ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΕΝΟΥΡΗΣΗ. ΕΝΟΥΡΗΣΗ Ορισμός: Ονομάζεται η έλλειψη ελέγχου της ουροδόχου κύστεως. Είδη ενούρησης: Α)Ημερήσια ενούρηση: Ορίζεται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Η ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Το παιδί με στασιμότητα βάρους
Διάλεξη 11η Αποκλίσεις Σπονδυλικής Στήλης
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΑΜΒΛΥΩΠΙΑ: μια εισαγωγή στη φύση της νόσου
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΝΟΣΟΣ PARKINSON Εργασία: Άννα Μ..
2ο ΕΠΑΛ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Η ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Άνδρας 38 ετών, έγγαμος. Προοδευτικά επιτεινόμενη κατάθλιψη τις τελευταίες.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Ο έλεγχος σφικτήρων 1/2 Η διαδικασία απόκτησης ελέγχου των σφιγκτήρων και ορθής χρήσης της τουαλέτας αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό επίτευγμα του.
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
Περιγεννητική υγεία.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΣΤΟΥΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΠΤΙΚΟΥ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟΥ 1.Καταθλιπτική διάθεση. 2.Απώλεια ενδιαφέροντος και ευχαρίστησης. 3.Μειωμένη ενέργεια.
Η «υπογονιμότητα» ορίζεται ως η αδυναμία ενός ζευγαριού να επιτύχει σύλληψη και να αποκτήσει τέκνο έπειτα από τουλάχιστον ένα έτος τακτικών σεξουαλικών.
ΜΑΘΗΜΑ 10ο. Ανάρρωση και πρόγνωση  Είναι χαρακτηριστικό του εγκεφαλικού ότι οι περισσότεροι ασθενείς παρουσιάζουν βελτίωση, ανεξάρτητα από το αν μπαίνουν.
Ακράτεια Ούρων Φοιτήτριες Ζ’ εξαμήνου, τμήμα Μαιευτικής, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τ.Ε.Ι. Αθήνας Ημερίδα «Υγεία της Γυναίκας», Αλιβέρι, 22/01/2015.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΊΑ - ΔΙΆΛΕΞΗ ΙΙΙ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Διάλεξη VI Διαταραχέσ ΑΠέκκρισησ
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΝΕΟΓΝΩΝ ΜΕ ΠΡΟΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΕΜΒΡΥΙΚΗΣ ΥΔΡΩΝΕΦΡΩΣΗΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΥΠΟΘΥΡΕΟΕΙΔΙΣΜΟΣ
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Εισαγωγή στην ψυχοπαθολογία- Διάλεξη v: ΔΕΠ-Υ
1.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Νόσος Αλτσχάιμερ ΟΝΟΜΑΤΑ: ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ , ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΣΗ , ΜΑΡΚΕΛΑ ΚΟΣΙΝΤΖΗ.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΟΥΡΟΛΟΙΜΩΞΗ ΣΤΑ ΝΕΟΓΝΑ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
H τηλεόραση και το παιδί
Μυοσκελετικά προβλήματα Φυσικοθεραπεία
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΕΝΟΥΡΗΣΗ

ΕΝΟΥΡΗΣΗ Ορισμός: Ονομάζεται η έλλειψη ελέγχου της ουροδόχου κύστεως. Είδη ενούρησης: Α)Ημερήσια ενούρηση: Ορίζεται η έλλειψη ελέγχου της ουροδόχου κύστεως κατά την διάρκεια των ωρών εγρήγορσης από την ηλικία των τριών ετών και πάνω. Β) Νυκτερινή ενούρηση : Ορίζεται η ακούσια έξοδος των ούρων κατά την διάρκεια του ύπνου μετά την ηλικία των τεσσάρων ετών και πάνω

ΕΝΟΥΡΗΣΗ Ημερήσια ενούρηση: Ανάλογα με την αιτιολογία διακρίνεται σε οργανική και μη οργανική. Οργανική ημερήσια ενούρηση: Η οργανικές αιτίες ευθύνονται για το 5% των περιπτώσεων και οι συχνότερες είναι: Α)λοιμώξεις και αποφράξεις του ουροποιητικού συστήματος Β)ουρηθρίτιδες και έκτοπος ουρητήρας στα κορίτσια Γ)όγκοι της πυέλου και ξένα σώματα στην κύστη Δ)νευρογενής κύστη

