Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΪΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΝΑΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΜΠΑΤΖΙΔΟΥ ΜΑΚΗΣ ΚΟΥΖΙΩΝΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΪΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΝΑΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΜΠΑΤΖΙΔΟΥ ΜΑΚΗΣ ΚΟΥΖΙΩΝΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΪΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΝΑΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΜΠΑΤΖΙΔΟΥ ΜΑΚΗΣ ΚΟΥΖΙΩΝΗΣ
ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΪΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΝΑΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΜΠΑΤΖΙΔΟΥ ΜΑΚΗΣ ΚΟΥΖΙΩΝΗΣ

2 ΟΡΙΣΜΟΣ Ο Φανατισμός που ως όρος προέρχεται εκ της λατινικής λέξης "fanum" (=ιερόν), σημαίνει την μετ' εγωισμού και εμπάθειας προσήλωση σε κάποιες αντιλήψεις, ανεξάρτητα απ' το αν αυτές είναι ορθές ή όχι. Με τον όρο φανατισμό εννοούμε την τυφλή αφοσίωση σε μια ιδέα, σε μια πίστη ή σε ένα πρόσωπο, που οδηγεί στην απόρριψη κάθε κριτικής και το μίσος για όποιον έχει αντίθετη άποψη.Πιθανότερη προέλευση του "fanum" η εκ της ελληνικής "φανός" (φαίνω=φωτίζω) και παραπέμπει σε ιερά τελετή ή μυσταγωγία συνοδευόμενη κατά κανόνα με πυρσούς.

3 Ο ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Στα παλαιότερα χρόνια, και κυρίως στο Μεσαίωνα εντοπίζεται έντονο το φαινόμενο του φανατισμού. Συγκεκριμένα, ο φανατισμός στον Μεσαίωνα υπήρξε κατά κύριο λόγο θρησκευτικός .Σαν χαρακτηριστικό παράδειγμα θρησκευτικού φανατισμού μπορεί να αναφερθεί η Ιερά Εξέταση. Η θρησκοληψία και το πνευματικό σκοτάδι που κυριάρχησαν την περίοδο του Μεσαίωνα, είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα «ευνοϊκού» κλίματος για την εκδήλωση φαινομένων φανατισμού. Η εγκληματική δράση της περίφημης Ιεράς Εξέτασης, του θρησκευτικού δικαστηρίου δηλαδή, με το οποίο η Καθολική Εκκλησία, προσπάθησε να καταπνίξει κάθε αντίπαλη «φωνή» ως αιρετική, θα παραμένει ένα παράδειγμα προς αποφυγήν.

4 Ο ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
Θα περίμενε κανείς, σήμερα που η πρόοδος των επιστημών έχει διαλύσει τα σκοτάδια του μεσαίωνα, που η ευχερής διάδοση της γνώσης και οι άλλες κοσμογονικές αλλαγές, «ξύπνησαν» τον άνθρωπο και θωράκισαν την κριτική του σκέψη, τα φαινόμενα του φανατισμού και της μισαλλοδοξίας να είναι μακρινό παρελθόν. Ωστόσο, πολύ συχνά και σήμερα γινόμαστε μάρτυρες ιερών πολέμων που συνεγείρουν πλήθη πιστών, ακόμα πιο συχνά παρακολουθούμε απαράδεκτα κρούσματα ρατσισμού κατά εθνικών μειονοτήτων και γινόμαστε θεατές πολλών εκδηλώσεων βίας και φανατισμού σε πολλούς τομείς της κοινωνικής και πολιτικής ζωής (π.χ. φαινόμενα τρομοκρατίας και χουλιγκανισμού) .

