Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“BLADE RUNNER ” Εργασία των μαθητών/τριών: Λάμπη Κρυσταλία Λάμπη Κρυσταλία Μουσούλη Ιωάννα Μουσούλη Ιωάννα Μπέλλος Ιάσονας Μπέλλος Ιάσονας Πτωχόπουλος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“BLADE RUNNER ” Εργασία των μαθητών/τριών: Λάμπη Κρυσταλία Λάμπη Κρυσταλία Μουσούλη Ιωάννα Μουσούλη Ιωάννα Μπέλλος Ιάσονας Μπέλλος Ιάσονας Πτωχόπουλος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “BLADE RUNNER ” Εργασία των μαθητών/τριών: Λάμπη Κρυσταλία Λάμπη Κρυσταλία Μουσούλη Ιωάννα Μουσούλη Ιωάννα Μπέλλος Ιάσονας Μπέλλος Ιάσονας Πτωχόπουλος Αλέξανδρος Πτωχόπουλος Αλέξανδρος Ρέππου Έλενα Ρέππου Έλενα Τζήμας Νίκος Τζήμας Νίκος Τσιάκου Ειρήνη Τσιάκου Ειρήνη

2 Συντελεστές ταινίας Σκηνοθεσια: Ridley Scott Σκηνοθεσια: Ridley Scott Πρωταγωνιστές: Πρωταγωνιστές: Harrison Ford Rick Deckard Harrison Ford Rick Deckard Rutger Hauer Roy Batty Rutger Hauer Roy Batty Sean Young Rachael Sean Young Rachael Daryl Hannah Pris Daryl Hannah Pris Edward James Olmo Gaff Edward James Olmo Gaff M. Emmet Walsh Bryant M. Emmet Walsh Bryant ●

3 περίληψη Στην αρχή το 21 ου αιώνα η εταιρία Tyrell Corporation εξέλιξε τα ρομπότ στη φάση nexus, σε ανδροειδή όμοια με τους ανθρώπους, γνωστά ως ρεπλίκες. Οι ανώτατες σε δύναμη και ευελιξία ρεπλίκες είναι οι nexus 6 και είναι τουλάχιστον ίσες σε ευφυία με τους μηχανικούς γενετικής που τις δημιούργησαν. Οι ρεπλίκες χρησιμοποιούνταν ως σκλάβοι στον έξω κόσμο σε επικίνδυνες εξερευνήσεις των άλλων πλανητών. Τα ανδροειδή αυτά κυρήχτηκαν εκτός νόμου στη γη μετά από μια αιματηρή εξέγερση των nexus 6 σε μια αποικία, με ποινή τον θάνατο. Οι μονάδες blade runner, είναι ειδικά αστυνομικά σώματα και έχουν διαταγή να σκοτώσουν κάθε παραβάτιδα ρεπλίκα. Αυτό όμως δεν ονομάζεται εκτέλεση αλλά απόσυρση. Στο όχι και τόσο μακρινό los angeles του 2019, μια πλέον σκοτεινή μεγαλούπολη που μουλιάζει στη βροχή, πέντε ανθρωπόμορφα ρομπότ που κατάφεραν τα έρθουν στη γη, αναζητούν τον κατασκευαστή τους. Γνωρίζοντας ότι η διάρκεια ζωής τους είναι μόνο 4 χρόνια έχουν φτάσει στη γη με ένα και μοναδικό αίτημα: να ζήσουν περισσότερο. Ο Deckard, ενας blade runner παίρνει εντολή να τα εξοντώσει. Όμως μαζί με τις ρεπλίκες πρέπει να αποσύρει και την Reachel ένα πανέμορφο ανδροειδές, που ελάχιστα διαφέρει από ανθρώπινο ον. Στην αρχή το 21 ου αιώνα η εταιρία Tyrell Corporation εξέλιξε τα ρομπότ στη φάση nexus, σε ανδροειδή όμοια με τους ανθρώπους, γνωστά ως ρεπλίκες. Οι ανώτατες σε δύναμη και ευελιξία ρεπλίκες είναι οι nexus 6 και είναι τουλάχιστον ίσες σε ευφυία με τους μηχανικούς γενετικής που τις δημιούργησαν. Οι ρεπλίκες χρησιμοποιούνταν ως σκλάβοι στον έξω κόσμο σε επικίνδυνες εξερευνήσεις των άλλων πλανητών. Τα ανδροειδή αυτά κυρήχτηκαν εκτός νόμου στη γη μετά από μια αιματηρή εξέγερση των nexus 6 σε μια αποικία, με ποινή τον θάνατο. Οι μονάδες blade runner, είναι ειδικά αστυνομικά σώματα και έχουν διαταγή να σκοτώσουν κάθε παραβάτιδα ρεπλίκα. Αυτό όμως δεν ονομάζεται εκτέλεση αλλά απόσυρση. Στο όχι και τόσο μακρινό los angeles του 2019, μια πλέον σκοτεινή μεγαλούπολη που μουλιάζει στη βροχή, πέντε ανθρωπόμορφα ρομπότ που κατάφεραν τα έρθουν στη γη, αναζητούν τον κατασκευαστή τους. Γνωρίζοντας ότι η διάρκεια ζωής τους είναι μόνο 4 χρόνια έχουν φτάσει στη γη με ένα και μοναδικό αίτημα: να ζήσουν περισσότερο. Ο Deckard, ενας blade runner παίρνει εντολή να τα εξοντώσει. Όμως μαζί με τις ρεπλίκες πρέπει να αποσύρει και την Reachel ένα πανέμορφο ανδροειδές, που ελάχιστα διαφέρει από ανθρώπινο ον.