ΕΝΟΥΡΗΣΗ Μη οργανικής αιτιολογίας ημερήσια ενούρηση: Αντιπροσωπεύει το 95% των περιπτώσεων και διακρίνεται στις λειτουργικές και ψυχογενείς καταστάσεις. Λειτουργικές αιτίες: 1)κολπική παλινδρόμηση των ούρων:Η ενούρηση οφείλεται στην παλινδρόμηση των ούρων προς τον κόλπο κατά την ούρηση τα οποία μετά διαρρέουν όταν το παιδί έρθει στην όρθια θέση. 2)ακράτεια από το γέλιο. Ψυχογενείς αιτίες: 1)ενούρηση από στρες.Συμβαίνει μετά από ένα σοβαρό συναισθηματικό πρόβλημα (θάνατος,δυσκολία στο σχολείο,νέο μέλος στην οικογένεια.) 2)ενούρηση από αντίδραση του παιδιού.Συμβαίνει όταν οι γονείς τα πιέζουν από πολύ μικρά να ελέγξουν τους σφικτήρες τους.

ΕΝΟΥΡΗΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΕΝΟΥΡΗΣΗΣ Στην οργανική ενούρηση θα αντιμετωπισθεί η συγκεκριμένη αιτία. Στις μη οργανικές αιτίες γίνονται ασκήσεις κατά την ούρηση με διακοπή μερικών λεπτών και μετά συνέχεια της ούρησης.Βασικό για την επιτυχία της θεραπείας είναι η συμπαράσταση του σπιτιού και η ηθική αμοιβή του παιδιού για κάθε του προσπάθεια.Οι δάσκαλοι πρέπει να ενημερώνονται και να επιτρέπουν στο παιδί να επισκέπτεται την τουαλέτα συχνά. Στην ενούρηση από στρες εκτός από τα παραπάνω πρέπει να αντιμετωπισθεί και το ψυχολογικό πρόβλημα του παιδιού. Χρειάζεται υπομονή και αναμονή μέχρι να λυθεί το πρόβλημα της ενούρησης.

ΕΝΟΥΡΗΣΗ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗ ΕΝΟΥΡΗΣΗ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗ ΕΝΟΥΡΗΣΗ Διακρίνουμε : 1)Πρωτοπαθή ενούρηση:όταν το παιδί δεν απέκτησε ποτέ τον έλεγχο της κύστεως. 2)Δευτεροπαθή ενούρηση:όταν το παιδί κατέκτησε τον πλήρη έλεγχο της κύστεως για τουλάχιστον 6 μήνες. Η σχέση αγόρια προς κορίτσια είναι 1,5:1. Αιτίες πρωτοπαθούς νυκτερινής ενούρησης: Α)καθυστέρηση στην ωρίμανση της λειτουργίας της ουροδόχου κύστεως. Β)λειτουργικά μικρή χωρητικότητα της κύστης.Πιο συχνή αιτία.Ο έλεγχος γίνεται ως εξής: το παιδί συγκρατεί τα ούρα του αναβάλλοντας την ούρηση όσο το δυνατόν περισσότερο. Μετά ουρεί και μετριούνται τα ούρα που πρέπει να είναι 30cc /χρόνο ηλικίας.

ΕΝΟΥΡΗΣΗ Αιτίες δευτεροπαθούς νυκτερινής ενούρησης: Α) οργανικά:ουρολοίμωξη,νευρογενής κύστη,συγγενείς ανωμαλίες. Β)ψυχογενή αίτια. ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗΣ ΕΝΟΥΡΗΣΗΣ 1)αντιμετώπιση με συμβουλές και ανταμοιβές,επιτυχία 25% 2)άσκηση κύστης, επιτυχία 35% 3)ξυπνητήρι ενούρησης, επιτυχία 70% 4)φάρμακα(αντιδιουρητική ορμόνη), επιτυχία 25%

ΕΓΚΟΠΡΙΣΗ Ορισμός:ονομάζεται η ανεξέλεγκτη αποβολή κοπράνων σε μη κατάλληλο χώρο και χρόνο σε παιδιά ηλικίας>4 ετών. Αιτίες εγκόπρισης: 1)ψυχογενή αίτια:ζήλια 2)οργανικά αίτια:δυσκοιλιότητα, ραγάδες δακτυλίου,αιμορροΐδες,κακή διατροφή,μειωμένη κινητικότητα,αγαγγλιονικό μεγάκολο. 3)κακή εκπαίδευση για τον έλεγχο των σφιγκτήρων Η εγκόπριση παρουσιάζεται κυρίως κατά την διάρκεια της ημέρας,με αποτέλεσμα να δημιουργεί προβλήματα στη σχέση του παιδιού με το περιβάλλον.Σημαντική βοήθεια μπορεί να προσφέρει και ο ψυχολόγος.