5 ΜΟΡΦΕΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ Πολιτικός φανατισμός: Αυτός σχετίζεται με τους οπαδούς των πολιτικών κομμάτων και αναφέρεται στις ιδέες που υποστηρίζουν και τα πρόσωπα που τις εκπροσωπούν. Θρησκευτικός φανατισμός: Αυτός σχετίζεται με την θρησκεία και την διδασκαλία της. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν οι Ισλαμιστές που δε διστάζουν στο όνομα της θρησκείας τους ακόμα και να σκοτώσουν. Εθνικός φανατισμός: Αυτός σχετίζεται με τον εθνικισμό και θεωρεί ένα έθνος ανώτερο από όλα τα άλλα και πιστεύει πως μπορεί να τα υποτάξει όλα. Φυλετικός φανατισμός: Αυτό πηγάζει από την αντίληψη πως μια φυλή είναι ανώτερη από μία άλλη και επομένως έχει το δικαίωμα να εξουσιάζει και να εκμεταλλεύεται. Ιδεολογικός φανατισμός: Αυτό σχετίζεται με την εμμονή που έχουν κάποιοι για την ορθότητα των ιδεών τους με αποτέλεσμα να είναι δογματικοί και αδιάλλακτοι και να τις υποστηρίζουν με τυφλό πάθος. Αθλητικός φανατισμός: Ως χουλιγκανισμός αναφέρεται η ανάρμοστη και βίαιη συμπεριφορά οπαδών αθλητικών ομάδων που οδηγεί στη διατάραξη της τάξης. Εκφάνσεις χουλιγκανισμού συνήθως θεωρούνται πράξεις όπως η υβριστική συμπεριφορά σε γήπεδα κατά τη διάρκεια αγώνων πολλές φορές με ρατσιστική διάθεση, η επιθετική συμπεριφορά σε αυτούς τους χώρους, οι εισβολές οπαδών στον αγωνιστικό χώρο πολλές φορές με βίαιες διαθέσεις, οι ομαδικές συγκρούσεις οπαδών εντός και εκτός γηπέδων καθώς και δολοφονίες που γίνονται μεταξύ οπαδών που τάσσονται υπέρ διαφορετικών ομάδων.

6 ΑΙΤΙΑ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ 1.Η πίστη σ’ ένα δόγμα και οι ελπίδες που εναποθέτει σ’ αυτό ο πιστός για τη λύτρωσή του. 2.Η ανάγκη να διατηρηθεί η ενότητα της ομάδας, στην οποία είναι ενταγμένος ο φανατικός. 3.Συναισθηματικοί λόγοι: η αγάπη, η αφοσίωση και ο εγωισμός. 4.Η αμάθεια. 5.Για να εξυπηρετηθούν συμφέροντα πολιτικά, οικονομικά καιροσκόπων που «επενδύουν» στο φανατισμό των μαζών. Με κατάλληλη προπαγάνδα επηρεάζουν και κατευθύνουν σκόπιμα την ανθρώπινη δράση, αξιοποιώντας κάθε πεποίθηση, κάθε προδιάθεση και στάση του πλήθους. 6. Η μαζικοποίηση του σύγχρονου ανθρώπου. 7.Ο εγωισμός, η τάση δηλαδή ορισμένων ανθρώπων να προβάλλουν τον εαυτό τους και να προσπαθούν να επιβάλλουν τις επιθυμίες και τις ιδέες τους.

7 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Α. Στο φανατικό - Χάνει την πολυτιμότερη ελευθερία, την ελευθερία της σκέψης του και την αξιοπρέπειά του. -Γίνεται προκατειλημμένος απέναντι στους άλλους ανθρώπους. Όπως απόλυτη είναι η πίστη του, το ίδιο απόλυτα είναι και τα κριτήριά του: ή είναι κάποιος μαζί του ή είναι εναντίον του. Β. Στις σχέσεις του με τους άλλους -Ο κυριευμένος από το πάθος του φανατισμού άνθρωπος καταλήγει, συνηθέστατα, στην επιθετικότητα και τη βιαιότητα, για να υπερασπιστεί τα «ιερά και τα όσιά του». Ο φανατισμός είναι πρόδρομος της βίας. -Αντιμάχεται την έρευνα και την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, που αμφισβητούν το ιδεολογικό του περιεχόμενο. Έτσι, αναστέλλει την πρόοδο.

8 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ -Με την παιδεία. Παιδεία και φανατισμός είναι έννοιες αντίθετες. Ο φανατισμός τρέφεται από την άγνοια, την ημιμάθεια, το δογματισμό και το πάθος. Αντίθετα, η παιδεία συντελεί ώστε να απαλλαγεί η σκέψη του ανθρώπου από αυτά τα δεσμά. Προσφέροντας γνώσεις, χαρίζει τη δυνατότητα για ευρεία εποπτεία της ζωής. Ο μορφωμένος άνθρωπος μπορεί να αναζητεί την ουσία και τις σχέσεις των πραγμάτων συχνά έξω από το χρόνο και πέρα από τον τόπο στον οποίο ζει. -Η πνευματική καλλιέργεια, εξάλλου, δίνει στον άνθρωπο την ευχέρεια να υποβάλλει στον έλεγχο της αμφιβολίας και της κριτικής κάθε προβαλλόμενη ή καθιερωμένη δοξασία. Δημιουργεί ερωτηματικά, σκεπτικισμό και ενδοιασμούς. Η στάση του ανθρώπου δεν καθορίζεται πλέον από το συναίσθημα, αλλά από τη γνώση και τον ορθό λόγο. Η γνώση και η πνευματική προσπάθεια για την απόκτησή της συμβάλλουν και στη μόρφωση της ψυχής του ανθρώπου. Αναπτύσσουν την ευαισθησία και την ευγένεια του ήθους του.