4 Οι επιρροές στην ταινία Η ατμόσφαιρα και η αισθητική του έργου είναι καθοριστικές. Εάν δεν είχαν γίνει οι συγκεκριμένες επιλογές στο φωτισμό και στα σκηνικά το έργο θα είχε στερηθεί ένα σημαντικό κομμάτι της δύναμής του. Ο Syd Mead (καλλιτεχνικός διευθυντής) μίλησε με τον Scott και συμφώνησαν ποια θα ήταν η πηγή έμπνευσης τους στο φωτισμό στα χρώματα και στα σκηνικά Α) το Métal Hurlant ήταν ένα γαλλικό κόμικ με ιδιαίτερα σκοτεινή ατμόσφαιρα και αρκετή βία. Β) Τα έργα του ζωγράφου Edward Hopper και κυρίως το Nighthawks ήταν επίσης μια πηγή έμπνευσης λόγω της δραματικής του ατμόσφαιρας και του φωτισμού τους

5 Γ) Οι κινηματογραφικές επιδράσεις προέρχονται κυρίως από το Metropolis και το Φιλμ Νουάρ. Από το Metropolis έρχεται η έμπνευση για την αρχιτεκτονική της πόλης και για τη μορφή του αστικού τοπίου. Στο Blade Runner όπως και στο Metropolis η άρχουσα κοινωνική τάξη ζει στα υψηλά στρώματα της πόλης επιβλέποντας τον υπόλοιπο κόσμο. ¨Ένας πύργος δεσπόζει στο Metropolis και το κτίριο της εταιρείας Tyrell στο Blade Runner. Από το Φιλμ Νουάρ αντλεί επίσης πολλά στοιχεία σε επίπεδο αισθητικής, σεναρίου και αφήγησης. Από το Φιλμ Νουάρ αντλεί επίσης πολλά στοιχεία σε επίπεδο αισθητικής, σεναρίου και αφήγησης. Καταρχάς ο σκοτεινός φωτισμός με τις έντονες σκιές και οι παράδοξες γωνίες λήψεων μεταφέρουν την ασπρόμαυρη αισθητική του νουάρ επιτυχημένα στο χρώμα. Καταρχάς ο σκοτεινός φωτισμός με τις έντονες σκιές και οι παράδοξες γωνίες λήψεων μεταφέρουν την ασπρόμαυρη αισθητική του νουάρ επιτυχημένα στο χρώμα.

