ΠΡΟΤΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 23 Ιανουαρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Δημοτικών Σχολείων ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης Δεκέμβριος 2010.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Επαγγελματικός Προσανατολισμός & Οικονομική Κρίση.
Μια διαγραμματική παρουσίαση των όρων
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Α΄ΤΑΞΗΒ΄ΤΑΞΗΓ΄ΤΑΞΗ Κοινού Κορμού3119 Προσανατολισμού /Εμβάθυνσης 416 Σύνολο35.
Ε π ιθεώρηση Μαθηματικών Σεμινάρια Σε π τεμβρίου 2015 στα Μαθηματικά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
Ανασχεδιασμός της ανασχεδιασμένης διαδικασίας μόνιμων διορισμών και προσλήψεων (προσωρινών αναπληρωτών) Εκπαιδευτικών λειτουργών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Ομιλία Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού κ. Γιώργου Δημοσθένους στο 4 ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ-ΠΟΕΔ-ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ με.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Bonjour Athenes, Καλημέρα Παρίσι
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Το Νέο Επαγγελματικό Λύκειο
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
Δ.Ι.Ε.Κ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Στόχος παρουσίασης ΚΛΑΔΟΙ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΤΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 23 Ιανουαρίου 2012 Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Βασικός στόχος της πρότασης του ΥΠΠ είναι η αναδιαμόρφωση, ο εξορθολογισμός και ο εκσυγχρονισμός της Μέσης Εκπαίδευσης, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στην αποστολή της στον 21 ο αιώνα. Για τη διαμόρφωση του νέου Ωρολογίου Προγράμματος για το Γυμνάσιο και το Λύκειο το ΥΠΠ έλαβε υπόψη:  τις γενικές διαπιστώσεις και παραδοχές για την υφιστάμενη δομή της Μέσης Εκπαίδευσης,  τους τρεις πυλώνες των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων (α) επαρκές και συνεκτικό σώμα γνώσεων, (β) ανάπτυξη στάσεων και συμπεριφορών που διακρίνουν το δημοκρατικό πολίτη, (γ) κομβικές ιδιότητες, ικανότητες, δεξιότητες που απαιτούνται στην κοινωνία του 21ου αιώνα,  τις διαπιστώσεις, παρατηρήσεις και εισηγήσεις των εμπλεκόμενων φορέων που κατατέθηκαν στο δημόσιο διάλογο για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση την τελευταία τριετία. 2 Εισαγωγικά

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο διαμόρφωσε την πρότασή του με βάση:  Τις εισηγήσεις της Επιτροπής Διαμόρφωσης των νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων.  Την Έκθεση της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση.  Τα πορίσματα της Επιτροπής Αξιολόγησης του Ενιαίου Λυκείου.  Την Έκθεση της Επιτροπής μελέτης του Ενιαίου Λυκείου για αναθεώρηση του θεσμού.  Τις διαπιστώσεις, παρατηρήσεις και εισηγήσεις των εμπλεκόμενων φορέων που κατατέθηκαν στο δημόσιο διάλογο την τελευταία τριετία.  Τις πρακτικές άλλων χωρών και κυρίως εκείνων που διακρίνονται για τα επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματά τους.  Τις απόψεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων. 3 Εισαγωγικά