9 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Α. Στο φανατικό - Χάνει την πολυτιμότερη ελευθερία, την ελευθερία της σκέψης του και την αξιοπρέπειά του. -Γίνεται προκατειλημμένος απέναντι στους άλλους ανθρώπους. Όπως απόλυτη είναι η πίστη του, το ίδιο απόλυτα είναι και τα κριτήριά του: ή είναι κάποιος μαζί του ή είναι εναντίον του. Β. Στις σχέσεις του με τους άλλους -Ο κυριευμένος από το πάθος του φανατισμού άνθρωπος καταλήγει, συνηθέστατα, στην επιθετικότητα και τη βιαιότητα, για να υπερασπιστεί τα «ιερά και τα όσιά του». Ο φανατισμός είναι πρόδρομος της βίας. -Αντιμάχεται την έρευνα και την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, που αμφισβητούν το ιδεολογικό του περιεχόμενο. Έτσι, αναστέλλει την πρόοδο.

10 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ -Με την παιδεία. Παιδεία και φανατισμός είναι έννοιες αντίθετες. Ο φανατισμός τρέφεται από την άγνοια, την ημιμάθεια, το δογματισμό και το πάθος. Αντίθετα, η παιδεία συντελεί ώστε να απαλλαγεί η σκέψη του ανθρώπου από αυτά τα δεσμά. Προσφέροντας γνώσεις, χαρίζει τη δυνατότητα για ευρεία εποπτεία της ζωής. Ο μορφωμένος άνθρωπος μπορεί να αναζητεί την ουσία και τις σχέσεις των πραγμάτων συχνά έξω από το χρόνο και πέρα από τον τόπο στον οποίο ζει. -Η πνευματική καλλιέργεια, εξάλλου, δίνει στον άνθρωπο την ευχέρεια να υποβάλλει στον έλεγχο της αμφιβολίας και της κριτικής κάθε προβαλλόμενη ή καθιερωμένη δοξασία. Δημιουργεί ερωτηματικά, σκεπτικισμό και ενδοιασμούς. Η στάση του ανθρώπου δεν καθορίζεται πλέον από το συναίσθημα, αλλά από τη γνώση και τον ορθό λόγο. Η γνώση και η πνευματική προσπάθεια για την απόκτησή της συμβάλλουν και στη μόρφωση της ψυχής του ανθρώπου. Αναπτύσσουν την ευαισθησία και την ευγένεια του ήθους του.

11 Ο Φανατισμός που ως όρος προέρχεται από τη λατινική λέξη "fanum" (=ιερόν), σημαίνει την μετ' εγωισμού και εμπάθειας προσήλωση σε κάποιες αντιλήψεις, ανεξάρτητα απ' το αν αυτές είναι ορθές ή όχι. Πιθανότερη προέλευση του "fanum" η εκ της ελληνικής "φανός" (φαίνω=φωτίζω) και παραπέμπει σε ιερά τελετή ή μυσταγωγία συνοδευόμενη κατά κανόνα με πυρσούς

12 Σε υπνωτίζει, σε διαλύει, σε οδηγεί σε ανείπωτες πράξεις, που όταν τις καταλάβεις θα είναι πολύ αργά να τις αλλάξεις……………………………… Θα είναι πολύ αργά……… να αλλάξεις γνώμη πια…..

