ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Aντώνιος Γ. Περδικάρης Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ04) Ιονίων Νήσων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Advertisements

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Blogs, E-PORTFOLIO, WIKIS
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Εισαγωγή στη Διδακτική Μεθοδολογία Αρχές Γενικής Διδακτικής
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
Κοινωνικά Δίκτυα Κεφάλαιο 15.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) & Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ) Τρύφων Μαυροπαλιάς.
Από τον Web 1.0 στον Web X
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β1
Μαθηση για ολα τα παιδια
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
Δομικά και λειτουργικά στοιχεία της διδασκαλίας
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Μια άλλη εκπαίδευση για τα παιδιά της μειονότητας στη Θράκη
Εσθονία Project
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Ομήρου Ιλιάδα Ζ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Aντώνιος Γ. Περδικάρης Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ04) Ιονίων Νήσων

ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ « Γλυκά 'δεσε τη θάλασσα και την ερμιά του βράχου» Διονύσιος Σολωμός ( )

Τι είναι Μέθοδος; Η μέθοδος είναι τρόπος μορφωτικής ενέργειας και διδακτικής προσφοράς Αποτελεί το δρόμο, την οδό (μετά+οδός) που ακολουθεί κανείς για να φτάσει σε ορισμένο αποτέλεσμα. Η μέθοδος είναι πάντα σχετική προς τη φύση του ερευνώμενου ή προσφερόμενου αντικειμένου ή διδακτικού αγαθού

Τι είναι Μέθοδος διδασκαλίας; Είναι η επιλογή της πορείας που θ’ ακολουθήσουμε, κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος και ο κύκλος που θα διαγράψει για να καταλήξει στον προκαθορισμένο στόχο.

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΟΝΟΛΟΓΙΚΕΣ Ή ΕΚΘΕΤΙΚΕΣ 1.Η Εισήγηση - διάλεξη 2.Η Επίδειξη 3.Η Διήγηση 4.Η Ατομική μελέτη 5.Η Παρακολούθηση διδασκαλιών

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΑΛΟΓΙΚΕΣ 1.Ο διάλογος 2.Η μαιευτική (Σωκρατικός διάλογος – κατευθύνεται από το δάσκαλο) 3.Οι ερωταποκρίσεις (ερωτήσεις – απαντήσεις) 4.Η συζήτηση (ο ελεύθερος διάλογος, το στρογγυλό τραπέζι – το πάνελ) 5.Η ιδεοθύελλα – καταιγισμός ιδεών (brain storming)

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διερευνητικές – ενεργητικές - συμμετοχικές 1.Διερευνητική μέθοδος: α) Μελέτη περίπτωσης (ανάλυση εκπ/κού περιστατικού), β) «λύση προβλήματος», γ) Λήψη απόφασης. 2.Σχέδια εργασίας (μέθοδος project). 3.Ομαδοσυνεργατική μέθοδος (οι ομάδες εργασίας των μαθητών). 4.Μικροδιδασκαλία

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διερευνητικές – ενεργητικές - συμμετοχικές 5. Η Προσομοίωση. 6. Η Πειραματική – εργαστηριακή μέθοδος (φυσικές επιστήμες). 7. Τα Παιχνίδια ρόλων. 8. Η βιωματική μάθηση (μέθοδος project, η λύση προβλήματος, οι ομάδες εργασίας, η πειραματική μέθοδος, η δραματοποίηση, η μίμηση ρόλων, το παιγνίδι, η έρευνα…).

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διερευνητικές – ενεργητικές - συμμετοχικές 9. Εκπαιδευτικές – επιμορφωτικές επισκέψεις. 10. Συνεντεύξεις με ειδικούς επιστήμονες, ερευνητές, ανθρώπους του λόγου, της τέχνης, του πολιτισμού, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης… 11. Η διδασκαλία με πολυμέσα ηλεκτρονικής τεχνολογίας.