Κυριότερες αλλαγές:  Αναδιοργάνωση της κατανομής του διδακτικού χρόνου στο Γυμνάσιο και διαχωρισμός του σε 20 διδακτικές περιόδους των 80 λεπτών (που ισοδυναμεί με 40 διδακτικές περιόδους των 40 λεπτών) και όχι σε 21 περιόδους των 45 λεπτών και 16 των 40 λεπτών (σύνολο 37) που ήταν μέχρι τώρα.  Κατάργηση των «μισάωρων» μαθημάτων.  Καθιέρωση κατά τα απογεύματα (μετά τις 1:35μ.μ.) μιας Ζώνης Πολιτισμού στην οποία η συμμετοχή των παιδιών θα είναι εθελοντική και μιας Ζώνης Ενίσχυσης. 4 ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Στόχοι που υπηρετούνται: Καλύτερη λειτουργία του προγράμματος και αποδοτικότερη αξιοποίηση των περιόδων διδασκαλίας. Περισσότερος συνεχόμενος χρόνος για κάθε μάθημα ώστε να παρέχεται η δυνατότητα υιοθέτησης σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας (που ανάμεσα σε άλλα προωθούν την κριτική σκέψη, την αυτενέργεια και το διάλογο). Μείωση του αριθμού των διαφορετικών μαθημάτων που θα έχουν καθημερινά οι μαθητές και οι μαθήτριες. Αντιμετώπιση του προβλήματος της απώλειας διδακτικού χρόνου που παρατηρείται σήμερα με την εναλλαγή των μαθημάτων χωρίς ενδιάμεσο διάλειμμα. Επωφελής αξιοποίηση όλου του διδακτικού χρόνου για τους μαθητές. Αύξηση των ευκαιριών για αφομοίωση και εμπέδωση όσων διδάσκονται τα παιδιά. 5 ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΤΟΧΟΙ:  Καθιέρωση μιας παιδείας υψηλής ποιότητας για όλα τα παιδιά της Κύπρου.  Άρση του «εξαναγκασμού» των μαθητών και των μαθητριών να επιλέξουν μετά την Γ’ Γυμνασίου τη φοίτηση σε Ενιαίο Λύκειο ή σε Τεχνική Σχολή και συνεπώς του απόλυτου διαχωρισμού της Μέσης Γενικής με τη Μέση Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.  Εξομάλυνση των δυσλειτουργιών που υπάρχουν στη Β’ και Γ’ τάξη του σημερινού Ενιαίου Λυκείου, ως αποτέλεσμα των απεριόριστων επιλογών μαθημάτων. 6 ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ  Αναδιοργάνωση της κατανομής του διδακτικού χρόνου στο Λύκειο και διαχωρισμός του σε 20 διδακτικές περιόδους των 80 λεπτών (που ισοδυναμεί με 40 διδακτικές περιόδους των 40 λεπτών) και όχι σε 35 περιόδους των 45 λεπτών που ήταν μέχρι τώρα.  Όλα τα παιδιά παρακολουθούν στα σχολεία κοινό πρόγραμμα μέχρι και την Α’ Λυκείου.  Όλα τα παιδιά στη Β’ και Γ’ Λυκείου παρακολουθούν ένα κοινό πρόγραμμα Ανθρωπιστικής και Κοινωνικής Παιδείας που είναι οργανωμένο σε θέματα και γίνεται με βιωματικές μορφές μάθησης. 7 ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ Όλα τα παιδιά στη Β’ και Γ’ Λυκείου θα επιλέγουν ελεύθερα ένα από τα εννιά (9) προγράμματα εμβάθυνσης, από τα οποία τα οκτώ (8) αντικαθιστούν τα όσα ισχύουν σήμερα για το Ενιαίο Λύκειο και τη Θεωρητική Κατεύθυνση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και το ένατο τα όσα ισχύουν σήμερα για την υφιστάμενη Επαγγελματική Κατεύθυνση των Τεχνικών Σχολών. Τα εφτά από τα εννιά (9) προγράμματα προσφέρονται στα σημερινά Ενιαία Λύκεια που θα μετονομαστούν σε Γενικά Λύκεια και τα τέσσερα (4) από τα εννιά στις σημερινές Τεχνικές Σχολές που θα μετονομαστούν σε Τεχνολογικά Λύκεια. Δύο (2) προγράμματα θα προσφέρονται και στους δύο τύπους Λυκείων. 8 ΝΕΑ ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ 1.Κλασικών Σπουδών 2.Τεχνών 3.Γλωσσών και Ευρωπαϊκών Σπουδών 4.Θετικών Επιστημών 5.Βιοεπιστημών 6.Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης 7.Εμπορίου – Τουριστικών Επιστημών και Υπηρεσιών 9 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ 1.Πολυτεχνικών Σπουδών 2.Τεχνών 3.Εμπορίου – Τουριστικών Επιστημών και Υπηρεσιών 4.Προγράμματα Πρακτικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (υφιστάμενοι κλάδοι και ειδικότητες Πρακτικής Κατεύθυνσης Τεχνικών Σχολών) 10 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

 Παράδοση πρότασης στις οργανώσεις των εκπαιδευτικών (ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ), των γονέων και μαθητών  Υποβολή απόψεων από τις οργανώσεις μέσα σε ένα μήνα  Εντατικός διάλογος επί της πρότασης και των απόψεων που θα καταθέσουν οι οργανώσεις για ακόμα δύο βδομάδες  Κατάθεση τελικής πρότασης στα Συμβούλια της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης  Στόχος του ΥΠΠ είναι να εφαρμοστούν τα νέα ωρολόγια προγράμματα στα Γυμνάσια από τη σχολική χρονιά και στα Γενικά/Τεχνολογικά Λύκεια από τη σχολική χρονιά ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