13 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ :

14 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ: Ιστορική Αναδρομή
Διωγμοί κατά των χριστιανών στην αρχαία Ρώμη Αιρέσεις Διωγμοί βυζαντινών αυτοκρατόρων κατά αιρετικών Διωγμοί του Ισλάμ κατά των χριστιανών της Μέσης Ανατολής και των Βαλκανίων Σταυροφορίες των Δυτικών χριστιανών Αντισημιτισμός Δίκες της Ιεράς Εξέτασης «Κυνήγι των μαγισσών» Θρησκευτικοί πόλεμοι

15

16

17

18 ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ:
Η Θρησκομανία (σχολαστική τήρηση θρησκευτικών εντολών με δεισιδαιμονικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά) Ο Πουριτανισμός (άκριτη αυστηρότητα στην ηθική καθαρότητα) Ο Συντηρητισμός (προσκόλληση στο παρελθόν) Ο Προσηλυτισμός (στρατολόγηση οπαδών με δόλια μέσα) Η Μισαλλοδοξία (το μίσος εναντίον όσων έχουν διαφορετική άποψη) Η Θεοκρατία (διοίκηση του κράτους με θρησκευτικούς νόμους) Ο Θρησκευτικός Επεκτατισμός (προσπάθεια επέκτασης μιας θρησκείας, με κάθε μέσον)

19 Συνέπειες θρησκευτικού φανατισμού
Ψευδαίσθηση πνευματικής αυτάρκειας Αλλοίωση της πίστης Απειλή της θρησκευτική ελευθερίας Καταστροφή ανθρωπίνων ζωών και πολιτισμών Δημιουργία κοινωνικών και πολιτικών αναστατώσεων Θρησκευτική αδιαφορία Διάσπαση της ενότητας του εκκλησιαστικού σχήματος

20

21

22

23 Αίτια θρησκευτικού φανατισμού
Άγνοια Χαμηλό μορφωτικό επίπεδο Έλλειψη δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης Μειωμένη κριτική ικανότητα Ψυχολογικά αίτια

24 Ο θρησκευτικός φανατισμός στο παρελθόν έγινε αιτία για πολλές ανθρωποθυσίες, καταστροφές ιερών χώρων και ναών, αφορισμούς, καταδιώξεις αιρετικών αλλά και θρησκευτικούς πολέμους με πλήθος νεκρών, ανεξαρτήτου φύλου και ηλικίας.

25 « Ο πνευματικός άνθρωπος δεν μπορεί να είναι φανατισμένος»
Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος Πίστη είναι κάτι για το οποίο θα πέθαινες, δόγμα είναι κάτι για το οποίο θα σκότωνες. Αυτό κάνει όλη τη διαφορά.Tony Benn,  , Βρετανός πολιτικός, τέως υπουργός Ο φανατισμός δολοφονεί τη θρησκεία για να τρομάξει τους ανόητους με το φάντασμά της.Charles Caleb Colton,  , Άγγλος κληρικός & συγγραφέας

26 ΟΙ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ :

27 ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ
ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΝΑ ΜΑΝΙΟΥ ΜΑΤΙΝΑ ΜΠΛΕΤΣΑ ΝΑΟΜΗ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΙΟΥΚΡΑ

28 Η βία στα γήπεδα είναι ένα βαθιά κοινωνικό φαινόμενο με συγκεκριμένες αιτίες. Αποτελεί ένα κοινωνικό πεδίο δραστηριότητας και ως εκ τούτου επηρεάζεται και επηρεάζει πολιτικά, πολιτισμικά, οικονομικά και κοινωνικά συμβάντα. Όσο αυξάνεται η επιθετικότητα στην κοινωνία με αντίστοιχο αναλογικό τρόπο θα αυξάνεται και στον αθλητισμό.

29 Ιστορική αναδρομή Το φαινόμενο της βίας στα γήπεδα σε οργανωμένο επίπεδο δεν είναι καθόλου πρόσφατο αφού η εμφάνιση του τοποθετείται στα τέλη του 19ου αιώνα. Οι ιστορικές έρευνες σχετικά με την προέλευση και την προϊστορία του ποδοσφαίρου, το οποίο πρωτοεμφανίζεται τον 13ο αιώνα στην Αγγλία, καταδεικνύουν ότι, ήδη από τους μεσαιωνικούς χρόνους, ήταν συνδεδεμένο με βίαιες εκδηλώσεις, ακόμη και με θανατηφόρα επεισόδια οφειλόμενα σε τοπικισμό, σε χρήση αλκοόλ ή σε φανατισμούς - εχθρότητες εκτός γηπέδων. Στην αρχαία Ελλάδα το φαινόμενο των βίαιων ξεσπασμάτων εντός κάποιον αθλημάτων θεωρούνταν σχεδόν κάτι το δεδομένο.