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διερευνητικές – ενεργητικές - συμμετοχικές 12. Θεατροκεντρικές μέθοδοι: Η θεατρική παράσταση Η δραματοποίηση Δραματοποίηση με βάση συγκεκριμένο λογοτεχνικό κείμενο Δραματοποίηση με βάση ελεύθερο κείμενο 13. Οι ομάδες συνάντησης – Η Συμβουλευτική

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Διερευνητικές – ενεργητικές - συμμετοχικές 14. Η Κριτική διδασκαλία & ο κριτικός στοχασμός (reflection). H κριτική διδασκαλία είναι αγωγή απελευθέρωσης του εκπ/κού και των μαθητών του. Αγωγή απελευθέρωσης της γνώσης τους. Βασίζεται στον Κριτικό στοχασμό & στην αμφισβήτηση (άρση εμπιστοσύνης προς κάθε δεδομένη γνώση, στάση και αξία).

Συνεπεξεργασία κειμένων, εικόνων, ντοκουμέντων Κοινή επίλυση προβλημάτων Διαμοίραση ψηφιακών πόρων Παιχνίδια ρόλων, συλλογικών κατασκευών Συμμετοχή σε κοινότητες, ιστολόγια, wikis, ασύγχρονη επικ. Ομαδοσυνεργατική μάθηση

Μέθοδος Πρότζεκτ Ομαδική μεγάλης διάρκειας εργασία για την παραγωγή αποτελέσματος που αξιολογείται από τα μέλη της ομάδας Καλλιεργεί ανώτερες νοητικές δεξιότητες ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Σημασία στη διαδικασία μάθησης Μαθαίνουν οι μαθητές να θέτουν στόχους Στηρίζεται στην ομαδική εργασία και συνεργασία ΒΗΜΑΤΑ Επιλογή του θέματος Συγκεκριμενοποίηση των στόχων Συνεργατικός σχεδιασμός Αναζήτηση πηγών Εκτέλεση Παρουσίαση του τελικού προϊόντος Αξιολόγηση

Επίλυση προβλήματος Διδακτική κατάσταση στην οποία τα άτομα προσπαθούν να επιτύχουν ένα συγκεκριμένο σκοπό και πρέπει να βρουν τα μέσα και τους τρόπους. Διακρίνονται: ασαφώς Τα ασαφώς διατυπωμένα προβλήματα επιδέχονται πολλές σωστές λύσεις (πχ οικολογικής φύσης πρόβλημα). σαφώς Τα σαφώς διατυπωμένα προβλήματα χρησιμοποιούν αλγόριθμους, δηλ, σταθερές διαδικασίες που εξασφαλίζουν τη σωστή απάντηση, αν τις ακολουθήσουμε σωστά. ΒΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ α.Κατανόηση του προβλήματος β.Κατάστρωση σχεδίου επίλυσης γ.Εκτέλεση του σχεδίου δ.Ανασκόπηση και αξιολόγηση

Η συμβολή των ΤΠΕ α. Σε επίπεδο περιεχομένου (αφορά το υλικό που οι μαθητές καλούνται να εντοπίσουν, να ελέγξουν, να συνδυάσουν για την επίλυση κάποιου προβλήματος. β. Σε επίπεδο διεκπεραίωσης και οργάνωσης δεδομένων (για ένα θέμα θα μπορούσε να γίνει online συζήτηση, ή να οργανωθεί ένα φόρουμ, να γίνει χρήση ενός blog αν πρόκειται να γίνουν σχόλια ή η χρήση ενός wiki αν πρόκειται για ένα ομαδοσυνεργατικό πρότζεκτ. γ. Σε επίπεδο προέκτασης των πρακτικών αυτών. Για παράδειγμα προέκταση των webQuests είναι τα Webjects που είναι πρότζεκτς σχετικά μεγάλης διάρκειας.

ΤΕΛΟΣ