6 Η Rachel μπορεί να λειτουργήσει σαν μια femme fatal. Η πρώτη σκηνή με την οποία παρουσιάζεται στους θεατές και στον ήρωα είναι πολύ χαρακτηριστική. Μεταφέρει άμεσα την αίσθηση μιας γοητευτικής μυστηριώδης και επικίνδυνης γυναίκας. Όπως και στο φιλμ νουάρ ο ήρωας επιχειρεί να λύσει το μυστήριο της φύσης της και του χαρακτήρα της. Στο παραδοσιακό νουάρ πρέπει να μάθει εάν είναι θετικός ή αρνητικός χαρακτήρας. Εδώ, να κατανοήσει εάν είναι άνθρωπος ή ρομπότ. Για την προστασία της ο ήρωας παίρνει ρίσκα που αντιτίθενται στη δική του επιβίωση. Η Rachel μπορεί να λειτουργήσει σαν μια femme fatal. Η πρώτη σκηνή με την οποία παρουσιάζεται στους θεατές και στον ήρωα είναι πολύ χαρακτηριστική. Μεταφέρει άμεσα την αίσθηση μιας γοητευτικής μυστηριώδης και επικίνδυνης γυναίκας. Όπως και στο φιλμ νουάρ ο ήρωας επιχειρεί να λύσει το μυστήριο της φύσης της και του χαρακτήρα της. Στο παραδοσιακό νουάρ πρέπει να μάθει εάν είναι θετικός ή αρνητικός χαρακτήρας. Εδώ, να κατανοήσει εάν είναι άνθρωπος ή ρομπότ. Για την προστασία της ο ήρωας παίρνει ρίσκα που αντιτίθενται στη δική του επιβίωση. Αρχικά το έργο είχε και εξωτερική αφήγηση με τη φωνή του ήρωα αν και σε κάποιες εκδοχές έχει αφαιρεθεί.Ο ίδιος ο χαρακτήρας και το ποιόν του ήρωα τίθεται υπό αμφισβήτηση. Στο παραδοσιακό νουάρ κρίνεται η ηθική του. Εδώ, το εάν είναι άνθρωπος ή όχι.

7 Φιλοσοφικά ερωτήματα Το Blade Runner θέτει πολλά και διαφορετικά ζητήματα: Το Blade Runner θέτει πολλά και διαφορετικά ζητήματα: Α. Οικολογικό θέμα: Στο έργο όλα τα είδη των ζώων έχουν εξαφανιστεί και έχουν αντικατασταθεί από μηχανικές αντιγραφές τους. Το πράσινο βρίσκεται έξω από το χώρο διαβίωσης των ανθρώπων και παρουσιάζεται σαν ένας χαμένος παράδεισος. Β. Το μέλλον είναι ιδιαίτερα δυσοίωνο παρουσιάζοντας μια κοινωνία με ένα παράξενο μείγμα νέου και τεχνολογίας και παρακμής. Γ. Είναι μια κοινωνία ολοκληρωτική. Οι άνθρωποι μοιάζουν απρόσωποι απομονωμένοι και μοναχικοί. Δεν υπάρχει κοινωνική συνοχή. Η εταιρεία και τα μέλη της φαίνεται να έχουν υπερβολική δύναμη και έλεγχο. Η παρουσία της είναι παντού. Ο ιδρυτής μοιάζει σαν ένας θεός- δικτάτορας

8 Δ. Θεολογικά ζητήματα συναντούνται στη σχέση των ρομπότ με τον αρχηγό της εταιρείας και δημιουργό τους. Τα ρομπότ αναζητούν συνάντηση με το δημιουργό τους (θεό) για να ζητήσουν την επιμήκυνση της ζωής τους και τελικά άφεση των αμαρτιών τους. Ε. Το βασικό όμως θέμα της ταινίας είναι η αντιπαράθεση της μηχανής (του ρομπότ)με τον άνθρωπο και η αναζήτηση των χαρακτηριστικών που ορίζουν την ιδιότητα της ανθρωπιάς. Η ανατροπή στην ταινία πραγματοποιείται όταν τα ρομπότ τελικά επιδεικνύουν περισσότερα στοιχεία ανθρωπιάς από ότι άνθρωποι του έργου.

9 Τα χαρακτηριστικά που ορίζουν τον άνθρωπο στην ταινία Α) Η λογική σκέψη. Από την αρχή του έργου η μηχανή και το ρομποτ είναι ικανά για λογική σκέψη. Β) Η προσωπική βούληση. Επίσης από την αρχή του έργου τα ρομπότ επαναστατούν ενάντια στο σκοπό που έχουν φτιαχτεί και επιθυμούν την ελευθερία τους. Γ) Η μνήμη, η αίσθηση της προσωπικής συνέχειας και η συνείδηση ότι είσαι άνθρωπος. Η Ρεητσελ είναι ένα ρομπότ το οποίο έχει εμφυτευμένες μνήμες. Θυμάται τον εαυτό της από την παιδική της ηλικία (αίσθηση προσωπικής συνέχειας) και πιστεύει ότι είναι άνθρωπος (αυτοσυνείδηση).

10 Δ) Συναίσθημα και η δυνατότητα εμπάθειας και συναισθηματικής σύνδεσης με τον άλλο. Το ψυχολογικό τεστ που χρησιμοποιεί ο ήρωας για την εύρεση των ρομπότ στηρίζεται στη μνήμη και στη δυνατότητα εμπάθειας. Τα ρομπότ δεν έχουν κάποιες μνήμες της παιδικής ηλικίας με αποτέλεσμα να μην μπορούν να έχουν την συναισθηματική ανταπόκριση, την εμπάθεια. Από την άλλη όμως η ομάδα των ρομπότ που ο ήρωας κυνηγάει είναι έντονα συναισθηματικά συνδεδεμένα μεταξύ τους και φαίνεται να μπορούν να δημιουργήσουν κοινωνικούς δεσμούς και να κατανοήσουν τα συναισθήματα των άλλων. Χαρακτηριστική είναι η σχέση τους με τον Σεμπάστιαν που πάσχει από κάποια ασθένεια και γερνάει πιο γρήγορα από το κανονικό. Συνδέουν την ασθένεια του με τη δική τους κατάσταση και συνδέονται συναισθηματικά μαζί του. Οι άνθρωποι του έργου αντίθετα μοιάζουν πλήρως απομονωμένοι, ανίκανοι για συναισθηματικές συνδέσεις έξω από οποιοδήποτε κοινωνικό ιστό.

11 Ε) Η κατανόηση της ατομικότητας του ανθρώπου και ο σεβασμός της αξίας της ανθρώπινης ζωής. Το ρομπότ την τελευταία στιγμή εξηγεί στον ήρωα τα στοιχεία που προσδιορίζουν την ατομικότητά του και την αξία της ζωής του και λέει ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα χαθούν μαζί του με το τέλος της λειτουργίας του. Σαν τελευταία πράξη του επιλέγει να σώσει την ζωή του κυνηγού του, του ανθρώπου που σκότωσε τους φίλους του επιδεικνύοντας ένα σεβασμό για τον άνθρωπο. Είναι ο μοναδικός σε όλη την ταινία που επιδεικνύει αυτού του είδους το σεβασμό και με τον τρόπο έρχεται σε μεγάλη αντίθεση με τους υπόλοιπους χαρακτήρες του έργου. Το έργο του δίνει ψυχή. Όταν πεθαίνει ένα λευκό περιστέρι πετάει στον ουρανό συμβολίζοντας την ψυχή του που φεύγει.