30 ΑΙΤΙΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ
Απόψεις παραγόντων για τη βία στα γήπεδα. Καθημερινά βλέπουμε διάφορα κρούσματα βίας σε όλα τα γήπεδα της Ελλάδας. Τα αίτια είναι διάφορα και οι απόψεις πάρα πολλές. οι βασικοί υπαίτιοι είναι οι παράγοντες που δυναμιτίζουν τα πάθη με δηλώσεις και συμπεριφορές. Επίσης υποστηρίζει ότι μεγάλη ευθύνη έχουν οι αθλητικές και μη εποπτικές αρχές και η πολιτεία που αφήνει αυτούς τους ανθρώπους ατιμώρητους.

31 Αν και το αθλητικό ιδεώδες είναι παγκόσμια αποδεκτό, τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρούνται φαινόμενα φανατισμού και βίας στους αθλητικούς χώρους: α)Ο κύριος παράγοντας που συμβάλλει στα επεισόδια είναι η εμπορευματοποίηση του αθλητισμού. β) Οι συνεχείς αναπόδεικτες καταγγελίες για ευνοϊκές διαιτησίες. γ) Οι πιεστικές συνθήκες ζωής π.χ ανεργία δ) Ο χουλιγκανισμός πλέον έχει γίνει τρόπος ζωής για πολλούς νέους στη χώρα μας. ε) Η μερίδα του αθλητικού τύπου, που πολλές φορές εξάπτει τον φανατισμό - άμεσα ή έμμεσα - με προκλητικά πρωτοσέλιδα και η αναμετάδοση των περιστατικών βίας από την τηλεόραση, λειτουργεί επίσης ως πιθανός πολλαπλασιαστής της βίας.

32 Κοινωνικά προβλήματα Θύτες και θύματα.
Η ανεργία, η περιθωριοποίηση, τα ναρκωτικά, οι μεγάλες κοινωνικές ανισότητες, η φτώχεια, το χαμηλό βιοτικό επίπεδο, η έλλειψη ιδανικών, οραμάτων και καθώς και η έκπτωση των αξιών είναι το κατάλληλο περιβάλλον εκκόλαψης της εγκληματικότητας και βίας. Θύτες και θύματα. Γιατί οι θύτες αντιδρούν άσχημα; Η βία σε όλες τις μορφές της απ' όπου κι αν προέρχεται, εξυπηρετεί πάντα κάποιο σκοπό και χρησιμοποιείται για πολλούς λόγους, ομοίως και η βία στα γήπεδα είναι εκμεταλλεύσιμη και μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη και ευνοϊκή για κάποιους, κάτω από ορισμένες συγκυρίες.

33 Παράγοντες που σπρώχνουν τους νέους να εκδηλώνουν τον εθισμό τους στο γήπεδο:
• Εκδήλωση προβατικής συμπεριφοράς • Εκτόνωση της συσσωρευμένης κοινωνικής καταπίεσης. • Έκφραση της αγωνίας, των κοινωνικών αδιεξόδων και της κοινωνικής απογοήτευσης. Η βία στα γήπεδα είναι ένα φάσμα καταστροφικό για τον χαρακτήρα και εκδηλώνεται με λόγια και πράξεις. Και μόλις έρθει η νίκη οι φίλαθλοι ξεπερνούν τον εαυτό τους και βγάζουν χαρακτηριστικά που για λόγους σεβασμού δεν εξέφραζαν ποτέ, κάποια από αυτά είναι: • Αλαζονεία • Εγωισμός • Ψυχολογικά προβλήματα • Ζήλια

34 Τα θύματα όμως; Σε ένα αγωνιστικό χώρο εκτός από τους θύτες οι οποίοι είναι εκατομμύρια, υπάρχουν και πολλά θύματα. Άτομα με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης, με πιο διακριτική εμφάνιση, χωρίς να τραβούν την προσοχή των υπολοίπων με υβριστικά λόγια. Αυτά είναι άτομα που δέχονται την εκτόνωση των θυτών όταν η ομάδα έρχεται σε ήττα. Το πιο σημαντικό από όλα είναι η βία που δέχονται οι παίχτες της ομάδας, είτε αυτή είναι η αντίπαλη ή η ομάδα που στηρίζουν.