Θεραπεία εγκόπρισης: 1)συζήτηση. 2)αντιμετώπιση της οργανικής αιτίας που συχνά είναι η δυσκοιλιότητα, είτε στο σπίτι είτε στο νοσοκομείο. 3)παρακολούθηση. ΕΓΚΟΠΡΙΣΗ

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα) Ορισμός:Πρόκειται για μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που εκδηλώνεται σε μικρή ηλικία και περιλαμβάνει την υπερκινητικότητα,την παρορμητικότητα και την διάσπαση της προσοχής. Η υπερβολική κινητικότητα είναι περισσότερο εμφανής σε δομημένες και οργανωμένες καταστάσεις που απαιτούν υψηλό βαθμό αυτοέλεγχου. Η παρορμητικότητα αναφέρεται στην αδυναμία καθυστέρησης μιας αντίδρασης παρά τις γνώσεις για τις αρνητικές συνέπειες αυτής της συμπεριφοράς. Η συχνότητα της διαταραχής κυμαίνεται 2% έως 17%.Η μεγάλη απόκλιση οφείλεται στη διαφορετική διαγνωστική εκτίμηση ή σε πιθανές διαφορές στην έκφραση της συμπεριφοράς.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΕΠ-Υ Αιτιοπαθογένεια:Διάφοροι παράγοντες έχουν σχετιστεί με την αιτιοπαθογένεια του δυνδρόμου.Η συνδυαστική τους επίδραση συμβάλλει στην ποικολομορφία αυτής της διαταραχής: 1)κληρονομικότητα 2)προωρότητα, υπολειπόμενη ανάπτυξη του εμβρύου, υποξική ισχαιμική εγκεφαλοπάθεια. 3)κάπνισμα, αλκοόλ,μόλυβδος στην κύηση. 4)ψυχοκοινωνικοί παράγοντες που αφορούν κυρίως τους γονείς π.χ απουσία γονιών από την ανατροφή του παιδιού, υπερβολικά αυστηροί γονείς. 5)μόλυνση της φύσης.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΕΠ-Υ Διάγνωση: Απαιτείται: Α)ιστορικό και κλινική εξέταση του παιδιού έτσι ώστε να αποκλεισθούν οργανικές παθήσεις όπως επιληψία. Β)νοητική εκτίμηση του παιδιού (προσδιορισμός IQ) Γ)έλεγχος της ψυχοπαθολογίας του παιδιού με ειδικά ερωτηματολόγια (Achenbach) Δ)εργαστηριακός έλεγχος (χρωμοσωμικός,μεταβολικός, ορμονικός) και απεικονιστικός έλεγχος(μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου) για να αποκλεισθούν σύνδρομα γενετικά αλλά και νεοεξεργασίες ή βλάβες εγκεφάλου αντίστοιχα.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΕΠ-Υ Θεραπεία: Η θεραπευτική αντιμετώπιση είναι σύνθετη και απευθύνεται στο παιδί,στους γονείς, στους δασκάλους. Περιλαμβάνει συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία γονέων και παιδιού, λογοθεραπεία του παιδιού, και σε ορισμένες περιπτώσεις και εργοθεραπεία. Σε βαρύτερες περιπτώσεις και όταν οι παραπάνω θεραπευτικές προσεγγίσεις αποδειχθούν ανεπαρκείς χορηγούνται και φάρμακα.Οι κατηγορίες των φαρμάκων που χρησιμοποιούνται είναι τρικυκλικά αντικαταθλιπτικά, διεγερτικά, νευροληπτικά,λίθιο και αντιεπιληπτικά. Φάρμακο εκλογής είναι μεθυλφαινιδάτη-αμφεταμίνη (RITALIN)ή το(CONCERTA).Τελευταία έχει κυκλοφορήσει το (STRATERA) με καλά αποτελέσματα.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΥΤΙΣΜΟΣ Ορισμός:Ο παιδικός αυτισμός αποτελεί βαριά διαταραχή στην ανάπτυξη της ομιλίας και της επικοινωνίας του παιδιού με άλλα άτομα.