουν δεδομένα.

Τα εγκεφαλικά κύματα παράγονται στον εγκεφαλικό φλοιό και σε βαθύτερες δομές του εγκεφάλου. ΕΜΠΡΟΣΠΙΣΩ

Το σήμα του ηλεκτρικού φορτίου είναι πολύ μικρό, η μέτρηση είναι σε micro volts 1 microvolt = 1 εκατομ. του volt.

Το ηλεκτρικό σήμα μεγεθύνεται με κάποιο είδος ενισχυτή, και τροφοδοτεί τον Η/Υ.

Ο Η/Υ μπορεί να διαχωρίζει τις συγκεκριμένες εγκεφαλικές συχνότητες & εξασφαλίζει πληροφορίες σε μια χρησιμοποιήσιμη φόρμα.

Τα είδη των εγκεφαλικών κυμάτων ποικίλουν, αναλόγως με το φάσμα συχνότητάς τους,με το ποιο τμήμα του εγκεφάλου που αξιολογούμε, και τις δραστηριότητες που κάνουμε. Σε διαφορετικές νοητικές, συναισθηματικές και σωματικές καταστάσεις, κυριαρχούν διαφορετικά είδη εγκεφαλικών κυμάτων.

Φυσιολογικός εγκέφαλος Σωστό εύρος και κατανομή των εγκεφαλικών κυμάτων που εξασφαλίζει… Ικανότητα ευέλικτης μετάβασης από τη μια εγκεφαλική κατάσταση σε άλλη.

Η εφαρμογή της νευροανάδρασης βοηθά στην αποκατάσταση καλύτερης ισορροπίας και ρύθμισης των κυμάτων στις διάφορες περιοχές του εγκεφάλου.

Μπορεί να παρουσιάζει υπερβολικό εύρος κάποιων συχνοτήτων σε σχέση με άλλες ή σε λάθος περιοχή ή αξιοσημείωτη ασυμμετρία μεταξύ των ημισφαιρίων Δυσλειτουργικός εγκέφαλος…

Μπορεί να παρουσιάζει υπερβολικό εύρος κάποιων συχνοτήτων σε σχέση με άλλες ασταθείς συχνότητες ελλιπή ικανότητα να μεταπηδά από τη μια νοητική, συναισθηματική ή σωματική κατάσταση σε άλλη. Δυσλειτουργικός εγκέφαλος

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Ο εγκέφαλος παράγει ταχέα β κύματα όταν το άτομο είναι ενεργώς νοητικά εμπλεγμένο σε δραστηριότητες βασιζόμενες στη γλωσσική διεργασία…

…και βραδέα θ κύματα όταν εμπλέκεται σε δραστηριότητες βασιζόμενες σε εικόνα, όπως ένα βιντεοπαιχνίδι.

Σε υποδραστήριους εγκεφάλους δραστηριότητες όπως η σχολική εργασία, που απαιτούν ενεργή συγκέντρωση (ταχείες συχνότητες),παρουσιάζουν την εικόνα να ξεκινούν με β συχνότητα – γρήγορα όμως να καταπίπτουν σε βραδέα κύματα. Η ψυχοδιεγερτική φαρμακευτική αγωγή που χορηγείται σ’ αυτή την περίπτωση μπορεί να ενεργοποιήσει τον εγκέφαλο- μόνο για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η επίδρασή τους.

Η νευροανάδραση λειτουργεί επανεκπαιδεύοντας τον εγκέφαλο να παράγει β κύματα χωρίς φαρμακευτική βοήθεια – και πολλά άτομα συνεχίζουν να βελτιώνονται και μετά το τέλος της εκπαίδευσης!

ΣΥΧΝΟΤΗΤΕΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ Κάθε συχνότητα εγκεφαλικού κύματος μπορεί να μετρηθεί σε όρους: Micro volts (µV) = Εύρος/ύψος του κύματος Micro volts (µV) = Εύρος/ύψος του κύματος Hertz (Hz) = Συχνότητα/κύκλοι (ταχύτητα) του κύματος ανά δευτερόλεπτο Hertz (Hz) = Συχνότητα/κύκλοι (ταχύτητα) του κύματος ανά δευτερόλεπτο

ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ Η ταχύτητα των ηλεκτρικών κυμάτων, μετρημένη σε κύκλους ανά δευτερόλεπτο, ή hertz (hz). Η ταχύτητα των ηλεκτρικών κυμάτων, μετρημένη σε κύκλους ανά δευτερόλεπτο, ή hertz (hz). Η συχνότητα καθορίζει το εύρος φάσματος των εγκεφαλικών κυμάτων: Η συχνότητα καθορίζει το εύρος φάσματος των εγκεφαλικών κυμάτων: δ, θ, α = βραδέα δ, θ, α = βραδέα SMR, β, υψηλά β, γ = ταχέα SMR, β, υψηλά β, γ = ταχέα

ΕΥΡΟΣ Η ισχύς των ηλεκτρικών ώσεων, μετρημένη σε micro volts. (µV) Η ισχύς των ηλεκτρικών ώσεων, μετρημένη σε micro volts. (µV) Όπως η ένταση στον ήχο Όπως η ένταση στον ήχο Τα βραδέα κύματα έχουν μεγαλύτερο εύρος. Τα βραδέα κύματα έχουν μεγαλύτερο εύρος. Απαιτείται από τον εγκέφαλο αρκετή ενέργεια κατά την παραγωγή ταχύτερων κυμάτων, έτσι το εύρος τείνει να είναι μικρότερο. Απαιτείται από τον εγκέφαλο αρκετή ενέργεια κατά την παραγωγή ταχύτερων κυμάτων, έτσι το εύρος τείνει να είναι μικρότερο.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΚΥΜΑΤΑ

ΕΥΡΟΣ ΔΙΑΚΥΜΑΝΣΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ Κάθε συχνότητα είναι οργανωμένη σε διακριτές ομάδες. Κάθε συχνότητα είναι οργανωμένη σε διακριτές ομάδες. Κάθε εύρος φάσματος παρουσιάζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά Κάθε εύρος φάσματος παρουσιάζει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά Οι καταγραφές του εύρους και των micro volts αντανακλούν όλη τη δραστηριότητα μέσα στο φάσμα διακύμανσης. Οι καταγραφές του εύρους και των micro volts αντανακλούν όλη τη δραστηριότητα μέσα στο φάσμα διακύμανσης. Η NF εκπαίδευση στοχεύει στην τροποποίηση του εύρους συγκεκριμένων φασμάτων διακύμανσης. Η NF εκπαίδευση στοχεύει στην τροποποίηση του εύρους συγκεκριμένων φασμάτων διακύμανσης.

Φλοιώδεις και υπό-φλοιώδεις διαδικασίες Ρύθμιση βασικών ζωτικών λειτουργιών. Παίζει ρόλο στη σεξουαλικότητα, τη μνήμη, και την επεξεργασία συναισθηματικών πληροφοριών. Ενεργοποιείται στη νόηση, την ομιλία, την ακοή, την όραση και τη δημιουργικότητα.

δ Hz (κύκλοι ή κύματα ανα δευτερόλεπτο) Hz (κύκλοι ή κύματα ανα δευτερόλεπτο) Στάδιο ύπνου Στάδιο ύπνου Βασικές ορμονικές λειτουργίες Βασικές ορμονικές λειτουργίες Λύση σύνθετων προβλημάτων Λύση σύνθετων προβλημάτων Επικρατούσα συχνότητα στα βρέφη μέχρι 6 μηνών Επικρατούσα συχνότητα στα βρέφη μέχρι 6 μηνών 40% του συνολικού εύρους στα βρέφη 40% του συνολικού εύρους στα βρέφη <5% του συνολικού εύρους σε έναν «φυσιολογικό» ενήλικα <5% του συνολικού εύρους σε έναν «φυσιολογικό» ενήλικα