35 Χουλιγκανισμός Ο χουλιγκανισμός ονομάστηκε έτσι από τον όρο "hooliganism" που χρησιμοποιείται από τη δεκαετία του 1890 για να χαρακτηρίσει τη συμπεριφορά συμμοριών των δρόμων. Ως χουλιγκανισμός αναφέρεται η ανάρμοστη και βίαιη συμπεριφορά οπαδών αθλητικών ομάδων που οδηγεί στη διατάραξη της τάξης. Εκφάνσεις χουλιγκανισμού συνήθως θεωρούνται πράξεις όπως η υβριστική συμπεριφορά σε γήπεδα κατά τη διάρκεια αγώνων πολλές φορές με ρατσιστική διάθεση, η επιθετική συμπεριφορά σε αυτούς τους χώρους, οι εισβολές οπαδών στον αγωνιστικό χώρο πολλές φορές με βίαιες διαθέσεις, οι ομαδικές συγκρούσεις οπαδών εντός και εκτός γηπέδων καθώς και δολοφονίες που γίνονται μεταξύ οπαδών που τάσσονται υπέρ διαφορετικών ομάδων.

36 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ
Στην κοινωνία και στην οικονομία. Με τη γηπεδική βία καταστρέφονται ιδιοκτησίες. Έτσι, οι σύλλογοι και οι ομοσπονδίες αναγκάζονται να διαθέσουν μεγάλα ποσά για την επιδιόρθωση των ζημιών. Οι οπαδοί των ομάδων πολύ συχνά τιμωρούνται από τις ομοσπονδίες και δεν μπορούν να παρευρεθούν στο γήπεδο για να δουν την ομάδα τους σε ορισμένους αγώνες. Συνέπειες στο άτομο. Ο χουλιγκανισμός έχει ολέθριες επιπτώσεις στο άτομο της κάθε κοινωνίας. Αρχικά διακυβεύεται η προσωπική ασφάλεια των πολιτών καθώς συχνά πυκνά παρατηρούμε θύματα μετά από συγκρούσεις φανατισμένων οπαδών. Επομένως, επιτείνονται οι ανασφάλειες και οι καθημερινοί φόβοι των πολιτών.

37 ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ Υποχρεώσεις ομάδων και πολιτείας
Να υπάρχει αντικειμενικότητα και όχι αδικίες σε βάρος των λεγόμενων μικρών ομάδων. Η πραγματοποίηση σύσκεψης πριν από κάθε αγώνα έτσι ώστε να μελετάται ο βαθμός της επικινδυνότητας στο γήπεδο. Να εφαρμόζονται οι ποινές από την πειθαρχική επιτροπή της ΕΠΟ. Αυστηρή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας από την Πολιτεία. Άτομα που συλλαμβάνονται για πράξεις βίας, δεν θα τους επιτρέπεται να παρακολουθούν αγώνες, για κάποιο διάστημα. Να ελέγχονται τα γήπεδα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην μπαίνουν κροτίδες, φωτοβολίδες, κλπ και να ευθύνεται η ομάδα για τον έλεγχο του γηπέδου.

38 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΓΟΡΙΑ-45 ΚΟΡΙΤΣΙΑ-55 1.Έχετε επίγνωση των φαινομένων βίας στους χώρους των γηπέδων;

39 2.Πόσο συχνά πιστεύετε ότι συμβαίνουν βίαια επεισόδια ανάμεσα σε οπαδούς;
3.Πόσο συχνά πηγαίνετε σε γήπεδα;

40 4.Ανήκετε σε οργανωμένους οπαδούς κάποιας ομάδας;
5. Έχετε υπάρξει μάρτυρας βίαιων επεισοδίων στους χώρους των γηπέδων;

41 6. Έχετε μετάσχει ποτέ σε βίαια επεισόδια πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια αγώνα;
7. Πιστεύετε ότι το φαινόμενο βίας αφορά:

42 8. Πιστεύετε ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τον αριθμό αυτών των επεισοδίων;
9. Έχετε παρακολουθήσει κάποιο μήνυμα κατά της βίας στα γήπεδα, στο διαδίκτυο, στον έντυπο- ηλεκτρονικό τύπο;

43 11.Πιστεύετε ότι η πολιτεία πρέπει να πάρει πιο αποτελεσματικά μέτρα για την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου αυτού; 10. Πιστεύετε ότι οι νέοι ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται κατά τη βία στα γήπεδα;

44 Πολιτικός Φανατισμός Ο φανατισμός έχει πολλά πρόσωπα και από τα χειρότερα εξ’ αυτών είναι ο πολιτικός φανατισμός. Πολιτικός φανατισμός είναι η υπερβολική αφοσίωση-προσήλωση σε πολιτικές ιδεολογίες οι οποίες αφορούν τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας μιας κοινωνίας, η άκριτη εμμονή σε ιδέες, αντιλήψεις και απόψεις. Εξωθεί σε παραλογισμό και ανταγωνισμό προς τους αντίθετους. Συναρτάται με οικονομιστικά συμφέροντα προσωπικές επιρροές και εξυπηρετήσεις. Απαντάται σε κόμματα εξουσίας αλλά και σε ηθικά αποτρόπαιες ιδεολογίες. Βρίσκεται σε αντίθεση με την ανεκτικότητα.

