Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ όπως : Έρευνα αγοράς Έρευνα αγοράς Προβολή – Προώθηση Προβολή – Προώθηση Πωλήσεις.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ όπως : Έρευνα αγοράς Έρευνα αγοράς Προβολή – Προώθηση Προβολή – Προώθηση Πωλήσεις."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ όπως : Έρευνα αγοράς Έρευνα αγοράς Προβολή – Προώθηση Προβολή – Προώθηση Πωλήσεις και Εξυπηρέτηση πελατών (Customer Service) Πωλήσεις και Εξυπηρέτηση πελατών (Customer Service)  Marketing δεν είναι μόνο προώθηση μέσω διαφήμισης κτλ… Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

2 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ των διαφόρων λειτουργιών του marketing, αλλά και … αλλά και …  ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ άλλων τμημάτων (λογιστήριο, Logistics, παραγωγή, κτλ.) με το τμήμα marketing… To ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ Marketing προϋποθέτει :

3 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ  Αφορά στην αναζήτηση πληροφοριών  Η καλύτερη προετοιμασία μειώνει το ρίσκο αποτυχίας Πληροφορίες σε σχέση με Ανταγωνισμό Ανταγωνισμό Ανάγκες πελατών (υφιστάμενες και τάσεις) Ανάγκες πελατών (υφιστάμενες και τάσεις) Εξωτερικό περιβάλλον (που επηρεάζει τα 2 προηγούμενα) Εξωτερικό περιβάλλον (που επηρεάζει τα 2 προηγούμενα)

4 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 4 επίπεδα ανταγωνισμού...  Ανταγωνισμός Μάρκας π.χ. Volkswagen και Honda (παρόμοια είδη σε παραπλήσιες τιμές)  Ανταγωνισμός Κλάδου π.χ. Volkswagen με όλες τις αυτοκ/νίες  Ανταγωνισμός είδους : όλες οι εταιρίες που παράγουν είδη που παρέχουν την ίδια υπηρεσία (π.χ. Εταιρίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, μηχανές, ποδήλατα, φορτηγά)  Γενικός Ανταγωνισμός : αυτοκινητοβιομηχανίες με εταιρίες ταξιδιών, με κατασκευαστικές εταιρίες ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ?

5 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ  Οι αναλύσεις συνήθως γίνονται σε επίπεδο κλάδου : ηλεκτρικών, αρτοποιών, super market, αυτοκινήτων, κτλ…  Η ΚΛΑΔΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΧΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΛΟΓΩ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΤΕΡΟΓΕΝΕΙΑΣ  Π.χ. με την επέκταση των δραστηριοτήτων των super-markets και σε άλλα είδη, σήμερα πουλάνε ηλεκτρικά είδη  ανταγωνίζονται ουσιαστικά τις εταιρίες ηλεκτρικών (σε μικρό βαθμό, αλλά όχι και ασήμαντο)  Γραφεία παροχής συμβουλών διατροφής  ανταγωνιστές ή συνεργάτες τα γυμναστήρια ?  Επίσης, μία επιχείρηση που πρόκειται να δραστηριοποιηθεί τοπικά πιθανόν να την ενδιαφέρει περισσότερο ο τοπικός ανταγωνισμός παρά οι κινήσεις πολυεθνικών στον κλάδο…

6 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ  ΑΝΑΓΚΗ ΧΡΗΣΗΣ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΣΕ ‘ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ’ = Ομάδες επιχειρήσεων με κοινά χαρακτηριστικά, που ανταγωνίζονται η μία την άλλη.  Κριτήρια ταξινόμησης : γεωγραφική κάλυψη (πολυεθνικές-εγχώριες), επενδύσεις σε marketing – μέγεθος επιχείρησης, αριθμός προϊόντων, είδος υπηρεσιών, είδος τεχνολογίας, κτλ.  Η ανάλυση με βάση τις στρατηγικές ομάδες προσδιορίζει : τις ευκαιρίες που εμφανίζονται στις επιχειρήσεις με τον προσδιορισμό των κενών που υπάρχουν στον κλάδο (μετακίνηση σε άλλη στρατηγική ομάδα) τα πιθανά προβλήματα από κινήσεις ανταγωνιστών στον στρατηγικό χάρτη τα εμπόδια εισόδου σε μία στρατηγική ομάδα (π.χ. οικονομίες κλίμακας από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις που μειώνουν τα κόστη σημαντικά σε αυτές και μειώνουν τις δυνατότητες εισόδου άλλων νέων επιχειρήσεων)

7 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΕΣ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ “ Get bigger or get out ” πλέγματος συνεργασιών  Συγκρότηση πλέγματος συνεργασιών με άλλες επιχειρήσεις. Στόχευση αποκόμισης αμοιβαίων “συνεργικών αποτελεσμάτων”…. (win-win πρωτοβουλίες)