δ 0-4 Hz

Υψηλό Εύρος Στα δ Μαθησιακές δυσκολίες Μαθησιακές δυσκολίες “εγκέφαλος σε λήθαργο” “εγκέφαλος σε λήθαργο” Εγκεφαλικές Βλάβες Εγκεφαλικές Βλάβες Παράσιτα από ανοιγοκλείσιμο των ματιών και μυϊκών κινήσεων Παράσιτα από ανοιγοκλείσιμο των ματιών και μυϊκών κινήσεων

4-7 Hz (κύκλοι ή κύματα / δευτερ.) 4-7 Hz (κύκλοι ή κύματα / δευτερ.) Έμπνευση, Δημιουργικότητα Έμπνευση, Δημιουργικότητα Διαλογισμός Διαλογισμός οι σκέψεις σε κατάσταση θ είναι οπτικές / συναισθηματικές οι σκέψεις σε κατάσταση θ είναι οπτικές / συναισθηματικές

θ 4-7 Hz

Υψηλό Εύρος στα θ Μαθησιακές Δυσκολίες Μαθησιακές Δυσκολίες «Θολωμένος εγκέφαλος» «Θολωμένος εγκέφαλος» Φιλτράρισμα προβλημάτων (ADHD) Φιλτράρισμα προβλημάτων (ADHD) Επεξεργασία προβλημάτων (ADD) Επεξεργασία προβλημάτων (ADD) Βραδύς Χρόνος Αντίδρασης Βραδύς Χρόνος Αντίδρασης Έλλειψη οξυγόνου και αιμάτωσης Έλλειψη οξυγόνου και αιμάτωσης Κατάθλιψη Κατάθλιψη Άγχος Άγχος

8-12 Hz 8-12 Hz εγρήγορση εγρήγορση ηρεμία ηρεμία ετοιμότητα ετοιμότητα διαλογισμός διαλογισμός Υψηλότερο εύρος των α >10 µV Υψηλότερο εύρος των α >10 µV Δεικνύει αυξημένη νοημοσύνη

α 8-12 Hz

Υψηλό Εύρος α Υψηλά Πρόσθια (Μετωπιαία) α Υψηλά Πρόσθια (Μετωπιαία) α ονειροπόληση ονειροπόληση ADD/ADHD ADD/ADHD κατάθλιψη κατάθλιψη Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις Χρήση ψευδαισθησιογόνων Χρήση ψευδαισθησιογόνων Υψηλά Οπίσθια α Υψηλά Οπίσθια α Άγχος Άγχος Αϋπνία Αϋπνία

SENSORIMOTOR RHYTHM (SMR) Hz Hz Χαλαρός αλλά συγκεντρωμένος Χαλαρός αλλά συγκεντρωμένος Στάδιο νοητικής ηρεμίας Στάδιο νοητικής ηρεμίας Αναπαράσταση πριν την δράση Αναπαράσταση πριν την δράση Διακύμανση στον ύπνο (12-14 Hz) Διακύμανση στον ύπνο (12-14 Hz)

SMR Hz

15-22 Hz Hz σκέψη σκέψη εστίαση εστίαση Σταθερή προσοχή Σταθερή προσοχή Λύση προβλημάτων Λύση προβλημάτων Εξωτερικός προσανατολισμός Εξωτερικός προσανατολισμός

β Hz

Υψηλό εύρος β Hz Αριστερή υποδραστηριότητα = κατάθλιψη Αριστερή υποδραστηριότητα = κατάθλιψη Δεξιά υπερδραστηριότητα = άγχος Δεξιά υπερδραστηριότητα = άγχος Αγχώδεις διαταραχές Αγχώδεις διαταραχές Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή Διαταραχές ύπνου Διαταραχές ύπνου Βρουχισμός Βρουχισμός