45 Ο Πολιτικός Φανατισμός μέσα στην ιστορία:Στάση του Νίκα
Με αυτή την ονομασία έμεινε στην ιστορία η λαϊκή εξέγερση που συνέβη στο Βυζάντιο την εποχή του Ιουστινιανού και πνίγηκε στο αίμα από τον αυτοκράτορα. Πρωταγωνιστές της εξέγερσης ήταν οι δήμοι των «Πράσινων και «Βένετων» (μπλε), οργανώσεις φιλάθλων με λαϊκή καταγωγή, που ζούσαν για τις αρματοδρομίες στις εξέδρες του Ιππόδρομου της Κωνσταντινούπολης. Στις 11 Ιανουαρίου του 532 ξεσηκώνονται, πυρπολούν κτίρια, πολιορκούν το παλάτι και προξενούν ζημιές ακόμη και στην Αγία Σοφία. Η ιαχή «Νίκα» δονεί την ατμόσφαιρα. Είναι το σύνθημα που φώναζαν στον Ιππόδρομο για να εμψυχώσουν τους αρματοδρόμους. Το πλήθος των εξεγερμένων όλο και μεγαλώνει, καθώς ο λαός δυσφορούσε για τις οικονομικές μεταρρυθμίσεις του αυτοκράτορα, τη βαριά φορολογία και την κρατική αυθαιρεσία. Απαιτεί την παραίτηση του Ιωάννη Καππαδόκη (Υπουργού Οικονομικών της εποχής) και του διάσημου νομομαθούς Τριβωνιανού. Την κατάσταση επιχειρούν να εκμεταλλευτούν προς όφελός τους οι συγκλητικοί και οι ευγενείς, που έβλεπαν τα δικαιώματά τους να ψαλλιδίζονται από τις μεταρρυθμίσεις του Ιουστινιανού. Συγκεντρώνονται στον Ιππόδρομο και ανεβάζουν στο θρόνο τον Υπάτιο, ανιψιό του πρώην αυτοκράτορα Αναστάσιου.

46 Ο Ιουστινιανός αδυνατεί να ελέγξει την κατάσταση
Ο Ιουστινιανός αδυνατεί να ελέγξει την κατάσταση. Για μια στιγμή περνά από το νου να εγκαταλείψει την Κωνσταντινούπολη. Η αυτοκρατορική σύζυγος, η δυναμική και από-φασιστική Θεοδώρα, γρήγορα τον μεταπείθει και οι στρατηγοί Βελισάριος και Μούν-δος αναλαμβάνουν δράση. Εγκλωβίζουν τους επαναστάτες στον Ιππόδρομο και κυ-ριολεκτικά τους κατασφάζουν. Η καταστολή της «Στάσης του Νίκα» στις 18 Ιανουα-ρίου του 532 άφησε πίσω της νεκρούς. Ο Ιουστινιανός την επόμενη μέρα έδωσε εντολή να εκτελεσθούν ο σφετεριστής του θρόνου Υπάτιος και ο αδελφός του. Η περιουσία τους δημεύθηκε, όπως και πολλών ευγενών, που εξορίστηκαν, επειδή είχαν υποστηρίξει την εξέγερση. Η αυτοκρατορική θητεία μιας από τις σπουδαιότερες προσωπικότητες του Βυζαντίου, όπως ήταν ο Ιουστινιανός, ξεκίνησε με τη χειρότερη περίοδο βίας και αναρχίας που γνώρισε η Βασιλεύουσα.

47 Φασισμός Ο Φασισμός είναι ριζοσπαστική, αυταρχική και εθνικιστική πολιτική ιδεολογία που έχει ως στόχο να θέσει το έθνος, το οποίο ορίζει βάσει αποκλειστικών βιολογικών, πολιτισμικών και ιστορικών συνθηκών, υπεράνω κάθε άλλης αξίας και να δημιουργήσει μια κινητοποιημένη εθνική κοινότητα. Ο φασισμός γεννήθηκε μετά το τέλος του Πρώτου Παγκόσμιο Πολέμου στην Ιταλία από τον Μπενίτο Μουσολίνι το 1919 χωρίς ακόμα να αποτελεί δόγμα ή να προσδιορίζει κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η έννοια της λέξης "φασισμός" σήμερα χρησιμοποιείται πολλές φορές για να χαρακτηρίσει πρόσωπα, θεσμούς ή καταστάσεις που μπορεί να μην έχουν καμιά σχέση με την αρχική έννοια του όρου.

