Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
TO ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Η διαδικασία αξιολόγησης μαθητών σχολικής ηλικίας στο Κ.Δ.Α.Υ. Έβρου
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψ447 ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ. ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΙΤΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Διάλεξη 4η Νοητική Υστέρηση
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Άνδρας 38 ετών, έγγαμος. Προοδευτικά επιτεινόμενη κατάθλιψη τις τελευταίες.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Αποδόσεις αιτίων.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Ο ρόλος του Ψυχολόγου στη διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών: Διαφοροδιαγνωστικοί παράγοντες Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης.
Περιγεννητική υγεία.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Schoolers: Μια δομή για εφήβους Σχολική Διαρροή Μπάρλου Έφη Παιδοψυχίατρος Μονάδα Εφηβικής Υγείας Β Παιδιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Π& Α. Κυριακού»
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ - ΔΙΆΛΕΞΗ ΙΙΙ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μάθημα 1ο ΥΓΕΙΑ - ΑΣΘΕΝΕΙΑ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος δυσκολιών Μέτριες Ελαφρές

Νοημοσύνη και γενικές μαθησιακές δυσκολίες Η έννοια του όρου «νοητική υστέρηση» Παλαιότερη χρήση όρων : ολιγοφρένεια, πνευματική αναπηρία, αμβλύνοια κτλ.

Νοητική υστέρηση ή νοητική ανεπάρκεια Η ανομοιογένεια οφείλεται 1. Κοινωνικά στερεότυπα για τη νοητική υστέρηση 2. Διαφορετικές απόψεις για τύπους νοημοσύνης 3. Ετερογένεια επιστημόνων 4. Κριτήρια (τεστ νοημοσύνης, κοινωνικά κριτήρια, βιολογικά κριτήρια, εκπαιδευτικά κριτήρια

Νοητική υστέρηση ή νοητική ανεπάρκεια Κάτω του μέσου όρου νοητική λειτουργία Ολιγοφρένεια, μωρία, ιδιωτεία Πνευματική αναπηρία

Αίτια νοητικής υστέρησης Πριν την ηλικία των 18 ετών Αγόρια 200 αιτιολογικοί παράγοντες Συνήθως οργανική αιτιολογία 1. Επιβαρυντικοί κληρονομικοί παράγοντες 2. Ασθενειες μητέρας κατά την εγκυμοσύνη 3. Ασυμφωνία rhesus μητέρας παιδιού 4. Επίδραση επιβλαβών εξωτερικών παραγόντων 1. Υποσιτισμός 2. Προχωρημένη ηλικία μητέρας

Αίτια Νοητικής Υστέρησης 1. Πρόωρη γέννηση νογνού 2. τραυματισμοί κατά την εγκυμοσύνη 3. Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις 4. Κωματώδεις καταστάσεις 5. Εγκεφαλοπάθειες 6. Χρόνια χρήση τοξικών 7. Ψυχοπαθολογικές διαταραχές 8. Δυσμενή επίδραση κοινωνικο-πολιτισμικού περιβάλλοντος

Επίπεδα νοητικής υστέρησης Ελαφρά Μέτρια Σοβαρή και Πολύ σοβαρή νοητική υστέρηση

Βραδύτητα αντιδράσεων και γενικές μαθησιακές δυσκολίες Η βραδύτητα συνδέεται με το χαμηλό δείκτη νοημοσύνης

Διαταραχές της προσοχής και γενικές μαθησιακές δυσκολίες Τα άτομα αδυνατούν να συγκεντρωθούν σε ένα συγκεκριμένο ερέθισμα(π.χ. στη λέξη που διαβάζουν ή σε κάτι που ακούν)

Διαταραχές της προσοχής, υπερκινητικότητα και γενικές μαθησιακές δυσκολίες Τα υπερκινητικά άτομα εμφανίζουν διάσπαση της προσοχής, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες

Μνημονικές δυσλειτουργίες και γενικές μαθησιακές λειτουργίες Οποιαδήποτε δυσλειτουργία στη μνήμη επηρεάζει αρνητικά τη μάθηση και προκαλεί μαθησιακές δυσκολίες σε όλους τους τομείς

Υποστήριξη ατόμων με γενικές μαθησιακές δυσκολίες Από: Ιδρύματα ειδικής αγωγής Εκπαιδευτικοί Διάφοροι επιστήμονες(ιατροί, σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) Τρόπος: Ενίσχυση, έπαινος, επανάληψη, εξατομικευμένη διδασκαλία,σαφήνεια, κλίμα συναισθηματικής ασφάλειας

Συνοψίζοντας………. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη όλες τις ανωτέρω πληροφορίες για να είναι σε θέση να εντοπίζουν πιθανές αποκλίσεις των παιδιών που χρίζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης.