Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εισαγωγή στη Επικοινωνία 3 η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εισαγωγή στη Επικοινωνία 3 η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εισαγωγή στη Επικοινωνία 3 η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου

2 Γαλλικός Διαφωτισμός Πολιτικές αλλαγές – κυβερνήσεις για το λαό Κοινωνικό Συμβόλαιο Το κίνημα των εγκυκλοπαιδιστών Εθνικές κοινωνίες – δικαιώματα στους λαούς Επηρεάζεται η Αμερικανική Επανάσταση Το τέλος των αυτοκρατοριών

3 Ευρωπαϊκή Ειδησεογραφία Ειδησεογραφικά φυλλάδια Ναυτιλιακά Έντυπα Κοράντος Λογοτεχνικά έντυπα Φορολόγηση των εντύπων (The Stamp Act, 1712) Πρώτες απόπειρες λογοκρισίας

4 Το Έντυπο στον Νέο Κόσμο Η Εφημερίδα Public Occurrences του Benjamin Harris κλείνει στο ξεκίνημα Ο ρόλος των αδελφών Franklin – The New England Courant H υπόθεση Zenger και το ζήτημα της «συκοφαντίας». 1790-1830 Πολιτικοί διχασμοί μεταξύ Federalists και Anti-Federalists Freedom Journal – τα δικαιώματα των μαύρων.

5 Το Έντυπο στον Νέο Κόσμο O Benjamin Harris φτάνει στη Βοστώνη (1686). Η Εφημερίδα του Public Occurrences θεωρειται προσβλητική για τις αρχές και διακόπτεται η λειτουργία της. Ο ρόλος των αδελφών Franklin. Η δίκη του John Peter Zenger και το θέμα της «συκοφαντίας». Η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας (1776). Το ζήτημα της Ομοσπονδίας Έλεγχος και Λογοκρισία (Alien and Sedition Acts)

6 Οι Μειονότητες στις ΗΠΑ Freedom Journal Οι μετανάστες πειραματίζονται με το έντυπο Οι Ινδιάνοι διαπιστώνουν την σημασία του εντύπου: «Η ανωτερότητα των λευκών κρυβόταν στη δυνατότητα τους να διακινούν τη γνώση μέσω της γραφής» (Σεκουόϊα της φυλής Τσέροκι).

7 Περισσότερη βιομηχανοποίηση Δικύλινδρο Πιεστήριο 1000 αντιτύπων την ώρα (Koenig, 1814). To 1830 η εταιρεία R. Hoe and Company προώθησε ένα πιεστήριο 4000 αντιτύπων την ώρα. Τα πρώτα δημόσια σχολεία οργανώνονται γύρω στο 1830. Φτηνές εφημερίδες – Penny Press

8 Η Δημοσιογραφία 1833-1860 – σημαντικές εξελίξεις στη δημοσιογραφία Νέες Οικονομικές Πολιτικές και μορφές εσόδων. Διαφορετικοί τρόποι διακίνησης εντύπων Νέες κατηγορίες ειδήσεων. Νέες τεχνικές συλλογής πληροφοριών.

9 Παγιώθηκαν … Η πρόσληψη δημοσιογράφων για τη συλλογή των ειδήσεων. Η αναγνώριση του πλεονεκτήματος της ταχείας μετάδοσης των ειδήσεων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ οργανισμών για την παρουσίαση της πιο ενδιαφέρουσας είδησης πιο γρήγορα από τα άλλα έντυπα.

10 Οι Times της Νέας Υόρκης Διαφορετική επιχειρηματική λογική. Στοχεύει στα αναβαθμισμένα κοινωνικο- οικονομικά στρώματα της πόλης Προσεγμένο περιεχόμενο με έμφαση στην έρευνα. Επιρροή στα άλλα μέσα. Μακρόβιο και παγκόσμιο μέσο.

11 Περιοδικά Διαφορετικός ρόλος και στόχος. Όχι μόνο καταγραφή γεγονότων αλλά ερμηνεία. Κοινό που δεν περιορίζεται γεωγραφικά. Εξειδίκευση στο περιεχόμενο. Στις αρχές του 20ου αιώνα επηρεάζουν την λειτουργία της αγοράς αλλά και τις αρχές της βιομηχανικής παραγωγής.

12 Νέα λογοτεχνία Ποιοι είναι οι νέοι πρωταγωνιστές των βιβλίων; Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η λογοτεχνία (Harriet Stow) Ο τηλέγραφος (1840). Βιομηχανική Επανάσταση και διαφήμιση. Το βιβλίο ως πολιτιστικό αγαθό


Κατέβασμα ppt "Εισαγωγή στη Επικοινωνία 3 η Εβδομάδα Φιλήμων Μπαντιμαρούδης Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αιγαίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google