48 Ναζισμός Ο Ναζισμός ή Εθνικοσοσιαλισμός είναι μορφή φασισμού που ενσωματώνει τον ρατσισμό και τον αντισημιτισμό. Ήταν η ιδεολογία του ναζιστικού κόμματος, που επέβαλε δικτατορικό καθεστώς στη Γερμανία το 1933 μέχρι το 1945, και συναφών κινημάτων σε άλλες χώρες. Ο ναζισμός αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1920 από επιδράσεις του παγγερμανισμού, της άκρας δεξιάς και της αντικομμουνιστικής κουλτούρας των Φράικορπς που δρούσαν στη Γερμανία μετά τον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Στους κύριους σκοπούς του ανήκε η αντικατάσταση του δημοκρατικού συστήματος με ένα καθεστώς που θα βασιζόταν στην αρχή της «κοινότητας» με την έννοια της εθνικής και βιολογικής ενότητας με επικεφαλής τον αρχηγό (Φύρερ) τους, τον Χίτλερ. Οι ιδεολογικές αρχές του εθνικοσοσιαλισμού και η εφαρμογή τους στην πράξη οδήγησαν στον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και στο Ολοκαύτωμα, τη γενοκτονία Εβραίων, Ρομά και άλλων εθνοτικών, πολιτικών και κοινωνικών ομάδων σε στρατόπεδα εξόντωσης. Κινήσεις που μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο επιδιώκουν την αναβίωση του ναζισμού ονομάζονται νεοναζιστικές.

49 Αντισημιτισμός Ως αντισημιτισμός χαρακτηρίζεται η συστηματική αντίθεση προς την Εβραϊκή φυλή, καθώς και η προσπάθεια περιορισμού της έκφρασής της, φθάνοντας πολύ συχνά στην εχθρότητα, αλλά και σε προσπάθειες ακόμη μέχρι και την εξόντωσή της. Η εχθρότητα αυτή προς την εβραϊκή φυλή παρουσιάζει ιστορικά ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό συνέχειας σε αντίθεση με άλλες που περιορίσθηκαν ή περιορίζονται τόσο τοπικά όσο και χρονικά. Ο αντισημιτισμός απαντάται από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα, εκδηλούμενος πότε τοπικά σε μια χώρα, και πότε σε πολλές μαζί, έτσι ώστε να προσλαμβάνει ο όρος μια παγκόσμια έκφανση. Η ελληνική λέξη μαρτυρείται από το 1887 στην εφημερίδα "Αιών". Ιστορικά η βιαιότερη έκφραση του αντισημιτισμού υπήρξε στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων από τη Ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ.

50

51 Εθνικισμός Ο εθνικισμός είναι μία ιδεολογία υπερβολικής αγάπης στο έθνος, πιστεύοντας στα ήθη και τα έθιμα, τον πολιτισμό, την κουλτούρα και τη θρησκεία του συγκεκριμένου έθνους, προσπαθώντας να αποβάλλει τα "ξενόφερτα", όπως και τους ανθρώπους που δεν ανήκουν σε αυτό. Ο εθνικισμός κάνει τους ανθρώπους να υποστηρίζουν φανατικά πχ την ίδια τους τη χώρα, κάνοντάς τους να πιστεύουν ότι είναι η καλύτερη και ότι οι ξένοι πολίτες της δεν θα πρέπει να ζούνε σε αυτήν: υποστηρίζει ότι σε ένα έθνος θα πρέπει να ζούνε μόνο άτομα που ανήκουν σε αυτό. Γενικότερα δηλώνει τη μεγάλη διάθεση και το βαθύ πιστεύω των ατόμων που θέλουν να τα ενώνουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά (όπως τα ήθη, η γλώσσα, η θρησκεία, η καταγωγή κλπ).

52

53 Ονόματα Μαθητών: Γκέσος Γιώργος Κωτούλα Άννα Λαζόγκα Λευκή
Μαντζιάρης Νίκος Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μπζιώτη Αναστασία


Κατέβασμα ppt "ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΪΝΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΝΑΚΟΥ ΗΛΕΚΤΡΑ ΑΜΠΑΤΖΙΔΟΥ ΜΑΚΗΣ ΚΟΥΖΙΩΝΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google