Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισαγωγή στη Επικοινωνία 4 η Εβδομάδα. Η Δημοσιογραφία 1833-1860 – σημαντικές εξελίξεις στη δημοσιογραφία Νέες Οικονομικές Πολιτικές και μορφές εσόδων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισαγωγή στη Επικοινωνία 4 η Εβδομάδα. Η Δημοσιογραφία 1833-1860 – σημαντικές εξελίξεις στη δημοσιογραφία Νέες Οικονομικές Πολιτικές και μορφές εσόδων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγή στη Επικοινωνία 4 η Εβδομάδα

2 Η Δημοσιογραφία – σημαντικές εξελίξεις στη δημοσιογραφία Νέες Οικονομικές Πολιτικές και μορφές εσόδων. Διαφορετικοί τρόποι διακίνησης εντύπων Νέες κατηγορίες ειδήσεων. Νέες τεχνικές συλλογής πληροφοριών.

3 Παγιώθηκαν … Η πρόσληψη δημοσιογράφων για τη συλλογή των ειδήσεων. Η αναγνώριση του πλεονεκτήματος της ταχείας μετάδοσης των ειδήσεων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ οργανισμών για την παρουσίαση της πιο ενδιαφέρουσας είδησης πιο γρήγορα από τα άλλα έντυπα.

4 Οι Times της Νέας Υόρκης Διαφορετική επιχειρηματική λογική. Στοχεύει στα αναβαθμισμένα κοινωνικο- οικονομικά στρώματα της πόλης Προσεγμένο περιεχόμενο με έμφαση στην έρευνα. Επιρροή στα άλλα μέσα. Μακρόβιο και παγκόσμιο μέσο.

5 Περιοδικά Διαφορετικός ρόλος και στόχος. Όχι μόνο καταγραφή γεγονότων αλλά ερμηνεία. Κοινό που δεν περιορίζεται γεωγραφικά. Εξειδίκευση στο περιεχόμενο. Στις αρχές του 20ου αιώνα επηρεάζουν την λειτουργία της αγοράς αλλά και τις αρχές της βιομηχανικής παραγωγής.

6 Νέα λογοτεχνία Ποιοι είναι οι νέοι πρωταγωνιστές των βιβλίων; Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η λογοτεχνία (Harriet Stow) Ο τηλέγραφος (1840). Βιομηχανική Επανάσταση και διαφήμιση. Το βιβλίο ως πολιτιστικό αγαθό

7 Περιοδικά Διαφορετικός ρόλος και στόχος. Όχι μόνο καταγραφή γεγονότων αλλά ερμηνεία. Κοινό που δεν περιορίζεται γεωγραφικά. Εξειδίκευση στο περιεχόμενο. Στις αρχές του 20ου αιώνα επηρεάζουν την λειτουργία της αγοράς αλλά και τις αρχές της βιομηχανικής παραγωγής.

8 Νέα λογοτεχνία Ποιοι είναι οι νέοι πρωταγωνιστές των βιβλίων; Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η λογοτεχνία (Harriet Stow). Εκπροσωπείται η μεσαία τάξη. Οι γυναίκες ως συγγραφείς και πρωταγωνιστές.

9 Το Βιβλίο ως Πολιτιστικό Αγαθό Οι βιομηχανίες του πολιτισμού. Προϊόντα «ορθολογικής» και «δημοφιλούς» ψυχαγωγίας. Μεγάλο επιχειρηματικό ρίσκο, προϊόντα εφήμερης αισθητικής και γούστου. Το 80% των βιβλίων γνωρίζει οικονομική αποτυχία. Τα βιβλία συγκλίνουν με άλλα μέσα – π.χ. Cinema. Ο ρόλος της μετάφρασης – διεύρυνση των φυσικών συνόρων του προϊόντος.

10 Οι Μεγαλύτεροι Εκδότες Pearson Pearson Pearson Reed Elsevier Reed Elsevier Reed Elsevier Reed Elsevier Thomson Reuters Thomson Reuters Thomson Reuters Thomson Reuters Wolters Kluwer Wolters Kluwer Wolters Kluwer Wolters Kluwer Hachette Livre Hachette Livre Hachette Livre Hachette Livre Grupo Planeta Grupo Planeta Grupo Planeta Grupo Planeta McGraw-Hill Education McGraw-Hill Education McGraw-Hill Education McGraw-Hill Education Random House Random House Holtzbrinck Holtzbrinck Holtzbrinck Scholastic (corp.) Scholastic (corp.) Scholastic (corp.) Scholastic (corp.)