12 Οι 3 νόμοι της ρομποτικής Τη δεκαετία του '40, ένας από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς του 20 ου αιώνα, ο Ρώσος συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Isaak Asimov συνέλαβε το ρομπότ ως ένα "αυτόματο" με εμφάνιση ανθρώπου, αλλά απαλλαγμένο από συναισθήματα. Η συμπεριφορά των ρομπότ που εμφανίζονται στα έργα του Asimov υπαγορευόταν από ένα "ποζιτρονικό μυαλό" προγραμματισμένο από τον άνθρωπο κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένες αρχές ηθικής συμπεριφοράς. Ο όρος ρομποτική χρησιμοποιήθηκε από τον Asimov ως σύμβολο της επιστήμης που είναι αφιερωμένη στη μελέτη των ρομπότ και διέπονται από τους παρακάτω τρεις βασικούς νόμους: 1. Ένα robot δεν μπορεί να τραυματίσει ή μέσω της αδράνειας του να βλάψει ένα ανθρώπινο πλάσμα. 2. Ένα robot πρέπει να υπακούει στις εντολές που δίνονται από τους ανθρώπους, εκτός και αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον πρώτο νόμο. 3. Ένα robot πρέπει να προστατεύει την ίδια του την ύπαρξη, εκτός και αν αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον πρώτο ή το δεύτερο νόμο.

13 κριτικές κριτικές Ο Ρίντλει Σκοτ κινηματογραφεί πεσιμιστικά ένα σκοτεινό εφιαλτικό μέλλον όπου ο άνθρωπος δεν έχει πλέον καμία άξια κάτω από την κυριαρχία των πολυεθνικών. Είναι μια ταινία όπου η επιστημονική φαντασία συναντά το φιλμ νουάρ μια ταινία που σημάδεψε τον χώρο της επιστημονικής φαντασίας. Εκπληκτική ερμηνεία από τον Ρούτγκερ Χάουερ και τρομερή μουσική από τον Παπαθανασίου. Τι φοβερή ατμόσφαιρα καταστροφής και εγκατάλειψης... τι έξοχη μουσική επένδυση από τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. Ο Harrison Ford έπαιξε όπως ακριβώς έπρεπε και ο Ρίντλει Σκοτ απέδειξε την σκηνοθετική του εφυία. Τα μηνύματά της έντονα (οικολογικά, αντιπολεμικά, ενάντια στην άκριτη οικονομική ανάπτυξη και εκμετάλλευση κ.ο.κ.) χωρίς να επισκιάζουν την πλοκή. και ένα απίθανο twist που ο σκηνοθέτης φύλαγε για το τέλος.μία από τις πιο αξιομνημόνευτες sci-fi ταινίες που έθεσε τις βάσεις για το είδος μαζί με άλλες της ίδιας περιόδου (star wars, alien κ.λπ.).η τελική σκηνή μάχης του deckard με τον batty είναι άψογη από άποψη σκηνοθεσίας, διαλόγων και ερμηνειών. Αξίζει η προβολή της πάνω από μια φορά.

14 Εκπληκτική ταινία που περιγράφει πειστικά μια έκφραση του κόσμου της λογοτεχνίας του cyberpank. Το μέλλον δεν είναι ρόδινο και η τεχνολογία χρησιμοποιείται για όλα χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς. Οι σκοτεινές σκηνές δημιουργούν μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα η οποία αγγίζει το χώρο του Ο ήρωας είναι "φθαρτός" και τα πάντα εξελίσσονται κάτω από μια πειστική αναπαράσταση της "ωμής" πραγματικότητας. Πραγματικά μια ταινία "must" για κάθε φίλο του κινηματογράφου. Εκπληκτική ταινία που περιγράφει πειστικά μια έκφραση του κόσμου της λογοτεχνίας του cyberpank. Το μέλλον δεν είναι ρόδινο και η τεχνολογία χρησιμοποιείται για όλα χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς. Οι σκοτεινές σκηνές δημιουργούν μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα η οποία αγγίζει το χώρο του Ο ήρωας είναι "φθαρτός" και τα πάντα εξελίσσονται κάτω από μια πειστική αναπαράσταση της "ωμής" πραγματικότητας. Πραγματικά μια ταινία "must" για κάθε φίλο του κινηματογράφου.