Εκδηλώνεται πριν από την ηλικία των 2,5 χρόνων και είναι πιο συχνός στα αγόρια. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του είναι η αδυναμία του παιδιού να αναπτύξει διαπροσωπικές σχέσεις, οι διαταραχές στην ανάπτυξη της ομιλίας και η επίμονη επιθυμία του να διατηρεί αμετάβλητο το περιβάλλον του. Το παιδί είναι συνήθως πολύ ήσυχο, δεν χαμογελά, δεν επικοινωνεί με το βλέμμα,ασχολείται με αντικείμενα με στερεότυπο τρόπο και παίρνει ασυνήθιστες στάσεις.Δεν αναζητά,ούτε κοιτάζει τη μητέρα του στα μάτια όταν εκείνη το ταΐζει και αποφεύγει κάθε συναισθηματική επαφή με άτομα που το φροντίζουν. Η ομιλία του είναι φτωχή και συχνά επαναλαμβάνει τις ίδιες λέξεις και φράσεις.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΥΤΙΣΜΟΣ Αιτιολογία της νόσου είναι άγνωστη. Θεραπεία συνιστάται σε συνδυασμό εργοθεραπείας, λογοθεραπείας, φυσιοθεραπείας αλλά και φαρμακοθεραπείας.Ο σκοπός της θεραπείας είναι η βελτίωση του επιπέδου ζωής του παιδιού και τον γύρω του και στοχεύει στην αυτοεξυπηρέτηση. Πρόγνωση είναι κακή καθώς λίγα παιδιά με αυτισμό μπορούν να ζήσουν ανεξάρτητη ζωή.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑ Ορισμός: δυσλεξία είναι η δυσκολία στην ανάγνωση που παρουσιάζουν πολλά παιδιά που έχουν επαρκή νοημοσύνη και κατάλληλη εκπαίδευση.Παρατηρείται περισσότερο στα αγόρια και στα παιδιά με γενετική προδιάθεση. Κλινική εικόνα:Τα παιδιά αυτά αρχικά παρουσιάζουν μικρή καθυστέρηση στο λόγο, η οποία εξελίσσεται φυσιολογικά μέχρι τη φοίτηση στο σχολείο.Τότε παρατηρείται σημαντική δυσκολία στο συλλαβισμό, στην ανάγνωση,στη γραφή ενώ η απόδοση στον προφορικό λόγο είναι καλή.Η δυσκολία οφείλεται σε έλλειψη της ικανότητας του συνδυασμού του συμβόλου (γράμμα), με τον ανάλογο ήχο ή της αντίληψης των γραμμάτων και των λέξεων ως σύμβολα. Θεραπεία: Η δυσλεξία βελτιώνεται με την εξάσκηση στην ανάγνωση με ειδικά εκπαιδευμένους δασκάλους.Πρέπει να εντοπίζεται έγκαιρα ώστε να βελτιώνεται γρήγορα και να μην δημιουργούνται ψυχολογικά προβλήματα στο παιδί.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ Η εξέλιξη της ομιλίας διέρχεται από διάφορα στάδια. α)Αρχικά είναι εσωτερική και επιτυγχάνεται με τη σκέψη χωρίς τα σύμβολα του λόγου. β)Ακολουθεί το στάδιο της κατανόησης της ομιλίας στην ηλικία των2-3 ετών οπότε το παιδί χρησιμοποιεί λέξεις και φράσεις. γ)Τέλος στην ηλικία των 3 ετών κατακτά των κώδικα της ομιλίας. Αιτίες που προκαλούν καθυστέρηση στην ομιλία είναι η κώφωση, η νοητική καθυστέρηση,η έλλειψη εξωτερικών ερεθισμάτων, οι διαταραχές προσωπικότητας και ο αυτισμός.

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ Παιδιά μπορεί να παρουσιάζουν καθυστέρηση στην ομιλία παρά το γεγονός ότι έχουν καλή νοημοσύνη και μεγαλώνουν σε ομαλό περιβάλλον.Σε αυτές τις περιπτώσεις η καθυστέρηση αφορά την κατανόηση,την έκφραση της ομιλίας ή και τα δύο.Σημαντική βοήθεια μπορεί να δώσει η επαφή του απιδιού με άλλα άτομα και η συστηματική λογοθεραπεία.