11 Οι 10 μεγαλύτεροι στην Ελλάδα (Πηγή: ΕΚΕΒΙ, 2010) Πατάκης Modern Times Ψυχογιός Μεταίχμιο Μίνωας Λαμπράκης Λιβάνης Σαβάλας Καστανιώτης Κέδρος

12 Το Έντυπο στον Ελλαδικό Χώρο Οι πρώτες Ελληνικές εφημερίδες εμφανίζονται στην Ευρώπη Η Εφημερίς (1790) – Ρήγας Φεραίος Ο Ερμής ο Λόγιος - Αδαμάντιος Κοραής, Άνθιμος Γαζής, Θεόκλητος Φαρμακίδης

13 Μετά την Επανάσταση Η Σάλπινξ Ελληνική Η Εφημερίς των Αθηνών Τα Ελληνικά Χρονικά (Ιάκωβος Μάγιερ) Εθνικόν Πνεύμα (υποστήριζε τον Κουμουνδούρο Η Εφημερίς των Συζητήσεων (υποστήριζε τον Επαμεινώνδα Δεληγιώργη Οι Καιροί (υποστήριζε τον Τρικούπη)

14 Εφημερίδες και Λογοτεχνία Ο Ρωμιός (Του Γεωργίου Σουρή) Η Εστία (Του Γεωργίου Δροσίνη) Οι σημαντικότεροι Έλληνες λογοτέχνες και ποιητές έγιναν γνωστοί μέσω των περιοδικών και των εφημερίδων της εποχής.

15 Ὁ Ῥωμηός Στὸν καφενὲ ἀπ᾿ ἔξω σὰν μπέης ξαπλωμένος, τοῦ ἥλιου τὶς ἀκτῖνες ἀχόρταγα ρουφῶ, καὶ στῶν ἐφημερίδων τὰ νέα βυθισμένος, κανέναν δὲν κοιτάζω, κανέναν δὲν ψηφῶ. Σὲ μία καρέκλα τὅνα ποδάρι μου τεντώνω, τὸ ἄλλο σὲ μίαν ἄλλη, κι ὀλίγο παρεκεῖ ἀφήνω τὸ καπέλο, καὶ ἀρχινῶ μὲ τόνο τοὺς ὑπουργοὺς νὰ βρίζω καὶ τὴν πολιτική. Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί οὐρανὸς ! τί φύσις ! ἀχνίζει ἐμπροστά μου ὁ καϊμακλῆς καφές, κι ἐγὼ κατεμπνευσμένος γιὰ ὅλα φέρνω κρίσεις, καὶ μόνος μου τὶς βρίσκω μεγάλες καὶ σοφές. Βρίζω Ἐγγλέζους, Ρώσους, καὶ ὅποιους ἄλλους θέλω, καὶ στρίβω τὸ μουστάκι μ᾿ ἀγέρωχο πολύ, καὶ μέσα στὸ θυμό μου κατὰ διαόλου στέλλω τὸν ἴδιον ἑαυτό μου, καὶ γίνομαι σκυλί. Φέρνω τὸν νοῦν στὸν Διάκο καὶ εἰς τὸν Καραΐσκο, κατενθουσιασμένος τὰ γένια μου μαδῶ, τὸν Ἕλληνα εἰς ὅλα ἀνώτερο τὸν βρίσκω, κι ἀπάνω στὴν καρέκλα χαρούμενος πηδῶ. Τὴν φίλη μας Εὐρώπη μὲ πέντε φασκελώνω, ἀπάνω στὸ τραπέζι τὸν γρόθο μου κτυπῶ... Ἐχύθη ὁ καφές μου, τὰ ροῦχα μου λερώνω, κι ὅσες βλαστήμιες ξέρω ἀρχίζω νὰ τὶς πῶ. Στὸν καφετζῆ ξεσπάω... φωτιὰ κι ἐκεῖνος παίρνει. Ἀμέσως ἄνω κάτω τοῦ κάνω τὸν μπουφέ, τὸν βρίζω καὶ μὲ βρίζει, τὸν δέρνω καὶ μὲ δέρνει, καὶ τέλος... δὲν πληρώνω δεκάρα τὸν καφέ. Γεώργιος Σουρῆς ( )

16 Τα Έντυπα στην Εποχή μας Τα βιβλία αντέχουν … μεγάλη κουβέντα για το μέλλον του χαρτιού. Οι εφημερίδες περνούν δύσκολες μέρες. Τα βιβλία διαβάζονται περισσότερο από νέους και συνταξιούχους. Στρατηγικές προώθησης, συνέργιες με άλλα μέσα, το όνομα του συγγραφέα, best sellers. Νέοι τρόποι διανομής – Ο ρόλος του διαδικτύου.

17 Πως ορίζεται η είδηση; Επιδράσεις/Αντίκτυπος Απόσταση Θέση/σημασία Παράξενο/Παράλογο Επίκαιρο Σύγκρουση Καταστροφή Ανθρωπισμός Επίσης, συμβουλευτική και αυτοβελτίωση …


Κατέβασμα ppt "Εισαγωγή στη Επικοινωνία 4 η Εβδομάδα. Η Δημοσιογραφία 1833-1860 – σημαντικές εξελίξεις στη δημοσιογραφία Νέες Οικονομικές Πολιτικές και μορφές εσόδων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google