8 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΝΑΓΚΕΣ ΠΕΛΑΤΩΝ Το marketing προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει βασικά τη συμπεριφορά των πελατών (π.χ. καταναλωτών) ώστε να την κατευθύνει στοχευμένα … 1.σε συγκεκριμένα προϊόντα/υπηρεσίες (για την ικανοποίηση των αναγκών τους) χρησιμοποιώντας 2. κατάλληλα επικοινωνιακά μηνύματα (σχεδιασμός/περιεχόμενο μηνύματος και μέσο επικοινωνίας – ανάλογα με το τμήμα-στόχο)

9 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Eπίσης σχετίζεται και με άλλα επιστημονικά πεδία όπως η Ψυχολογία, Κοινωνιολογία, Oικονομία, Εφοδιαστική (Logistics) (που βασικό στόχο έχει την ικανοποίηση της ζήτησης)  Αφορά βασικά το επιστημονικό πεδίο του MARKETING! Βασική επιδίωξη του Marketing είναι η αύξηση της ζήτησης, που προϋποθέτει τη διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς που θα οδηγήσει σε αυτή.  Συμβάλλει στην κατανόηση των στάσεων και των αποφάσεων που λαμβάνουν εκείνοι που δημιουργούν την τελική ζήτηση των προϊόντων και υπηρεσιών (καταναλωτές). Ουσιαστικά στην κατανόηση του πώς αντιλαμβάνεται, επεξεργάζεται και αντιδρά σε ερεθίσματα που δέχεται και που εγείρουν μία ανάγκη του στην οποία ανταποκρίνονται μέσα από μία αγοραστική διαδικασία (κατανάλωση προϊόντων ή υπηρεσιών).

10 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

11  Οι επιχειρήσεις υιοθετούν τη φιλοσοφία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (Social Corporate Responsibility), σύμφωνα με την οποία ενσωματώνουν σε εθελοντική βάση κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και στις επαφές τους με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.  Σίγουρα η εταιρική κοινωνική ευθύνη παρέχει όφελος στην κοινωνία αλλά και ενισχύει την εικόνα της επιχείρησης ή οργανισμού στους καταναλωτές…

12 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ  Πολιτισμός σημαίνει Ήθος. Αξίες. Πνεύμα. Ο Πολιτισμός είναι Ταυτότητα». Έλεγε διαφημιστική καταχώρηση του ΟΠΑΠ με φόντο μία πραγματική και μία ψηφιακή Καρυάτιδα.  «Στηρίζουμε τον Πολιτισμό με συνέπεια και διαφάνεια» μας πληροφορεί η καταχώρηση, από την οποία απουσιάζει κάθε αναφορά στο πραγματικό περιεχόμενο του «αγαθού» που εμπορεύεται ο Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου... ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΠΑΠ

13 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Political PEST –DG ανάλυση Economic Social Technological Demographic Global

14 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Political : κυβερνητικές αποφάσεις (π.χ. σχετικά με την απελευθέρωση στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, απαγόρευση συστατικών στα καλλυντικά). Εconomic : οικονομικές εξελίξεις  επενδύσεις. Ανάγκη για εξέταση στον κλάδο που κινείται η επιχείρηση. Sοcial : θέση της γυναίκας στην εργασία, τρόπος ζωής, καταναλωτισμός, επίπεδο μόρφωσης, κτλ. Τechnological: ευκαιρία και απειλή, νέα ή αναβάθμιση παλαιάς ?, προσαρμογή με εκπαίδευση (π.χ. ΟΤΕ). Demographic: μέγεθος (αύξηση στις χώρες 3ου κόσμου), καταγωγή και κατανομή πληθυσμού, ηλικιακή δομή, διανομή εισοδήματος (π.χ Β. και Ν. Ιταλία). Global: νέες αγορές, αλλαγές στις υπάρχουσες αγορές

15 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ KΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

16 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ KΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ

17 MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ  Εξελίξεις στο εξωτερικό μάκρο περιβάλλον φέρουν αλλαγές στο ανταγωνιστικό πεδίο μάχης (π.χ απελευθέρωση αερομεταφορών).  Οι εξελίξεις δεν έχουν τις ίδιες επιπτώσεις σε όλες τις επιχειρήσεις (π.χ. ευαισθησία για τη διατροφή  εταιρίες εμπορίας κρέατος – εταιρίες κατασκευής αθλητικών οργάνων ή γραφεία συμβουλών διατροφής).  Οι εξελίξεις δεν έχουν τις ίδιες επιπτώσεις σε όλες τις επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου. Π.χ. κλάδο καταναλωτικών : παντοπωλεία – super market.  Διαφοροποίηση σε τοπικό επίπεδο – προσαρμογή στρατηγικών στην κουλτούρα της χώρας. Π.χ. Ford σε USA-Eυρώπη, Goodys


Κατέβασμα ppt "MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ όπως : Έρευνα αγοράς Έρευνα αγοράς Προβολή – Προώθηση Προβολή – Προώθηση Πωλήσεις."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google