υψηλά Hz Hz Υπέρ εγρήγορση Υπέρ εγρήγορση Τάχιστη γνωστική επεξεργασία Τάχιστη γνωστική επεξεργασία

Υψηλό εύρος β Επιληπτική αύρα Επιληπτική αύρα Φλοιώδης ευερεθιστότητα Φλοιώδης ευερεθιστότητα Υπέρ εγρήγορση Υπέρ εγρήγορση καταιγισμός σκέψεων καταιγισμός σκέψεων εμμονές εμμονές Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή

35-42 Hz Hz “συνδετικός ρυθμός” “συνδετικός ρυθμός” Σημαντικός στη μάθηση καθώς συνδέει διαφορετικές πλευρές ενός αντικειμένου σε μια ενοποιημένη αντίληψη. Σημαντικός στη μάθηση καθώς συνδέει διαφορετικές πλευρές ενός αντικειμένου σε μια ενοποιημένη αντίληψη. Συναντάται σε όλο το κρανίο και όχι μόνο σε μια συγκεκριμένη περιοχή

Ποια τα οφέλη της νευροανάδρα σης ??

Είναι αρκετά.. Από διάσπαση προσοχής μέχρι ανάπτυξη ικανοτήτων!

Πως μπορεί η νευροανάδραση να λειτουργεί θετικά σε τόσες πολλές περιπτώσεις??

Γιατί το πραγματικό πρόβλημα είναι η αδυναμία του εγκεφάλου να αυτορυθμιστεί.

Η ΝΑ οδηγεί σε βελτιωμένη αυτορύθμιση του εγκεφάλου.

Η υπο-διέγερση είναι το πρόβλημα με διαταραχές όπως η κατάθλιψη και το ADHD.

Η υπέρ-διέγερση είναι το πρόβλημα με τις αγχώδεις διαταραχές (συμπεριλαμβανομένων της διαταραχής πανικού,το PTSD, της αγοραφοβίας, κλπ.)

Η αστάθεια είναι το πρόβλημα με τη διπολική διαταραχή, τις επιληπτικές κρίσεις, τις ημικρανίες.

Πόσο διαρκεί η εκπαίδευση;

Η τυπική εκπαίδευση πραγματοποιείται 2-3 φορές την εβδομάδα, για λεπτά.

παρότι μπορεί κάποιες φορές να είναι άμεσα, όπως στην ανακούφιση από την ημικρανία. Συνήθως τα αποτελέσματα εκδηλώνονται σταδιακά,

Για πολλές καταστάσεις, 40 συνεδρίες, μπορεί να δώσουν σχεδόν μόνιμη ανακούφιση.

Για κάποιες πολύπλοκες καταστάσεις – π.χ., Asperger’s και άλλες διαταραχές μέσα στο φάσμα του αυτισμού– μπορεί να απαιτούν συνεδρίες και τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι ολοκληρωμένα.

Η Νευροανάδραση επιδρά άμεσα :  ADD/ADHD  ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ  ΑΓΧΟΣ  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ  ΑΥΤΙΣΜΟΣ

ΚΑΙ ΒΟΗΘΑ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ:  ΚΡΑΝΙΟΕΓΚΕΦΑΛΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ  ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΕΠΑΦΗΣ  ΧΡΟΝΙΟ ΠΟΝΟ  ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ  ΕΠΙΛΗΨΙΑ

ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ:  ΙΝΟΜΥΩΜΑ  ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ  ΗΜΙΚΡΑΝΙΕΣ  ΨΥΧΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ  ΨΥΧΟΤΡΑΥΜΑΤΙΚΟ ΣΤΡΕΣ

& ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ:  ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΥΠΝΟΥ  ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ  ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΕΣ ΚΑΚΩΣΕΙΣ

Νευροανάδραση κέντρο ψυχοφυσιολογικής εκπαίδευσης… ευχαριστούμε για την προσοχή σας