15 Εφαρμογές της ρομποτικής τεχνολογίας Το πρώτο ρομπότ - μέδουσα που κινείται με υδρογόνο από το νερό κατασκεύασε ομάδα του τεχνολογικού πανεπιστημίου της Βιρτζίνια. Ένα ρομπότ με μορφή μέδουσας δημιούργησαν Αμερικανοί ερευνητές, το οποίο θεωρείται κατάλληλο για υποθαλάσσιες έρευνες και επιχειρήσεις διάσωσης. Μάλιστα τροφοδοτείται με υδρογόνο, γεγονός που του προσδίδει μεγάλη ενεργειακή αυτάρκεια. Προς το παρόν, το ρομπότ έχει δοκιμαστεί μόνο σε δεξαμενή νερού, χρειάζεται περαιτέρω βελτιώσεις και οι πρακτικές εφαρμογές της τεχνητής μέδουσας είναι ποικίλες.

16 Το πρώτο ρομποτικό χέρι Το ρομποτικό αυτό χέρι κατασκευάστηκε από τους Ivan Owen και Richard Van As για χάρη ενός πεντάχρονου αγοριού από τη Νότιο Αφρική, με το όνομα Liam, ο οποίος γεννήθηκε χωρίς τα δάκτυλα του δεξιού του χεριού. Το ρομποτικό αυτό χέρι κατασκευάστηκε από τους Ivan Owen και Richard Van As για χάρη ενός πεντάχρονου αγοριού από τη Νότιο Αφρική, με το όνομα Liam, ο οποίος γεννήθηκε χωρίς τα δάκτυλα του δεξιού του χεριού. Ρομποτική χειρουργική Κατά τη ρομποτική χειρουργική, ο χειρουργός βρίσκεται μπροστά σε μια χειρουργική κονσόλα-Η/Υ, όπου βλέπει σε μια οθόνη το χειρουργικό πεδίο, τρισδιάστατο και μεγεθυσμένο, και πραγματοποιεί την επέμβαση κινώντας ειδικούς μοχλούς, που μοιάζουν με joysticks. Κατά τη ρομποτική χειρουργική, ο χειρουργός βρίσκεται μπροστά σε μια χειρουργική κονσόλα-Η/Υ, όπου βλέπει σε μια οθόνη το χειρουργικό πεδίο, τρισδιάστατο και μεγεθυσμένο, και πραγματοποιεί την επέμβαση κινώντας ειδικούς μοχλούς, που μοιάζουν με joysticks.

17 Ρομπότ που χορεύουν βοηθούν αυτιστικά παιδιά Ρομπότ που χορεύουν βοηθούν αυτιστικά παιδιά Η γαλλική εταιρεία Aldebaran δημιούργησε δύο ρομπότ – τον Max και τον Ben- τα οποία και ουσιαστικά βοηθούν τα παιδιά που πάσχουν από αυτισμό. Η γαλλική εταιρεία Aldebaran δημιούργησε δύο ρομπότ – τον Max και τον Ben- τα οποία και ουσιαστικά βοηθούν τα παιδιά που πάσχουν από αυτισμό. Τα ρομπότ χορεύουν και παίζουν μέχρι και σκάκι. Σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι ειδικά για τα αυτιστικά παιδιά επειδή δεν εκφράζουν κάποιο συναίσθημα, έτσι τα παιδιά δεν νιώθουν κάποια απειλή. Τα ρομπότ χορεύουν και παίζουν μέχρι και σκάκι. Σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι ειδικά για τα αυτιστικά παιδιά επειδή δεν εκφράζουν κάποιο συναίσθημα, έτσι τα παιδιά δεν νιώθουν κάποια απειλή.

18 Πηγές http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/484704/i-robotiki-tehnologia-se-olo-tis-to-megaleio/ http://helencomments.blogspot.gr/2010/06/blade-runner-1982.html http://www.imdb.com/title/tt0083658/?ref_=sr_1 http://users.sch.gr/jenyk/index.php/robotics/robotics-historicalreview/28-the3rulesofrobotics http://www.cine.gr/film.asp?id=596&page=4 http://www.protothema.gr/technology/article/?aid=235119


Κατέβασμα ppt "“BLADE RUNNER ” Εργασία των μαθητών/τριών: Λάμπη Κρυσταλία Λάμπη Κρυσταλία Μουσούλη Ιωάννα Μουσούλη Ιωάννα Μπέλλος Ιάσονας Μπέλλος Ιάσονας Πτωχόπουλος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google